Nu Online
Momenteel zijn er 88 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe op een korte maar krachtige manier mensen begroeten en afscheid nemen?

  22-8-2012 0:11:07
Dag mede-bruidjes!

Ik heb een vraagje voor jullie. Hoe en voor hoe lang begroeten jullie de genodigden voor jullie trouw? Dit is misschien een stomme vraag, maar ik zit er wel mee... Onze indeling is als volgt: viering (iedereen welkom), dan diner, dan avondfeest met dessert en dansen. Iedereen van het diner zal ook op het avondfeest zijn, en sommigen worden enkel voor het avondfeest gevraagd. Op het avondfeest (dansen) laten we een live-band spelen en daarna een dj. Aangezien mijn vriend en ik ongelooflijk graag van dansen houden en de hele tijd op de dansvloer willen staan, weet ik niet goed hoe ik de mensen die enkel toekomen voor het avondfeest moet begroeten. Ik heb al geweten dat paren 1,5u lang de genodigden uitgebreid groeten, maar eerlijk gezegd doe ik dit liever kort en krachtig en wil ik daarna meteen gaan dansen en kijken naar de live band waar we toch veel voor betalen. Langs de andere kant snap ik ook wel dat mensen graag goededag komen zeggen en graag persoonlijk hun cadeau of envelop komen afgeven. Hoe doen jullie dit of hebben jullie tips hoe ik de goededag kort kan houden waardoor ik niet te veel van mijn eigen feest mis? Ook het afscheid vind ik moeilijk. Van mij mag iedereen gewoon vertrekken zonder dat ze per se goeiedag komen zeggen (wat mss wel de beleefdheid is), ik heb liever dat ze zich geamuseerd hebben, en dat ze er niet mee hoeven in te zitten dat ze nog goeiedag moeten komen zeggen, als dat een beetje duidelijk is? Maar hoe laat je je gasten dit weten? Alle tips welkom!

Groetjes

Emily
6-10-2012
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1248


Alexandra
14-9-2013
 Meld misbruik22-8-2012 7:44:56

Heb er zelf nog niet over nagedacht, maar ik vind het ook wel een potentieel probleem dat ik de hele avond ga staan handjes schudden, terwijl ik eerlijkgezegd gewoon ga willen fééésten :-) Ik zal er eens over nadenken, maar ga zeker ook dit topic volgen :-)

Groetjes!



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik22-8-2012 8:28:12

Dag Emily,

Deze vraag heb ik hier nog al eens gezien op het forum...
Ik zit daar ook mee! Niet zo zeer met het begroeten, want alle gasten komen tegen hetzelfde uur (buiten de suite) dus tijdens de receptie kussen en handjes en babbelen...allemaal geen probleem mee!!
Maar ik heb ook écht GEEN zin om nog ne parlé van een half uur te doen als mensen vertrekken...wij geven een huwelijksparty...party = dansen dus!!!
Ik wil echt geen praatjes staan maken op het einde...

Ik denk dat ik aan mijn verloofde ga vragen om zeker te speechen en dan al iets te vermelden dat ze gewoon eens mogen zwaaien als ze doorgaan of zo :-) al vrees ik dat het bij de oude garde volledig in het verkeerde keelgat zal schieten :-)!

Tis een lastige zaak!

groetjes!

Sandra



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik22-8-2012 8:48:41

Ik herken het. Tegen sommige mensen heb ik meer zin om een praatje te slaan dan anderen. Sommige nodigen mijn ouders uit maar die hoef ik er niet per se bij te hebben. Ik denk dat het al bij al wel zal meevallen. Als ze zien dat je nog hard aan het feesten bent, dan zullen ze het wel kort houden. Je kan dit altijd in een speech vermelden maar ja je weet natuurlijk nooit hoe ze dit zullen opnemen hé.



Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik22-8-2012 9:33:48

Ik ga gewoon ostentatief op de dansvloer staan swingen en hopen dat de mensen de hint snappen :D



Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik22-8-2012 11:58:31

Ik vind niet dat je daar mee moet inzitten hoor of vermelden. Ik ben de hele avond niet van de dansvloer geweest en sommige mensen zijn komen zeggen dat ze naar huis gingen en dan heb ik gewoon gezegd: bedankt om te komen, maar aangezien ze me midden op de dansvloer moesten komen aanspreken duurde het afscheid maar kort. Anderen hebben zelfs gewoon even gezwaaid of aan mijn ouders gezegd dat ze naar huis gingen. Ook bij de begroeting zou ik dat heel kort doen en dan gewoon dansen, het is jouw feest en je moet je amuseren, het passeert sowieso al veel te snel.



caroline
9-6-2012
 Meld misbruik22-8-2012 12:47:45

Bij ons is het ook gegaan zoals Shibby al zei. De mensen gaan echt geen half uur meer bij je staan als ze vertrekken hoor. Ze zien ook wel dat je je volop aan het amuseren bent en verstoren dit liever niet al te lang :).



Katia
22-6-2013
 Meld misbruik23-8-2012 21:21:46

^^ Hier had ik niet eens aan gedacht... good point
Ik ga er eens een nachtje over slapen


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...