Nu Online
Momenteel zijn er 193 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Onze huwelijksdag 18 augustus 2012

  21-8-2012 15:22:27
Beste bruidjes en bruidegommetjes (to be)

Nu wij hier nog wel wat moe zijn, maar toch al voldoende energie hebben is het tijd om mijn verslagje neer te typen en wat fotootjes te voorzien. De foto's vind je op http://foto18augustus.blogspot.be/ en voor wie wil kan nog extra ideetjes op doen op onze blog zelf die we maakten : http://mariekebarttrouwen.blogspot.be/

De week voor de trouw is voor mij bijzonder zwaar geweest. Eind juni heeft men een wijsheidstand getrokken en een schilfertje laten zitten. Met ontstekingen tot gevolg. Nu heeft men mij de week voor de trouw op cortisone gezet wat blijkbaar opwekt en dus niet echt slaapbevordernd was... Dus toch naar de dokter gemoeten om iets voor te slapen want anders was ik zaterdag een wrak geweest vrees ik. Maar bon de slaappilletjes hielpen :-)

Zaterdag zelf om 5 uur klaar wakker.... Ben dan maar opgestaan en wat op facebook gezeten wat doet een mens als hij de rest (ik ben gaan slapen bij mijn ouders en mijn zus ook) niet wakker wil maken hé.
Om 7 uur was de fotograaf er ze wou ons nog hebben voor het ontbijt en nachtkledijfoto's :-)
Nu op zich vielen de zenuwen mee raar, maar waar... Ik heb twee pistolets kunnen eten en was klaar voor de make-up en mijn haar. Elodie was mooi op tijd en het resultaat was geweldig.
Daarna hebben we wel wat vertraging opgelopen met het aandoen van mijn kleed en het willen perfectioneren ervan :-)
Ook even vermelden dat videochel super is en echt geweldig op tijd was en dat van het verre Limburg naar West-Vlaanderen! Chapeau!
Nu mijn ventje had al naar de kerk gereden om daar alles klaar te doen en heeft dan beneden in de kamer van mijn ouders zijn kostuum aangedaan. Ideaal op die manier want ook daar heeft de fotografe nu foto's van.
En dan het grote moment de trap afkomen en de deur opendoen...
Zou mijn ventje mijn kleedje wel mooi vinden. Hij houdt nogal van simpele dingen, maar mijn kleedje was dus niet simpel. Ik wilde er als prinsesje uitzien en had dus ook zo'n kleedje gekozen. Toen ik de deur opendeed zag ik zijn goedkeurende blik en twinkeloogjes dus dik in orde.
Ook mijn boeketje was super :-)
Daarna nog vlug een aantal startfoto's genomen met ons busje zodat mijn papa de bedankingskaartjes kon drukken terwijl wij op shoot waren.
De shoot moest zeer vlug gaan. Een tip aan iedereen is best niet te veel afstanden te voorzien: wij moesten drie keer weg en terug naar Ieper/Langemark en hebben daarmee veel tijd verloren. (telkens 20 minuten enkel)
Maar bon bij de Menenpoort was er blijkbaar een specialleke en stonden er pypers daar hebben we dan ook foto's mee kunnen nemen :-)
Na de shoot vlug iets gegeten om naar het stadhuis te gaan. Wat gaat het daar toch snel hé in dat stadhuis, heb er weinig van gehoord en wou vooral eens plassen :-) gezien ik daar nog geen tijd toe had gehad.
Van het stadhuis naar de kerk. De eerste plaats waar ik tot rust ben kunnen komen. Vandaar had ik zoiets van hoef we zijn op tijd en nu is het enkel nog de zaal dus oké in orde :-)
De viering was super. Ik heb er veel tijd in gestopt op een mooi geheel te hebben met persoonlijke toetsen en extra symbolen en alles is heel goed gelukt. Van de life muziek, tot de offerande waar de mensen wat zand mochten strooien op een lijmtekening die bij ons thema (voetstappen in het zand) pastte. Die zandtekening met de tekst van onze kaart kunnen we nu uithangen in huis en zo hebben we een blijvend aandenken van de viering en de 'ondersteuning' van de mensen die er waren en er was veel volk in de kerk :-)
Maar het meest emotionele moment waren wel onze geloften. Ik had het niet in mijn ventje gezien maar hij raakt er niet door. Hij had zo een hele checklist gemaakt zogezegd uit de story van wat hij belangrijk vond (hij liet zijn velletjes uitrollen op de grond in de kerk :-)) en begon op te sommen: goed met mijn fratsen om kunnen, van kinderen houden,.... en dan stop .... tranen in overvloed! Het ging niet meer zijn getuige heeft wat moeten influisteren en de mensen in de kerk zelf zaten mee te wenen.... Gelukkig zei de getuige van mijn ventje dan tegen mij neem even goed diep adem. Want ik moest dan nog mijn geloften zeggen....
Zo zie je maar hoe iets zo intens kan zijn... Van de viering zelf enkel maar lof gehad. We hadden ook een geweldige priester die er echt iets moois van gemaakt heeft en de homilie echt over ons heeft gemaakt. Wij kennen hem dan ook persoonlijk wat zoiets mogelijk maakt. Veel traantjes dus :-)
Daarna terug in ons vw-busje om naar de feestzaal te gaan. Ik moet zeggen super busje, maar super warm.... Nu ja dat heeft iedereen wellicht gehad zaterdag :-) Gelukkig had mijn kleedje een onderrok en plakte het niet te erg...
Het avondfeest is ook geweldig geweest van het eten, tot onze binnen de minuut opdrachten en onze flashmob als openingsdans. Ook de wolkie talkies en de breeklichtjes zorgden voor heel wat sfeer! Er is veel gedanst, wat ik niet verwacht had met de kokende temperaturen. Wij zijn pas om 6 u in ons bed geraakt, maar waren o zo tevreden :-)
Bij deze mag ik mij dus mevr Cappoen heten :-) Super gelukkig na een super drukke (laat ons daar eerlijk in zijn het is druk!), maar geweldige dag.

En nu de eervolle vermeldingen:
- Visagie/coiffure: Elodie (nummer te verkrijgen op aanvraag, super aan huis en niet duur)
- Vidografie: videochel (michel aarts) stipt op tijd en nu wachten op het resultaat die geweldig zal zijn
- VW-busje: David Roussel http://www.oldtimerweb.be/oldtimers-te-huur/volkswagen-type-1-spijlbus-splitbus_285.aspx vond iedereen geweldig :-)
- Fotografe Lien (op aanvraag ook nummer verkrijgbaar)
- Kostuums: de Kleine Winst (Ieper)
- Krasloten voor tafelindeling zelf gemaakt: 1/3de per 2/3de zilververf voor kraszone
- Wolkie Talkies via website besteld
- Breeklichten (action)
- Bedankingen (gedrukt via canon selphy per kaart 32 cent besteld via 123inkt)
- Flashmob: dansschool Donatha

Marieke
18-8-2012
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 2156


Raïssa
28-12-2012
 Meld misbruik21-8-2012 16:26:32

Moh Marie! Tis toch gij!
Ik had je laatste berichtje meegepikt (van dat onbeleefde telefoontje) en dacht al dat het jou was, maar was gaan kijken via je foto en daar stond Marieke & Curt...

Heb't je al via andere "media" gezegd, maar je zag er echt heel schoon uit! Make-up, kleedje, schoenen...een prinses was je zeker!

Dikke proficiat, Mevr. Cappoen!



Marieke
18-8-2012
 Meld misbruik21-8-2012 16:54:32

Ja toen ik de account aanmaakte ben ik beetje voorzichtig geweest :-)



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik21-8-2012 18:50:16

Proficiat!!
Mooi verslagje van een super dagje denk ik!!
Jullie zagen er samen ook heel mooi uit en in looove met het busje ben ik :-)!
Wij wilden het ook zo graag, maar het is een kevertje geworden...:-)
Geniet van jullie toekomst samen!

groetjes

Sandra



Jolien
22-9-2012
 Meld misbruik21-8-2012 20:31:17

Heel mooi kleed! En ook een mooi busje, wij hebben ook zo een!



Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik21-8-2012 21:47:57

proficiat!!!!!!!!!!



cindy
22-9-2012
 Meld misbruik21-8-2012 23:49:30

Dikke proficiat !!!



Raïssa
28-12-2012
 Meld misbruik22-8-2012 8:09:03

Goed gezien, ik ben pas na 'n furieus berichtje tot die conclusie gekomen, gelukkig wou de redactie me uit de nood helpen.



Joyce
11-5-2013
 Meld misbruik22-8-2012 19:01:00

Mooi! Die wolkie talkies is wel tof gedaan :-) Waar haal je zoiets?
Je kleed was ook wel chique! Wel warm waarschijnlijk... Wij zijn zaterdag ook naar een trouw geweest en de bruid had het toch wel warm onder haar rok :-)
Een dikke proficiat en geniet nog maar goed na!




Marieke
18-8-2012
 Meld misbruik22-8-2012 19:13:58

Hey

Gewoon Wolkie Talkie intikken op het net en je komt automatisch op hun site terecht : http://www.wolkietalkie.com/

Mijn kleed komt van Rijsel en is zelfs geen echte satijn ;-) dus geen 4000 euro voor een kleed, maar hou je vast het kleedje zelf (zonder attributen) was 350 euro! In totaal met bustier, onderrok, stola, ketting, haarjuwelen,... 700 euro. Wat nu maakt dat ik zonder zorgen met mijn kleed de dag zelf alles durfde te doen en ik het nu mooi op een pop kan hangen zonder dat ik moet zeggen man zoveel geld.

Groetjes
Marieke



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik25-8-2012 15:41:33

Proficiat!!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info