Nu Online
Momenteel zijn er 121 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe begin ik aan een brief voor de burgemeester???

  19-8-2012 16:55:34
Hallo iedereen,

Volgend jaar trouwen mijn partner en ik, en we hadden graag burgerlijk willen trouwen op onze 10de verjaardag dat helaas op een woensdag valt.

Wonende in Diegem, heb ik op de website van de gemeente gevonden dat wij best zo snel mogelijk een brief schrijven naar de burgemeester om een uitzondering te vragen (daar ze normaal enkel huwelijken houden op vrijdagen en zaterdagen).

Maar hoe begin ik hier nu aan?? Het deeltje over het waarom zal me zeker lukken, maar hoe begin en eindig ik die brief?

Ik ben langs het gemeentehuis gegaan voor hulp (template, een voorbeeldbrief, tips...iets...) maar ik kreeg alleen veel gelach als antwoord... :-/

... Best erg he.... volwassen genoeg om te trouwen, maar toch nog zo kinds ;-)


Katia
22-6-2013
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1562


Jill
9-3-2012
 Meld misbruik19-8-2012 17:52:18

Ik zou gewoon zelf schrijven wat je wilt. En misschien wel beginnen met "geachte" ofzo, en eindigen "met vriendelijke groeten" of "hopend op een positief antwoord". Burgemeesters zijn ook maar mensen zoals jij en ik...



Katia
22-6-2013
 Meld misbruik19-8-2012 18:49:40

Inderdaad, maar ik zou niet willen dat het faalt omdat ik de protocol niet heb nageleefd ofzo... op 't internet vind je de meest bizarre aanspreekvormen :-/ *zucht*



Regis

 Meld misbruik19-8-2012 19:12:09




Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik19-8-2012 22:52:03

Goh ik zou het ook niet te formeel doen hoor! Geachte Mr. ... is echt wel voldoende hoor. Je kunt daar daarachter iets schrijven als: naar aanleiding van de informatie op de website van de gemeente...stuur ik u deze mail. Je moet wel bovenaan de adressen schrijven en de reden. Die doe je dan juist boven je tekst met 2 witregels tussen. Daar schrijf je dan: aanvraag uitzondering burgerlijk huwelijk (onderstreept OF vet). Vergeet ook de datum niet. Eindigen zou ik met: met vriendelijke groeten en dan 6 witregels en je naam. Is volgens mij niet te formeel (het is niet de koning hè) maar ook niet te gewoon.



gunther
7-11-2012
 Meld misbruik20-8-2012 7:03:23

He Katia

Wat leuk dat er nog mensen zijn met de zelfde gedachtengang!
Wij trouwen ook exact op de dag dat we 10 jaar samen zijn,en dit valt ook op een woensdag maar geven ons avondfeest wel zaterdag.

Ik hoop echt dat ze voor jullie een uitzondering willen maken , want zo n datum zit toch veel betekenis achter!

Veel succes Gunther en Karen



deddy
15-9-2012
 Meld misbruik20-8-2012 9:08:21

Hey Katia,

Ik werk zelf op een stadhuis en wij spreken onze burgemeester aan, met "Dag Burgemeester". Nooit met zijn voornaam, of meneer achternaam.

Nu het is ook maar ne mens, zoals jij en ik en zal daar heus niet over vallen of hij/zij correct wordt aangesproken. Naar mijn mening zal het eerder zijn of hij/zij tijd heeft die dag, of eventueel door iemand anders kan laten vervangen (als dat voor jullie geen probleem is).

Gewoon je beste beentje voor. Leg duidelijk uit waarom dit voor jullie zo belangrijk is en dat komt wel goed!
Zorg ook dat je goed op tijd bent, zodat hij eventueel die datum kan blokkeren in zijn agenda. Maar voorlopig ziet het er wel goed uit!

Veel succes!



Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik20-8-2012 17:07:11

Succes met je brief! Andere tips dan de dingen die hier al vermeld zijn, kan ik je niet geven.
Maar hou er wel rekening mee dat het in oktober gemeenteraadsverkiezingen zijn en dat de kans dus bestaat dat jullie volgend jaar een andere burgemeester hebben.



Katia
22-6-2013
 Meld misbruik21-8-2012 19:40:19

Bedankt iedereen voor jullie geruststellende berichten. Het is inderdaad maar "ne gewone mens", maar net als iedere "gewone mens", kan hij al eens rap in zijn gat gebeten zijn he ;-)

Het zal dus ne gezonde mix worden: het begin en de groet volgens de protocol (bedankt Regis) en een iets emotioneler/losser middenstuk zoals jullie me allemaal aanraden.

Ik begin er dit weekend aan!

Grappig toeval Gunther!! Het zijn dan wel twee feestjes die georganiseerd moeten worden, maar dat heeft ook wel iets leuks. Wij dachten het gemeentehuis gewoon "onder ons" te doen (omdat die emotionele waarde van de datum vooral voor ons iets betekent, en we wilden niemand lastig vallen), maar de zeer enthousiaste reactie van ons entourage, die ons spontaan vroeg "mogen wij ook komen", heeft er voor gezorgd dat die dag toch ook heel speciaal wordt! Ik blijf er in geloven dat wij een positief antwoord zullen krijgen - duimen dus!!

Nogmaals dank aan iedereen, en veel moed met de organisatie!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...