Nu Online
Momenteel zijn er 206 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

mijn ma

13-9-2006 14:04:55
hallo,
over 23 jaar ben ik al eens gehuwd geweest en heb ik toen van mijn ouders(was toen de mode)een eetplaats gekregen.
nu huw ik met mijn lieve schat,vroeg ik aan men ma wat we nu zouden krijgen voor ons huwelijk.antwoorde ze niets,want ik heb jou al een kado gegeven voor je eerste huwelijk.nu schrok ik er wel van.verwacht ik ook geen groot kado.maar ik vind het gewoon uit gewoonte,als je naar een bruiloft ga,neem je toch iets mee!!!
ben ik verkeerd?of overdrijf ik een beetje?
groeten van Skally

pascale
14-4-2007
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 364

Els
1-4-2006
 Meld misbruik13-9-2006 14:09:44

Ik vind het raar dat je het dan ook zo vlakaf vraagt... zo lijkt het misschien wel dat je inderdaad weer iets groot verwacht... allez, zo lijkt het toch als ik je tekstje lees...

pascale
14-4-2007
 Meld misbruik13-9-2006 14:20:10

ja het kan misschien raar over komen.
maar ik ken mijn ma en heb het haar wel niet vlak af gezegd.
heb ik haar wel gezegd dat ze ons zeker geen meubels of iets groots moet gevengewoon een kleine atentie.

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik13-9-2006 14:25:06

Mocht ik je ma zijn, dan zou je waarschijnlijk ook niet veel of niets krijgen. Hangt van de situatie af. Trouwen, doe je, als je het echt meent, in mijn ogen maar voor één keer. Je kan zo vijf keer trouwen en telkens een cadeau verwachten!

pascale
14-4-2007
 Meld misbruik13-9-2006 14:55:48

sorry hoor.ik was wel gehuwd met mijn eerste man met heel men hart.maar mijn ex nu,waar ik nog heel goed mee overeen kom en zelfs naar ons huwelijk komt.mij al bijna vier jaar heeft bedrogen.
dus niets is mijn schuld.ben er zelfs heel ziek van geweest.
maar ik hoop nu een nieuw en gelukkig leven te leven met mijn nieuw vriend en ik hoop mijn ex ook.
sorry dat jullie het anders zien en het nooit mee maakt.want ja in mijn ogen trouw je maar ene keer.maar ik had dat geluk niet

Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik13-9-2006 14:59:08

Je moeder zal wel iets meebrengen naar het huwelijk toch... Zou het niet kunnen dat ze je gewoon wou zeggen dat je niet meer moet rekenen op een groot geschenk?

pascale
14-4-2007
 Meld misbruik13-9-2006 15:03:22

ik denk het wel en het hoeft ook niet echt.maar ik vond haar reactie zo raar.
nu ja ze zal het niet gemeend hebben.nogthans mijn ma is al bijna 63 en voeld zich nog heel jong?
alvast bedankt voor jou reactie.

Marisa
7-7-2007
 Meld misbruik13-9-2006 15:03:27

ik begrijp je wel Pascale.. je hebt dit inderdaad niet zo gewild.

Dat hangt natuurljika f hoe je moeder er tegenover staat. Moest ik je moeder zijn zou ik inderdaad een kleine attentie geven, maar ja, het kan zijn dat je ma steevast het punt heeft dat ze geen geschenk geeft bij een 2e huwelijk.

Succes meid.

Els
14-10-2006
 Meld misbruik13-9-2006 15:45:56

Gerlinde,

Ik vind je antwoord nogal grof! Tuurlijk trouw je met de bedoeling om dit maar één keer te doen anders begin je niet aan een huwelijk en bij Pascale zal dit ook wel zo geweest zijn.
Maar het kan altijd mislopen hé, ook al wil je dat zelf niet.
Ik hoop dat bij jou alles van een leien dakje zal verlopen maar misschien moet je ook wel eens bedenken dat dit ook jou kan overkomen, hoor. Mensen veranderen in hun leven en soms zo dat het op den duur niet meer klikt met de partner voor wie ze eerst gekozen hebben. En dan komt het soms tot een scheiding.
Maar moet je dan voor de rest van je leven alleen blijven? Ik begrijp zeer goed dat wanneer Pascale iemand tegengekomen is met wie het zeer goed klikt en die ze heel graag ziet, dat ze graag met die persoon wil huwen, ook al is het dan een tweede huwelijk.

Pascale,

Ik denk ook wel dat je ma zal bedoelen dat je geen groot cadeau van haar moet verwachten en dat vind ik ook wel logisch. Wij krijgen als trouwcadeau een bedrag geld maar stel dat ik ooit in m'n leven een tweede keer zou trouwen dan zou ik niet nog eens zoiets krijgen en ik zou dat trouwens dan ook niet verwachten.

Succes nog verder!

Valerie
25-8-2007
 Meld misbruik13-9-2006 15:50:18

Hoi,
Ik vind het alvast raar er zo over te beginnen of het zo te vragen. Maar soit, ik kan er ook niet over oordelen hoe de situatie tussen jullie allen is en hoe zij nu op jouw 2de huwelijk reageert. Daar zal alles wel een beetje vanaf hangen zeker?
Groetjes

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik13-9-2006 16:10:39

Els,

Mocht je mijn berichtje gelezen hebben, dan had je ook gezien dat ik geschreven heb dat dit van de situatie afhangt.

Ik weet ook dat niet elke scheiding dezelfde is, maar ik weet wel (omdat ik al veel huwelijken heb zien stuklopen) dat veel scheidingen er komen doordat men:

- koppig is
- geen water bij de wijn wilt doen
- elke partner een eigen leven leidt en dat er dus geen communicatie meer is
- men denkt dat altijd alles rozengeur en manenschijn is.
- omdat men geen afspraken meer moet maken (bv.: meestal heeft men twee auto's, gaat men alleen uit, ...)

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik13-9-2006 16:11:22

Nog iets.

Ik kom misschien grof over, maar ik draai niet graag rond de pot. Ik zeg liever waar het opstaat. Eerlijk zijn, heet dit.

Nele
19-5-2007
 Meld misbruik13-9-2006 16:14:14

Dag Pascale,

Mijn vriend gaat nu ook voor de tweede keer trouwen, en werd net zoals jij bedrogen in zijn eerste huwelijk. Ook hij krijgt niet meer zo'n cadeau als bij zijn eerste huwelijk. We betalen zijn deel van het huwelijksfeest zelf, en mijn ouders betalen mijn deel.
Het zou ook niet fair zijn tegenover zijn broer, die krijgt dan 'maar' 1 keer een cadeau, en mijn vriend twee keer...
Hij gaat wel nog iets klein krijgen, maar dat zal waarschijnlijk bij jou ook zo zijn ;-)

groetjes
Nele

Vanessa
1-9-2007
 Meld misbruik15-9-2006 15:01:14

Even aan GERLINDE

Ik vraag me af wie jou de wijsheid in pacht heeft gegvene eigenlijk?

Zomaar zonder voorinformatie mensen veroordelen.

Jij noemt jezelf eerlijk, ik noem jou eerder kortzichtig.

Niemand huwt omdat ie zo nodig wil scheiden, hoor.
Met je absurde lijstje waarom mensen scheiden maak je jezelf wat mij betreft nogal belachelijk.

Misschien moet jij de teletijdmachine eens terug nemen naar 50 jaar geleden, toen vrouwen er zelfs niet moestan aan denken weg te gaan bij hun man, omdat ze gedoemd waren alles te moeten slikken.

Dat beide partners hun eigen leven hebben naast hun leven samen is maar best vind ik. Je blijft in eerste instantie altijd jezelf en je meot toch ook ene zekere vrijdheid hebben om jezelf te blijven met eigne vriendinnen bv.

Om kort te zijn: Pascale heeft geluk en ik wens het haar van ganser harte toe een nieuwe partner gevonden te hebben. Inderdaad mensen veranderen en soms heb je de pech dat je niet samen evolueert.

Wie durft te beweren dat het hem/haar nooit kan overkomen is een grote dwaas. (en die mag zich zeker voorbereiden dat het juist WEL zal gebeuren)

Pascale, je ma zal je verwachtingen misshcien gewoon willen temperen en je toch verrassen met iets attentvol..

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik15-9-2006 17:32:48

Vanessa,

Misschien moet jij even bedenken dat niet iedereen dezelfde mening kan hebben als jou. En ik ben gewoon eerlijk en niet kortzichtig!!!!

P.S.: Tegenwoordig vind men het meestal normaal dat men elke week iemand anders heeft.

pascale
14-4-2007
 Meld misbruik16-9-2006 13:53:19

aan Gerlinde,
tis niet omdat jij elke week een ander hebt dat daarvoor iedereen zo is.Ben je wel zeker dat jou man jou niet bedriegd?groetjes van de vriend van Pascale

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik16-9-2006 19:26:44

Wanneer zou mijn vriend dat moeten doen? Overdag zit hij op zijn werk en 's avonds is hij bij mij. We hebben ook dezelfde hobby's. Dus als we weggaan is dit samen.

P.S.: Ik ken er wel degelijk die elke week iemand anders hebben.

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik16-9-2006 22:37:50

Hey,

Ik vind het wel jammer dat hier zo met modder naar elkaar gesmeten wordt. Ik wil hier niemand veroordelen of beledigen, maar misschien moet iedereen gewoon de realiteit onder ogen zien.
Inderdaad, de meeste mensen trouwen met de intentie om dat maar 1 keer te doen, maar niet iedereen heeft dat geluk. Ik ben blij dat Pascale het geluk heeft gehad om een tweede kans te krijgen in haar leven.
Ik wens iedereen een gelukkig leven en huwelijk toe, maar laten we even eerlijk zijn. Een scheiding kan iedereen overkomen.
Daarom Gerlinde, wees niet zo zeker dat jij hiervan gespaard zal blijven. Je zegt wel dat het van de situatie afhangt, maar toch zeg je dat je dat je slechts 1 keer trouwt als je het echt meent. Waarmee je eigenlijk suggereert dat Pascale het niet meende of meent. Dat komt toch een beetje over als iemand veroordelen vind ik.
Ik hoop dat het jou niet zal overkomen, maar het kan altijd hé. Ik denk niet dat jij het dan zo aangenaam zou vinden om zo'n reactie te krijgen.
Mag ik je er trouwens op wijzen dat heel wat mensen vreemdgaan op het werk. Dus ik zou niet zo zeker zijn van mijn stuk moest ik jou zijn. Trouwens heel wat mensen raken het beu om altijd bij elkaar te zijn en samen uit te gaan. Maar zoals ik al zei, ik hoop voor jou dat het niet zo is.

Groetjes, Sissi

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik17-9-2006 21:08:49

Sissi,

Ik heb niet gezegd dat pascale het niet meent, maar wel dat sommigen het niet menen!!!
Dit is een heel verschil

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik17-9-2006 21:10:33

Nog iets. Mijn vriend kan niet vreemdgaan op zijn werk of het moet met een man zijn. En dat zie ik hem nu niet persoonlijk doen. Daarbij ik kom vaak onverwacht op zijn werk. Niet om te controleren, maar omdat ik er zelf moet zijn voor mijn werk!

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik18-9-2006 8:51:44

Gerlinde,

Die sommmigen heb ik dan toch niet gelezen in uw bericht. Er staat wel duidelijk: "Trouwen, doe je, als je het echt meent, in mijn ogen maar voor één keer."
Dat lijkt me toch wel een veralgemening nietwaar?
Maar goed, misschien heb je het zo niet bedoeld. Maar ik denk wel dat velen het zo begrepen hebben.
Alé dan, uw vriend kan u misschien niet bedriegen op het werk. Nochtans ben jij wel een vrouw die daar langskomt, misschien komen er dan nog andere vrouwen langs. Maar dat doet nu niet echt terzake.
Ik wou gewoon zeggen dat je elkaar niet elke minuut ziet en dat het op eender welk moment kan gebeuren (ook al denk je dat dat bij u niet kan). In de supermarkt, op de bus, met klanten, met collega's, als je gaat sporten, als je naar de bank gaat,...
Ik heb hier ook niet de bedoeling om te zeggen dat uw vriend dat zou doen hé. Ik zeg alleen dat het iedereen kan overkomen, ook degene die ervan overtuigd zijn dat het bij hun niet zal gebeuren.

Groetjes, Sissi

Valerie
25-8-2007
 Meld misbruik18-9-2006 12:45:18

Waarom al die heisa, waarom Pascale zo bekritiseren??
Uiteindelijk komen zulke situaties wel vaker voor, precies alsof Pascale hierin een uitzondering is! Ik hoop in ieder geval dat ze haar geluk nu wel vindt.
Trouwens diegenen die denken dat het hun niet kan overkomen, komen het nog het snelst tegen.
Je moet inderdaad wel met de goede voornmens kunnen starten hé, maar het ongeluk kan ook snel geschieden hoor.
Wij doen ook veel dingen samen, maar vind het toch belangrijk elkaar ademruimte te geven, zo gaat m'n vriend met z'n vrienden fietsen enz.Het zou triest zijn hem niette vertrouwen en omgekeerd. Ik heb ooit zo'n relatie gehad waar ik niks alleen mocht doen, ik kan het u verzekeren, daar word je gek van hoor. Dus Gerlinde, denk er eens goed over na! Gek toch dat jij als enige vrouw daar langskomt op het werk van je partner??
Heel bizar!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...