Nu Online
Momenteel zijn er 61 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dagindeling

  16-8-2012 9:58:27
Onze trouwmis is om 13u30 en ons feest begint om 18u30. Wat doe je tussenin met de mensen van de suite (ouders, schoonouders, broer, getuigen en onze 2 kindjes)? Wij vonden dat ieder best in zijn eigen huis wat kon rusten omdat de avond nog lang genoeg zal duren, hopelijk ;-) en zo hebben onze kindjes ook wat rust (want andes worden zij opgejut door sommige aawezigen), maar dat wordt ons niet door iedereen in dank afgenomen. Hoe doen jullie dat? Weeral iets te eten voorzien en uren bij elkaar zijn zonder dat er iets te doen is??

Katja
15-9-2012
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1145


Fien
12-12-2012
 Meld misbruik16-8-2012 10:19:20

"Uren bij elkaar zijn zonder dat er iets te doen is"? Amai...

Los daarvan: ik zou gewoon tussenin iets voorzien. Wij trouwen op een woensdag, maar hebben ons feest pas op vrijdag. Omdat het een beetje belachelijk is om de mensen enkel voor onze trouw te laten afkomen en ze dan naar huis te sturen, doen wij een simpel receptietje bij ons thuis. Gewoon wat schuimwijn/fruitsap en kaasjes/salami/olijfjes/chipjes. Simpel en niet duur. Misschien kan je ook zoiets doen? Nog even nagenieten van de mis? Je foto's ondertussen trekken?

Als ik naar een trouwmis zou moeten om half 2 en het feest is pas om half 7, dan zou ik dat echt een verloren namiddag vinden. Thuis kan je toch niet echt meer iets doen, of je moet je mooie kleren uitdoen. Voor mij zou die middag dus heel saai zijn, zo'n beetje zitten wachten tot we naar het feest vertrekken.



Lynn
9-3-2013
 Meld misbruik16-8-2012 10:34:53

Wij hebben ook een lange pauze tussenin, maar zijn familie komt van ver, dus we voorzien broodjes en taart in de feestzaal, terwijl wij foto's gaan trekken..



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik16-8-2012 11:51:37

Wij voorzien voor de suite broodjes en wij gaan ondertussen ook nog foto's trekken enzo. Zij kunnen wat langer bij mijn ouderlijk huis blijven. Voor de rest mensen dat naar ons feest komen hebben wij dus niets voorzien maar ze zullen hun wel kunnen bezig houden.



Veronique
24-8-2012
 Meld misbruik16-8-2012 12:26:29

Wij hebben 's middags uitgebreide lunch met de suite in onze feestzaal. Ze schatten dat we rond 15.00 - 15.30 van tafel komen. Men ventje en ik gaan dan gedurende 2 uur foto's nemen. En de suite blijft ook gewoon bij elkaar in de Rozerie, er is een prachtige tuin aan, ze kunnen wandelen, kindjes kunnen wat spelen, of ze kunnen gewoon gezellig op terras zitten en al wat napraten, iets drinken of in de salon gaan afkoelen (als't heel warm gaat zijn). Om 17.45u start onze ceremonie en om 18.30 de eerste receptie.
Onze ouders/zussen komen van verschillende streken en 't zou raar zijn om ze voor die paar uurtjes naar huis te sturen.... Het is voor hen ook leuker om samen te blijven en babbelkes te kunnen doen...Ik denk ook dat ze zelf meer "zen" zullen zijn als ze gewoon rustig daar kunnen blijven.



Jennifer
7-6-2013
 Meld misbruik16-8-2012 13:05:53



Hey Katja,

Om een dergelijke "leegte" te vermijden hebben wij er net voor gekozen om de trouwmis pas om 15u30 te laten doorgaan en daarop aansluitend het feest om 18u00. Hierdoor vermijden we dat gasten weer voor een paar uur naar huis moeten gaan.Onze burgerlijke trouw is om 11u30 en daarna (rond 12u30) gaan wij op fotoshoot, terwijl de dichte familie en getuigen (+/- 15 man) genieten van belegde broodjes en een drankje bij mijn ouders. Rond 15u vertrekt iedereen dan naar de kerk.

Ik zou dan een hapje en een drankje aanbieden tussen 14u30 en 18u30....al blijft het natuurlijk lang...maar de mensen naar huis sturen zou denk ik een beetje nadelig izjn voor de sfeer...





Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik19-8-2012 15:25:10

Wij hadden maar een gat van iets meer dan 2u en we hebben niks voorzien toen. De meeste familieleden zijn met mijn schoonouders mee naar huis gegaan en de anderen zijn zelf iets gaan doen in de buurt.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...