Nu Online
Momenteel zijn er 240 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen in marokko

12-9-2006 21:17:26
Hoi!

Zijn er mensen die ervaring hebben met trouwen in Marokko? Mijn vriend zijn ouders zijn van Marokko afkomstig. Voor de familie aldaar wordt nog een 2de feest gegeven. Dus voor mij zijn er nog veel zaken niet gekend: kledij, cadeaus,... Alle ervaringen zijn welkom!

Groetjes!

Lobke
6-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 1 | Gelezen: 349

Sarah
23-6-2007
 Meld misbruik14-9-2006 21:30:41

Hoi Lobke

Mijn vriend zijn vader is ook afkomstig van Marokko. Ik heb wel eens een video gezien van een trouw daar, maar 't was van een tijdje geleden en naar 't schijnt is huwen daar ook al wat veranderd.

Wij gaan hier in België een ceremonie doen met westerse en marokkaanse tradities. Alleen voor de marokkaanse tradities vind ik niet echt veel inspiratie. Behalve dat moment dat ze je op 2 van die stoelen zetten en omhoog heffen, en dat je elkaar melk en dadels moet gegeven. Ringen uitwisselen doen ze ook wel. En er zou ook gevraagd worden of het meisje een bruidschat ontvangen heeft :).
Verder moet je als meisje heel veel verschillende jurken aantrekken en moet je eigenlijk de hele tijd daar zitten om je te laten bewonderen.

Op die video die ik gezien heb, vierden de mannen en vrouwen zelfs apart. De mannen in een grote tent met buikdanseressen en de vrouwen in huis met een orkestje. De meesten zaten neer in hun handen te klappen en een paar waren aan het dansen.

Maar ja, dit is allemaal van een 10tal jaar geleden, 't zal nu allemaal wel anders zijn.

Groetjes,
Sarah

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...