Terug naar overzicht
Hoi LobkeMijn vriend zijn vader is ook afkomstig van Marokko. Ik heb wel eens een video gezien van een trouw daar, maar 't was van een tijdje geleden en naar 't schijnt is huwen daar ook al wat veranderd.Wij gaan hier in België een ceremonie doen met westerse en marokkaanse tradities. Alleen voor de marokkaanse tradities vind ik niet echt veel inspiratie. Behalve dat moment dat ze je op 2 van die stoelen zetten en omhoog heffen, en dat je elkaar melk en dadels moet gegeven. Ringen uitwisselen doen ze ook wel. En er zou ook gevraagd worden of het meisje een bruidschat ontvangen heeft :).Verder moet je als meisje heel veel verschillende jurken aantrekken en moet je eigenlijk de hele tijd daar zitten om je te laten bewonderen.Op die video die ik gezien heb, vierden de mannen en vrouwen zelfs apart. De mannen in een grote tent met buikdanseressen en de vrouwen in huis met een orkestje. De meesten zaten neer in hun handen te klappen en een paar waren aan het dansen.Maar ja, dit is allemaal van een 10tal jaar geleden, 't zal nu allemaal wel anders zijn.Groetjes,Sarah