Nu Online
Momenteel zijn er 73 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Our weddingday!

  14-8-2012 23:57:08
Ondertussen al 3 dagen getrouwd! En ...het is zalig!
Ook al zijn we al 6 jaar samen, hebben we een dochtertje van 17 maanden en hebben we al 2 jaar ons eigen huisje.
Getrouwd zijn geeft toch een speciaal gevoel.

Vrijdag om 9u30 mochten we de sleutel gaan afhalen van onze zaal.
We geven een trouwfuif en doen alles zelf. Dus veel werk aan de winkel.
Toen we aan de zaal aankwamen stond de wijnhandelaar al klaar.
Meteen alles de zaal in gezet en ons eigen gerief ook.
Daarna tafels en stoelen gezet, wat toch wat tijd heeft gekost.
Zorgen dat iedereen een plaats heeft om te zitten, een dansvloer, plaats voor de receptie, ...
Daarna alle glazen afgewassen, alles in de keuken klaargezet, tafels gedekt, ...
Ook nog enkele boodschappen gedaan die niet vroeger konden.
Daarna hebben ze de drank gebracht, hebben we die in de frigo's gezet en de zaal nog versierd.
Gelukkig veel hulp gehad van mijn mama, broer , schoonzussen en 2 beste vrienden.

Daarna richtig huis, alles gaan klaar nemen om samen met mijn dochtertje bij mijn ouders te gaan overnachten.
Mijn dochtertje lag al goed te slapen bij mijn ouders tegen ik daar aankwam.
Vlug nog bedankjes voor de dames van de vrijgezellen gemaakt, een douche genomen en tegen 24u mijn bedje in.
Ondertussen super veel zenuwen en pas in slaap tegen 1u. Om 2u wakker geschoten door mijn dochtertje die ineens in paniek wakker werd. Weer even nodig om in slaap te raken en om 6u30 alweer klaarwakker.

Dan maar opgestaan en ons beginnen klaarmaken.
Tegen 8u moesten we bij de kapper zijn, ik en mijn mama.
Mijn kapsel was nog beter dan gehoopt. Ik was echt super blij.
Broodjes gaan afhalen bij de bakker voor de receptie bij mijn ouders thuis en dan terug naar het ouderlijk huis om alles te gaan klaarzetten.
Rode loper klaargelegd, ballonnen opgehangen, broodjes gesmeerd en dan was de fotograaf er al. (een goeie vriend die bezig is met fotografie)
Eerst wat foto's genomen van de kleren enzo, daarna mijn kleedje aan.
Tegen dan was iedereen van de familie er al. Op het laatste moment dochtertje haar kleren aan zodat er geen ongelukjes konden gebeuren (of zo weinig mogelijk).
Nu dus nog enkel wachten op mijn toekomstige.

Iets voor 13u en eindelijk is hij daar.
Samen met mijn dochtertje de deur opgedaan, hij schrok even dat we er alle twee stonden.
Maar hij had voor ons beide hetzelfde boeketje bij, voor haar natuurlijk in het klein.
Ook al had ik zelf zijn kledij gekozen en ook de boeketjes het was super hem zo te zien.
Iedereen was er dus tijd om voor de eerste keer het glas te heffen.

Toen ik kreeg ik nog even minder leuk nieuws. Mijn toekomstige zijn grootouders gingen er niet kunnen bijzijn op onze dag. Zijn peter heeft ALS en is zeer hulpbehoevend. Zijn grootmoeder zorgt voor hem, en door hem uit bed te willen heffen heeft ze haar rug bezeerd. Ruggenwervel verschoven en ze ligt ook plat in bed. Toch even een moeilijk momentje maar spijtig genoeg kunnen we er niet veel aan veranderen.

Tijd om naar het gemeentehuis te vertrekken.
Iedereen op de foto op de rode loper en dan met de wagen richting gemeentehuis.
Maar wij niet, wij gaan samen met ons dochtertje en de getuigen met de fiets.
Gelukkig stralend weer. Hierover niets dan goeie reacties en zelf vonden we het ook super.
Toen we aankwamen aan het dorpsplein stond er heel veel volk, mijn toen nog vriend zei: "er staat een bus voor een anders koppel, dat volk zal voor hen zijn".
Maar niets is minder waar, er is toch een mooie opkomst voor ons en dat maakte mij super blij.
Even wachten want het koppel voor ons is nog binnen, ondertussen wat gebabbeld met de mensen die voor ons gekomen zijn.
En dan is het tijd om binnen te gaan, toch wel veel stress. Aangezien we geen ringen uitwisselen hebben we gekozen om iets anders in de plaats te doen en een handfasting te doen.
Van de gemeente had ik gewoon te horen gekregen dat het ok was, en dat ik ze er op de moment zelf nog even moest aan herinneren.
Alles is zeer vlot en losjes verlopen. Het was de burgemeester zelf en hij keek gefascineerd toe wat we allemaal hadden voorzien. Ons dochtertje liep ongestoord rond en speelde wat met de andere kindjes die aanwezig waren.
Iets later waren we man en vrouw. We kregen ook nog een receptie van de gemeente aangeboden en toen weer naar buiten.
Met de fiets terug naar het ouderlijke huis, daar was een receptie met broodjes voorzien voor de suite.
Daar ging ons dochtertje ook haar middagdutje doen. Ondertussen reden wij naar onze locatie om de foto's te nemen.

Daar is alles super goed verlopen. Ondertussen al enkele onbewerkte foto's gezien en ze zien er super uit!
Na de foto's met ons twee snel even langs de grootouders thuis aangezien ze er niet bij konden zijn.
Ze reageerden zeer emotioneel, maar waren heel blij dat we speciaal voor hen langsgekomen waren op deze drukke dag.
Hierdoor wel de familiefoto's uit het oog verloren en deze zijn dus niet genomen. Wat ik eigenlijk wel heel spijtig vind, maar die mensen blij maken met ons bezoekje is mij eigenlijk toch meer waard.

Dan richting feestzaal waar de suite al aanwezig was.
Dj was later aangekomen en daardoor nog aan het opstellen, maar dit was niet storend.
Iedereen begon aan te komen en feliciteerde ons. 2 collega's van mij hadden mij aangeboden om de bediening achter de toog en op de receptie te verzorgen en ze hebben dit zeer goed gedaan.

Dan even een stressmomentje, door het concept van een trouwfuif hadden we ervoor gekozen om iedereen te laten kiezen waar ze zaten. Maar dit was niet zo een goed idee. Het heeft even geduurd eer iedereen zat. En sommige moesten wat schuiven, wat tafels moeten verzetten en dergelijke. Maar achteraf gezien was ik blijkbaar de enige die me er druk had in gemaakt.
Ondertussen was de mobiele frituur aangekomen en helemaal klaar om de mensen te bedienen. Om dit vlot te laten verlopen hadden we elke tafel de naam van een liedje en uitvoerder geven.
Als dit liedje gespeeld werd mochten ze gaan aanschuiven. Het duurde wel even eer iedereen bediend was en dit gaf mij een lastig gevoel.

En dan iets na 23u was het tijd voor de openingsdans: "dreams come true" van Hammerfall. Ondertussen werden er foto's van ons samen geprojecteerd op een scherm. Waar we ook veel goeie reacties op kregen.
Dan "Nothing else matters" om met de ouders, getuigen en broers en zussen te dansen. Doordat mijn papa minder mobiel is en we altijd de situatie van het moment moeten afwachten heb ik de vader-dochter dans met mijn oudste broer die getuige was gedaan.
En daarna was het tijd om het feest te laten losbarsten.

Heb ook mijn boeketje weggegooid, was ook super leuk.

We hebben door gefeest tot iets voor 5u het laatste uur was nog in zeer beperkte kring, met mijn broers, schoonzussen, neven en nichten. Maar daar was dus nog super veel ambiance.
We zijn naar huis gereden in onze versierde auto en gelukkig hadden ze ons huis met rust gelaten.

Tegen 6u30 ons bedje in naar een meer dan geslaagde dag.


Oh, wat is dat een heel lang verslag geworden. Hopelijk geraken jullie tot het einde

Hier nog een aantal sfeerfoto's, door vrienden en familie genomen. Vrijgezellen, voorbereidingen, de dag zelf en de dag erna.

http://myp.mypicturetown.com/myphoto/guest.jsp?nid=UL3D...

Bedankt voor de vele tips hier, zal het missen.

Groetjes Kelly


Kelly
11-8-2012
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1801


Bea
6-7-2013
 Meld misbruik15-8-2012 8:16:44

Jullie zagen er leuk uit. Mooie schoenen en wat een snoesje van een dochter! Ik heb voor ons ook nog aan fietsen gedacht maar met mijn lang kleed zie ik dat niet echt zitten...



vanessa

 Meld misbruik15-8-2012 8:35:08

een dikke proficiat ! Een super dagje zoals ik kan lezen !



Lieze
1-9-2012
 Meld misbruik15-8-2012 9:53:57

Ik vond je rode schoentjes de max!
Ik heb er zelf ook gekocht voor onder mijn kleed!
Leuk, zo met de fiets, zelf zou ik het neit doen want k zit namelijk met een lang kleed en sleep ...



cindy
22-9-2012
 Meld misbruik15-8-2012 16:43:35

Mooi, je hebt een zeer schattig kindje, jullie hadden precies wel ambiance, nog een dikke proficiat!!!



Marijke
15-12-2012
 Meld misbruik15-8-2012 18:33:51

Ik vond jouw rode schoenen ook heel leuk, maar vooral de sokken van je man, haha, superleuk detail :-)
Proficiat!! Geniet nog van het getrouwde leven :-)



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik16-8-2012 9:46:34

Proficiat - super gedaan met die rode accenten door de ganse dag!



Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik16-8-2012 11:26:22

Gefeliciteerd!
Super leuk verslagje en mooie foto's!
Geniet van het 'getrouwde leventje' en geniet van elkaar!!!!

xxx


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info