Nu Online
Momenteel zijn er 70 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

uitgebreid verslag "grote dag"

  11-9-2006 13:56:35
Dag bruidjes allemaal,

Ook onze dag is ondertussen gepasseerd. Vandaag zijn we reeds 2 dagen getrouwd. Ik moet zeggen, het was echt een prachtige dag en hebben niets dan complimenten gekregen.
Omdat ik zelf ook altijd graag de verslagjes van andere bruidjes lees, mag een verslagje van onze dag zeker niet ontbreken.

Vrijdag zijn we samen nog gezellig een lekker ontspannend dagje gaan doorbrengen in een saunacomplex. Dit raad ik alle bruidjes zeker aan. Het is ideaal om nog eventjes rustig met elkaar samen te kunnen zijn zonder al de stress van de voorbereidingen (want geloof me die stress kan voor veel ruzies zorgen). ‘s Avonds ging ik dan, zoals de traditie het wil, bij mijn ouders thuis slapen. Mijn (toen nog) verloofde bleef gewoon op ons appartementje in Leuven slapen en ging gewoon met zijn beste vriend en getuige iets eten en rustig iets drinken (uiteindelijk bleek dit toch uit te lopen tot twee uur ’s nachts).
Ondertussen was het bij mij thuis eventjes paniek omdat één rits aan de voeten van onze beer (waar de ringen in zitten) niet meer open wilde gaan, natuurlijk was het de voet waar mijn ring in zat. Gelukkig bleef mijn papa rustig en heeft hij het weer open gekregen. Allé, voor efkes dan toch want bij het proberen of de rits nu wel vlot ging bleef die opeens weer steken. Van voor af aan beginnen dus (en de ring stak dus nog steeds in dat voetje!). Uiteindelijk (na veel langer zwoegen dan daarvoor) heeft hij het toch weer open gekregen. En deze keer heeft hij het probleemstukje dichtgenaaid zodat het zeker niet meer kon blokkeren. Probleem opgelost dus.

Samen met mijn zus (die ook mijn getuige is) redelijk vroeg in bed gekropen en nog een beetje gebabbeld over de grote dag. Goed geslapen tot 2u45 maar vanaf dan heb ik elk uur gezien. Sliep telkens maar in stukjes van max. een uur en droomde dat er vanalles misliep met de trouw. Desondanks was ik niet echt moe toen ik om 7u15 moest opstaan. Eventjes uit het raam gekeken en gezien dat het prachtig weer ging worden. Tandjes gepoetst, dagcrème op, wat ontbijt en hop naar de kapper. Wie al een tijdje op dit forum de berichtjes leest, weet misschien dat ik met een vorige kapper wat problemen heb gehad. Nu ging ik naar de kapster waar mijn ventje vroeger naar toe ging dus dat kon niet mislukken. Haren ingerold, drie kwartier onder de droger, krulspelden er uit, een halfuurtje opsteken en het resultaat was schitterend! Daarna door naar de schminkster.

Om 10u30 was ik weer bij mijn ouders thuis. Mijn ventje zou mij tegen 11u00 komen ophalen. Snel lingerie, kleed, schoenen en juwelen aan en klaar. Gelukkig maar dat dit snel ging want hij stond iets vroeger dan verwacht aan de deur. Heel voorzichtig onze stenen trap af (staat bekend als zeer gevaarlijk) en met veel zenuwtjes de deur gaan opendoen. Het gezicht van mijn ventje toen hij mij zag was onbeschrijflijk. Die stond echt paf en wist niet wat hij zag! Mijn bruidsboeket (dat hij gekozen had en ik dus nog nooit gezien had) was alles wat ik ervan gehoopt had. Rustig wat champagne gedronken terwijl de rest van de suite (allemaal in jacquet) toekwam. Vooral onze bruidsjongen was prachtig. Een jongetje van iets meer dan 2 jaar ook volledig in jacquet gehuld! Heel de dag door was hij de ster van de show en ondanks de drukte genoot hij er ook van!

Met onze oldtimers, 1 witte en 2 zwarte Citroën Legères (of hoe je dat ook mag schrijven) naar het stadhuis van Leuven vertrokken. Daar is het echt wel lopende band werk. Het ene koppel is nog maar net buiten en het volgende is al binnen. Onze dienst zelf heeft blijkbaar welgeteld 6 minuten geduurd. Toch was de speech van de ambtenaar van de burgelijke stand heel mooi, al geef ik toe dat ik niet alles heb gehoord doordat ik afgeleid was door onze bruidsjongen die constant van de ene kant van de zaal naar de andere aan het lopen was 
Na de burgerlijke trouw hadden we voor alle mensen die meegekomen waren (ongeveer 25!) een broodjesmaaltijd voorzien in café ’t Klein Tafel Rond op de Grote Markt. Deze mensen hebben dat echt schitterend geregeld.

Daarna naar de huwelijksmis in Schriek. Normaal gezien hadden we 20 minuten op overschot maar door misverstanden tussen de chauffeurs en een kermiskoers waren we juist op tijd (goed getimed dus!) Heel onze viering was prachtig! Mijn fanfare heeft alle muziek gedaan en iedereen was onder de indruk. Ondertussen zorgde onze bruidsjongen voor de grappige noot door alle rode zangboekjes van de Kerk uit de stoelen te halen en te verzamelen en ondertussen een grote uitleg te doen. Buiten gekomen waar toch redelijk wat volk stond en van iedereen complimenten gekregen over de muziek, de teksten, mijn kapsel, mijn kleed, …

Dan vertrokken naar feestzaal De Postiljon / Kasteel Van Nieuwland in Aarschot voor de receptie en het avondfeest. Door het zeer goede weer konden we onze receptie buiten geven! Op de receptie viel de boot met oesters, mosselen en langoustines zeer goed in de smaak. De aankomst van de gasten voor het avondfeest vloeide naadloos over in het vertrek van de gasten van de receptie. Ideaal dus. Veel kusjes en handjes gegeven en dan kon het feest beginnen. Het eten was zalig, de zaal perfect versierd en de DJ (Rikky Brebels) heeft perfect gedraaid. Alles liep dus perfect! Heel veel complimenten gekregen. Ook m.b.t. onze thema’s was iedereen onder de indruk. Wij hadden elke tafel de naam gegeven van plaatsen of gebeurtenissen die zeer belangrijk waren in ons leven (zoals de plaats waar we opgegroeid zijn, waar we elkaar hebben leren kennen, onze hobby’s; waar het aanzoek gebeurd is, …) Voor elk van deze thema’s hadden we een blad gemaakt met foto’s en (vaak erg grappige) wist-je-datjes. Dit stond dan op de tafel. Elke gast had bij het binnenkomen een fotokadertje gekregen met een afbeelding van zijn thema. Onze menu’s en onze naamkaartjes op de tafels hadden ook een link met onze uitnodigingen.

Tijdens het diner heeft mijn ventje zijn getuige een zeer ontroerende speech gegeven en zijn papa een zeer lange speech waarbij iedereen plat lag van het lachen! Na het einde van deze speech kwamen mijn ventje zijn jongere broer en zijn vriendin binnen met elk een suitehoed in hun handen. In deze hoeden zat dan een klein lief konijntje dat we cadeau kregen. Toepasselijk hadden deze konijntjes de namen Mike en Heidi gekregen.

Na een spetterend avondfeest hebben we dan om half vijf de laatste dans ingezet. Nog afscheid genomen van onze laatste gasten en dan konden wij naar onze bruidssuite gaan voor een korte maar verkwikkende nacht. De dag erna om half twaalf een zeer uitgebreide brunch met de suite (die we ook een kamer hadden aangeboden) en onze dag was helemaal voorbij. Wel grappig om iedereen daar te zien zitten met een kater van jewelste!

Je ziet, wij hebben echt een perfecte dag gehad! Beter kon echt niet! Donderdag vertrekken we dan voor 14 dagen naar Kenia waar we eerst een week safari gaan doen en daarna een week strandvakantie. Ik kijk er echt naar uit!

Terwijl ik dit verslagje aan het tikken ben is mijn ventje bezig wat foto’s online te zetten. Van zodra het klaar is, plaats ik de link op deze site.

Heidi
09-09-06

Heidi
9-9-2006
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1639


Sylvie
11-3-2006
 Meld misbruik11-9-2006 14:03:37

Dag Heidi,

Proficiat hé!

Zo te lezen was 't een heel mooie dag! Kon natuurlijk ook niet missen, zo'n mooi weer :-)

Geniet van jullie huwelijksreis hé!

Groetjes,

Sylvie
11/03/06



Wendy
5-5-2007
 Meld misbruik11-9-2006 20:02:08

Bedankt voor het uitgebreide verslag! Ik vind de verslagjes ook altijd fijn om te lezen :) Het lijkt alleszins een perfecte dag geweest te zijn, geniet nu nog maar van de huwelijksreis!

Groetjes,

Wendy
5/5/07



soetje
16-9-2006
 Meld misbruik12-9-2006 16:00:43

Eerst en vooral een héle dikke proficiat! Als onze dag over 4 dagen zo vlot verloopt, zal ik in de 7e hemel zijn. Maar dat zal wel zeker...
Ik ben zeker dat jullie je rot geamuseerd hebt, perfect zoals een trouwdag hoort te zijn.
Veel succes samen xxx



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik22-9-2006 4:01:45

Dag Heidi

Klinkt als een perfecte dag. Van harte proficiat, kijk al uit naar de fotos

Groetjes

Vicky


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info