Nu Online
Momenteel zijn er 200 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Onze droomdag 27/07/2012: foto's + tips and tricks

  2-8-2012 18:15:50
Ongeveer een weekje geleden was het onze (tot nog toe) mooiste dag van ons leven. Onze dag is perfect verlopen, uitstekend weer, niets foutgelopen en alleen maar liefde :)
Ik ga hier niet een gigantisch verslag uitschrijven want ik denk ook niet dat de meeste hierin geinteresseerd zijn. Ik ga alleen enkele tips en tricks/ ideetjes meegeven, een soort van lijstje van onze ervaringen die mss nog handig kunnen zijn voor toekomstige bruidjes.
Voor diegenen die niet verder willen lezen, onze foto's staan hier: http://www.facebook.com/#!/media/set/?set=a.3791258254929.2149080.1081296823&type=1

Enkele tips;
_ Probeer jullie dag zo persoonlijk mogelijk te maken. Vaak ga ik naar een huwelijk waarbij in de kerkelijke viering steeds dezelfde tekstjes voorgelezen worden. Wij hebben onze vrienden en familie betrokken bij de viering. De beste vriend van mijn man (oeeh, tof om dit te zeggen), heeft de eerste lezing verzorgt en had daarvoor een zelfgeschreven liefdesverhaaltje gemaakt dat eigenlijk over ons ging dan. Onze getuigen hadden ook een tekst voorbereid en ook wij hadden hadden zelf onze geloften geschreven. Al deze dingen zorgden ervoor dat onze viering heel persoonlijk en emotioneel was. We hebben hier ook veel complimenten over gekregen.
_ Ook ons avondfeest hebben we goed ingezet door een pre-wedding filmpje te laten afspelen (zie vorige post). Iedereen op het avondfeest heeft het hierover gehad en niemand had dit ooit gezien. Door de originele manier van intrede maak je dan ook je avondfeest persoonlijker. Wat ik wil zeggen is dat je moet vermijden dat jullie dag jullie op het lijf geschreven is en niet op het lijf van 1000den andere bruiden die net hetzelfde doen.
_ Trouwen moet niet duur zijn. Wij hebben veel zelf gemaakt en door op internet je goed te informeren kan je veel dingen doen voor minder dan de helft van de prijs. Zo hebben wij zelf onze photobooth gemaakt (foto hierin gaan we gebruiken voor de bedankingen later), we hebben zelf de versiering in de kerk op ons genomen (goedkope vazen en dan losse hydrangeas gekocht) en het resultaat mag er zijn. Ook naamkaartjes, misboekjes, filmtickets voor tafelverdeling,... kan je vaak zelf (en beter) ontwerpen.
_ Neem genoeg tijd tussen alle "momenten" van de dag (fotos trekken, mis, gemeente enz); je kan er vanop aan dat het schema zal uitlopen en dan heb je best enkele minuten tot een half uur marge. Neem ook de tijd eens aangekomen aan de feestzaal om je op te frissen voor de receptie! De receptie duurt toch minimaal een uur en dan was ik toch blij dat ik even met mijn nieuwe man kon 'rusten' en genieten van wat we die dag al meegemaakt hadden.
_ Ga inslapers (geen slaappillen) halen! Ik heb anders nooit problemen om in slaap te geraken en ik ben dit dus niet gaan halen maar voor de nacht voor je huwelijk heb je dit ECHT wel nodig!
_ Wil je een volle dansvloer ga er dan zelf opstaan. :) Na de standaard openingsdans en dans met de ouders ben ik zelf de dansvloer op gelopen (meteen bij het begin van het eerste liedje) en iedereen volgt de bruid gewoon. In no time stond de dansvloer vol. Pas diezelfde tip ook toe als je merkt dat de dansvloer na een tijdje terug leeg aan het lopen is.
_ Niet paniekeren bij alles wat er misloopt, ook niet teveel ergeren aan anderen tijdens de voorbereidingen! Mijn man was tijdens de vrijgezellen (paintbal) ernstig gevallen en het zag er even naar uit dat de trouw die over 2 weken was niet zou doorgaan. Uiteindelijk zijn we toch kunnen trouwen maar dan met krukken en een gips. Als je je nog eens druk maakt denk dan dat het altijd erger kan :)
_ Probeer zoveel mogelijk alle zaken te regelen tot een week voor de trouw. De week van de trouw zelf komen er altijd zaken tussen die onvoorzien zijn en als je dan ook nog de geplande dingen moet doen dan kom je in tijdsnood. Ik had (dacht ik) alles geregeld tot ik in de week zelf nog vanalles moest doen waaraan je niet gedacht had.
_ Als je een hechte familie hebt kan je altijd proberen om de mannen eenzelfde kostuum aan te praten :) Dat staat echt prachtig op foto's. Mijn familie had in Antwerpen een smoking gehuurd voor slechts 50 euro het stuk, daar kan je het echt niet voor kopen, en de meeste doen dit toch maar 1 keer aan. Voor de kleintjes zijn we een smoking gaan kopen in een turkse bruidswinkel (ook maar 70 euro all in).

Nog enkele aanraders:
_ feestzaal de vesten in Laakdal: ideaal en luxueus kader, unieke begeleiding door de maitre, zeker de moeite wanneer het hele team de wijn binnen komt brengen en de bruidstaart even later. Deze zaal tilt het trouwfeest toch tot een hoger niveau
_ videograaf Kurt Vermyelen voor het pre-wedding filmpje
_ Fotograaf Jef Celen
_ Bruidswinkel Cermo in Turnhout

Annelies
27-7-2012
Meld misbruik



Reacties: 25 | Gelezen: 2501


debora
18-7-2014
 Meld misbruik2-8-2012 18:32:03

Wauw meid, da zijn supermooie, spontane foto's

proficiat



Serena
25-5-2019
 Meld misbruik2-8-2012 18:41:09

een hele dikke proficiat! prachtige fotos en handige tips!
nog veel geluk samen!
Groetjes Serena



tinne
18-5-2013
 Meld misbruik2-8-2012 18:46:31

Hallokes

Echt prachtig!!!! Wat zagen jullie er super uit... En je kleed ;-)
Wij hebben dezelfde zaal. Wat ben ik blij te horen dat dit een aanrader is. Is toch altijd afwachten. Ben zelf nooit naar een trouw geweest.
En bedankt voor de tips.
En nu genieten van het getrouwde leven.
Tinne



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik2-8-2012 18:52:52

Dag Annelies,

Bedankt voor je tips, ik ga ze zeker onthouden!!
Prachtig locatie voor jullie huwelijksfeest!!
Je zag er super uit...dolgelukkig!! Zo moet dat zijn é!!
Echt een prachtige bruid!!
Geniet nog maar lang na! Veel geluk in de toekomst!

groetjes

Sandra



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik2-8-2012 18:56:32

Wow, prachtige foto's en heeeeel mooi kleed!
Bedankt voor de tips en proficiat!



Jessica
7-7-2012
 Meld misbruik2-8-2012 19:10:46

Hele mooie foto's! Jef is een geweldige fotograag hé! Jullie straalden, en wat een jurk dikke proficiat!



Agnes
5-7-2013
 Meld misbruik2-8-2012 19:39:08

Proficiat en veel geluk gewenst!
Mooie foto's!



sarah
30-7-2012
 Meld misbruik2-8-2012 20:32:21

Dag Annelies

Prachtig!

Van welke ontwerper is je jurk?
In het onderste deel zitten dezelfde naaiwerken in dan in het mijne :-)



Annelies
27-7-2012
 Meld misbruik2-8-2012 21:31:41

Dag Sarah, Mijn kleedje was van Pronovias. Hetzelfde als de jouwe? :)



cindy
22-9-2012
 Meld misbruik2-8-2012 22:24:08

Mooie foto's, ik vond je schoentjes ook heel leuk.
Toffe tips ook, nog een dikke proficiat !!!



sarah
3-8-2013
 Meld misbruik2-8-2012 23:01:22

prachtige foto's hoor.

In welk winkeltje precies haalde de mannen hun kostuum?

Groetjes sarah



Joyce
11-5-2013
 Meld misbruik3-8-2012 8:57:51

Heel mooi! Dikke proficiat!
Wij trouwen ook in de Vesten en hebben ook Jef Celen als fotograaf :-) De dansvloer is precies toch wel groot genoeg in die zaal. Hoeveel personen hadden jullie op het avondfeest als ik vragen mag?
Merci voor alle tips!
Geniet nog van jullie getrouwde leven!




Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik3-8-2012 9:15:12

Ik kan de foto's jammer genoeg niet zien, maar jullie pré-wedding filmpje had ik vorige keer al opgeslagen. :-) Was inderdaad super origineel!!

En goeie tips, hoor. Ik ga die zeker nog een paar keer lezen, om goed te onthouden. :-)

Zou je het adres van die smokings (zowel volwassenen als kids) kunnen doorgeven? Wie weet kan ik het nog gebruiken.

Groetjes
Katrien
wetrouwen@hotmail.be



Annelies
27-7-2012
 Meld misbruik3-8-2012 10:59:13

_Wij hadden 131 personen om exact te zijn. De dansvloer is daarvoor zeker groot genoeg hoor. Op sommige momenten gaan ze nog half tussen de tafels staan maar dat is beter dan dat de dansvloer te groot is en er precies nooit veel volk opstaat (dat zet niet aan om zelf te gaan dansen).

_ De mannenkostuums kwamen van: http://www.ceremonie-ducheyne.be/

_ De kinderkostuums zijn wij in zolder in een turkse bruidswinkel, de naam ervan weet ik niet exact maar die bruidswinkels verkopen overal hetzelfde hoor, eender waar in Belgie.



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik3-8-2012 11:19:03

Bedankt voor de link Annelies!



Hilde
7-9-2012
 Meld misbruik3-8-2012 18:44:30

Ons trouwfeest is ook in de vesten!!!

Nog speciale tips ofzo? :)))



Annelies
27-7-2012
 Meld misbruik3-8-2012 19:00:35

@ Hilde:
Wij hadden het wereldbuffet en dat was zalig! Heel veel keuze en iedereen stoefte over het eten. Het dessertenbuffet was ook waanzinnig. Wij hadden eigenlijk 20 soorten (zoals de prijzenboek beschrijft) maar uiteindelijk stonden er wel in de 40 verschillende soorten desserten. We wisten gewoon niet waar kijken :)

De bruidstaart is ook prachtig daar. En ze brengen die ook binnen met een speciaal "showke". Dus die zou ik zeker nemen, ze was overheerlijk.

Ik moet zeggen dat er niks op aan te merken was op het feest. En Tony als maitre is een zegen. Mijn man had zijn been gebroken en moest op krukken gaan maar hij ging altijd met hem mee om zijn bord vast te houden enz. Het zijn echt de kleine details die het hem doen en daar letten ze bij de Vesten goed op.

Van alle gasten kregen we te horen dat het het meest luxueuze trouwfeest was dat ze ooit bijgewoond hadden.

Wij hadden ook nog de huisDj genomen en de dansvloer heeft nooit leeggestaan. Zelfs niet in het begin. Ook hij is een aanrader.

Ik hoop dat je hier iets mee bent :)



Hilde
7-9-2012
 Meld misbruik3-8-2012 22:56:58

Dus er komt iemand zeggen wanneer het tijd is om samen als koppel binnen te komen en eventueel te speechen?

En ook wanneer juist de bruidstaart gaat binnen komen?
Hebben jullie nog iets extra in de zaal gedaan qua versiering?



Hilde
7-9-2012
 Meld misbruik3-8-2012 23:06:51

Ik vind uw pré-weddingfilmpje niet terug :(



Joyce
11-5-2013
 Meld misbruik4-8-2012 9:30:02

Leuk nieuws over de Vesten. Ik zie ons feest volgend jaar al helemaal zitten!
Dat geeft toch wel een goed gevoel denk ik, als de mensen zo stoefen over uw feest.
Nog eens proficiat en geniet nog maar goed na!




Annelies
27-7-2012
 Meld misbruik4-8-2012 13:36:05

Ons filmpje: http://www.wijtrouwen.com/nl/forum/?msgid=432846

De Vesten stelt een maitre ter beschikking die de tijd in het oog houdt, hij komt jullie steeds roepen als er iets is. Hij zegt ook of je al beter de speeches doet aan het begin of tijdens het eten van anderen enz. Hij plant alles perfect in zodat alles op tijd kan beginnen. Het hangt er vanaf hoe snel jullie eten (of genoeg hebben :)) en hoeveel volk enz. Eens in de zaal moeten jullie je eigenlijk van niks meer aantrekken en dat is een zalig gevoel :)
Voor in de zaal hebben wij op de tafels geen extra versiering voorzien de standaard bloemen van de vesten zijn zeer mooi. En zij zetten daar dan ook nog een soort theelichtje in. Wij hebben wel de vazen vanuit de kerk (hydrangeas, zie maar naar de foto's) meegenomen in de zaal en aan de kanten op de kasten gezet en dat was ook wel mooi maar dat is echt niet nodig, de zaal heeft karakter genoeg op zich.



Marjolein
30-4-2012
 Meld misbruik5-8-2012 14:34:08

Wauw Sarah, zo mooi! Proficiat! En als ik me niet vergis heb je hetzelfde kleed als ik, goede keuze
Geniet nog van het getrouwde leventje!



Janine
30-6-2012
 Meld misbruik8-8-2012 16:21:34

Heel leuke foto's.. Wij zijn ook in Postel geweest voor de shoot!
Proficiat!



kelly
14-12-2012
 Meld misbruik30-8-2012 21:16:27

hoi annelies,

prachtige schoenen waar heb je die gehaald?

groetjes kelly



Annelies
27-7-2012
 Meld misbruik4-9-2012 11:12:39

Schoenen zijn van het bruidsparadijs in Merksem maar je kan ze ook online bestellen. Ze zijn van Elsa coloured shoes - rainbow club (model Ella).


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info