Nu Online
Momenteel zijn er 157 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

burgelijke trouw

7-9-2006 20:15:10
Wij trouwen enkel voor het stadhuis. We hebben geen ceremoniemeester genomen. Hoe kom je de feestzaal binnen. Schenkt de vader ook hier zijn dochter weg? Hoe is de volgorde van de suite?

Lien

Caroline
28-10-2006
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 593

Priscilla
3-6-2006
 Meld misbruik7-9-2006 21:28:33

Ik denk niet dat het de gewoonte is dat de vader de dochter ook wegschenkt in de feestzaal. Bij ons was het zo: Normaal staan jullie (eerst jij, dan je partner, jouw moeder, jouw vader, de moeder van je partner en de vader van je partner) klaar om de gasten te ontvangen in de feestzaal en de nodige kussen en cadeau's in ontvangst te nemen. Iedereen krijgt een aperitief en nadien worden ze in groep naar de tafels geroepen voor het avondfeest. Toen zijn wij even apart gegaan tot iedereen op z'n plaats zat en toen mochten wij binnenkomen op luid applaus en een intredelied.

Veel succes!

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik7-9-2006 22:17:07

Hey,

in Gent is het zo dat er een ceremoniemeester van het stadhuis de gasten opvangt. Bij ons heeft mijn vader mij naar voor gebracht, gevolgd door Michael en zijn moeder. Daarna de rest van de ouders en de getuigen.

Groetjes,
Lieve

Kelly
14-7-2007
 Meld misbruik8-9-2006 19:50:24

Hey,

Wij trouwen ook enkel voor de wet, maar hebben toch een ceremoniemeester aangesproken. Hij begeleid ons van onze woning tot dat wij zeggen dat het genoeg is geweest. Waarschijnlijk gaat hij blijven tot alle gasten aan tafel zitten.
Wij zijn blij dat we deze blissing genomen hebben omdat je niet aan alles kan denken. Hij denkt ook voor ons en regelt heel veel.

Groetjes

Mieke
15-6-2007
 Meld misbruik9-9-2006 19:50:34

Hallo Kelly,

Wijzelf trouwen ook enkel voor de wet. Heb al dikwijls getwijfeld wat te doen, een ceremoniemeester vragen al dan niet. Ik ben er ook meer voor; Ik denk ook dat jezelf mee op je gemak zal zijn. Ben blij te horen dat er nog mensen zijn die enkel voor de wet trouwen en toch ook een ceremoniemeester vragen.

Groetjes,
Mieke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...