Nu Online
Momenteel zijn er 162 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hartverscheurende keuze

  29-7-2012 15:45:02
Hallo, Ik sta op dit moment voor een enorm moeilijke keuze: ga ik onze trouw uitstellen met het risico dat het er nooit meer van komt? Wij hebben samen een huis gekocht en zijn daarom getrouwd voor de wet nu hadden wij een budget vastgelegd voor onze trouw waardoor wij al de hele tijd moeite hebben om iets deftigs te vinden dat we kunnen doen. Nu komen we natuurlijk geld tekort voor de verbouwingen. Het idee was nu om volgend jaar zoals gepland een verre huwelijksreis te doen en dan daar een kleine ceremonie zodat we wel onze trouwringen al kunnen introduceren en dan over jaar of 5 voor de kerk trouwen met de grote feest. Ik wil zo graag nu al maar financieel ... Ga ik er nadien geen spijt van hebben wa gaat iedereen zeggen pfff Vreselijk zon dilemas Groetjes ellen

Ellen
25-5-2012
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1823


Silke
4-5-2013
 Meld misbruik29-7-2012 17:00:43

Als buitenstaander is het moeilijk om hier een keuze in te maken. Langs de ene kant lijkt het me beter om u eerst te focussen op jullie verbouwingen en nadien dan op jullie huwelijk maar ik begrijp dat je er echt naar uit keek. Ik zou eerst voor de kerk trouwen en dan pas de huwelijksreis. Ik begrijp dat je het graag volgend jaar al wil doen maar als het financieel niet mogelijk is, is het soms beter om het uit te stellen en om het dan enkele jaren later veel beter te doen. Uitstel is zeker geen afstel hé. En wat de anderen hiervan denken dat moet je u niet aantrekken. Je hebt een goede reden en ze zullen je hierin ook wel begrijpen. Nog veel succes hiermee!!



Anneleen
14-8-2014
 Meld misbruik29-7-2012 17:47:01

Mijn vriend vroeg mij in september ten huwelijk & wij hebben onze datum in 2014 geprikt ... zo hebben we voldoende tijd om te sparen voor het trouwfeest dat wij willen & moeten we ons niet in moeilijkheden werken of 'duurdere' stukken uit ons feest weglaten omdat we het niet kunnen :-)



Bea
6-7-2013
 Meld misbruik29-7-2012 20:27:23

Hallo,
Wij zijn al 24 jaar samen en trouwen volgend jaar. Dus ik zou geen schrik hebben voor afstel. Voordeel is dat je met minder rekening moet houden dan als je jong trouwt (mensen durven niet meer zo te moeien of zijn blij dat je al een feest geeft...)



Ellemieke

 Meld misbruik29-7-2012 22:34:42

Ellen,
wat je ook kiest, commentaar zal er toch zijn. Dus ik zou me niks (proberen) aan te trekken van wat anderen denken...
Ik begrijp ook wel dat je uitkijkt naar een feest maar ook daar zou je wel eens spijt van kunnen krijgen want is het wel écht waard dat je je daar op dit moment voor in de schulden steekt... Nu toegeven op je verbouwingen is achteraf wellicht moeilijker te corrigeren dan je mooie feest pas binnen een paar jaar geven...

Soms moet het hart verstandige keuzes maken :(

Succes,
E.



Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik30-7-2012 7:43:26

Hey, je moet nu proberen met je verstand te denken en niet naar je hart te luisteren want dan ga je de mist in. Je zegt zelf dat jullie op dit moment het geld echt kunnen gebruiken voor jullie woning. Nu moet je jezelf de volgende vraag stellen: heb ik liever een afgewerkt huisje waar ik samen met mijn man van kan genieten of een onafgewerkt huisje maar wel een feest waar ik 1 dag van kan genieten? Jullie moeten daarover beslissen! Over 5 jaar willen jullie een groot feest geven. Je kunt het dan bv. doen omdat jullie dan 5 jaar getrouwd zijn en dan is er minder kans op afstel. Nu, jullie zijn wel al getrouwd dus dan nog voor de kerk trouwen vind ik wat raar, maar dat moeten jullie ook zelf uitmaken...! Veel om over na te denken, maar jullie komen er wel uit! Succes!



Bart

 Meld misbruik30-7-2012 8:42:23



Volg in de eerste geval je hart of gevoelens en de rest komt vanzelf.Een feest geven en dan voor jaren krap bij kas zitten is echt heel ondragelijk en je krijgt schuldgevoelens waardoor je misschien problemen krijgt in de relatie.

Als je toch zou beslissen om iets te geven,hou het in beperkte kring en geef een drink in eigen huis of een klein zaaltje.Je maakt er eeneenvoudig samenzijn van met broodjes in plaats van een hele menu en ceremonie is dan zeker totaal overbodig.

Er zijn vrienden genoeg met een deftig fototoestel waardoor je dus ook geen fotograaf nodig hebt en tegen mijn eigen sector in kan je nog altijd zelf voor een beetje muziek zorgen.Dit kan ook best een gezellig feestje worden maar het belangrijkste blijft nog steeds de partner.

Een huisje is nog steeds belangrijker dan een feestje!!!

Succes,
Bart...PARTYSOUND.



Linda
25-5-2013
 Meld misbruik30-7-2012 11:15:42

Kan je de trouw niet kleiner maken, vb enkel een fuif met dessertenbuffet ipv alles erop en eraan?
Ik zou het heel moeilijk vinden als alles ineens zou wegvallen en om dan over 5jaar nog voor de kerk te trouwen zou ik ook maar gek vinden :-S



debora
18-7-2014
 Meld misbruik30-7-2012 20:51:56

hey meid,

Wij hebben met hetzelfde dilemma gezeten. Wij hadden ook net appartement gekocht, en wilden ons verloven. Maar enkele maanden later (nog steeds geen verloving) ben ik ziek geworden, dit tot nu toe al anderhalf jaar, dus heeft ons financieel toch beetje genekt. Dit heeft gezorgd dat we de verloving moesten uitstellen, alsook mama worden, ...

Het deed me eerst heel zeer en heb er dikwijls voor geweend. Maar heb mij er toch overheen gezet en nu doen we alles stap voor stap. Net de verloving, pas binnen twee jaar trouwen en dan kunnen we beginnen met kindjes...

Liever even uitstel en werkelijk wat je wil, dan nu toch maar een feest en zo goedkoop mogelijk dat je nie echt je droomfeest krijgt, zo denk ik er toch over.

Maar toch heeft het even geduurd voor ik het allemaal wou inzien.

groetjes



Elke
3-8-2012
 Meld misbruik31-7-2012 0:13:01

Uitstel hoeft geen afstel te zijn. Helemaal niet. Hoeveel koppels die ik niet ken, die al jaaaren samen zijn (en al jaaaren van plan om te trouwen) en het daarna pas doen. Er zijn altijd hele goede redenen.
Weet je, mijn vriend kent een koppel dat na hun huwelijksfeest naar het ocmw is moeten gaan, omdat ze het financieel niet meer haalden. Een groot feest kan fantastisch, maar...




Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...