Nu Online
Momenteel zijn er 200 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

pfff, moeders....

  29-7-2012 11:59:59
Nog 6 weken te gaan en nu blijft mijn mama hameren op het feit dat we niets doen voor de tantes en nonkels, enkel voor de suite (en dit is: Gert zijn ouders, mijn mama en haar vriend, onze 2 kindjes, mijn getuige en haar vriend en Gert zijn broer, want dat is zijn getuige).Inderdaad vrij beperkte suite, maar wij hadden zoiets van: "het is 's avonds al ene groot feest dus waarom moeten we 's middags dan ook nog vannalles voorzien?" De wet is bij ons om 11u en de Kerk om 13u30. Bewuste keuze zodat we van elke onderdeel een beetje kunnen nagenieten en tussen beie momenten gezellig thuis in beperkte kring wat kunnen eten. Juist nog met mama gebeld en ze blijft erbij dat dit absoluut niet kan!!!!!!!! Ze zegt dan dan ik koppig ben, maar mijn ventje staat ook achter onze keuze en het is toch ons feest hè...
Als je tantes en nonkels erbij neemt, wat doe je dan met neven en nichten. Sommige wonen nog thuis anderen niet, maar waar trek je dan de grens???
Ik weet dat je niet voor iedereen goed kan doen, maar het zou toch fijn zijn als je eigen mama achter het grootste deel van de planning staat (ja hoor, dit is niet het enigste waar ze het niet mee eens is...)

Katja
15-9-2012
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1277


tima
8-9-2012
 Meld misbruik29-7-2012 12:11:59

je zeg suite is klein e niet heem de familie bij ons is het enkel broers zussen ouders en onze kinderen that's it de rest komt naar de kerk en het avondfeest



cindy
15-8-2015
 Meld misbruik29-7-2012 12:19:58

Bij ons is dit ook zo hoor: mijn ouders, mijn broers, mijn ventje zijn ouders en zijn broers en zussen en mijn bomma (enigste grootouder nog) en de getuigen (maar dat zijn wss een van onze broers)



Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik29-7-2012 12:20:39

Wij hadden ook dat probleem, het ging zelfs zover dat sommige familieleden (tantes, onkels,...) zeiden dat ze niet gingen komen voor enkel een avond (ze komen van Frankrijk). Dus hebben we een apart zaaltje gehuurd voor een feestje tijdens de middag waarbij heel de de familie komt (suite + tantes, onkels, neven, nichten, grootouders,...). Dan hebben we ook maar ineens beslist om nog een aantal mensen te vragen en er een soort van receptie van te maken. We zullen dan met ongeveer + 70 mensen zijn en 's avonds nog eens 130-140man. Maarjah in ons geval ging het nog omdat mijn ouders dat sponsoren, anders kon ik het niet doen want dat kost allemaal alleen maar extra geld! Groetjes, Alessia.



Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik29-7-2012 12:53:36

Heyhey,

Hier bestaat de suite ook enkel uit ons, de ouders en de getuigen hoor (hebben geen broers of zussen). Tantes en nonkels, neven en nichten komen enkel naar het avondfeest (en naar de kerk, als ze dit willen). Je kan toch moeilijk iedereen de hele dag meevragen? :-s Bij ons zou dit bijna 100 man extra zijn....

Groetjes!

Evelien



debora
18-7-2014
 Meld misbruik29-7-2012 13:12:31

hey hey,

Bij ons is het net hetzelde als de meeste hier:
Enkel ouders, broers en zussen

Je moet doen waar jullie je het beste bij voelt!
Het is jullie feest, als je samen overtuigd bent dat het zo moet, zou ik het nie veranderen...

Tenzij jullie ouders het allemaal sponsoren, dan zou ik er wel eens over nadenken.

groetjes



Anneleen
14-8-2014
 Meld misbruik29-7-2012 17:55:33

Hey,

wij hebben vandaag dezelfde bedenking gemaakt ... wij hebben onlangs prijs gevraagd in een 'restaurantje' om smiddags een lunch met belegde broodjes te voorzien met de familie ... nu kwam ons dat met ouders, broers, tantes, neven & nichten vrij prijzig uit ... Vandaag viel onze euro dat we dat beperkter kunnen doen door enkel de suite te vragen en dat de rest idd kan aansluiten vanaf het kerkelijk gebeuren en dat maakt dat we ons idee smiddags misschien kunnen doorvoeren, maar dit dan voor de helft van het budget, wat toch een groot verschil is van € 400

Het grote geluk bij ons is dat wij volledig onze zin doen en dat niemand van de ouders zich 'bemoeid' ...Toy toy!



Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik30-7-2012 9:50:13

Onze suite telt met ons erbij 9 volwassenen en 3 kindjes!
En dat is onze keuze en ik vind niet dat iemand anders zich daarmee moet bemoeien...
Dus doe vooral je eigen ding!
Ik vind trouwens dat je groot gelijk hebt!



ellen
1-12-2012
 Meld misbruik30-7-2012 22:45:41

Wij zijn al 10 jaar samen en langs beide kanten zijn we niet echt heel close in de familie,we geven s'avonds een trouwfuif en bekostigen alles zelf,wat ik heel belangrijk vind op "onze" dag is dat ik alleen mensen op onze fuif hebben die we zeer graag zien en waar we een band mee hebben,spijtig genoeg zijn dit veel meer vrienden dan familie,er zijn er zeer veel die ik in die 10 jaar niet of 1 keer heb gezien.....bij ons zijn ze er dus zelfs niet bij .....wij trouwen enkel voor de wet en s'namiddags gaan we nog een hapje eten met de ouders,getuigen en broers en zussen....ik vind het maar heel normaal dat de tantes en nonkels er enkel s'avonds bij zijn,waar trek je idd de grens anders? Ook financieel :) veel succes en hopelijk draait de mama wat bij,het is idd niet leuk dat zij er niet achter staat ,maar het is jullie dag en jullie moeten kunnen genieten!

Groetjes!



Katja
15-9-2012
 Meld misbruik31-7-2012 10:14:52

Bedankt allemaal voor de oppeppende praat! Het maakt alleen maar nog meer duidelijk dat we echt wel achter onze keuze staan.... Hopelijk draait mama snel bij!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...