Nu Online
Momenteel zijn er 213 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

de rooooooooode loper...

  7-9-2006 10:54:25
Hoi iedereen,
ik vroeg me af of iemand me nu precies kan vertellen hoe de "kerk-rekening" in mekaar zit. Wij trouwen om 14u, en het gebruikelijke bedrag voor kerk e.d. is €244. Nu hoor ik van sommige mensen dat daar al een deel in vervat zit voor de kerkfabriek, zodat de parochie of pastoor voor dit bedrag ook voor een rode loper kan zorgen ( en dit tot aan het portaal, dus niet buiten de kerk). Nu kregen wij gisteren nog een extra bedrag op onze boterham toen we om die rode loper (in kerk) vroegen. En ze hebben het wel goed bekeken hoor, want tis dat of niks; zelf mogen we niks leggen in de kerk. M.a.w., betalen of geen rode loper. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Mijn schoonbroer trouwde vorige week, en daarbij was met €244 alles inbegrepen. Het gaat me niet zozeer om die extra centen hoor, maar het principe zeg, langs alle kanten word je gewoon schaamteloos afgezet! Groetjes, Birgit

Birgit
16-12-2006
Meld misbruik



Reacties: 2 | Gelezen: 896


Priscilla
3-6-2006
 Meld misbruik7-9-2006 21:32:48

Bij ons was er ook geen rode loper in de prijs inbegrepen. We mochten er wel zelf voor zorgen als we dit wilden, maar eigenlijk is dit nogal duur om gewoon over te lopen... Het is natuurlijk wel heel mooi als je het hebt.

Nog veel succes!



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik8-9-2006 14:36:38

Dit hangt af van kerk tot kerk. Ze kunnen dit zelf beslissen een rode loper of niet. Bij ons wordt er standaard één gelegd.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...