Nu Online
Momenteel zijn er 184 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslag + foto's van onze dag - 16 juni 2012

  26-7-2012 23:11:30

Hey lieve bruidjes

Zoals beloofd hadden jullie van mij nog een verslagje en heel wat foto's tegoed...dus bij deze! Hier ga ik...het beloofd alvast een heeeeel lang verslag te worden, dus zet jullie al maar comfortabel :D

Eigenlijk moet ik al de dag van te voren beginnen…rond een uur of 8 vertrok mijn soon-to-be-ventje naar zijn ouderlijk huis, zodat hij nog wat quality-time kon doorbrengen met zijn ouders (lees voetbal kijken en samen met zijn vader genieten van een goei pintje! ). Ikzelf heb genoten van wat laatste ME-time met een goed vitaya-filmpje en een grote zak chips. Daarna nog een ontspannend douchke gepakt en hop het bedje in. Mijn 2 getuigen stuurde me nog hele lieve smsjes dat mij helemaal geruststelde…ik kon met een gerust hartje gaan slapen..alles zou helemaal in orde komen!

Na een verbazend goede nachtrust ging mijn wekker af om 05.30u. Toen ik nog wat lag wakker te worden hoorde ik getik op de rolluiken…verdoooorie het was aan het regenen…ik dacht: lap, geen foto’s buiten, geen viering buiten… met een zucht dan maar mijn bed uitgerold en dacht: OK dan maken we er maar het beste van.

Niet veel later (ik stond nog met de tandenborstel in mijn mond ), om 5 voor 6 stond mijn super kapster/schminkster Evelien (= tevens drieling-zus van één van mijn getuige) voor de deur. Snel mijn mond gespoeld en hoppa, ik was er klaar voor.

Eigenlijk was dat wel een zalig momentje…gewoon genieten van de vingers in mijn haren en de borsteltjes op mijn gezicht..ik had wat zenuwen toen ik opstond, maar hierdoor werd ik weer volledig relaxed. Ondertussen kwamen mijn mama en mijn getuigen ook aan, klaar om ook onder handen genomen te worden door Evelien. En het resultaat was echt PRACHTIG! We zagen er één voor één stralend uit! En de make-up is zelfs heel de dag gebleven (ondanks de vele vele veeeele tranen :D), dus Evelien heeft dat echt super goe gedaan!

En dan was er….ZON!! Jawel, de regenwolken trokken allemaal weg en daar kwam het zonnetje piepen. En de zon is heel de dag gebleven (echt een wonder, want ze hadden barslecht weer voorspeld!, ben er van overtuigd dat mijn moemoe en de vava van mijn ventje vanop hun sterretje daar voor gezorgd hebben!!)…dus ik was SUUUUUPER gelukkig! Wij snel de staan-tafels buiten opgesteld op ons terras en alles was helemaal klaar!

Rond 09.30u kwam de fotograaf aan en ook de ceremoniemeester was mooi op tijd. Met de hulp van mijn mama heb ik mij ondertussen boven op de slaapkamer aangekleed en zijn er leuke foto’s getrokken met de fotograaf. Een leuk mama-dochter moment. Toen ik aangekleed was, kwamen mijn getuigen eens piepen.. en daar waren ze al: de eerste tranen :D! M’n meisjes zeiden dat ik straalde en er fantastisch uitzag, wat mij een geweldig kriebelend gevoel gaf. IK GING BIJNA TROUWEN MET HET VENTJE VAN MIJN DROMEN :D…nu begon ik dat pas echt goed te beseffen!

Beneden hoorde ik al wat volk binnenstromen en de ceremoniemeester (Pierre Loncin) heeft hen allen goed ontvangen en de mannen hun corsage opgespeld. Echt wat zou ik heel de dag zonder Pierre hebben moeten doen… Zo’n geweldige man! Zowel de dag zelf als tijdens onze gesprekken op voorhand dacht hij echt aan ALLES! Hij heeft super veel tips gegeven en er voor gezorgd dat onze dag vlekkeloos is verlopen!

Ik hoorde dat zowat heel de suite beneden al aan het lachen was en plezier aan het maken was! OOOH wat was ik benieuwd om naar beneden te mogen gaan! Maar ik zou niet meer te lang hoeven wachten, want ik hoorde van ver dat mijn ventje er aan kwam. Het geluid van onze Ford Mustang (droomauto van mijn ventje) ronkte door de straten heen en daar kwam hij dan om de hoek…de prachtige auto met mijn nog mooier ventje in . Nu begonnen de kriebels pas echt…ze gierden echt door heel mijn buik en mijn mama en ik knepen elkaar nog eens goed in de handen…en gingen toen langzaam de trap af, wachten op de deurbel die weldra zou gaan.

Toen ik de deur open deed, stond mijn Frederick daar met mijn boeketje in zijn handen. Dit was zo’n onvergetelijk mooi moment. Hij pakte mij stevig vast en hij was helemaal aan het trillen. De tranen rolden over zijn wangen en hij zei dat ik er nog mooier uitzag dan hij ooit had kunnen dromen. Echt zo mooi om hem te zien wenen, want hij had op voorhand gezegd dat hij dat niet zou doen (haha, tarara, want er zijn nog wel meerdere traantjes gevloeid nadien ). Uiteraard ik natuurlijk ook helemaal in tranen…

Dan hebben we gezellig nog een glasje cava gedronken met de suite en van de lekkere koffiekoekjes gesmuld. En toen was het al tijd om te vertrekken naar de trouwzaal van de gemeente (Hof D’Intere in Wechelderzande, trouwzaal van gemeente Lille, gelegen in een oud kasteeltje).

We waren iets te vroeg, dus hebben we leuke foto’s getrokken met de suite in de tuin van de trouwzaal (gelegen achter het gebouw). Echt super leuk resultaat!

Daarna terug naar de voorkant gewandeld en daar stond heel veel volk ons op te wachten. Echt leuk dat er zo veel volk naar ons moment kwam kijken…dat had ik nooit verwacht! Ook de plaatsvervanger van de Burgemeester zei dit: “Het is lang geleden dat ik nog eens voor een volle zaal heb mogen staan”. De plaatsvervanger heeft er ook echt een leuke ceremonie van gemaakt: het was echt heel persoonlijk en helemaal niet ‘snel snel’, er werd echt tijd gemaakt voor ons, er is super veel gelachen, … Kortom, het overtrof onze verwachtingen helemaal!

Nadien hebben we er nog eens goed op geklonken, wederom in de tuin van de trouwzaal, door iedereen van een lekker glaasje cava te voorzien. Nog wat fotootjes getrokken en dan vertrokken naar onze lunchlocatie want onze maagjes begonnen ondertussen al enorm te knorren! Mijn man (hihihi nu mocht ik hem eindelijk zo noemen) en ik kropen knusjes in onze Mustang en hebben heel de rit naar het restaurant honderduit gepraat. Echt leuk om even met z’n tweetjes te zijn en al te kunnen praten over hoe het allemaal al geweest is…gewoon even een moment om stil te staan bij alles en alles goed te kunnen beseffen.

Aangekomen bij de Castelijnshoeve in Halle-Zoersel stonden onze tafels al gedekt. Lekker gesmuld, veel bijgepraat, veel gelachen, …een heel ontspannen moment voor iedereen dus!

Tegen een uur of half 4 kwam onze fotograaf weer aan en zijn we met haar foto’s gaan trekken in het park en kasteel van Halle-Zoersel (dit was gelegen aan de lunchlocatie, dus dit was super gemakkelijk). Echt suuuuper mooie foto’s zijn het resultaat. Geen idee hoe we hier tussen moeten gaan kiezen voor onze fotoboek/uitvergroting voor tegen de muur/bedankkaartje, want ze zijn allemaal even wauw!!!

De tijd vloog voorbij want het was al 5 uur, hoog tijd om naar de feestzaal te vertrekken (gelukkig maar 5 minuutjes gelegen van het park van Halle-Zoersel). We zijn niet voor de kerk getrouwd, maar hebben gekozen voor een persoonlijke viering. En door het prachtige weer, kon dit door gaan in de tuin van de feestzaal.

Aangekomen bij Domein Martinus was alles al perfect in orde: de witte stoeltjes buiten stonden klaar (wat trouwens mijn adem helemaal weg nam, zo mooi was het…echt hoe ik het had gedroomd…mijn prinsessenhuwelijk ), de muzikanten waren al geïnstalleerd, de ceremoniemeester was met de laatste details bezig, de persoon die onze persoonlijke viering begeleidde was er…alles verliep dus helemaal vlekkeloos! Ik moest helemaal nergens meer aan denken, wat echt ZAAAALIG was!

Heel de suite is zich ondertussen gaan verstoppen in de ‘villa’ en van hieruit zagen we mooi hoe alle gasten aankwamen en zich parkeerde op de parking. En om 17.30u kwam de ceremoniemeester ons halen…het was tijd om de suite op te stellen en één voor één naar voor te wandelen…

Mijn ventje vertrok als eerste samen met zijn mama, gevolgd door de rest van de suite. Zij wandelden op het liedje ‘Amazing’ van Lonestar. De prachtige stem van onze zangeres (Jozefien De Feyter) klonk over heel het domein…ik kreeg echt tranen in mijn ogen en kippenvel over heel mijn lichaam. Zo mooi dat ze zong!!!

Mijn mama en ik bleven aan het begin van de tuin staan en keken naar hoe de suite langs alle mensen passeerde. Echt super mooi om dit te kunnen zien!

En dan begon Jozefien mijn liedje te zingen: ‘Unbelievable van Josh Gracin’…weer overal kippenvel! Mijn mama en ik wandelden rustig naar voor en zo kon ik goed zien wie er allemaal was. Ik kon mijn tranen nog goed bedwingen tot ik plots naar één van mijn collega’s keek. Normaal is zij echt een stoere madam en weent nooit…maar nu rolde zelfs bij haar de tranen over haar wangen…. Dit ontroerde mij zo enorm, dat ik mijn tranen ook gewoon liet gaan. Ondertussen stond mijn ventje ook te wenen toen ik dichterbij hem kwam en pakte hij mij weer goed vast toen ik bij hem was. Een lief zacht kusje en toen klommen we samen het ‘bergje’ omhoog waarop onze 2 stoelen stonden onder een prachtige boom (onze relatie is 9 jaar begonnen onder een prachtige boom, dus deze boom was wel heel symbolisch voor ons)

De viering was echt PRACHTIG en ONVERGETELIJK! Ik had voor alle gasten een goodie-bag gemaakt met daarin enkele onmisbare attributen: uiteraard zakdoekjes, een zelfgetekend vieringboekje, een wedding-belletje en een snoepje (hieronder lezen jullie waar dit alles voor diende):

Onze viering (en het feest ’s avonds) was opgebouwd rond onze herinneringen. De titel van de viering was dan ook “A trip down memory lane” oftwel “Onze weg vol herinneringen”. Op de voorkant had ik een ondergaande zon getekend met een kronkelend paadje op (onze ‘weg’ dus). Binnenin had ik dan opnieuw dit kronkelend paadje getekend, maar nu met ons er op. De weg gaf dan de verschillende ‘stappen’ van onze viering aan. Op de foto’s zul je zien wat ik bedoel.

Een eerste stap was ‘onze herinneringen’. Deze werden voorgelezen door één van mijn getuige en haar vriend (zij stelde mij en Frederick voor). We hadden zelf dit tekstje geschreven en dit bewust heel grappig gemaakt…en dit werd dan voorgelezen door Dorien en Wesley. Alle aanwezigen lagen soms dubbel van het lachen, gewoon ook omdat Dorien en Wes dit echt super goed voorlazen (echt ons ‘na doend’ ). Daarna zong onze zangeres het liedje ‘Endless love’ van Diana Ross’.

Een tweede stap was dan de ‘huwelijksritus’…het hier en nu-moment zeg maar..onze geloften aan elkaar waarom we de rest van ons leven samen met elkaar willen delen. Frederick en ik vertelden elks onze persoonlijke gelofte, die we hadden geschreven rond een ‘9de herinnering’ (Dorien en Wesley hadden 8 van onze herinneringen voorgelezen en omdat 9 een geluksgetal is en wij dit jaar ook 9 jaar samen zijn…vonden we het leuk om onze geloften te verwerken in een 9e herinnering). Een herinnering die we niet van elkaar wisten, want we hebben elks onze eigen geloften geschreven zonder dat we dit wisten van elkaar. Jullie kunnen het al raden: er zijn heeeeeel veel traantjes gevloeid.. vooral toen mijn ventje vertelde hoe hij zich voelde toen ik vorig jaar een week in het ziekenhuis had gelegen. Heel emotioneel vertelde hij dat dit de meest verschrikkelijke periode was in zijn leven omdat hij niet bij mij kon zijn, hij niet wist wat er mis was met mij en dat hij er zo machteloos niks aan kon veranderen. Super emotioneel dus! Achteraf vertelden zelfs de stoerste mannen tegen mij dat ze nog nooit in hun leven hadden moeten wenen, maar nu wel, dat ze echt geëmotioneerd waren door hoe oprecht onze liefde voor elkaar is (en geloof me, dit is echt het mooiste compliment dat je kunt krijgen op je trouwdag!!!)

Daarna hebben we onze mooie ringen uitgewisseld (aangebracht door mijn broer en Frederick’s zus) en was het tijd voor ons kus-moment. En hiervoor hadden de gasten dan ook een attribuut uit hun goodie-bag nodig: het wedding-belletje. De begeleidster van onze viering (Ann Verlinden, Het Moment) had de gasten hier op voorhand over ingelicht (nog voor de suite er was)…en toen het kus-moment daar was stond iedereen recht en begon iedereen super hevig met hun belletje te rinkelen: het teken dat we moesten kussen ….gaf echt een speciaal gevoel om voor iedereen te kussen met de rinkelende belletjes op de achtergrond! Echt KRIEBELS niet normaal!!

Jozefien zong daarna prachtig het liedje ‘It is you I have loved’ van Dana Glover. Hier heb ik ook super hard mee moeten wenen…gewoon omdat het zo vol gevoel werd gezongen.

De volgende stap op onze weg was dan het ‘zuur-zoetmoment’. Symbolisch wilden we hiermee aangeven dat we bij elkaar zullen blijven in goede (zoete) en slechte (zure) tijden. De gasten haalden hiervoor hun laatste attribuut uit hun zakje: het snoepje. Dit waren smoelentrekkers: in het begin echt suuuuuper zuur en daarna lekker zoet. Ann (Het Moment) praatte dit alles aan elkaar en iedereen mocht dan het snoepje opeten: HILARISCHE foto’s dat dit heeft opgeleverd! Echt iedereen die met zo’n scheef gezicht dat snoepje aan het opeten is. Hihi, echt zalig! Maar ook achter dit snoepje ging één van onze herinneringen schuil: toen we alletwee nog in het middelbaar zaten, bracht ik op woensdag middag altijd een zak snoep mee van het snoepwinkeltje tegenover mijn school. Op woensdag middag kwam Frederick altijd naar mij of ik naar hem en aten we samen van de snoepzak. Ik kocht ook altijd de smoelentrekkers, omdat ik verzot was op het zoete smaakje binnenin… Maar het zure vond ik verschrikkelijk, dus ik gaf het snoepje altijd eerst aan Frederick…hij zoog er dan op tot het zure helemaal verdwenen was en gaf dit dan terug aan mij, zodat ik het zoete lekker verder kon opeten (als dat geen echte liefde is )

Jozefien zong toen ‘I’ll stand by you’ van The Pretenders (een liedje om ook symbolisch ‘de goede en slechte tijden’ aan te duiden en dat we er altijd voor elkaar zullen zijn ..no matter what!)

En dan tot slot was er nog het ‘Handle with care’ moment…de wensen voor onze toekomst (dus in de viering zat verleden – heden – toekomst als 3 hoofdstappen). Onze getuigen (ik had mijn 2 vriendinnetjes en mijn man zijn broer) hadden elks een tekst voorbereid met wensen die ze voor ons hadden in de toekomst en tips naar hoe we elkaar moesten ‘behandelen/liefhebben’. Zowel grappige als ontroerende woorden werden door hen verteld. Gezien deze teksten voor ons ook een complete verrassing waren, was dit voor ons dus ook weer zakdoek-tijd

Jozefien speelde tot slot nog het liedje ‘When you say nothing at all’ van Ronan Keating en ik wandelde samen met mijn ventje door alle aanwezigen weg gevolgd door onze suite.

Daarop volgde de receptie buiten…en konden we een hele lange rij met aanwezigen persoonlijk verwelkomen (158 personen x 3 kusjes was heeeel veel , maar wel leuk omdat de mensen meteen vertelden hoe mooi ze de viering vonden…dus dat was echt een feel-good moment!)

Juist toen we iedereen bedankt hadden, begon het heel lichtjes te regenen, maar het personeel van de feestzaal was juist begonnen met het afroepen van de tafels..dus iedereen zat heel snel op z’n plaats door de regen …wat handig uitkwam. Maar we waren echt super gelukkig dat het heel de dag zo’n goed weer was geweest (we hadden voor alles een plan B voorzien: paraplu’s, een binnenlocatie voor foto’s, viering kon ook binnen doorgaan, …) maar plan A was toch echt wel AF en helemaal onze droom! We danken de weergoden dan ook enorm om onze droom mee waar te maken !!

Het diner was echt zooooo lekker! Het proefdiner was al enorm lekker, maar nu ‘voor echt’ smaakte het nog 10 x zo lekker! Ik had ook voor iedereen die iets anders zou moeten hebben (bv. Voor de zwangere dames een ander voorgerecht dan gerookte zalm of voor de vegetariërs een aangepast hoofdgerecht) dit doorgegeven aan de feestzaal en dit apprecieerden de mensen enorm. Ik weet zelf wat het is om niet alles te kunnen eten (prikkelbare darmsyndroom), dus vond het belangrijk dat iedereen kon smullen van het eten, zonder dingen te moeten laten staan! Maar echt dus een dikke pluim voor de feestzaal, die alles zo lekker en tip top in orde hebben gemaakt!

En daarna kon het dansfeest losbarsten…nu ja losbarsten…dit is misschien het enige dat wat is tegengevallen op onze dag. We hadden op voorhand heel duidelijke afspraken gemaakt met onze DJ (DJ Partysound, Wetteren), maar hij heeft heel weinig van deze afspraken opgevolgd. Zo zijn mijn man en ik echt 90’s-liefhebbers (we zijn dan ook opgegroeid in de jaren 90) en op voorhand had de DJ gezegd dat hij zelf ook echt van deze muziek hield en dat je daar echt goei feestjes mee kon maken. We hadden er op voorhand dus echt een goed gevoel bij, maar op de avond zelf heeft hij bijna niks van 90’s gedraaid (ondanks herhaaldelijk aandringen van mijn man, van onze vrienden, van familie…). Hij deed eigenlijk gewoon zijn eigen goesting. Pas op, hij heeft goed gedraaid voor het wat ‘oudere publiek’, maar voor de jeugd (die toch wel het overgrote deel van ons publiek uitmaakte) heeft hij niet goed gedraaid. We hebben van veel mensen gehoord (van onze leeftijd) dat ze het jammer vonden dat ze zich niet hebben kunnen uitleven op de dansvloer omdat er geen ‘climax’ is geweest. Het bleef bij de gekende liedjes die je veel hoort op een trouw…maar echt een uitleef-moment is er niet geweest. We vonden het ook jammer omdat we op voorhand een hele lijst met liedjes hadden doorgegeven en hij heeft hiervan nog geen 5 liedjes gedraaid (zelfs een liedje die we echt wilden omdat dit een speciale betekenis had voor ons, heeft hij niet gedraaid). En niet alleen onze liedjes heeft hij niet gedraaid, ook de verzoekjes van de gasten (hij deelde tijdens het feest papiertjes uit die gasten konden invullen met verzoekjes), heeft hij bijna niet gedraaid. Kortom, we zijn dus best wel teleurgesteld in de DJ, maar dit heeft zeker en vast onze dag niet verpest…we hebben nog wel goed kunnen dansen op enkele goede liedjes die hij draaide. We hebben dit alles ook aan hem gemeld, hij vroeg of we hem niet te hard wilden afbreken hier, maar heb hem gezegd dat ik wel eerlijk zou zijn. Koppeltjes die hem dus ook geboekt zouden hebben: maak dus gewoon zeker heel duidelijk wat jullie willen…zodat hij hier hopelijk rekening mee houdt. En als hij niet doet wat jullie willen op de avond zelf: gewoon zeker heel duidelijk melden want ik denk wel dat hij hier voor open staat als het hem heel duidelijk wordt gemaakt (wij zijn daar misschien iets te voorzichtig of niet duidelijk genoeg in geweest). We zouden hem dus aanraden voor een ouder publiek, maar voor een jonger publiek dus eerder niet. Uiteindelijk is ons feest nog zeer laat geëindigd (om half 5 werd de muziek stopgezet)…dus het feestje was nog wel goed geweest voor de meesten!

Maar zoals jullie kunnen lezen was onze dag dus onvergetelijk. De huwelijksnacht was niet veel soeps meer want om kwart na 5 ploften we doodmoe ons hotelkamerbedje in (dit was ook in Domein Martinus en hier stond nog een fles cava en aardbeitjes op ons te wachten) en hebben we een 4-tal uurtjes geslapen tot er een lekker ontbijtje stond te wachten op ons en op al de mensen die waren blijven slapen. Echt gezellig om ’s morgens vroeg met iedereen te kunnen napraten over ons dagje!

Maar ondanks het lange verslagje, zeggen foto’s vaak nog meer dan woorden…dus hieronder wil ik jullie zeker ook de foto’s laten zien van onze dag. En helemaal onderaan ook nog eens het lijstje met iedereen die onze dag mee onvergetelijk heeft gemaakt. Op de film zijn we nog aan het wachten en binnenkort zal ik ook proberen op de praatpaalbeelden (die trouwens ook hilarisch zijn) + de foto’s van de huwelijkreis hier ook neer te zetten!


En nog een laatste tipje: iedereen die nog gaat trouwen: geniet er suuuuuper hard van…want zoals al zovele het voor mij gezegd hebben: de dag vliegt zoooo snel voorbij! Dus sta zeker regelmatig stil bij al het moois dat jullie dan meemaken…

Foto’s van de fotograaf:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.4069924660674...

Foto’s via vrienden en familie:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.4025468749304...

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.3902351911460...

En dan nog een overzichtje van de mensen die hebben meegeholpen onze dag onvergetelijk te maken:

Trouwkleed en schoenen Chantal: Liliane Claes, Herentals (Trouwkleed is van Nicole - reeks Colet)

Tiara Chantal: Lemony.nu (webwinkel)

Armband Chantal: To have and to hold (Filipa Braga, voormalig bruidje hier op dit forum :D)

Oorbellen en ketting Chantal: Trendjuwelier.nl (webwinkel)

Kostuum en accesoires Frederick: Deville Turnhout

Haar en Make-up: Evelien Bolckmans, Rijkevorsel

Fotograaf: Karin De Greef van De Greef Fotografie, Rijkevorsel

Ceremoniemeester: Pierre Loncin, Berchem

Bruidsboeket, boeket auto en corsages: Papa van één van mijn getuige (Louis Geerts), hij doet jaarlijks ook mee aan de bloemencorso in Hoogstraten..dus hij kan er wat van! Het was echt prachtig!

Koffiekoekjes ontvangst Suite: Broodjes en Co, Kasterlee

Wettelijke ceremonie: Hof D’Intere, trouwzaal gemeente Lille in Wechelderzande

Lunchlocatie: De Castelijnshoeve, Halle-Zoersel

Locatie fotoschoot: Park en kasteel van Halle-Zoersel

Locatie persoonlijke viering: tuin van feestzaal Domein Martinus, Halle-Zoersel

Zangeres: Jozefien De Feyter, Wetteren

Persoon die persoonlijke viering begeleidde: Ann Verlinden van Het Moment, Antwerpen (hebben zo veel aan haar gehad, zowel bij de voorbereiding als tijdens de viering zelf! Echt een aanrader!!!!)

Ringen: Fede Di Oro, Izegem (super goed service, perfect prijs/kwaliteit, ook een echte aanrader!!)

Feestzaal: Domein Martinus, Halle-Zoersel: Echt een DROOM-locatie: alles was zo mooi in orde (van viering in de tuin, tot de tafelinkleding, tot het ongelooflijk vriendelijke personeel, tot het overheerlijke eten, … ). Ze hebben er voor gezorgd dat alles was hoe wij het wilden: ik had 2 dagen op voorhand al ons materiaal gaan afzetten bij hen (van zakjes voor op de stoelen tijdens de viering, tot mijn zelfgetekende tafelindeling, tot de bedankinkjes voor de gasten ’s avonds…. Eerst keken ze heel verbaasd naar de hoeveelheid materiaal dat ik allemaal had meegebracht (hadden zo nog nooit gezien ), maar nadat ze mijn uitleg hadden gehoord, zeiden ze dat ze nog nooit zo’n goed georganiseerde en duidelijke briefing hadden gekregen (hihi complimentje was stiekem wel heel leuk). En ik natuurlijk helemaal in de wolken toen ik op onze dag zag dat alles helemaal perfect in orde was. Domein Martinus is dus echt een ongelooflijke aanrader! Ik hoop dat we er snel nog een feest mogen meemaken om dan zelf te kunnen genieten als gasten!

Praatpaal Touch: ook echt een enorme aanrader! We hebben platgelegen met de beelden…en de paal was ook enorme hit: er staan meer dan 130 individuele filmpjes op, want meer als 1,5 uur videomateriaal heeft opgeleverd! En hoe later op de avond hoe zotter/zatter de beelden. Echt leuk om zo nog een ‘bewegende herinnering’ te hebben van onze dag!


Chantal
16-6-2012
Meld misbruik



Reacties: 35 | Gelezen: 3459


Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik27-7-2012 0:27:04

OOOOH en de belangrijkste ben ik helemaal nog vergeten!!!! Kim van Bellaboo natuurlijk nog (ook een voormalig bruidje hier)!! Zij heeft onze prachtige uitnodigingen gemaakt en heeft mijn zelfgemaakte tekeningen grafisch bewerkt, zodat ze helemaal perfect waren om gedrukt te kunnen worden. Kim heeft uuuuuuren aan mij gespendeerd...en nu vergeet ik haar nog ! Maar echt Kim is suuuuper creatief, begrijpt je meteen, en voert alles tot in de puntjes uit! Dus bruidjes die nog op zoek zijn naar mooie uitnodiging...zoek Bellaboo zeker maar op...'t is een ONGELOOFLIJKE aanrader!!

Als er bij ons kindjes komen weet ik Kim alleszins terug te vinden...want ze maakt ook geboortekaartjes!!! Hihi!



Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik27-7-2012 0:40:04

En nog een linkje naar een foto van de uitnodiging die Kim (Bellaboo) heeft ontworpen voor ons. Ons kaartje bestaat uit 'meerdere laagjes' die op elkaar gekleefd zijn:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=237457626356585...




Inge
23-5-2009
 Meld misbruik27-7-2012 0:44:11

Waaauw, wat een uitebreid verslag zeg! Jullie hebben echt een prachtige dag gehad. Dikke proficiat! Ik kan je foto's helaas niet zien, mss je privacy-instellingen wijzigen? Ik kijk er alvast naar uit!



Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik27-7-2012 1:17:38

Oei...ik heb de instellingen veranderd nu...misschien dat het nu wel lukt?



Anke
4-8-2012
 Meld misbruik27-7-2012 6:39:24

Hey!
Prachtige foto's van een mooie dag!
Ik vind de cadeautjes die je voor de kindjes had GE-WEL-DIG! Had je die zelf gemaakt?
Groetjes
Anke



frida
6-2-2010
 Meld misbruik27-7-2012 7:12:58

Hey,

Hele mooie foto's....



lotte
25-8-2012
 Meld misbruik27-7-2012 7:50:03

waw ik krijg bijna de tranen in mijn ogen van je verslagje te lezen wat mooi!
een dikke proficiat



Nathalie
18-5-2013
 Meld misbruik27-7-2012 8:14:26

prachtig gewoon, proficiat voor jouw verslag.
brengt me ineens weer een idee bij, dat van die persoonlijke ceremonie vind ik fantastisch.
kun je mij daar eens een prijsidee over geven?
groetjes



Bianca
14-9-2012
 Meld misbruik27-7-2012 9:12:39

Proficiat Chantal!!
Zo te lezen en zien heb je een prachtige dag gehad!!
Jullie stralen ook echt op de foto's!!
Geniet nog lekker na!!



Emilie
25-8-2012
 Meld misbruik27-7-2012 9:50:34

Woauw wat een verslagje, ik krijg er kippenvel van :-) en echt waar kei mooie foto's.... jullie stralen gewoon.
ik vind je tafelbenamingen ook héél tof :-)

Geniet nog van jullie wittebroodsweken :-)



Bianca
11-8-2012
 Meld misbruik27-7-2012 9:59:50

Wow! Mooi verslag en prachtige foto's!



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik27-7-2012 10:37:15

Dag Chantal,

Ik ben blij dat ik op deze mooie schrijfster een gezichtje kan kleven :-) (je weet, na je verslag van je vrijgezelle was ik al fan!!)
Wat een mooi, emotioneel, grappig...verslagje!!
Echt een perfecte wedding day!!
Je zag er ook super mooi uit, heel elegant kleedje en je man had ook een mooi kostuum vind ik!
Er zijn zo veel details waar ik iets zou kunnen over zeggen...laat ik het er op houden dat het prachtig was allemaal!!
Ik vind vooral de goodie-bag echt origineel met die smoelentrekkers...hihihi!!!
De ceremonie zal echt onvergetelijk geweest zijn...als ik zo iets lees, vind ik het nog altijd een beetje jammer dat we enkel voor de wet trouwen...

In elk geval, geniet nog heel lang na van jullie mooiste dag!!

vele groetjes en bedankt voor je topverslag!!!

Sandra



Inge
23-5-2009
 Meld misbruik27-7-2012 10:39:13

Nu lukt het inderdaad wel. Heel mooie foto's, prachtig koppel! Geniet nor lang na!



Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik27-7-2012 10:43:55

Amai amai, wat een verslag! Super om te lezen, wat een emotionele dag moet het geweest zijn... En toch zie je op elke foto je stralende lach terug, zelfs op de foto's waar traantjes vloeien - prachtig om te zien! Het decor van jullie viering was ook wel wauw zeg, echt zoals in de films, met de witte stoeltjes en zo. Knap gedaan en een heeeele dikke proficiat!!



Silke
6-10-2012
 Meld misbruik27-7-2012 11:33:00

Wauw Chantal!
Super verslag!
Super foto's!
Alles helemaal af!
Moet een top droomdag geweest zijn waar een mens alleen maar van kan dromen!
Proficiat!



Bianca
11-8-2012
 Meld misbruik27-7-2012 11:33:27

Blijkbaar is er een deel van mijn berichtje weggevallen. Als ik me niet vergis, gingen jullie ook naar constance ephelia. Ik ben razend benieuwd want wij vertrekken binnen 2 weken. Laat je weten hoe het was?
groetjes van een nieuwsgierig en zenuwachtig bruidje



Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik27-7-2012 12:14:28

Wauw Chantal,
moest ik alles opnieuw beginnen te organiseren zou ik dromen van zo'n viering als die van jou! Je hebt er duidelijk heel veel werk ingestoken en persoonlijker kan gewoon niet! Je haar was ook heel erg mooi!!
Veel geluk samen!



Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik27-7-2012 13:49:09

Heel mooie uitnodiging, ik ga ze ook contacteren!



Saartje
29-6-2013
 Meld misbruik27-7-2012 14:21:21

Wauw Chantal! Magnifiek, veel inspiratie in één trouwfeest, zo zie ik het ook helemaal.. Wauw! Keichique. Goed gedaan! Heel mooi hoe je de tafelindelingen enzo zelf gemaakt hebt! Fantastisch! Veel plezier als getrouwde vrouw! :)



Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik27-7-2012 18:35:26

Super verslag om te lezen! Het is gelijk dat we er zelf bij zijn .
Je zag er ook stralend uit en op de foto's zie je dat jullie echt genoten hebben.
Nog een dikke proficiat en geniet van het getrouwde leven!



nancy
14-9-2012
 Meld misbruik27-7-2012 20:44:02

Dikke proficiat Chantal!!

Leuk verslagje en hele mooie foto's!!

Groetjes
Nancy



cindy
22-9-2012
 Meld misbruik28-7-2012 11:07:57

wauw, zo een mooi verslag, zoals nog een paar andere bruidjes, kreeg ook ik de tranen in mijn ogen bij het lezen,
zeer mooie foto's ook. Jullie hele dienst zat heel goed in elkaar nog een dikke proficiat!!!



Kim
21-5-2011
 Meld misbruik28-7-2012 12:57:55

Hey Chantal,

Echt super verslag amai, zo uitgebreid! :) .. 'k Wist natuurlijk al wel deels hoe de dag ging verlopen en had al wat fotokes gezien (die van de fotograaf nog niet allemaal) maar als 'k je mooie verslag zo lees, echt super! :D Je hebt het allemaal zo goed in elkaar gestoken! Jullie hadden lang tijd om de trouw voor te bereiden maar je hebt deze tijd echt gebruikt om alles tot in de puntjes te regelen! .. En jullie zijn echt een prachtig koppel, de liefde zie je gewoon op de foto's :)

Geniet van het getrouwde leven meid! :)

xxx



Sook
15-9-2012
 Meld misbruik28-7-2012 15:01:44

WAAW, dat ziet er echt een droomhuwelijk uit

Wat zijn jullie een prachtig koppel!!! Jullie stralen op élke foto... Al die persoonlijke, zelfgemaakte accenten (tekeningen, ...) .... zo mooi!!! Je ziet dat alles tot in de puntjes georganiseerd was
Foto waaruit je man uit de auto springt vind ik de max.
Wij hebben ook Pierre Loncin, blij dat je er zo tevreden over bent.
Heel veel geluk gewenst!!!



Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik28-7-2012 15:14:06

Hey Chantal!

Een hele dikke proficiat met 'het getrouwd zijn'!!
Je verslagje was super om te lezen en de foto's zijn mooi! Jullie zijn zo verliefd, echt geweldig!!
Wel een beetje jammer van de DJ natuurlijk, het feestje achteraf was voor mezelf één van de belangrijkste punten!

Geniet samen van jullie wittebroodsweken & het getrouwde leven samen!!!!

Groetjes, Feike xx



Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik28-7-2012 18:09:39

Jullie zien er supergelukkig uit! en mooi, net uit de boekskes geplukt ;)



Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik28-7-2012 20:39:54

Amai super mooi!
En ne héle grappige foto van als uwe man over die auto-deur moest springen!

Nog 's een dikke proficiat!



Ellen
3-8-2013
 Meld misbruik30-7-2012 16:02:27

Een geweldig verslag!!
Leuk om dit te lezen, want ons trouwfeest gaat ook doorgaan in Domein Martinus op 3-08-2013.
Ik was ook aan het denken om 'Het moment aan te spreken' voor een persoonlijke viering, na dit te lezen ga ik hier zeker werk van maken :)

Nog een dikke proficiat met jullie pracht dag!!!



Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik30-7-2012 22:15:51

Hoi

Bedankt iedereen voor de lieve woordjes en de leuke complimentjes! Da's echt leuk om te horen dat jullie er ook tranen van kregen! En dan iedereen dat nog een specifiek vraagje had gesteld even beantwoorden:

@ Anke: hehe, ik heb heel veel zelf gemaakt, maar de bedankingen voor de kindjes heb ik niet helemaaal zelf gemaakt . Ik zag deze per toeval tijdens één van mijn vele bezoekjes aan AVA liggen... oorspronkelijk had ik er maar 10 gevonden in een mandje, maar heb letterlijk HEEEL AVA-Oud-Turnhout overhoop gehaald en heb er uiteindelijk een 25-tal in totaal weten te bemachtingen (je wil niet weten waar ik er nog tussen heb gevonden (tussen andere knuffeltjes, maar ook tussen de servietten of het rek met plastieke bekertjes...echt grappig . Aan de hartjes heb ik dan een organza-zakje geknoopt (een roze bij de roze hartjes en een blauwe aan de blauwe hartjes) en hierin een plastieke zakje gestoken met snoepjes in (het plastiekje zakje had ik voor de zekerheid maar gebruikt zodat er zeker geen mieren op af zouden komen of zodat de snoepjes niet hard zouden worden). Dus heb er nog wel m'n werk mee gehad, maar de hartjes zelf heb ik dus niet zelf genaaid. Al dat dit denk ik wel heel makkelijk te maken is met een paar leuke stofjes en watten voor de binnenkant... Als ik niet zo veel werk had gehad met al de rest had ik dat waarschijnlijk ook nog wel zelf gemaakt hehe!

@ Nathalie: ben blij dat ik je op ideeën heb kunnen brengen. Qua prijsidee van de persoonlijke viering: ik heb niet alles tot in het detail bijgehouden (zoals hierboven al gezegd ben ik heeeel vaak naar AVA gereden om zelf dingetjes in elkaar te knutselen...maar over de grote dingen kan ik je wel wat richtlijnen geven:
- Onze viering werd begeleid door Ann Verlinden van Het Moment (Antwerpen): We hebben met haar een 1,5u durend kennismakingsgesprek gehad waarbij zij heel veel dingetjes liet zien, ideeën aan ons aanreikte, waarbij wij vragen aan haar konden stellen, ze liet boekjes vol met leuke tekstjes zien, ... . Na dit gesprek stonden eigenlijk alle grote lijnen van onze persoonlijke viering op papier. Dit gesprek koste een 65 euro als ik het mij goed herinner. Hierna konden we kiezen: ofwel gingen we gewoon zelf aan de slag met alle informatie die we hadden gekregen en deden we verder geen beroep meer op haar, ofwel zou zij ook de viering mee begeleiden en aan elkaar praten en zo konden we tussentijds ook nog met haar afspreken om alle details te finaliseren. Wij hebben voor het laatste gekozen. De kosten hiervan waren voor ons 391 euro (= bijkomende voorbereidingsgesprekken, nalezen teksten/vieringboekje, helpen van getuigen bij het voorbereiden van hun persoonlijke tekst, vervoersonkosten naar de feestzaal, en het aan elkaar praten van de viering zelf).
Dan hebben we van de zaal de stoeltjes kunnen gebruiken voor de viering en dit heeft ons 200 euro gekost (huur van 158 stoeltjes + voor het klaarzetten van de stoeltjes, de zaal zette dan ook alle goodie-bags op de stoeltjes, ruimde de stoeltjes ook weer op zonder dat wij dit door hadden). Als we hadden getrouwd in de kerk hadden we hier ook 250 euro voor kwijt geweest, dus voor ons was deze kost dus met veel plezier gemaakt.
Dat zijn eigenlijk een beetje de grote lijnen. Afhankelijk van wat je allemaal wilt gebruiken/doen in je persoonlijke viering kun je het zo goedkoop/duur maken als je zelf wilt voor de rest denk ik. Wij hadden in ons zakje: 2 zakjes zitten (in totaal maar 10 euro ofzo, het snoepje, ook 10 euro (= aankoop van 300 snoepjes in een grote zak...we hadden er maar 158 nodig, maar 10 euro vonden we nu geen geld en daar kunnen we nu nog van eten ), de weddingbells: 103 euro (13 doosjes waar 12 belletjes in zaten, 7,95 euro per doosje), de zakjes zelf (ava, geen idee meer van prijs), grafische bewerking en druk van vieringboekjes: geen idee wat de prijs hiervoor was want ook de prijs voor alle tafelindeling-kaartjes zat hier in verwerkt (in totaal een 400 euro...voor 11 tafelindelingen (bewerking + druk van grote kaartjes voor op tafel + de kleine kaartjes die de mensen kregen) en dus de bewerking van het vieringboekje + druk).
Dus je ziet, als je al wat weg laat kom je een stuk goedkoper uit en als je er wat meer in steekt natuurlijk wat duurder. Maar het leuke is dat je er dus heeeel veel kanten mee op kunt.

@Sandra: haha, ja nu kun je inderdaad een gezicht op mijn schrijven plakken ! Echt super lief dat je fan van mij bent! Ik heb dan ook altijd heel graag geschreven en ben blij dat ik mijn ervaringen met jullie heb kunnen delen. Onze dag was inderdaad echt onvergetelijk, maar ik ben er zeker van dat die van jullie net zo prachtig zal zijn. Ik ga hier zeker en vast nog komen piepen, want ben benieuwd naar al jullie foto's en verhalen!!

@ Bianca: wij zijn inderdaad op huwelijksreis geweest in Constance Ephelia. En echt waar...het was zooooooooo PRACHTIG! Je mag dus zeker en vast op je twee oren slapen: alles was tip top in orde: we hadden heel de reis een privé chauffeur via Select Seychelles (moesten jullie ook George hebben, doe hem de groetjes van ons...echt een super lieve man!!), het personeel van het hotel behandelde ons als koningen (iedereen kende onze naam, wist wanneer ik jarig was (en mijn ventje heeft die dag een romantisch privé-diner op het strand geregeld en ik kreeg zelfs een reuze verjaardagstaart ...echt geweldig!!!), iedereen deed gewoon super veel moeite voor ons, het hotel is echt oogverblindend mooi en zo romantisch, de Seychellen zijn echt prachtig mooi, .... kortom echt prachtig! Ik kan er nog wel uren over vertellen...zal nog proberen om een uitgebreid verslagje hier te zetten en ook de foto's te posten! Maar geniet er dus super hard van, jullie gaan helemaal verwend worden!!

@ Kim: mercietjes meid! Maar mede dankzij jouw creativiteit, hopen geduld, en snelle service is onze dag zo mooi geworden! Dus nog eens een super dikke merci! En aan alle dames hier...dit is dus Kim van Bellaboo...de ontwerpster van onze uitnodiging en de persoon die mijn tekeningen grafisch bewerkt heeft. Een geweldig talent dus...dus iedereen die nog op zoek is: Kim is your girl!!!

@ Ellen: hihi leuk dat jullie ook jullie feest geven in Domein Martinus. Zeer goede keuze :D..!! Echt super personeel, super zaal, prachtige tuin, ... . Jullie gaan dus zeker je droomhuwelijk daar kunnen beleven. En het Moment is zeker en vast een grote aanrader...dus als je haar contacteert doe Ann ook de groetjes van ons!


Voila, even alle vraagjes beantwoord . Nu ga ik slapen...de laatste dag vakantie zit er jammer genoeg helemaal op nu...morgen weer werken (pffff geen zin!!)

Lieve groetjes

Chantal





Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik30-7-2012 22:19:05

Oei, aan mijn tekstje aan nathalie zit een foutje: ik bedoel natuurlijk "in ons zakje hadden we 2 zakDOEKJES zitten" en natuurlijk niet 2 zakjes ....de vermoeidheid slaat al toe denk ik :D



alexander
9-5-2013
 Meld misbruik12-8-2012 5:23:22


Hoi,


voor onze ceremonie had ik graag het concept -zoet en zuur- afgesnoept ;-).
Heb je nog een voorbeeld van tekst hoe dit werd ingekleed? Je
zou me enorm op weg helpen als je dit doormailt.

groetjes

alexanderdufour@live.be



Sylvie
27-7-2013
 Meld misbruik21-10-2012 14:46:48

Wauw Chantal!
Wat een prachtig huwelijk!
Het is alles precies hoe ik het mezelf inbeeld!
Heb je wat tips ? :)



Ellen
3-8-2013
 Meld misbruik14-11-2012 16:14:52

Dag Chantal,
Vraagje, waar heb je die bruidstranen ergens gevonden?
Ik ben namelijk ook al aan het zoeken naar bedankjes en vind dit wel iets leuks en origineel
Groetjes,
Ellen



Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik22-11-2012 16:19:09

Hoi

We hebben dit besteld via een Slijterij/Drankenhandel in Nederland: Slijterij de Ooievaar --> heeft dus gewoon een Web-winkel.

We hebben hier grotere flessen besteld van de Bruidstranen en dit dat zelf in van die kleine melkflesjes gegoten (kun je kopen bij AVA), met behulp van een trechtertje. Ik heb hier dan zelf stickers voor gemaakt en dit op deze kleine flesjes geplakt.

Uit 1 grote fles konden we zo'n 6 à 7-tal kleinere flesjes maken...dus het kostte best wel iets... Maar gezien ikzelf van Nederland kom, vond ik het dus wel speciaal om ook een Nederlands bedankje te hebben...en hebben we dus ook de kosten kunnen drukken, door de andere helft van de bedankjes te maken met suikerbonen, wat dat weer belgisch is.

Heb je hiermee voldoende informatie?

Lieve groetjes

Chantal



Ellen
3-8-2013
 Meld misbruik29-11-2012 6:44:23

Hey Chantal,

Bedankt voor de informatie, nu heb ik weeral meer ideetjes ;)

Groeten,

Ellen


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info