Terug naar overzicht
hey, Ik vind dat de max dat jij dat kan. Persoonlijk vind ik dat een tikkeltje meer, want wie kan er nu zelf zijn trouwringen maken?Wij hebben zelf ook zilveren trouwringen!!Groetjes
Ik zou ze zeker houden !Ik heb met enkele vriendinnen voor mijn vrijgezelle een workshop zilverklei gedaan en de juwelen die ik toen gemaakt heb, zullen voor eeuwig een uniek aandenken zijn.Trouwens, als ze zouden "verslijten", dan kan je er toch gewoon nieuwe maken. Bijvoorbeeld als jullie 5 of 10 jaar getrouwd zijn.Nog veel voorbereidingsplezier ! Geniet ervan !Groetjes
Natuurlijk moet je gewoon je eigen ding doen!Het is toch het idee dat erachter zit, en ik vind het ook super-romantisch dat je de ringen zelf gemaakt hebt. Ik draag (tot nu toe) ook alleen maar zilveren ringen en heb toch niet de indruk dat die niet duurzaam zijn hoor. En als je je over een paar jaar bedenkt, kan je toch nog altijd een 2de paar ringen gaan kopen?
Absoluut houden! Wat een fantastisch idee, absoluut uniek en een ontzettend mooi gebaar!Volg wat je hart ingeeft!
Zijn die uit zilverklei gemaakte ringen even duurzaam als die je bij de juwelier koopt? Het is misschien een stomme vraag maar ik had hier ook al van gehoord van een ander koppel en ik vond het wel een superidee om elkaar trouwringen zelf te maken. Maar ik heb twijfels over de kwaliteit... Ik ken niets van zilverklei dus ik vraag het maar uit pure onwetendheid... :)
Ik zou ze houden en moesten ze slijten kan je ze laten namaken in witgoud ofzo?? Groetjes!!
Zeker houden hoor. En als ze na een (lange) tijd zouden verslijten kan je nog altijd je huwelijksgeloften vernieuwen (al is het maar onder jullie tweetjes) met eventueel nieuwe ringen als je dat wil. Ik heb een tiental jaar geleden een zilveren ring gekocht op een rommelmarkt die al tweedehands was (dus al gedragen) en die ziet er eigenlijk nog altijd goed uit. De witgouden 18ct verlovingsring die ik sinds februari draag heeft anders ook al wat krassen. Dus ik zou zilver niet zomaar meteen afschrijven tov goud.
(Nog even ter aanvulling: die zilveren ring die ik tweedehands kocht heb ik nu al 10 jaar, dus die is misschien al wel 15 jaar oud, en ziet er nog altijd goed uit.)
Houden!! Zo leuk als je dat zelf kan, dat vergeet je nooit, das echt iets uniek!!
het is super dat je zelf je trouwringen gemaakt hebt... ik zou ooit graag ook zo een workshop doen maar ben niet zo creatief aangelegd...of je goud of zilver pakt, is een eigen, persoonlijke keuze vind ik... goud is een heel pak duurder maar is wel degelijk duurzamer...moest je toch goud willen en zelf willen ontwerpen, ik geloof dat dat bij Wim Meeusen in Antwerpen gaat - kijk een keer op zijn site bij de rubriek "wordt goudsmid voor 1 dag"http://www.wimmeeussen.be/nl/goudsmid.html Oké het is duurder maar als je het geld er voor over hebt, volgens mij superleuk...(ik vond het ook een super idee maar voor ons budget een beetje te duur... spijtig)
Ik zou ze ook houden !! Zoals hier al gezegd kan je ze laten nog altijd vernieuwen... Misschien wel detailfoto's van maken in geval je ze later toch nog wil laten reproduceren in witgoud?E.
Wij zouden zelf ook onze ringen willen maken. Maar gaan dan zo een workshop ergens doen. Iemand hier ervaring mee of weet waar ze dit doen?
Dankjewel allemaal:).Er bestaat ook goudklei, maar daar heb ik nog nooit mee gewerkt, en voor een klein beetje klei is het al 250 euro. Als je ring dan téveel krimpt in de oven, en de ring dus niet past, ben je 250 euro kwijt, dus hier durf ik ook niet aan te beginnen.Er zijn veel zilverklei workshops in belgie. ik weet niet van waar je bent?je hebt bv de zilverij in lummen...groetjes!
Hey Catherine,ik zou het ook gewoon zelf maken. Dat is toch gewoon echt super dat je dit kan!Waar kan ik info vinden voor zo'n workshop? Ik ben van Antwerpen.GroetjesKatrien
Hallo, Ik ben ondertussen zelf ook al op zoek gegaan, ik vond gisteren deze website: http://www.trouwplaza.be/blog/maak-zelf-je-trouwring/ Er staan een aantal adressen op voor workshops. Groetjes
Ik ben van Hasselt, alvast bedankt!
Persoonlijk heb ik enkel maar een workshop gevolgd bij Inge verbruggen in Temse en De zilverij in Lummen, goede ervaring hiermee! Haaselt en Lummen= niet ver;).