Nu Online
Momenteel zijn er 209 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

verborgen stress?

  23-7-2012 1:47:44
hoi allemaal,

misschien een probleem dat velen van jullie wel herkennen: stress. Met nog 18 dagen op de teller voel ik met over de trouw niet echt stressy ik bedoel maar: technisch gezien ben ik al getrouwd: voor de wet dan. Het feest en de kerk moeten alleen nog komen. Ik heb niet de indruk dat ik stress heb maar... ik heb opnieuw allerlei nachtmerries over vanalles (maar niet de trouw) en ik erger me aan alles: vandaag superveel opgeruimd omdat ik het huis plots een onmenselijke puinhoop lijk te vinden, mijn zus krijgt superveel cadeaus van papa (die zich uitleeft nu mama overleden is) en dat is altijd zo geweest (ze woont nog thuis) maar nu ergerde ik mij daar plots aan , ik val ook minder goed in slaap en ben een moeilijke eter aan t worden (ben ik altijd wel al geweest maar nu is t kleutergedrag: zin in vanalles en nog wat en niks anders willen overwegen en dat nog weten ook zucht). Nog iemand last van verdoken stress en meer nog; wat kunnen we er aan doen? :-) alle tips zijn welkom laten we elkaar maar een beetje steunen right?

Sanne
11-8-2012
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1221


Jessica
11-8-2012
 Meld misbruik23-7-2012 6:57:34

same here... bij mij dus ook nog 18dagen op de teller...
heb er een hele tijd geen last van gehad, want we hebben er nog mee gelache dat m'n ventje meer stress had dan ik....
Maar ik ben ook constant bezig geweest met vanalles, hebbe veel dingen zelf gemaakt enzo dus ik denk dat ik m'n uitlaatklep daar had...
Nu alles klaar is, ik dus eigenlijk in m'n zeteltje mag zitten en genieten van de komende tijd, slaap ik slecht, loop ik ook geirriteert....

nu de laatste dagen gaat het beter, kheb gewoon eens met m'n ventje (en schoonmama) neer gezeten en gebabbeld over vanalles, van de trouw, irritaties enzo en voor de rest gewoon zorgen dak bezig blijf...
Moet zeggen het is al veel gebeterd....



sofie
15-8-2023
 Meld misbruik23-7-2012 8:10:03

jeps we kenne het! k ben al 2 weke elke avond (nacht) ni voor 12u in mene nest gekropen....

vant weekend hebbe k me vrij goed kunnen ontspannen (had goede afleiding ;-) ) het was hier ballonmeeting en we hebben elke avond volk over de vloer gehad, dat heeft echt geholpen. nodig dus ne keer wa volk uit ;-)



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik23-7-2012 8:30:42

Check :-)
Vooral inslapen gaat moeilijk...en als ik het besef van oei, ik kan de slaap niet vatten, denk ik onmiddellijk aan de trouw en krijg ik een instant verhoogde hartslag :-).
Ik sta dan meestal even op, lees even een boekje en leg mij terug neer :-) gewoon rustig ademen, helpt ook :-).

Ik erger mij ook aan 1001 dingen tegenwoordig, alsof iedereen 'tegenwerkt'...

Maar alles komt goed ;-)!!

Hier nog 45 dagen op de teller...spannend!!

groetjes!



Michele
14-9-2013
 Meld misbruik23-7-2012 9:53:09

Ik heb ook vaak last van nachtmerries. Kamille-thee helpt wel degelijk om rustig in slaap te kunnen vallen. Als je rustiger in slaap valt heb ik iets minder last van nachtmerries. Heel even goed naar mijn lief (verloofde: oh hemel zo'n leuk woord) kijken alvorens we het licht uitdoen helpt ook :)

misschien kun je hier elke dag in een post vragen wat je vanavond kan eten...18 dagen houden we dat allemaal gerust vol om je mee helpen te verzorgen ze ;-)

Ik ben er zeker van dat je papa enorm veel van je houdt, ook al is het je zus die veel cadeautjes krijgt om het verdriet mee te helpen verwerken.Je lijkt me vrij duidelijk een sterke persoon (anders zou je papa ook jou proberen zo over je verdriet te helpen)...put daar je energie uit, niet de ergernis. 't is ook duidelijk dat je sterk en slim bent omdat je beseft waar je gevoelens vandaag komen. Soms hoop ik dat ik dat ook makkelijker kan doen en niet als een kip zonder kop rond te lopen hoe ik aan die of die jaloezie kom :-)

Veel succes en goede moed gewenst! En laat die thee maar vloeien!



Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik23-7-2012 19:28:30

bedankt allemaal! ik ga dat van die thee mss inderdaad eens proberen wel zien dat er dan geen vorm van cafeïne inzit er zit ook een soortgelijke stof ik thee en ik mag die niet hebben (maar de naam ontgaat mij). Dat van die verhoogde hartslag had ik ook enkele dagen geleden ach ja we zullen er maar mee leven het is toch nog maar efkes. Er komt zondag volk langs hiep hoi (a ja de vrijgezellen maar de organisatie schijnt wat mak te lopen misschien mij toch eens gaan moeien :-D)



Michele
14-9-2013
 Meld misbruik24-7-2012 13:13:57

theeïne heet dat en is veel minder gevaarlijk dan cafeïne MAAR er zit alleen theïne in de zogenaamde echte thee zoals zwarte thee. Naar wat ik begrepen heb zit er geen of verwaarloosbare theeïne in kruiden- en vruchteninfusies (wat kamillethee volgens mij is)

--> als je er op je dose infusie staat (meeste zakjesthee) dan is mag je dat wel denk ik



Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik25-7-2012 10:21:35

ja normaal gezien wel maar het hangt ook een beetje af van het merk geloof ik de graad die erin zit; Nu meestal veeg ik er sowieso mijn voeten aan ze :-) ik mag dat niet omdat ik zelf nogal een drukke ben en ik last heb van colon maar echt ice tea, koffie en al mag ook niet maar dat doe ik dus ook e (wel nooit voor een examen of zo dan toch maar op zeker spelen).



Michele
14-9-2013
 Meld misbruik25-7-2012 11:07:39

Hoe lukt het ondertussen met het eten?



Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik25-7-2012 23:09:54

vandaag goed moet ik zeggen maar ik betrap me er toch op dat ik de hele tijd mijn zin zit te maken vandaag was t falafel in pitabroodjes met salade maar ik had de falafel niet gefrituurd dus ca va nog :-) nu ik ben er wel aan gewend op te letten met eten omdat ik vegetarisch ben dus ik kijk wel uit gelukkig heb ik ook echt tijd om te koken nu en echt te maken wat ik lekker vind t zou maar triestig gesteld zijn anders denk ik wat dat ooit gaat geven als ik zwanger ben ik hou mijn hart al vast... :-)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...