Nu Online
Momenteel zijn er 70 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

iets anders dan een gewoon gastenboek

  19-7-2012 15:24:19
Hallo,
Na hier wat op het forum te lezen ben ik dus op het idee gekomen om als gastenboek een soort 'vriendenboek' te maken.
Ik zou dus graag hebben dat iedereen (dan wel per koppel of als ze alleen zijn alleen :-) ) dan een soort a4 blad invult.
Deze zou ik op iets dikker papier afdrukken, op deze bladen staan dan een aantal leuke vragen. Ik laat dan ook nog een 'kader' over om nadien de foto van dat koppel erop te kleven. Bij het binnenkomen zal er dus een fotograaf staan die elk koppel apart op foto vastlegt.
Maar nu is mijn vraag, hoe zou ik het aanpakken zodat iedereen het blad invult?
zeggen we bij de speech dat er op een tafel allemaal bladen liggen dat ieder koppel 1 mag invullen. Of geven we elk koppel een blad bij het binnenkomen dat ze dan gelijk wanneer kunnen invullen? En wat zou ik ze dan met hun ingevuld blad laten doen? In een doos laten stoppen? Want het is niet echt nodig dat iedereen deze dan leest.
Graag jullie mening. groetjes

sofie
20-10-2012
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1565


maika
3-8-2012
 Meld misbruik19-7-2012 17:42:42

hallo
Wij doen iets gelijkaardigs. Op elk bord zal een kaartje liggen met enkele vragen op. Dit vermelden we in de speech. Ik zal nog een doos maken waar ze de kaartjes dan in moeten doen.



Katrien
23-6-2012
 Meld misbruik19-7-2012 20:50:36

Hallo daar,

Wij hadden ons gastenboek speciaal en ''op maat'' laten maken in Nederland, via de website receptieboek.eu . Ik heb dan een trouwkaart opgestuurd naar dit bedrijf, en ik moest dan een staaltje kiezen voor de kaft, en zij hebben dan heel mooi onze trouwuitnodiging verwerkt in de kaft.

Ook de binnendruk konden wij kiezen; zo voorzagen wij per koppel of gezin 1 pagina waarin we later een foto kleven bij elke pagina en onder de fotoruimte moesten onze gasten 3 leuke vragen invullen.

Wij hebben geen speech gegeven, maar telkens er iemand wegging, kreeg die een bedankje en moest die in het gastenboek schrijven. In totaal zijn er mss 10 koppels die er iets waren vergeten in te schrijven, en dat was dan nog mijn broer en mijn ouders, dus die hebben we dan achteraf het boek gegeven.

Was wel ietsje duurder dan een normaal gastenboek: kwam op een 100 euro uit, maar het was zijn geld meer dan waard.

Lieve groetjes en nog veel succes gewenst!



sofie
20-10-2012
 Meld misbruik20-7-2012 8:23:06

Oh dat ziet er inderdaad wel een handige site uit. Nu weet ik niet of ik een losbladig boek zou vragen of een boek die ingebonden is. Het is wel handig als de bladen eruit kunnen om erop te schrijven. Dan kunnen er altijd wat meer mensen tegelijk iets schrijven. Ofwel kunnen we ze een blad geven en vragen dat ze het dan in de kaft zouden leggen. Dan zou mss wel het gevaar dat het vuil wordt bestaan en kunnen ze wel niet zo handig hun glas ofzo vasthouden. Kdenk dat het mss best een gewoon boek is en de mensen hebben nu wel tijd genoeg om er iets in te gaan schrijven hé.



Stephanie
5-5-2012
 Meld misbruik20-7-2012 8:37:40

Wij hadden ook een gastenboek gemaakt met vragen in, dit hebben we tijdens het avondfeest laten rondgaan op de tafels. Iedereen kan wel lezen wat er instaat, maar iedereen (waar het boek gepasseerd is) heeft er wel degelijk iets ingeschreven.
Ons boek is niet vuil teruggekomen.



sofie
20-10-2012
 Meld misbruik20-7-2012 8:44:24

Ah vonden de mensen dit niet 'ambetant' om dan aan tafel iets te moeten opschrijven? Dit is inderdaad ook wel handig en dan ben je zeker dat er iets wordt ingeschreven. Hebben jullie dit dan ook via een speciale site besteld? of gewoon anders aangepakt? Blijft het boek dan soms niet een hele tijd bij iemand liggen? Of doe je dit na het eten?



Steffie
4-8-2012
 Meld misbruik20-7-2012 12:13:13

Wij werken met gastenboekkaartjes (A4 papier in 4 gedeeld), die liggen al klaar in een envloppe op de tafels, ik heb 12 vragen per tafel. We vermelden het ook in onze speech en de kaartjes en envloppe kunnen ze dan aan de uitgang in een grote vaas steken.
Ons thema is wit-lime groen, dus de kaartjes zijn wit, met lime-groene tekst in een lime-groene envloppe.
De Envloppe is tevens beetje decoratie aan de tafel :-)
Veel succes!



Michele
14-9-2013
 Meld misbruik20-7-2012 12:51:15

Ik ben aan het volgende aan het denken: maar weet niet of dat haalbaar is

op een tafel met een stoel erbij
- een oud typmachine (met nieuwe inkt :)
- oud dik papier ernaast leggen
- stukje houtskool
- een dikkere pen

neemt dat veel tijd in beslag om te typen? De mensen kunnen ook nog altijd de pen of het houtskool gebruiken

Ik zou de bladen dan achteraf willen inbinden...ik weet alleen nog niet hoe

xxx



sofie
20-10-2012
 Meld misbruik20-7-2012 14:36:31

Oei houtskool, let daarmee op want als iemand over zijn tekst wrijft terwijl hij schrijft gaat dit toch een zwarte veeg zijn?!
Dat inbinden kan je altijd in een drukkerij laten doen hé, zo worden de eindwerken toch altijd ingebonden.
Het typen denk ik niet dat dit superveel tijd in beslag neemt, als men goed kan typen wss niet :-) maar papiertje moet mooi recht zitten best.



Kim

 Meld misbruik28-7-2012 9:03:25

Hey Sofie,

ik zie dat je ook een 'liefde is' fan bent :-)
Ik heb dezelfde afbeelding gebruikt als voorpagina van ons trouwboekje :-)
voor de gastenboek hebben wij een hele mooie versie van me to you gevonden in het bruidsparadijs te Merksem.

Veel succes nog met de voorbereiding!



Sarah
7-6-2013
 Meld misbruik8-10-2012 19:39:38

Welke vragen hadden jullie in jullie 'vriendenboek' staan?
Wou zelf graag zoiets maken maar weet niet goed welke vragen er allemaal in kunnen.... graag jullie suggesties


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...