Nu Online
Momenteel zijn er 118 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tips om meer te genieten van je grote dag

  18-7-2012 17:29:22
Hey bruidjes to be

ik geniet nog steeds na van onze ongelofelijk mooie dag (verslagje en foto's staan reeds online),
en aangezien deze zo voorbijvliegt wou ik een paar zotte maar heel toffe/nuttige tips geven.

Als je voor de kerk trouwt: als je eens vanvoor staat: kijk eens goed en bewust rond in de kerk. Het is fantastisch om te zien wie er allemaal speciaal voor jullie naar de viering komt. Er zullen vaak mensen zitten op de achterste rijen die je er niet verwacht en die soms ook verdwijnen ipv na de mis nog proficiat te komen wensen.

Tijdens je avondfeest: ga, als je even wil rusten in een hoekje zitten, alleen, niet samen met je man, en kijk eens goed rond. Het is zalig om iedereen plezier te zien maken op een avond waar jij zoveel voor gedaan hebt om alles te organiseren. Al is het maar 2min, je komt even tot rust, en je zal er je achteraf veel meer van herinneren. Ik zie nog steeds voor mij. Enkele groepjes aan tafels die praten en lachen, enkelen die nog genieten van de laatste hapjes van het dessertenbuffet, en een volle dansvloer waar iedereen met elkaar danst alsof ze elkaar al jaren kennen.

Oh, en vergeet geen foto's te trekken samen met mensen die je nauw aan het hart liggen (ouders, getuigen, gasten op het avondfeest) Dit hebben wij te weinig gedaan, en 't is niet zo simpel om dit over te doen.
(zo hebben we geen 'officiële' foto's met de ouders, de getuigen, ... en amper samen met gasten van de receptie of het feest) We hebben er wel veel van hen apart en per koppel, maar niet met ons erbij.

Andere getrouwde bruidjes kunnen hier ook steeds nog tips bijzetten waar ik nu niet meteen opkom, er moeten vast nog zo van die dingen zijn die je alleen beseft eens de grote dag voorbij is.

Emy
30-6-2012
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 2227


maika
3-8-2012
 Meld misbruik18-7-2012 17:35:36

Bedankt voor de tips!



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik18-7-2012 18:14:58

Leuke tips!
Ik ga dat zeker doen 's avonds...even chillen in onze lounge corner en mensen kijken é :-) niks beter als dat toch :-)!

groetjes!



Janine
30-6-2012
 Meld misbruik18-7-2012 19:23:51

* Vermeld het schrijven van je gastenboek in de speech.
* Geniet van de momentjes met z'n twee: fotoshoot, vervoer onderweg... Je bent de hele dag zo in de weer dat je amper van elkaar kan genieten
* Neem een vaas mee voor je bruidsboeket (om bv. in de zaal te zetten) en vergeet geen aluminiumfolie als je je boeket onderweg meeneemt (om 't wat vochtig te houden en geen natte plekken op je kleren achter te laten).

Succes!



Mariska
6-4-2013
 Meld misbruik18-7-2012 22:48:54

Allereert een Dikke proficiat en dank je wel voor de tips ;-) De kerkelijke trouw betekend heel veel voor mij persoonlijk, dus die ga ik zeker in mn hoofd houden. ;-)



Sophie
18-8-2012
 Meld misbruik19-7-2012 11:40:46

dank je wel voor de tips!!



tinne
18-5-2013
 Meld misbruik19-7-2012 17:08:52

Bedankt voor de tips! Lief dat je aan de bruidjes to be denkt ;-)



vicky
4-8-2012
 Meld misbruik19-7-2012 21:19:53

Mercikes hoor Emy , tips zijn altijd welkom !



Ellen
9-7-2011
 Meld misbruik20-7-2012 13:36:51

Nog een tip: doe zoveel mogelijk samen. Mijn man en ik hebben de hele receptie lang de mensen SAMEN begroet. Sommige koppels splitsen zich dan op om langer en met meer mensen te kunnen babbelen. Maar wij hebben ons niet opgesplitst.
Op het einde van onze dag heb ik oprecht kunnen zeggen te hebben genoten van onze dag. En de fotograaf merkte toen op dat dit komt doordat we alles samen hebben gedaan.

En voor stressy bruidjes: neem een ceremoniemeester. Het kost wat geld, maar ik heb daardoor de stress van me af kunnen zetten. Ik had echt zo de instelling: laat maar komen, ik zie wel wat er gebeurt, en als er iets misloopt, zal de ceremoniemeester het wel oplossen. Dankzij die instelling heb ik me niet druk gemaakt in de regen 's morgens, in de boze mannen van de VRT aan het stadhuis die onze ceremoniewagens weg wouden om het podium voor Vlaanderen Muziekland te plaatsen, in mijn schoonvader die het schema niet wou volgen...

Tot slot was ik ook blij dat we wat gefilmd hebben doorheen de dag. Een vriend heeft gefilmd tijdens de mis. Mijn broer heeft gefilmd tijdens het feest. Dat is echt super! Het zijn geen professionele beelden ofzo, maar dat is ook niet nodig. Ik ben gewoon zo blij dat ik de sfeer nog eens kan terugzien, de zangers in de kerk nog eens kan horen zingen...

Wij beleefden vorig jaar een fantastische dag. Als ik de klok kon terugdraaien, zou ik bijna niets anders doen (alleen mijn kapsel ;-) ).

Groetjes
Ellen



Sofie
26-5-2012
 Meld misbruik25-7-2012 12:20:13

Wat dat filmpje betreft kan ik Ellen gelijk geven.
Wij hebben een fotograaf genomen voor overdag en 's avonds hadden wij een babbelbox, dus foto's van het 'officiële' gedeelte en een flmpje van op het avondfeest.
Op zo'n filmpje kan je de sfeer weer helemaal beleven!



Emy
30-6-2012
 Meld misbruik25-7-2012 12:48:10

wij hebben het geluk dat mijn vader bij een filmclubje zit, en wij hopen dus dat tegen het eind van zijn verlof ons filmpje af is :o)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info