Nu Online
Momenteel zijn er 80 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Op zoek naar de gouden tip: dj, bandje, bediening

  17-7-2012 9:19:50
Hallo allemaal,

Ik ben al even aan het tobben over twee problemen en we krijgen het zelf niet opgelost.

We zijn nu in het stadium dat we op zoek moeten gaan een dj of een bandje voor ons trouwfeest. Alleen weten we niet of we een dj willen of een bandje. Mijn vriend en ik zijn eigenlijk altijd meer op stap gegaan naar festival en optredens en nooit veel naar fuiven en discotheken enzo dus we hebben heel weinig ervaring met dj's. We hadden dus van in het begin een lichte voorkeur voor een bandje. Bij mij is dit omgeslaan omdat ik toch een aantal nadelen zie bij bandjes: het feest stopt als zij stoppen, muziek is minder gevarieerd (ik hou werkelijk van alle soorten muziek en ik wil dan ook dat alles gespeeld wordt) en kan zo'n bandje het publiek wel meekrijgen. Anderzijds voel ik heel weinig voor een moppentappende dj met lichtinstallatie en rookkanon, ik zou dan liever het gewoon heel gezellig maken met lampjes allerhande zonder discotheeklicht enzo. Verder hebben we al gehoord over playlisten waarbij je zelf je muziek laat afspelen maar we weten eigenlijk niet goed hoe dat in zijn werk gaat?
Mijn vraag aan jullie is eigenlijk: hebben jullie tips voor goede bandjes, goede dj's, of goede tips over het werken met zo'n playlist. Ik heb al heel veel opgezocht op internet maar ik heb eigenlijk nog niet de klik voor de oplossing gehad. Muziek die we graag zouden willen laten spelen gaat van salsa naar rockabilly , naar 80's en 90's naar zelfs muziek van nu. (Hier en daar een beetje country en slagermuziek mag ook :) ) (Misschien weet iemand wel van een soort combinatie tussen dj en bandje?)

Verder hebben we besloten om op onze trouwfuif alles zelf te doen , we hebben een traiteur voor het eten in de namiddag maar de hapjes voor tijdens de trouwfuif willen we volledig zelf doen. S'middags hebben we dus bediening via de traiteur maar s'avonds niet. we zoeken dan eigenlijk vooral mensen die achter de bar willen staan en eventueel rondgaan met drank tijdens receptie.... Zijn er bruidjes die een beroep gaan doen op van die organisaties waarbij je mensen voor de bediening kan inhuren? Wat is dan de kostprijs per persoon en per uur? Of zijn er bruidjes die nog andere goede bedieningstips hebben?

Groeten,
Loes

Loes
25-5-2013
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1142


Kim
4-10-2014
 Meld misbruik17-7-2012 10:28:30

Hoor eens of de scouts / chiro / klj niet voor een klein centje wil komen helpen bedienen .. ?



B.

 Meld misbruik17-7-2012 12:01:54

Loes, ik denk dat je het zelf al aanhaalt : "Muziek die we graag zouden willen laten spelen gaat van salsa naar rockabilly , naar 80's en 90's naar zelfs muziek van nu. " er zijn weinig bands die zulk een breed scala in hun repertoire hebben zitten, laat staan dat ze een hele avond gevuld krijgen.

Ik heb mixed ervaringen met bands. Er zijn combo's die echt heel goed zijn, het publiek mee krijgen en ervoor zorgen dat de dj achteraf quasi niks fout meer kan doen. Terwijl anderen hun ding doen aan een volume dat de helft van de gasten beschutting gaat zoeken.

dj's van vandaag kunnen ook stil zijn en niet meezingen of moppen tappen
lichten hoeven niet ondersteund te worden door een rookkanon ... lichtinstallatie met uplighting en een paar basiseffecten is eerder sfeervol en heeft weinig met discotheken te maken.

Werken met een playlist is een mogelijkheid, maar als je op voorhand verkeerde inschattingen maakt en de dansvloer loopt leeg moet je wel steeds gaan ingrijpen in je playlist ... en je moet alle muziek die je wil horen hebben natuurlijk.



Silke
6-10-2012
 Meld misbruik17-7-2012 12:10:04

Persoonlijk zou ik nooit een bandje nemen voor de hele avond.
Dit kan leuk zijn voor een 45min, een optreden bij wijze van spreken.
Ik zou dan kiezen voor een combinatie band en achteraf DJ.
Als je een goeie DJ hebt, houdt hij rekening met jullie wensen qua muzieksmaak.
En geloof me, niet elke DJ praat constant door de microfoon.
Ik denk dat je dit ook gerust kan uitspreken als iets die je niet wilt!
Je betaalt ten slotte genoeg geld om toch wel "enkele eisen" te stellen.

Een playlist is een alternatief, maar ik zou alleszins niet op mijn gemak zijn.
Als er iets misloopt, of de muziek valt niet in de smaak dan is het jijzelf die moet ingrijpen.
Terwijl een DJ het werk voor u doet en jullie gewoon op het gemak kan genieten!



Silke
6-10-2012
 Meld misbruik17-7-2012 12:12:06

Wij konden trouwens kiezen bij onze DJ qua lichten.
Je kon een basis nemen, een uitgebreidere en nog uitgebreidere lichtinstallatie.
Geen rookkanon erbij alleszins!
Wij hebben bewust gekozen voor het minste aantal lichten omdat in onze zaal er al een leuke sfeerverlichting is van de grote sfeerlusters aan het plafond die tijdens de openingsdans voorbeeld rood zijn...



Emy
30-6-2012
 Meld misbruik17-7-2012 12:49:22

Wij hadden iemand van DJ Bartje's team en dit is ongelofelijk goed meegevallen.
Allerlei soorten muziek, wat we maar wilden, stond open voor verzoeknummers, de dansvloer is niet meer leeggeweest na onze openingsdans!

www.dj-bartje.be
daar waren dan ook verschillende sets da je kon kiezen. Wij kozen voor de standaard met geluid en licht en dat was echt al super mooi!



frida
6-2-2010
 Meld misbruik17-7-2012 15:53:12

hey,

In verband met de bediening kan je daar soms je vrienden of goede kennissen voor aanspreken? Dat hebben wij gedaan en moesten echt niet lang zoeken voor we er aantal hadden gevonden...



Loes
25-5-2013
 Meld misbruik20-7-2012 9:12:01


Bedankt voor de reacties.

Volgende week hebben we verlof, ik denk dat we ons dan echt der eens moeten gaan bezighouden. Ik ben zelf overtuigd dat een dj ook echt heel tof kan zijn. Zeker als hier lees dat je zelf kan kiezen wat ze meebrengen. Nu mijne vriend nog overtuigen :) ofwel het ideale bandje vinden... Of misschien een combinatie om tot een compromis te komen ;).

qua bediening, heb ik nog een goede tip gehad van een ander bruidje via de berichten.
Het probleem met kennissen en vrienden te vragen is dat ons feest nogal ver weg is omdat wij zelf ook ver van onze familie en vrienden wonen. Daardoor kennen we ook geen scouts of chiro in de omgeving.

Toch bedankt!!



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...