Nu Online
Momenteel zijn er 59 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslag van onze dag: 7 juli

  16-7-2012 20:45:38
Dag bruidjes (en bruidegommen natuurlijk),

Het wordt wel eens tijd een verslagje te schrijven...
De dagen ervoor hadden we nog zoveel te doen, terwijl we zo lang op voorhand beginnen plannen waren... Waar was al die tijd naartoe? In de late namiddag ging mijn vriend (ja toen nog wel!) me bij mijn ouders thuis afzetten. Hijzelf sliep in ons eigen huis. Ik heb die nacht geen oog dicht gedaan! Kwart na 6 ging de wekker en ben ik naar de kapper vertrokken. De zon schijnt en ik ben direct intens gelukkig! Na twintig minuten ben ik alweer op weg naar mijn ouderlijke thuis: nog even iets eten en drinken, tanden poetsen en de visagiste binnen laten. Ik ben op dat moment nog de rust zelve... Severine maakt mij en mijn mama mooi, en vertrekt naar mijn schoonmama thuis. De tijd vliegt ondertussen voorbij!! Ik bel nog snel even naar mijn vriend, en zeg hem nog een kwartiertje te wachten (hij is aangekomen bij zijn ouders thuis- een straat verwijderd van mijn ouderlijke thuis :-D) Mijn papa maakt nog een paar foto's (prachtig!En sereen, met mama en papa alleen zijn) en mama helpt me in mijn kleed op mijn vroegere kamer. Het is warm en zonnig!! Ik ga nog even spiegelen en wacht boven want hij zal er zo meteen zijn. Kwart na 10: ik hoor de voordeur open gaan (papa wachtte hem op met de camera; dus bellen was niet nodig). Ik hoor hem zeggen: oei t boeket ligt nog in de auto - spannend... En dan eindelijk, kan ik de trap afkomen, en hem kussen :-) Zijn ouders en broers komen aan en we vertrekken naar ons huisje waar de rest van de suite en de fotograaf zullen aankomen. Het was enorm gezellig, en dankzij het mooie weer foto's kunnen maken in de tuin (lees: park) van onze achterburen. Tijd om naar het gemeentehuis te vertrekken. Want ze hadden ons gevraagd zeker op tijd te zijn, er trouwen nog mensen na ons. We komen 5 minuten later aan, de deuren van het gemeentehuis zijn echter gesloten. Het volk stroomt toe, en onder de stralende zon, krijg ik het steeds moeilijker. Er is NIEMAND. Echt vreselijk. Iedereen probeert me te sussen, maar vanbinnen ging ik kapot bij de gedachte dat we niet getrouwd zouden geraken op onze trouwdag!
Na lang wachten komt er uiteindelijk toch iemand aan, en de rest van de ceremonie bespaar ik jullie, want ze is niet de moeite om te herhalen! Het trok op niks. Gelukkig hebben onze ouders, broers, zussen en vrienden er een vrolijke boel van gemaakte door er wat grappen tussen te gooien en ons te trakteren op 10(!) kg rijst achteraf. Het volgende koppel stond reeds te wachten (hun gevolg heeft de rijst samen geraapt om nadien te hergebruiken :-D). Rap rap naar huis, de rijst uitgeschud en naar onze eerste fotolocatie: de brouwerij Huyghe in Melle (heel leuk trouwens, werden getrakteerd op een biertje voor op de foto). Onderweg naar de tweede fotolocatie: Het park van Beervelde. Ik stap uit de wagen en voel een eerste druppel. Voorzien van een grote witte hartvormige paraplu nog even foto's kunnen maken, waarna het begint de stortregenen. Gaan schuilen in een paviljoentje (wat allicht ook mooie foto's opleverde). En nadien op naar de feestzaal. Tijdig aangekomen, nog een uurtje en onze viering begint. Even rondgekeken: het is allemaal zo mooi, de opstelling van de zaal, de bloemen, de ceremonieruimte: in een paviljoentje in het midden van de zaal zitten wij met onze ouders, lezers, bruidskindjes, in halve cirkels errond staan de andere stoelen opgesteld... Onze suite is er ook, en ik wordt zenuwachtig...
Ik zie onze ouders, zussen, broers, getuigen en bruidskindjes binnengaan en dan is het onze beurt. De muziek (Ave Maria van Shubert/gitaar en zang) is zo mooi dat ik moet op mijn tanden bijten om niet in tranen uit te barsten. Onze viering is persoonlijk en helemaal zoals we wilden: ons ding. Onze geloften, ringwissel met de kindjes van mijn zus (6 maanden) en getuige (1 jaar) gaan perfect dankzij de hulp van hun mama's. Mijn mama houdt het van begin tot einde niet drog. Het kanten zakdoekje dat ik haar die ochtend gaf, kan ze uitwringen ondertussen... Bij het dankwoord zie ik onze ouders allevier op de tanden bijten... We gaven hen een olijfboom (uitgelegd dat het echte oudjes van 200kg waren, en ze bij hen thuis op het terras waren geplaatst terwijl ze niet thuis waren. Op het moment zelf een fles olijfolie gegeven: hilarisch moment). Na onze uittrede op Life is beautiful that way van Noah (ik wilde blijven staan luisteren) begint de receptie. Echt heerlijk... Ik krijg er zo'n zin in! Tijdens de tafelafroeping had ik de dj opgedragen oa Reet petite, What I'd Say, Stuck in the middle, my baby just cares for me.. te spelen: Iedereen gaat dansend naar de tafels. Onze eretafel gaat de trap af op I can't help myself van the four tops. En dan kriebelt het pas echt: we komen naar beneden op Wouldn't it be nice van the Beach Boys (een liedje dat we echt elke zondag ochtend spelen!). Na een mooie speech begint het diner: van begin tot eind: perfect! Mijn zus en onze vrienden trakteren ons nog op een hilarische en mooie presentatie met filmpjes en een zelfgebouwde racewagen (souvenir van mijn man zijn vrijgezellen). Tijd voor de openingsdans: we hadden het zo moeilijk te kiezen! Pas een week op voorhand hebben we de knoop doorgehakt. We hadden hem niet op voorhand uitgetest, maar mijn man zij na een halve minuut: t is perfect dit liedje: Ray Charles: A song for you. Na de tweede dans (Foreigner - A want to know what love is) geeft de dj er een lap op en wordt er doorgefeest tot 4.15uur (wij beslissen op dat moment in schoonheid te eindigen en onze openingsdans opnieuw te doen). Nog wat nababbelen en twintig minuten later vertrekken we naar huis. Het was echt mooi! Dit pakt niemand ons nog af ;-) Op foto's van de fotograaf is het nog even wachten, maar ik post de link zodra ik kan!
Geniet ervan bruidjes, want jammer genoeg is het waar: het gaat zo snel voorbij...

Groetjes,

Lien


Tips:
Visagiste Severine Barillari: echt fantastisch wat zij kan!
http://www.severine-visagie.com/
Floristen: A touch of flowers
http://www.touchofflowers.be/index.html
en Ivan Poelman, Melle
DJ Lieven Batjoens
http://www.djtempo.be/
Kasteel van Saffelaere
bruidstaart: http://www.detaartentovenaar.be/

Lien
7-7-2012
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 2213


Lien
7-7-2012
 Meld misbruik16-7-2012 20:53:09

Oei, wat een schrijffouten, ik zat duidelijk met mijn hoofd in de wolken tijdens het typen :-)



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik16-7-2012 20:53:49

Leuk verslagje...benieuwd naar de foto's nu!!
Dikke proficiat en geniet nog maar lang na!

groetjes



Lien
7-7-2012
 Meld misbruik16-7-2012 21:12:35

Enkele foto's dankzij vrienden en familie:

http://s1271.photobucket.com/albums/jj628/LienDeCooman/...
paswoord: huwelijk 7 juli (zonder spaties)

Hopelijk werkt het!

Lien



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik16-7-2012 21:24:28

Een leuk verslagje! Kheb je foto's kunnen bekijken; zijn al heel mooi, benieuwd naar meer.. Een dikke proficiat en geniet nog maar lang na!!



nancy
14-9-2012
 Meld misbruik16-7-2012 21:49:00

Dikke proficiat!! Hele mooie foto's,inderdaad benieuwd naar meer

Je jurk en je kapsel waren héél mooi!!

Groetjes



Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik16-7-2012 21:55:11

Mooi verslagje en de schrijffouten vallen niet zo op. .
Aan de enkele foto's te zien zagen jullie er stralend uit. Heel mooi met die bloemen in je haar.
Nog een dikke proficiat!



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik17-7-2012 8:19:41

Mooie foto's!
Ik vond je make-up heel mooi!! Je straalde helemaal!

groetjes



clara
1-9-2012
 Meld misbruik17-7-2012 9:26:40

wow, je haar is echt mooi gedaan! Mss domme vraag: maar zijn dat dan echte bloemen?



Sophie
18-8-2012
 Meld misbruik17-7-2012 14:51:57

Je make up was ook fantastisch, heb hem in mijn hoofd als voorbeeld voor mijn proef make up!



Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik17-7-2012 15:47:45

Ik ga ook bij severine voor mijn make-up, of toch tenminste komt zij bij mij!! Ik woon wel in West-Vlaanderen, maar om een lang verhaal kort te maken, via via gaat zij ook mijn tattoos wegwerken. Het doet me goed om te horen dat het goed meeviel!!



Lien
7-7-2012
 Meld misbruik17-7-2012 21:38:58

@Clara: Het moesten echte zijn, of ze kwamen niet in mijn haar ;-) Het zijn dezelfde als in mijn boeket.
@Vicky: Met Severine ben je in goede handen, doe haar veel groetjes van mij!



Thalia
10-8-2013
 Meld misbruik17-7-2012 22:03:18

Dikke proficiat!Heel mooie foto's!
Mss een heel domme vraag maar ken er niet veel van,wat voor bloemen zijn dat?Ik vind je boeket echt heel mooi(eerste boeket dat ik zie dat helemaal mijn ding is)
Geniet er nog van!
Groetjes



Lien
7-7-2012
 Meld misbruik18-7-2012 11:00:51

@Thalia: Vanda's en dendrobiums :-)



Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik18-7-2012 14:32:27

Wauw, de eerste foto's geven al meteen prijs dat je er stralend uitzag! De prachtige make-up viel ook mij meteen op :-) Laat gerust meer foto's komen... Bedankt voor het verslagje!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info