Nu Online
Momenteel zijn er 157 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Inspiratie voor een speech

  16-7-2012 14:56:47
Lieve bruidjes,

Ik heb al vaak gelezen dat heel veel bruidegommen niet echt weten wat ze moeten zeggen tijdens de speech. Mijn engeltje heeft een, naar mijn mening, prachtige speech gemaakt die iedereen ontroerd heeft dus misschien kan dit voor jullie gommetjes dienen als inspiratie? De tips die hij anderen zou geven is om het dicht bij jullie zelf te gaan zoeken, het heel persoonlijk te maken (niet een speech die hetzelfde zou kunnen zijn op 10 trouwfeesten "smakelijk, bedankt en tot straks op de dansvloer") en om een mix te maken van emotionele en grappige momenten.

Lieve vrienden en familieleden,

Vandaag voel ik me de gelukkigste man van de hele wereld: ik ben getrouwd met mijn droomvrouw en ik heb het geluk om lieve familieleden en vrienden te hebben als jullie, die van heinde en ver wilden komen om dit bijzonder moment met ons te delen. Het doet ons echt superveel plezier dat iedereen die ons nauw aan het hart ligt, iedereen die we er graag bij wouden hebben, hier is vanavond. Bedankt allemaal om hier te zijn.

Ik wil graag van deze gelegenheid gebruik maken om een aantal mensen in de bloemetjes te zetten.

In de eerste plaats mijn ouders. Mam, pap, ik wil jullie bedanken voor alles wat jullie voor mij doen en gedaan hebben. Jullie laten me altijd vrij om m’n eigen beslissingen te nemen en jullie steunen me in alles wat ik doe. Zelfs toen ik vertelde dat ik graag naar België wou emigreren om bij Nathalie te zijn, steunden jullie me 100% in die beslissing. Ik weet dat mijn vertrek voor jullie niet makkelijk was maar herinner me nog dat jullie zeiden dat het gevoel van blijdschap omdat ik de ware liefde had gevonden, groter was dan de droefheid om mijn vertrek. Die zin typeert wie jullie zijn als ouders: ontzettend lieve schatten die alleen maar het beste willen voor hun kinderen. Ik kan me geen betere ouders wensen.

En dan mijn lieve schoonouders. Marc & Lucrèce, het begon niet te best hè J Voor de mensen die dit verhaal nog niet kennen: bij de eerste ontmoeting met mijn schoonouders schotelden ze mij een typisch Belgisch gerecht voor, mosselen met frietjes, maar toen wist ik nog niet dat ik een schelpdierenallergie had. Ik bespaar jullie de verdere details maar ik kan zeggen dat ik me niet best voelde J Dus bij deze, dank u wel, zonder jullie had ik dit wellicht nooit ontdekt J Nee, ik wil jullie van uit de grond van mijn hart bedanken omdat jullie mij van dag 1 opgenomen hebben in de familie en mij behandelen als jullie eigen zoon. Jullie hebben echt een tweede thuis voor mij gecreëerd en het is heel fijn te weten dat ik altijd bij jullie terecht kan. Maar boven alles wil ik jullie bedanken voor jullie prachtige dochter. Ik hou van Nathalie met heel mijn hart en ik beloof dat ik goed voor haar zal zorgen en dat ik er alles aan zal doen om haar de gelukkigste vrouw ter wereld te maken.

Ook onze oma’s en opa’s en Nathalie’s meter en peter, Gérald en Marion, willen we vandaag bedanken voor alles wat jullie voor ons doen en gedaan hebben en omdat jullie altijd voor ons klaarstaan.

Ik wil ook graag mijn getuige Elwin bedanken. Elwin, vanaf het prille begin heb jij de liefde tussen Nathalie
& mij zien groeien en je was altijd enthousiast. Bedankt daarvoor. Je bent echt een fantastische vriend.

Ook Nathalie’s getuige verdient een woordje van dank. Lieve Sylvie, jij en Nathalie zijn zo verschillend maar
jullie zijn allebei prachtvrouwen. Bedankt voor je originele input bij de voorbereidingen, je hulp vandaag en gewoon omdat je altijd je unieke zelf bent.

En ik had het beloofd, als ik zou trouwen zou ik ook een stukje in het Frans doen donc un tout petit mot en
français
J Merci à tous d’être venus ici, partager ce merveilleux moment avec nous. Je vous embrasse très fort!

And last but definately not least, wil ik mijn vrouw bedanken. Engel, als onze kinderen later vragen hoe wij elkaar hebben leren kennen, hebben we hen echt een fantastisch liefdesverhaal ee vertellen. Je weet dat ik heel graag met je wou trouwen en toen je onze reis naar Italië aan het voorbereiden was en enthousiast vertelde over Rome en al haar bezienswaardigheden, bleef vooral het woord “Engelenbrug” in mijn hoofd hangen. Zonder het zelf te beseffen, gaf je mij de voorzet die ik maar al te graag binnen wou koppen (om het in voetbaltermen te zeggen) J Ik dacht bij mezelf: welke perfectere plaats bestaat er om mijn engel ten huwelijk te vragen dan op haar eigen brug, de engelenbrug? Ik was zo blij toen je “ja” zei en ik ben zo trots dat ik je vanaf vandaag eindelijk mijn vrouw mag noemen. Ik hou ongelofelijk veel van je.

Lieve mensen, we gaan er vanavond een fantastisch feestje van maken en ik hoop dat jullie er allemaal voor gaan zorgen dat dit een onvergetelijke avond wordt! Vooraleer we losbarsten in feestgedruis, gaan we eerst lekker eten
en drinken, zoals dat gebruikelijk is in België. Vul straks zeker ook het gastenboekblaadje in en laat jullie gaan in de antwoorden (da’s altijd leuk om later terug te lezen) en laat ons een videoboodschapje bij onze praatpaal. Achteraan de zaal vinden jullie ook een sweet table waar jullie beelden van vandaag kunnen bekijken terwijl jullie een snoepje verorberen. Er zal zo dadelijk opnieuw een fantastische live-band komen om al wat sfeer te brengen dus geniet ervan en laat het jullie smaken. Maar eerst wil ik jullie vragen om samen te toasten. Ik wil graag het glas heffen op de mooiste vrouw ter wereld. Mijn vrouw. Proost!


Veel succes!

Liefs,

Nathalie










Lieve





Nathalie
23-6-2012
Meld misbruik



Reacties: 18 | Gelezen: 2409


Silke
4-5-2013
 Meld misbruik16-7-2012 15:03:26

Wauw, Nathalie. Wat een mooie speech! Je mag blij zijn met zo'n ventje! Moet wel een emotioneel moment geweest zijn. Bedankt om dit online te willen zetten. Dit kan iedereen zeker inspiratie geven om een speech te schrijven. Groetjes.



Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik16-7-2012 15:09:31

Amaai, zo mooi en lief!
Krijg er de tranen van in mijn ogen.

Bedankt om dit te posten. Mijn ventje is daar absoluut niet goed in en zo kan ik dit toch eens onder zijn neus schuiven.

Groetjes



Stephanie
22-9-2012
 Meld misbruik16-7-2012 15:51:39

IK MOET HUILEN!!



Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik16-7-2012 15:56:18

:) Ik moest ook wenen hoor (zie foto in vorige post van mijn betraand gezicht waarin ik keihard mijn best doe om niet in snikken uit te barsten). Een speech kan zo'n mooi moment zijn dus het is echt de moeite waard om jullie ventjes er even tijd in te laten stoppen!

Liefs,

Nathalie



Sophie
18-8-2012
 Meld misbruik16-7-2012 15:58:12

fantastisch!!!!



BruidjeXX
22-9-2012
 Meld misbruik16-7-2012 16:16:15

super!!



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik16-7-2012 16:16:34

Oh geweldig!! Ik zou er ook zeker een traan (of vele tranen) bij wegpinken!
Zal voor de ouders en oma's en opa's ook een emotioneel moment geweest zijn!!
Heel mooi verwoord en de liefde die hij voor jou voelt, kom heel mooi naar voren ;-)!

groetjes!



maika
3-8-2012
 Meld misbruik16-7-2012 16:37:03

Super dat je dit met ons wilt delen Nathalie!! :)
Ik ga waarschijnlijk zelf speechen aangezien mijn ventje dit niet zo graag doet! Hij altijd en overal heel sociaal, maar met tekst op papier en voorlezen en zo heeft hij toch problemen :) Maar dat nemen we hem niet kwalijk :)

Dus dank uu!



An
18-8-2012
 Meld misbruik16-7-2012 17:14:42

Wauw!



Annelies
10-11-2012
 Meld misbruik16-7-2012 17:18:54

Wat een ontzettend mooie speech!
Je bent duidelijk met een schat van een man getrouwd.
Veel geluk samen!



Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik16-7-2012 17:56:24

Prachtig!!

Bedankt om dit met ons te delen! Kan mijn ventje er misschien nog iets van opsteken ;-).

Groetjes!

Evelien



Agnes
5-7-2013
 Meld misbruik16-7-2012 20:20:06

Amai! Mooi en ontroerend!
Heel lief!
Proficiat en heel veel geluk gewenst!



Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik16-7-2012 20:31:46

Mijn man (deze keer zeg ik het juist maar oh my god wat klinkt dat volwassen :)) is zelf ook niet zo'n held in die dingen hoor normaal maar ik had hem gevraagd om toch te speechen er echt iets van te maken want anders doe je het beter niet. Hij heeft er heel hard aan gezwoegd, niet alleen om het te schrijven maar ook om het te memoriseren, en dan vooral het Franse deel want Hollanders en Frans, dat gaat niet samen (en hij moest want mama's kant is Franstalig) :) Dus als je er echt je tijd voor neemt (maar begin er vroeg genoeg aan), komt het zeker goed!

Liefs,

Nathalie



Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik16-7-2012 21:13:25

Oja...ook hier traantjes :)
Héél mooi!



Elfie
27-10-2012
 Meld misbruik17-7-2012 7:47:00

Supper mooi !!



Silke
6-10-2012
 Meld misbruik17-7-2012 10:29:50

Wauw!
Ik ken jullie niet en word er toch heel week van!
Mooi!
Zal hem alvast eens tonen aan mijn aanstaande! Gewoon, ter inspiratie... hehe! ;-)



Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik17-7-2012 15:34:58

MOOI!





Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik18-7-2012 14:42:32

Oooh, ik moet ook traantje wegpinken - zelfs al ken ik jullie inderdaad niet, je voelt gewoon dat deze woorden uit het hart komen, en dat spreekt universeel aan hé :-)
bedankt om dit te delen!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...