Nu Online
Momenteel zijn er 110 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe begin ik daaraan?

  12-7-2012 15:06:17
Lieve mensen, Ik ben even op het profiel van mijn toekomstige gekomen omdat ik met een probleem zit. Mijn ouders zitten nog altijd in een vechtscheiding (al 6jaar) en mijn mama is opnieuw getrouwd mijn papa is allen... Ik en mijn ma zijn beste vriendinnen, 2handen op 1buik en vandaar is mijn keuze gemaakt. Mijn mama ziet een hele dag met m'n pa niet zitten, waar ik alle respect voor heb want m'n oudste zus heeft haar zelf de kans niet gegeven om naar haar trouw te gaan omwille dat ze hertrouwd is! Dus dat zit haar nog vrij diep... Ik heb mijn mama gevraagd om mij af te geven... Maar hoe zeg ik dat tegen mijn pa dat hij wel welkom is maar eigenlijk zoals een "vreemd" iemand want ik zie het niet zitten om hem hele dag in de suite te laten lopen en als ik dat zou doen zou mijn mama nooit willen komen... Dus hoe breng ik dat over aan m'n pa zonder hem volledig de grond in te boren?

Rivolino
10-11-2012
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1106


Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik12-7-2012 15:13:18

Hmm..zo herkenbaar..
Ik kan je helaas geen 'tips' geven..want hetgeen ik geprobeerd heb is ook totaal mislukt...En uiteindelijk -na alle moeite die ik gedaan heb- kwam mijn papa mij droogweg vertellen dat hij niet van plan was om te komen..
Ik hoop dat't bij jou beter gaat!!!!



Jessica

 Meld misbruik12-7-2012 15:15:49

Ik heb hetzelfde gedaan, en mijn pa was eigenlijk opgelucht dat mijn ma mij weggaf en niet mijn stiefpa (dat had hij niet geslikt). Hij snapte dat ik voor mama koos. Ik ben heel eerlijk daarin geweest



Agnes
5-7-2013
 Meld misbruik12-7-2012 16:21:14

Waarom kunnen gescheiden ouders op die dag niet voor 1 keer aan hun kinderen denken ipv aan zichzelf... Kinderen kunnen en moeten niet kiezen tussen hun ouders vind ik.... Ik ben zelf ook gescheiden en mijn zonen zijn ondertussen 20 en als zij ooit trouwen dan kunnen hopelijk mijn ex en ik allebei aanwezig zijn op het feest, maar we hebben ook wel geen ruzie met elkaar... Met de ex van mijn toekomstige man ligt het ook anders... Zij kan niet samen met ons door dezelfde deur... Zij probeert ons op alle manieren te raken, terwijl ze zelf al hertrouwd is... Hopelijk verandert dat nog met de tijd, want ik vind zulke situaties spijtig voor de kinderen... Hoe dan ook je blijft de ouders en je moet je trots dan maar opzij zetten en proberen normaal te doen...



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-7-2012 17:04:34

Hey,

Hier ook gescheiden schoonouders...met een beetje moeite kunnen ze samen in 1 ruimte vertoeven...maar ik moet ze ook niet naast elkaar zetten in het gemeentehuis :-).
Mijn aanstaande wou het gemeentehuis ook binnenwandelen met zen mama...maar ik denk dat we uiteindelijk gewoon als koppel binnengaan...ook weer om de commentaar van zijn pa te vermijden...mocht hij toch met zijn ma binnengaan...

Je kan het proberen uit te leggen aan je papa...zeggen dat je uw mama er toch ook graag bij zou hebben die dag (en dat ze jou dan weggeeft)?
En uw papa dan 's avonds laten komen?

Het is een delicate situatie!

Zoals Agnes hierboven zegt...niet te snappen dat gescheiden ouders of schoonouders het hun kinderen niet gunnen om 1 keer een zorgeloze dag te beleven...

Succes in elk geval!

groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...