Nu Online
Momenteel zijn er 68 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ervaring met wegwerpcamera???

3-9-2006 16:25:33
hallo,
We denken eraan om op ons avondfeest wegwerpcamera's aan de tafels te leggen.
Maar nu vraag ik me af, of het wel de moeite is om te doen? Zullen er niet veel bij zijn die van die domme foto's gaan trekken van bv tafels, een schoen, ... of zo?
En is de flits van zo een wegwerpcamera wel goed genoeg? Heeft er iemand al ervaring mee?

Groetjes, Els

els
14-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 2785

Ilse
4-8-2006
 Meld misbruik3-9-2006 16:36:27

Wij waren dat in het begin ook van plan. Het leek ons wel tof om foto's (leuke) van alle tafels te hebben maar bij nader inzien hebben we dat toch maar niet gedaan.
Wij vroegen ons ook af of ze niet onnozele foto's zouden trekken omdat het er toch maar ligt. Dat is een risico dat je moet nemen als je dat echt wilt.
Jullie kennen je gasten het beste dus je ziet maar.

groetjes en veel succes
Ilse
reeds 30 dagen gehuwd

saskia
7-9-2007
 Meld misbruik3-9-2006 17:15:37

hey

wij gaan dit zeker ook doen. er zitten altijd weirdo's tussen maar bij mijn beste vriendin heeft dit wel veel mooie foto's van de tafelgezelschappen opgeleverd...
maar hangt idd beetje af van gezelschap...
succes

sas677

Nathalie
8-9-2006
 Meld misbruik3-9-2006 17:27:12

Wij doen dit ook, het lijkt me juist superleuk om eigengemaakte foto;s te zien. En ja, er zullen er heus wel een aantal bij zitten die wat minder leuk zijn, maar het heeft wel zijn charme. En bovendien, je hoeft ze niet allemaal te nemen hè?
Groetjes
Nathalie
08-09-06

valerie

Meld misbruik3-9-2006 18:21:33

weten jullie waar je die wegwerpcamera's kunt laten ontwikkelen? (en niet bij de fotograaf want daar is het te duur)

Groetjes, Valérie

els
14-7-2007
 Meld misbruik3-9-2006 19:02:18

hey Valérie,

Ik denk dat je die bijna overal kunt laten ontwikkelen, niet?
Toch zeker waar ze ze ook verkopen.
In t kruitvat of de carrefour of zo.

Groetjes, Els

annemie
4-8-2007
 Meld misbruik3-9-2006 20:35:59

hey
ik denk dat je tegenwoordig de foto's eerst enkel op een CD-rom kan laten zetten, dan hoef je enkel de leuke foto's af te drukken.

valerie

Meld misbruik3-9-2006 20:50:03

Je bedoelt dat het dus mogelijk zou moeten zijn om met een niet digitaal fototoestel toch digitale foto's te krijgen? Dan moeten ze werken met inscannen en ik twijfel of er dan niets van de kwaliteit van de foto's verloren gaat... Als er iemand is die meer weet hierover, graag info!

Groetjes, Valérie

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik4-9-2006 8:53:34

Hey

Wij nemen ook wegwerpcameratjes. Er zullen ongetwijfeld onnozele foto's bijzitten, maar er zullen ook fantastische foto's bijzitten die we anders nooit zouden hebben doordat we niet aan iedere tafel kunnen zijn. En het is het wel waard vind ik om nadien sfeerfoto's van iedere tafel te hebben.

Groetjes

Vicky
09.09.06

Sylvie
11-3-2006
 Meld misbruik4-9-2006 10:59:41

Ik zou dat persoonlijk niet doen. Meestal zit daar niet veel soeps bij en zo'n flitsje van een wegwerpcamera geeft toch niet zo'n mooi effect. 'k Zou gewoon aan zoveel mogelijk mensen vragen om hun digitaal fototoestel mee te brengen. Wij hadden aan twee vrienden gevraagd om tussendoor wat foto's te maken, maar uiteindelijk hebben we van heel wat andere vrienden en familie ook nog digitale foto's gekregen van ons feest. Zo hebben we toch een 200-tal goeie foto's kunnen uitselecteren. Nu gaan we eens kijken of we die allemaal gaan laten afdrukken. Waarschijnlijk maken we nog een selectie. Dus tot nu toe heeft ons dat nog niks gekost (buiten het etentje voor die twee vrienden). Met zo'n wegwerptoestelletjes geef je heel wat geld uit, voor wat uiteindelijk dan niet zo'n goeie foto's zijn...

groetjes,

Sylvie
11/03/06

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik4-9-2006 11:26:30

Ik zou het niet doen, maar opteren voor een paar vrienden met een digitaal fototoestel.

Mijn nicht had ook wegwerpfototoestelen op tafel gelegd. Gevolg: de foto's waren niet zo goed (flits was te zwak), er zaten veel stomme foto's tussen en de kinderen hadden meer foto's gemaakt dan de volwassen waardoor meer het bruidspaar op de foto stond dan de andere mensen.

Joke
17-12-2005
 Meld misbruik4-9-2006 12:12:11

Hey,

Mijn zus heeft dit ook gedaan, en zou dit zeker niet opnieuw doen.
Een deel van de camera's werd zelfs gewoon meegenomen door gasten. Het grootste deel van de foto's waren echt de moeite niet, en het kost een hele hoop geld om al die fot's te laten ontwikkelen.

Groetjes,

Joke

Nele
19-5-2007
 Meld misbruik4-9-2006 12:47:55

vrienden van ons hebben ook aan 2 personen gevraagd om een digitaal fototoestel mee te nemen. De broer had een fototoestel bij, wat handig is om de hele dag foto's te nemen, er kon dan ook iemand dezelfde foto's nemen als de fotograaf (veel goedkoper dan om bij te maken)
en een vriend had ook een fototoestel bij. Om op het feest dan ook foto's te nemen van de vrienden
Wij gaan het ook zo doen.
Mijn nicht had wegwerptoestellen, maar de meeste foto's zijn inderdaad ofwel niet goed, ofwel allemaal hetzelfde (elke tafel had het bruidspaar bij binnenkomen, aan de tafel, bij openingsdans, bij bruidstaart,...)

groetjes
nele
19/05/07

Liesbeth
15-7-2006
 Meld misbruik4-9-2006 15:52:08

Zeker wel doen!!
Wij hebben dit op onze dag gedaan en er zitten echt zo veel superfoto's bij, echt foto's die de sfeer op het feest weergeven, en ze zijn echt wel goed gelukt hoor!!

Groetjes, Liesbeth 15/07/06

Leen
28-10-2006
 Meld misbruik4-9-2006 22:35:40

Hallo,

Ik zou dit niet doen. Een goede vriendin van mij heeft dit gedaan. Op zich vond ik het een leuk idee, maar het probleem is dat je heel wat geld uitgeeft aan het ontwikkelen van deze foto's, terwijl het merendeel toch voor de "vuilnisbak" is.

Bij onze trouw gaan wij zorgen dat er tussen de genodigden een aantal mensen hun digitaal fototoestel bij hebben ... zij trekken met plezier een hele pak foto's!

Groetjes,
Leen
28/10/2006

Cindy
8-7-2006
 Meld misbruik6-9-2006 15:50:32

Bij ons heeft het zo'n 180 foto's opgeleverd (we waren met 35 gasten) met misschien zo'n 10 'mislukte foto's' ertussen maar vooral heel toffe sfeerfoto's. Voor ons tof om te zien wat we aan de andere tafels gemist hebben. Er waren gasten met digitale toestellen ook, maar onze cameraatjes waren toch populair. Iedereen die er was gaat binnenkort rond de tafel zitten bij de ouders van de bruidegom om massaal bij te bestellen.. Onze cameraatjes kwamen van bij de action (www.action.nl ) en kosten zo'n 2,5€ per stuk. Ze zijn van heel goeie kwaliteit en ook de flits werkt keigoed. We hebben ze bij een fotograaf gewoon laten ontwikkelen.
Zeker doen!
Cindy en Jurgen
08/07/06

Wim

Meld misbruik23-9-2006 14:13:33

Hoi Els!

Ik ben Wim Demaere, een student Fotografie (laatstejaars) aan het KDG Antwerpen en heb deze week de opdracht gekregen, een huwelijk te fotograferen...

Een moeilijke opdracht gezien het hoogseizoen voorbij is,
en ik slechts 8 weken krijg om dit te klaren !!

Waarom zouden jullie een student nemen als fotograaf? / wat zijn m’n

troeven ?

1) IK WERK VOLLEDIG GRATIS !!!!
2) Dit is mijn vierde en laatste jaar fotografie en heb met deze dus wél genoeg ervaring.
3) Ik maak voor jullie een fantastisch album, zoals jullie het wensen! ..
De enige vereiste is, dat ik dus werkelijk vanaan start tot einde kan fotograferen!!
4) De trouwfoto's kunnen zeker op een andere dag genomen worden dan de trouw zelf!

Gezien het feit dat jullie met die wegwerpcameraatjes gaan werken, is het misschien wel een extra zekerheid dat je toch een deftige reeks hebt, en het kost je nog nix ook ni :-)

Als je interesse hebt, niet twijfelen!!
Je helpt mij uit de nood, en het kan jullie misschien wel hééél vééél geld sparen!!

Je kan mij steeds bereiken op het nummer:

03/322 45 39
of
04/73 66 55 98

WDpictures@skynet.be is ook eventueel mogelijk!

Groetjes Wim en alvast héél veel succes met het huwelijk!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...