Nu Online
Momenteel zijn er 165 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

22 en 23 juni - de mooiste dagen van mijn leven (deel 2)

  10-7-2012 23:45:45
Hey bruidjes en gommetjes (maar ik vermoed toch vooral bruidjes :D),

Hier deel II van mijn verslag.

Vrijdagavond bracht ik dus door in het ouderlijk huis. Omdat ik hier nog geregeld blijf slapen (ong. 1x per maand), voelde mijn bedje heel vertrouwd aan en sliep ik als een roos. Mijn wekker stond om 7u30, maar natuurlijk -zoals het een kersvers bruidje betaamt- sprong ik om 7u al uit mijn bed.
Door het kiertje van mijn gordijnen had het zonnetje zich al verraden en dat maakte mij zo mogelijk nóg gelukkiger (als dat al kon :D).

Snel gedouchet en dan rustig ontbeten. Dat was op zich al zalig: ons mama en ik aan de ontbijttafel, babbelend, zoals we vroeger altijd deden op zaterdagochtend, lekker in het zonnetje. Dan nog even met mijn bruidegom gebeld om zijn checklist te overlopen en hem gerust te stellen en toen was het 8u20 en tijd om naar de kapper te gaan.

Daar aangekomen was de fotograaf -Jessica van Glimshot, een fantastische dame- al snel ter plaatste en werd het meteen supergezellig. Mijn haar werd echt prachtig half opgestoken met krulletjes en ik werd zoals gevraagd naturel geschminkt.
Wat ik op voorhand echter al vreesde, werd toen werkelijkheid: het was ondertussen 9u55 en om 10u zou normaal mijn man aan de deur staan (en ik moest mijn jurk nog aantrekken)!! Gelukkig belde mijn immer te late bruidegom mij op om ''zich te verontschuldigen dat hij een kwartiertje later ging zijn'' :D. Oef, dit gaf mij net genoeg tijd om naar huis terug te keren, mij om te kleden en de bijhorende foto's te trekken. Omdat ons mama zware reuma heeft in haar polsen, kon ze mijn corsetjurk niet helpen aantrekken, maar ik werd hierbij geholpen door mijn fantastische stiefmoeder.

Mijn beide ouders waren ondertussen in de living aan het wachten en toen ik naar beneden kwam, vloeiden de tranen rijkelijk.
Ongeveer een minuut later (per ongeluk perfect getimed dus :D), belde mijn bruidegom aan. Ik vlooog uiteraard naar de voordeur en op het moment dat ik de deur opendeed... WAUW... het leek net of ik terug 17 was en voor het eerst in zijn ogen keek... vlindertjes en vuurwerk :D, en hij vertelde mij achteraf stilletjes dat hij hetzelfde voelde :D.

Aangezien we maar een dik uur hadden uitgetrokken voor onze eigen fotoshoot, vertrokken we onmiddellijk naar de locatie, park Den Brandt in Wilrijk, met fotografe Jessica en een bevriende hobbyfotograaf. Een dik uur lijkt niet lang, maar omdat mijn man niet zo van poseren houdt, wilden we dit niet te lang rekken; en we hadden er zeker niet minder foto's door :D.

Tegen 11u45 kwam dan de rest van de suite en de bruidsmeisjes voor de suite-foto's. Speciaal op mijn verzoek droegen de mannen van de suite dezelfde smoking, das en pochet. Dat in combinatie met de (belangrijkste) bruidsmeisjes die bijna een mini-versie droegen van mijn trouwkleed, leverde prachtige beelden op.
Opmerking: ook hier hadden we niet veel tijd nodig (45 min bleek meer dan voldoende).
Enkele superhilarische taferelen later (onder andere omdat ik in de loop van het park mijn kousenband was kwijtgeraakt -iedereen lachen en grapjes maken daarover- en omdat het ''bruidsjongetje'' van twee jaar meer geintresseerd was in een gekke eend :D) was het tijd voor de broodjeslunch in mijn ouderlijk huis.

Daar aangekomen werden we opgewacht door enkele familieleden en buren die hun nieuwsgierigheid niet konden bedwingen tot in de kerk en de ''Oh's'' en ''Ah's'' waren niet uit de lucht. Ik voelde mij een echte prinses! Zaaaaalig!

Rond 13u belde onze ceremoniemeester aan en kwam de pret eigenlijk een beetje ''bederven''. Omdat we die man nooit eerder hadden ontmoet -en omdat mijn stiefbroer een kostuum met witte accenten droeg :D- duurde het 10 min eer hij doorhad wie de bruidegom was (vond ik eigenlijk wel grappig, mijn man iets minder). Hij kwam mij ook lastigvallen met ''domme'' vragen omdat wij op voorhand enkel telefonisch info hadden kunnen doorgeven, en dan nog niets eens rechtstreeks aan hem, maar aan het Bruidsparadijs.
Soit, rond 13u20 kwamen onze auto's voorgereden (elk suitekoppel 'had' zijn eigen BMW) en reden we via een kleine omweg naar de kerk (omdat de kerk op letterlijk 50 meter van onze voordeur lag). Omdat al de wagens een luxemburgs nummerplaat hadden, hadden we heel veel bekijks onderweg, tot groot jolijt van mijn man zijn baas, die zo vriendelijk was om onze chauffeur te spelen.
Omwille van het overlijden van mijn schoonmoeder, en omdat we de dag ervoor al voor de wet waren getrouwd, hadden mijn man en ik besloten om samen de kerk binnen te gaan en dus ook in 1 auto te zitten.
Nadat de hele suite het kerkportaal had betreden, was het onze beurt om uit de stappen. Omdat ik een groot verrassingseffect wilde creeeren, had ik de kerkverantwoordelijke op voorhand opgedragen om alle gasten al de kerk in te sturen. Toen ik uitstapte, waren er dus maar een tiental toevallige passanten die even bleven staan kijken.

Omdat het buiten zo licht was, kon ik niet zien hoeveel mensen er in de kerk aanwezig waren en ik hoopte op voorhand op een 50-60-tal vriendelijke zielen die mij een plezier wilden doen door naar de mis te komen. Echter, toen mijn man en ik onze intrede deden op de bruidsmars van Wagner, kon ik mijn ogen niet geloven... er zat minstens 130 man in de kerk!! Dat was zo'n fijn gevoel, al die vrienden en familieleden en buren die de moeite hadden genomen erbij te zijn!
Tegen 13u45 begon dan de mis, die opgeluisterd werd door een hemels live-duet van het orgel en een bekende violist. Het was zooo prachtig, telkens wanneer die mannen begonnen te spelen kregen menig mensen de tranen in de ogen!

Bij het buitengaan werden we verwelkomd door nóg meer mensen die ons begroetten met bellenblaas (leverde prachtige foto's op) en een ouderwets Italiaans ijskarretje. Door het schitterde weer werd daar dankbaar gebruik van gemaakt; iedereen vond het een fantastisch idee. Alle kindjes kregen als extra bedankje een knuffelbeer die ons mama en ik de avond ervoor hadden ''versierd'' met tule en een hartje met onze namen en een lolly.
Na het ijsje ging het richting de receptiezaal van Kasteel Steytelinck, die op 20 meter van het kerkplein lag (jaja, alles ligt heel dicht in de buurt bij ons :D). Daar hielden we in het bijhorende park van 15u30 tot 17u30 een receptie voor onze gewone kennissen en onze daggasten. Het was echt perfect in orde -zo mooi versierd en de hapjes waren overheerlijk. Het was werkelijk fantastisch, al die complimentjes en felicitaties . Veel te snel was het tijd om op te ruimen en ons naar het Hilton op de Groenplaats te haasten, waar onze avondreceptie begon om 19u.

Door alle wegomleggingen en files, kwamen we daar een ietsie pietsie te laat aan, zeker nog het feit in acht te nemen dat we daar nog moesten inchecken, en dat ik mijn kapsel en make-up moest laten bijwerken. Mijn traditionele sluier ruilde ik daar in voor een blingbling tiara waar mijn jongste nichtje helemaal verliefd op werd :).
Tien minuutjes te laat verschenen we uiteindelijk op onze receptie, waar we onophoudelijk de felicitaties en cadeaus van onze gasten in ontvangst moesten nemen.

Vanaf 20u15 werden de gasten naar hun tafel geroepen, allemaal Jamaicaanse steden, aangezien Tony mij vorig jaar op Jamaica ten huwelijk heeft gevraagd. En omdat wij nogal fan zijn van David Guetta, hadden we allemaal hits van hem genomen om de gasten naar de tafel te begeleiden. Dit kreeg nog een heeeeel grappig staartje: ik had nl bij het selecteren van deze liedjes, ook de tafel en de mensen die eraan zaten in gedachte gehouden. Toen de tafel van mijn vriendinnen (allemaal stuk voor stuk supersexy modellen met gigantisch lange benen) naar binnen werd geroepen, speelde de DJ op mijn vraag het nummer ''Sexy Bitch'' :D :D. Je kan je al voorstellen dat dit met het nodige gelach werd onthaald :D.
Hierna deden wij, onder luid gefluit en met heel veel ambiance, onze intrede op ''When love takes over''. De sfeer zat er direct in toen we aan tafel gingen zitten!
Omdat mijn man er geen fan van is, en ik er eerlijk gezegd geen tijd voor had, hadden we besloten hierna geen speech te geven. Bovendien wist ik dat mijn stiefvader voor het dessert nog een redelijk lange toespraak ging houden. No need for a speech, leek het mij dus.

Al snel werd het voorgerecht opgediend -een fantasie van gerookte zalm met grijze noordzeegarnaaltjes met prei en avocado- en dat smaakte echt overheerlijk. Als hoofdgerecht hadden we gekozen voor eendenborst in biggaradesaus met asperges, een puree van selder en lauwwarme aardappelgalette (dit laatste stelt traditioneel gezien nooit veel voor). Toen deze gang uiteindelijk op tafel kwam ZONDER puree en met erwtjes ipv asperges, kwam dan ook de bridezilla in mij naar boven. Gelukkig konden ons mama en mijn fantastische fotografe mij kalmeren (ok, het eten was nog steeds superlekker) en voor de rest van de avond heb ik er niet mee ingezeten (MAAR dit krijgt nog wel een staartje).

Ik was dit hele voorval al snel vergeten toen mijn tweelingsbroer en tevens getuige plots opstond om totaal onverwacht een speech te geven. Ik ben een redelijk harde tante en word niet snel emotioneel, maar dit moment was het eerste (van de twee) dat ik moest huilen. Zijn toespraak was... onbeschrijfelijk mooi. Ik hield het echt niet meer droog toen hij vertelde over onze kindertijd en hoe hij in het begin een beetje kwaad was op mijn man omdat die mij van hem had afgepakt (mijn broer en ik, wij zijn de allerbeste vrienden) en hoe hij altijd zal toezien op mijn geluk. Hij had bovendien een supertof gedicht geschreven dat bij onze cadeau hoorde (we kregen van hem en zijn vriendin een reuze-enveloppe die gevuld was met meer dan 1000 enveloppen :D).
Hierna verscheen mijn stiefvader ten tonele die het van mijn broer overnam en de hele zaal voortdurend aan het lachen maakte met zijn versie van mijn levensverhaal en hoe ik mijn man leerde kennen.
Omdat iedereen zich zo amuseerde verscheen de bruidstaart iets later dan gepland op het nummer ''Adagio for string'' van DJ Tiesto (met dank aan een bruidje op dit forum die als ''taartlied'' de PotC-mix van Tiesto gaat gebruiken), waarna we om stipt 00u de dansvloer opstapten om het feest in te zetten op ''Everything I do'' van Bryan Adams. Omdat we de lange versie hadden genomen, riepen we halverwege het liedje de rest van de suite op de vloer (ik mocht van mijn man niet met mijn vader alleen dansen, wegens te pijnlijk voor hem), terwijl ik met mijn papa danste.
Hierna barstte het feest los, dankzij de kundigheid van DJ Ive Biront en zijn light jockey. De dansvloer was voortdurend gevuld met minstens 30personen tot we om 4u het feest een halt toeriepen en met de resterende 50 man onze openingsdans opnieuw uitvoerden. De sfeer die er toen hing, was onbeschrijfelijk magisch.
Hierna gingen we naar de lobby beneden, waar we met zn tienen in de zetels ploften en nog nagenoten.
Uiteindelijk lagen we om 6u30 in ons bedje, terwijl we in het Hilton bleven overnachten en we dus op 2 minuten in onze suite waren :D.

Het was werkelijk de allerallermooiste dag van mijn leven! Heb zoveel spijt dat de tijd zo snel gaat! Daarom, aan iedereen die het geluk heeft zijn of haar trouwdag nog in het verschiet te hebben: GENIET!!!!! En maak je niet druk om eventuele voorbereidingsstress, alles komt goed, ik beloof dat je dat op je grote dag allemaal vergeten bent! En aan zij die al getrouwd zijn: nog een dikke proficiat! Ik geloof dat jullie het wel eens zijn met wat ik hierboven heb geschreven :).

Heel veel lieve groetjes van een nog steeds dolgelukkig pas getrouwd bruidje! (en sorry voor mijn lang verslag)

Katrien
23-6-2012
Meld misbruik



Reacties: 19 | Gelezen: 2011


Katrien
23-6-2012
 Meld misbruik11-7-2012 0:02:39

Sorry, nog vergeten: hier is trouwens de link voor de eerste fotootjes:
http://www.glimshot.com/#KatrienTonyWebalbum



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik11-7-2012 7:58:19

Mooie foto's, Katrien!! Een dikke proficiat! Geniet nog maar heel lang na!!



Stéphanie

 Meld misbruik11-7-2012 9:05:22

Echte leuke foto's. Je ziet er stralend uit! Mag ik eens vragen wat jullie als bedankjes gegeven hebben aan de gasten?



Charlotte
6-7-2012
 Meld misbruik11-7-2012 9:11:00

Een dikke proficiat!! Mooie foto's hoor! Groetjes lotje



Caro
1-10-2011
 Meld misbruik11-7-2012 9:21:35

Ook deel II klinkt fantastisch! Mooie foto's! Jullie straalden! Geniet nog verder van de wittebroodsweken!
Groetjes Caro
p.s.: als getrouwd bruidje kan ik inderdaad beamen wat je hierboven zegt



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik11-7-2012 9:25:57

Leuke verslagje!!
Wat een prachtig bruidje was je!! Echt een heel mooie jurk!
Leuke foto's, ook met de suite en op het avondfeest!
Jullie zagen er overgelukkig uit!
Hier pirates mix Tiesto ;-) als wedding cake intrede...maar den adaggio is mijn favoriete tiesto nummer, goeie keuze :-)!!

Geniet nog maar lang na van jullie 2 mooie dagen!
Veel geluk in de toekomst!!

groetjes



Kim
6-10-2012
 Meld misbruik11-7-2012 9:32:06

Proficiat ! Groetjes Kim



nancy
14-9-2012
 Meld misbruik11-7-2012 9:39:51

Wat een leuke verslagjes om te lezen!!

Dikke proficiat met jullie huwelijk!
Je jurk en je haar was heel mooi! Het zijn allemaal leuke foto's!

Nog veel geluk in de toekomst en geniet van je wittebroodsweken!

Groetjes
Nancy



Katrien
23-6-2012
 Meld misbruik11-7-2012 11:52:40

Hey iedereen,

Heel erg bedankt allemaal!

We zijn inderdaad nog volop aan het genieten van het getrouwd zijn (en we kijken uit naar onze echte huwelijksreis begin september, in Bali).

@ Sandra: jij bent een vrouw met smaak :D. Ik wilde ook eerst de Pirates-Mix nemen, maar toen stelde mijn man Adaggio voor (omdat ik sowieso voor Tiesto wilde gaan) en ik was meteen verkocht. Het was -zoals gevraagd- ook allemaal perfect getimed: het liedje begon en de lichten werden traag gedimd tot het moment dat het ''echt'' op gang kwam, en toen brachten ze de taart(en) binnen met al dat vuurwerk op. Verschillende mannen zijn toen volledig uit hun dak gegaan. Het was echt een geslaagde keuze :-).

@ Stéphanie: we hadden drie soorten bedankjes: we hadden cadeaubons van Mediamarkt voor alle mensen die ons hadden geholpen, zoals de chauffeurs etc. (dat zijn de bedankjes die je op de eerste foto ziet); voor de mensen van de receptie hadden we puzzelstukjes gevuld met hartvormige suikerboontjes en voor de mensen van het avondfeest hadden we kleine hartvormige doosjes (mini-versies van onze enveloppedoos), ook gevuld met suikerboontjes; voor de receptiegasten hadden we 50gr voorzien, voor de avondfeestgasten 100.

Geniet er nog van allemaal!

Lieve groetjes,
Katrien



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik11-7-2012 12:07:55

Oh, ik kan het mij zo al voorstellen :-)! Geweldig!
Krijg nu al kippenvel als ik het bij jou zo lees!
Ja, de taart is toch wel een magic moment...en met onze geweldige cake topper kan het niet meer stuk :-) daar gaan heel veel reacties op komen bij ons denk ik :-)!!

Geniet nog maar goed na en vooral aftellen naar de honeymoon nu!!

groetjes



Agnes
5-7-2013
 Meld misbruik11-7-2012 13:25:22

Proficiat! Leuk verslag en mooie foto's!
Nog veel geluk en een mooie toekomst gewenst!



Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik11-7-2012 14:26:06

Heyla, heel erg mooi filmpje! Ja jurk was echt heel mooi, volledig mijn ding!! Prachtig bruidje en haar bruidegom, mooi koppel! Nog heel veel liefde en geluk gewenst... Groetjes, Alessia




nancy
20-7-2012
 Meld misbruik11-7-2012 14:40:03

dikke proficiat mooie fotokes hoor jullie straalde echt , pachtige jurk trouwens
ik wens jullie nog heel veel geluk samen
grtz nanske



Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik11-7-2012 14:50:16

Hoi Katrien,

Je moet zeker niet onderdoen hoor! Beide verslagjes laten vermoeden dat het 2 prachtige dagen waren en de foto's bevestigen dat! Je was heel mooi! Dikke proficiat en geniet met volle teugen van de wittebroodsweken en jullie huwelijksreis binnenkort!

Dikke zoen van je mede-23 juni-bruidje

X

Nathalie



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik11-7-2012 19:20:33

Katrien, waw wat zag je er mooi uit: HEEL mooi kleed, het stond je echt! Twee fijne verslagen om te lezen - duidelijk een prachtige 2-daagse gehad. Geniet van elkaar en nu nog even aftellen naar de honeymoon! Proficiat!



cindy
22-9-2012
 Meld misbruik12-7-2012 19:47:59

Zeer mooie foto's,jullie zagen er prachtig uit, nog een dikke proficiat !!!



Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik13-7-2012 9:17:07

Super mooie verslagjes!
En ik kreeg zélf al tranen in de ogen toen je schreef over je broer die onverwachts ging speechen :)



stephanie
29-6-2012
 Meld misbruik20-7-2012 8:04:49

Mooie foto's!! Héél mooi kleedje en ook uw haar was zeer mooi...

Je zag er echt een lief bruidje uit :-)

Groetjes,
Stephanie



Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik23-7-2012 13:30:24

Was op vakantie en ben nu alle verslagjes aan het inhalen die ik gemist had - en ook jouw deel 2 is de moeite hoor! :-) Nogmaals dikke proficiat! Jullie zagen er allebei stralend uit, je hebt van die twinkelende pretoogjes op de foto's, en dat zegt alles eigenlijk hé :-) Geniet nog heel veel na!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info