Nu Online
Momenteel zijn er 305 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ringen of niet?

  9-7-2012 9:31:56
Wel jullie weten nu reeds dat ik een jaartje vroeger trouw voor de wet dan voor de Kerk... Worden de ringen gegeven in het gemeentehuuis of volgend jaar als we voor de Kerk trouwen? We twijfelen een beetje... En is het dan de datum van de wettelijke trouw dat erin gegraveerd wordt of dat van de Kerk?

Charlie

Charlotte
13-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1104


sarah
18-8-2012
 Meld misbruik9-7-2012 9:48:41

Wij zijn vorig jaar voor de wet getrouwd en wij hebben toen geen ringen uitgewisseld. Dit doen wij dit jaar in de kerk en het is ook de datum van ons kerkelijk huwelijk dat in de ringen staat. Groetjes



Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik9-7-2012 10:45:19

Hoi Charlotte! Wij zijn op 30 maart voor de wet getrouwd, zonder ringen, bruidsboeket, lang wit kleed enz... We hebben er een mooi moment van gemaakt (en lekker gegeten en leuk gevierd), maar alle 'poespas' en symbolen e.d. bewaren we voor 29 september, de dag van onze kerkelijke trouw en het grote feest. De datum is onze ringen zal dus ook 29-9-2012 zijn. Maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk! De reden waarom we de twee hebben gesplitst, was eigenlijk dat we twee dagen na onze kerkelijke trouw naar Amerika vertrekken voor een jaar - en dat zou problemen gegeven hebben voor mijn visumaanvraag (aanvragen als ongetrouwde maar vertrekken als getrouwd). En omdat we toch al besloten hadden om te trouwen, hebben we de wettelijke trouw dan maar een beetje vervroegd :-) Ik vond het eigenlijk superleuk, was veel kleinschaliger, maar echt gezellig, en zo kan je 2 keer vieren! :-))
Veel succes!



kim
4-8-2012
 Meld misbruik9-7-2012 12:51:14

Hallo Charlotte,

Wij hebben tijdens de trouw voor de wet wel de ringen gewisseld. Die van mij was mijn verlovingsring en van hem was het een ring die hij al een eindje had. We zullen dan de echte trouwringen uitwisselen tijdens de trouw voor de kerk.

Groetjes kim



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik9-7-2012 19:42:14

Hey Charlotte
Wij zijn dit jaar op 14 april voor de wet getrouwd en trouwen volgend jaar 27 april voor de kerk. We hebben voor de wet geen ringen uitgewisseld - dit houden we voor de kerk. We gaan ook 27 april in de ringen laten graveren omdat dat onze symbolische dag wordt. En wat betreft het bijhouden hoeveel jaar je nu getrouwd bent: wij gaan gewoon 2 keer per jaar onze dag vieren (of wie weet een 2-weekjes-feest van maken) :)
No worries meid!
Groetjes
Rebecca



Charlotte
13-9-2013
 Meld misbruik10-7-2012 8:16:36

Ja ik denk dat we ze toch gaan uitwisselen tijdens de kerkdienst... Die dag is specialer voor ons!
Merciekes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...