Nu Online
Momenteel zijn er 79 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

een jaartje vroeger voor de wet...

  7-7-2012 7:49:35
Dag Dag

Ik trouw normaal 13 sept 2013 voor de wet en voor de kerk. Aangezien mijn beide ouders ziek zijn en achteruitgaan zouden we graag dit jaar (september) voor de wet trouwen. Nu gaat het voor hen nog iet of wat en zo kunnen zij er ook een beetje mee van genieten nu het nog kan. Is dit niet heel lang op voorhand? Doe je dan alleen een receptie of ook een etentje? Nodig je dan heel de familie met tantes en nonkels uit of juist de dichte familie zoals ouders, broers en zussen en de meters en peters?

Merciekes


Charlie

Charlotte
13-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1307


Delphine
4-5-2013
 Meld misbruik7-7-2012 9:11:02

Hoi!
Ikzelf ben in maart getrouwd voor de wet, eigenlijk een idee van mijn vader, omdat die vond dat het anders nog lang wachten was voor het grote feest :)
wij trouwen voor de kerk in mei 2013
er zit idd wel een tijd tussen maar wij hadden daar geen probleem mee, kvond het eigenlijk wel leuk zo, in maart hadden we een klein feestje en volgend jaar volgt dan het feest waar iedereen dan is gevraagd.
in maart was er dan een etentje met enkel onze ouders, grootouders, broers en mijn nonkel omdat die getuige was, meer mensen hebben we niet gevraagd voor die dag.
dus ik zou kiezen om de trouw voor de wet te laten doorgaan in september, je ouders zullen dat ook wel appreciëren en hopelijk voor jou voelen ze zich nog goed genoeg om de trouw voor de kerk mee te maken...
groetjes



virginia
5-1-2013
 Meld misbruik7-7-2012 9:11:38

Een vriendin van mij is ook vorig jaar in juli voor de wet getrouwd en vandaag trouwt ze voor de kerk. Toen heeft zij enkel met haar dichte familie( ouders, broers, zussen, ed) gevierd. Nu volgt het groot feest voor de rest.

xxx



Ellemieke

 Meld misbruik7-7-2012 10:16:51

Charlotte,

wat kunnen je ouders aan van drukte? Eventueel enkel met de ouders bij..
En met broers en zussen als dat lukt.

Is op restaurant gaan nog haalbaar? Anders kan je een buffet bestellen bij een traiteur. Als je dit echt nu nog wil doen omdat zij er ook van zouden kunnen genieten, kan je hen best vragen wat zij zien zitten...

Sterkte,
E.



Nathalie
6-7-2013
 Meld misbruik7-7-2012 11:07:56

Hey,

Bij ons zit er ook heel wat tijd tussen.

Wij trouwen 15 september voor de wet en volgend jaar 6 juli voor de kerk, met het grote feest erbij. Het heeft zo zijn voor - en nadelen.

Het is dan inderdaad 2x feest, maar je moet wel 2x andere kleren aan doen... Het is te zien hoe je het bekijkt...

Wij trouwen op 2 verschillende dagen, om de drukte wat te minderen.
Voor de wet, hebben wij onze beste vrienden uitgenodigd voor een kleine receptie bij ons thuis en dan gaan we met de gezinnen en de grootouders gaan eten.

Grtjs!
Nathalie



Sara

 Meld misbruik7-7-2012 12:53:05

Charlotte,
Ik zat met hetzelfde 'probleem' als van jullie.
Onze datum was normaal 12-05-12 maar door de ziekte van mijn mama is dat een jaar vervroegd, naar 11-06-11, maar toen we in november 2010 het nieuws kregen dat er nog maar 3 goede maanden zouden volgen hebben we de wet vervroegd naar 15-01-2011 zodat mijn mama er nog kon bij zijn en er toch gewoon van kon genieten.
Gezien mijn papa al een hele tijd gestorven is, wou ik zeker mijn mama op mijn grootste dag aanwezig hebben!!!
Wij hebben dan enkel een heel kleine receptie gehouden voor mensen die nr stadhuis waren gekomen en dan zijn we met de (schoon)broers, (schoon)zussen, kindjes en ouders uitgebreid gaan eten.
Ik was blij dat we het zoveel hebben opgeschoven want mijn mama is uiteindelijk op 22-02-2011 gestorven en dus mijn oorspronkelijk grote dag heeft ze dus niet meer bijgewoond...
Doe wat je hart je ingeeft en het komt allemaal goed.



Ruth
4-5-2013
 Meld misbruik7-7-2012 12:56:17

Hey,

onze trouw voor de kerk is volgend jaar op 4 mei. Dat stond al een tijdje gepland. Ons eerste gedacht was om enkele maanden daarvoor voor de wet te trouwen, omdat we het toch sowieso niet op dezelfde dag wilden doen. Maar we wilden zo lang niet meer wachten en zijn dit jaar op 4 mei voor de wet getrouwd, exact 1 jaar verschil dus :o)
Na het gemeentehuis zijn we nog iets komen drinken bij ons thuis en dan naar een restaurant gaan eten, enkel met ouders grootouders, broers en zussen (tevens getuigen)
De dag erna hebben we onze beste vrienden bij ons thuis uitgenodigd voor een drankje en een hapje




Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik7-7-2012 21:09:30

Ik vind een jaar op voorhand op zich wel mooi gekozen. Denken jullie dan aan exact dezelfde datum of gewoon in die maand?
Wat je doet en wie je uitnodigt? Wat je zelf wil! Misschien is het mooi om er iets speciaal voor de ouders van te maken (en misschien nog wat heel dichte familie en zeer goede vrienden, mensen die jullie er zeker bij willen hebben).
Ik zou zelf kiezen voor gaan eten met een klein groepje, of dit thuis doen. Maar als jullie het anders willen, moet je dat doen. Er zijn geen speciale regels voor ofzo.
Wij hadden trouwens alleen onze ouders, onze broers en zussen met partners en kinderen en een paar goede vrienden uitgenodigd in het gemeentehuis.



Charlotte
13-9-2013
 Meld misbruik9-7-2012 9:27:47

Mercie voor de tipjes allemaal....

Ellemieke: Mijn mama zit in een rolstoel en pa kan ook niet superlang staan...We gaan een tent in de tuin van mijn ouders zetten zodat ze in hun eigen omgeving zijn en als ze moe zijn dat ze naar hun kamer kunnen...Ik heb alleen de ouders, broers en zussen en de memes en pepes gevraagd...khoop echt dat ze er toch een beetje van genieten!

Sara: ik ben echt blij voor je dat je mama het nog heeft kunnen meemaken! dat moment moet je koesteren!!!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...