Nu Online
Momenteel zijn er 24 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

22 juni 2012 !

  1-7-2012 17:54:24
Met af en toe een berichtje, maar vooral door veel passief mee te volgen, heeft dit forum me enorm veel deugd gedaan! Vandaar dit verslag(je), ik herinner me nog quasi heel de dag in detail, dus hopelijk wordt het niet te lang :-)

Donderdagavond 19u, afspraak met een vriendin voor gelnagels te plaatsen. Ze was de week voorheen op vakantie en vroeger kon dus niet. Nog wat babbelen, en 22u30 vertrek naar m'n ouders thuis. We gingen allebei thuis bij onze ouders slapen, even terug wennen, zo zonder elkaar.

Wekker stond om 6u30, maar om 6u25 werd ik wakker - kalm, rustig en totaal geen zenuwen. Uit een berichtje van hubbie-to-be bleek dat het daar toch net iets spannender was :-)

Rustig wakker worden, ontbijtje, douchen en dan klaar voor haar en make-up. Ze heeft dit fantastisch gedaan, nog beter dan bij het proefkapsel, toen ik nog enkele twijfels had (opsteken, half opsteken, los??). Mama was ondertussen terug van haar eigen kapster en zowel zij als mijn zus werden verder opgemaakt. Ondertussen werden broodjes geleverd en kwam ook onze fotografe aan. De dagplanning was blijkbaar veel te ruim opgesteld met een half uur op overschot : kleed al aandoen? Nog even wachten?

Toch maar besloten om mijn kleedje al aan te doen, samen met mijn mama. Eerste keer dat ik het totaalplaatje zag, en waaw, ik voelde me super. En volgens iedereen zag ik er ook zo uit. Benieuwd wat mijn vriend er van zou vinden. Hij had al enkele keren gegokt over hoe ik er zou uitzien, maar hij zat er toch naast !

Ondertussen waren mijn grootouders aankomen en was het wachten op de deurbel. Nog steeds geen zenuwen, maar toen ik m'n vriend voorbij zag lopen, wetende dat hij binnen enkele seconden ging aanbellen : kriebels ! Daar stond hij dan, in pak en met het bruidsboeket. Blij om elkaar te zien, en ergens ook blij dat het eerste spannende moment achter de rug was.

Meteen na mijn bruidegom kwam ook onze ceremoniemeester (Pierre Loncin) en ons busje (Retro) aan. Een toast op deze dag, enkele koffiekoekjes, het schema nog eens overlopen en daar gingen we, op naar het gemeentehuis, met z'n allen in het busje.

We liepen nog steeds voor op schema en de rit naar het gemeentehuis was korter dan verwacht, dus kwamen we iets te vroeg aan. Het vorige koppel was nog niet buiten, en ik vond het vooral erg om hen misschien een slecht gevoel te bezorgen doordat we er al waren. We hadden niet aan iedereen het uur van ons wettelijk huwelijk verteld, en het was fijn om dit moment enkel met dichte familie te delen. De schepen was enthousiast, grappig en ook al kende hij ons niet persoonlijk, hij heeft dit goed gedaan. Vanaf nu waren we écht man en vrouw!

Op naar de kerk, waar we wel meer familie/vrienden hadden verwacht, ook al trouwden we op een vrijdag. En ja hoor, heel wat blije (en benieuwde) gezichten!! Onze ceremoniemeester begeleidde iedereen naar binnen en dan was het zover, het volgende spannende moment van de dag : de intrede in de kerk. Vooraan stonden enkele vriendinnen om de boekjes uit te delen, en hun gezichten waren zo fijn om te zien :-) Pachelbel begon te spelen en daar ging ik dan, samen met mijn papa, met m'n ogen enkel op mijn man gericht. Kippenvel-moment!

De viering ging sneller voorbij dan verwacht en had eigenlijk nog langer mogen duren, we zaten goed daar, naast elkaar en familie en vrienden! We genoten van elk moment, van begin tot einde. De muziek die we gekozen hadden paste perfect, en we kregen er ook veel leuke reacties op. De beloften waren 'standaard' maar elk woord was juist en gemeend. We wandelden samen naar buiten, en werden opgewacht door een massa bellen, door de wind moesten ze er zelfs geen moeite voor doen ;-)

Daarna gingen we terug naar huis, genoten van de broodjes en lap, daar was het dan : de regen! Net nu we wilden vertrekken voor onze foto's... Wat nu? Zijn er leuke binnenlocaties in de buurt? Even wachten? Foto's uitstellen naar een andere dag?? We besloten toch maar te vertrekken, hopend dat het verderop nog/terug droog was geworden. En we hadden geluk ! We hadden een 5-tal verschillende plekken in gedachten, aangereikt door onze fotografe en we hebben ze allemaal - tussen de buien door - bezocht.

Verder naar de feestzaal, nog even de laatste details in orde gebracht en dan kwamen ook onze ouders en grootouders aan. Een drankje, wat familiefoto's, even rustig zitten, ... 20 minuten voor het aangekondigde tijdstip kwamen 2 vriendinnen aan, zij hebben foto's gemaakt van onze gasten met een - cliché - kader. Leuk om van alle aanwezigen een foto te hebben, die later samen met hun wensen, verwerkt worden tot een gastenboek.

De avond zelf : fantastische dj, heel lekker eten, leuke en gezellige sfeer, intiem moment tijdens onze openingsdans en nadien constant een volle dansvloer. In één woord : onvergetelijk! Rond 3u gingen de laatste gasten naar huis en om 4u kwamen we toe in ons huisje. Laatste verrassing van de dag : mijn vriendinnen hadden zich uitgeleefd met slingers, spandoek, ballonnen, confetti, dingen van plaats veranderd (suiker en zout in de ijskast?!). Eigenlijk waren we nog (of niet meer) moe, dus we hebben gezellig met z'n tweetjes nog de kaartjes gelezen.

Dankjewel aan :
- onze ceremoniemeester : Pierre Loncin
- het busje : Retro
- onze feestzaal : Molenhof in Ravels
- onze dj : Tom van dj Supreme
- onze fotografe : Nicky van Divine Weddings

Er staan al enkel preview foto's op de Facebook-pagina van Nicky :
En aan alle bruidjes : geniet bewust - de dag gaat zo voorbij. Ondanks alle voorbereidingen, gezonde spanning, beperkte stress en mini-bridezilla-momentjes, het belangrijkste is jullie liefde voor elkaar!!

Groetjes,
Eef

(oeps, veeel langer dan ik dacht!!)

Eef
22-6-2012
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1523


Silke
4-5-2013
 Meld misbruik1-7-2012 18:22:21

Leuk verslag en de foto's dat ik gezien heb waren al super! mooi kleedje! Alvast een dikke proficiat!!



Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik1-7-2012 21:42:32

Proficiat!!
het voorsmaakje van de foto's zijn allesinds al super mooi.



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik1-7-2012 22:00:28

Leuk verslagje :-)!
Jullie zagen er mooi uit en heeeeel gelukkig! Echt mooi!
Veel geluk in de toekomst!

groetjes



mieke
7-7-2012
 Meld misbruik2-7-2012 12:38:21

leuk verslagje en mooie foto's! bedankt alvast.

nog heel veel geluk samen en veel groetjes



Joyce
11-5-2013
 Meld misbruik2-7-2012 20:58:27

Dat was een ideale dag zo te lezen, leuk :-) Mooie foto's ook al!
Dikke proficiat en nog veel geluk samen!




Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik3-7-2012 20:55:42

Moooii!
Dikke proficiat hé!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info