Nu Online
Momenteel zijn er 57 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Mijn overleden zoontje herdenken op onze trouwdag.

  30-6-2012 11:38:53
Net geen 2 jaar geleden ben ik mijn 4de kindje, onze tweede zoon, op 39 weken volledig onverwachts verloren tijdens de bevalling. Nu, we vinden het verschrikkelijk jammer dat hij er op de mooiste dag van ons leven niet bij kan zijn, ik wil hem dan ook heel graag die dag herdenken, ik had eerst gedacht om witte ballonnetjes op te laten, maar het gedacht dat die daarna ergens verlaten neerdwarrelen bezorgt me geen goed gevoel. Ik laat thuis sinds zijn overlijden elke avond bij zijn foto's, beertjes, urne enz een witte kaars branden, nu zou ik dat in onze zaal 's avonds ook willen doen, vinden jullie dat dit kan, gaan de mensen dit niet raar vinden, of hebben jullie nog andere ideetjes hoe ik Tibe* kan herdenken zodat hij er toch een stukje bij is?

Groetjes Marijke

Marijke
6-7-2012
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1516


Lies
18-8-2012
 Meld misbruik30-6-2012 11:54:44

Hoi Marijke,

ik vind dat een prachtig idee, en mensen die jullie kennen zullen daar ook niet van opkijken. Als je zegt dat dat bij jullie thuis ook de gewoonte is, zal het voor velen zeker niet de eerste keer zijn dat ze zoiets zien.
Wat misschien ook leuk is, ik weet niet hoe jullie de ringen naar voren brengen, maar wij doen dit met een witte teddybeer. (dit heeft ook een persoonlijke betekenis). Dit zou je kunnen doen met een beertje wat er bij zijn hoekje in huis staat, of met een nieuwe beer, die jullie de ringen bezorgt en nadien bij hem kan komen te staan....

Maar zeker doen!

Groetjes,
Lies.



frida
6-2-2010
 Meld misbruik30-6-2012 12:28:40

He, Hebben wij ook gedaan! dit hebben wij laten voorlezen door de oudste


Een droom ben je gebleven, we hadden je alles willen geven.

Je zoveel kunnen leren, laten zien, voelen en genieten.

Ons geluk met je delen, maar een droom ben je gebleven.

Als een mooie droom zal je met ons verder leven.

Als een witte wolk gedreven door de wind kwam je bij ons.

Ik kijk naar omhoog en zie in een vlucht een wolkje gaan.

Langs de heldere blauwe lucht.

Dat ben jij mijn zus!




sofie
15-8-2023
 Meld misbruik30-6-2012 14:37:31

de mama van mijn toekomstige zal er ook niet meer bij kunnen zijn.
i het begin vd plechtigheid zal er voor haar een kaarsje aangestoken worden, dit zal heel de plechtigheid blijven branden. terwijl de kaars aangestoken word zal het liedje "hoeveel ik van je hou" van bart peeters gespeeld worden. zo weet ze dat we haar zeker nog niet vergeten zijn en is ze die dag ook nog een beetje bij ons



Agnes
5-7-2013
 Meld misbruik30-6-2012 16:30:06

Ik vind dit ook een prachtig idee! Iedereen mag weten dat jullie je zoontje op een of andere manier hier ook bij willen betrekken! En als er mensen zijn die dat raar vinden, dan is dat hun probleem he en niet dat van jullie! Ik vind dat jullie dit zeker moeten doen!




Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik30-6-2012 18:40:22

Ondanks het heuglijke vooruitzicht van jullie huwelijk, wil ik jullie toch eerst nog even mijn medeleven betuigen bij het verlies van jullie zoontje en het is dus zeker iets om even bij stil te staan, vind ik, op welke manier dan ook. Ik zou gewoon doen wat mijn hart mij ingeeft. En is dat bvb een rood hart met zijn naam in zilverpaillettes erin geschreven op de eretafel en een witte roos ernaast of een witte heliumballon eraan vastgemaakt, wel dat moet dan maar. Wie zoiets 'raar' vindt, zal iets anders ook 'bizar' of niet op z'n plaats' vinden dus trek je dat vooral niet aan. Jullie willen je engeltje er toch graag bij hebben, niet ? Dan vind ik dat je naar niemand hoeft om te zien en gewoon te doen waar jullie je het best bij voelen zodat jullie de indruk hebben dat hij er bij is. Dikke knuffel.



kathie
6-7-2012
 Meld misbruik30-6-2012 21:11:52

mijn grootvader is twee jaar geleden plots overleden en men grootmoeder drie dagen later zij hadden mij ook graag gezien in een trouwjurk dar ben ik van overtuigd wij gaan hen ook herdenken op het avondfeest met een kaars en dit wordt mee vermeld in onze speech zodat wij het gevel hebben dat ze er toch bij zijn op onze dag ik zou zo zeggen zeker doen!



lien
4-5-2013
 Meld misbruik30-6-2012 21:39:38

Hoi Marijke,
toevallig heb ik je verhaal gevolgd op zappybaby. Ik heb daar ook meegelezen hoeveel pijn het onverwachtse verlies van Tibe jullie gedaan heeft. Dus je moet je zeker niet afvragen hoe anderen erover denken. Voor jullie is het belangrijk dat Tibe er die dag ook een beetje bij is, dus moet je dit zeker doen.
een kaarsje vind ik een heel goed idee, net zoals een tekstje voorlezen. Het idee van het beertje als ringenkussentje had ik zelf ook, zo heeft Tibe onrechtstreeks ook zijn taakje op deze dag !!



Linsey
2-6-2012
 Meld misbruik1-7-2012 4:56:48

Lieve Marijke,
Wij wouden ons klein mannetje ook 'aanwezig' op de trouw, en hebben een ringkussentje laten maken in de vorm van een ster zodat hij, samen met onze andere zoon de ringen kon dragen... Symbolisch, maar voor ons was dat hèèl belangrijk.
Een beer vond ik moeilijk, ik vond namelijk geen enkele beer die hem kon 'vertegenwoordigen' - die goed genoeg was om hem 'te zijn' maar dat is persoonlijk natuurlijk. Je vindt vast wel iets!
Dikke knuffel!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...