Nu Online
Momenteel zijn er 83 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Niet meer zeker?

  30-6-2012 10:26:05
Pffff... het is mijn weekje niet denk ik... Net 5 dagen thuis gezeten omdat ik heel de wereld wazig zag omwille van een probleem aan mijn ogen door op het werk te lang aan de computer te moeten zitten... En als je 5 dagen niets moet/kan doen, heb je veel tijd om na te denken natuurlijk hé...

Met nog 49 dagen op de teller, komt het nu precies angstaanjagend dichtbij...
En ik weet het allemaal niet zo goed meer. Het budget swingt de pan uit, mijn mama wil me hier gelukkig wel in bijstaan om nog dingen geregeld te krijgen, maar mijn vriend heeft er geen flauw idee van, en kan dus ook niet begrijpen 'waar al dat geld naartoe is....' zeker niet als ik hem dan moet uitleggen dat het grootste deel nog moet komen....
Dus op financieel vlak een beetje wanhopig, maar dat zal wel op zijn plooi komen...

Maar dan... Ik heb uitendelijk zoveel maanden geleden voor een ivoor/witte jurk gekozen ipv mijn eerste idee, een bordeaux jurk... Omdat de bordeaux modellen mij niet mooi stonden, en dan toch ook niet mijn droom bleken te zijn. De jurk die ik nu heb zie ik echt doodgraag, en heb ik het gevoel in dat ik er alles mee kan doen. (Ben nu eenmaal soms nog een kwajongen en geen sissie-bruid :) )... Maar mijn schoonvader droomde van een bordeaux jurk, dus hebben we de mannen in de waan gelaten.... En nu zegt mijn toekomstige me deze week, als ik mijn witte broek aan heb, dat hij blij is dat mijn jurk niet wit is, omdat hij al zo immens veel last heeft van zijn ogen als ik nog maar een witte broek aan heb....
Hij heeft nystagmus (een oogafwijking waardoor zijn ogen de hele tijd van links naar rechts trillen, en waardoor hij ongeveer kleurenblind is), maar ik had nog nooit (in de 7 jaar die we nu toch wel samen zijn) gehoord dat hij last heeft van zijn ogen als ik (of iemand) wit draag... Dus nu voel ik me schuldig omdat ik toch een witte jurk heb, en we midden augustus trouwen, dus de zon ook wel van de partij zal zijn.....

Komt daar nog eens bij dat ik op LightInTheBox een bordeaux jurk besteld had voor onze burgerlijke trouw op donderdag, ik vind het een mooie jurk, mijn mama ook (mits een kleine aanpassing), maar voel er me niet 100% goed in...
Maar toen ik hem voor een huwelijk van vrienden wou aantrekken vorig weekend, stond hij me te bekijken alsof ik een vuilniszak aanhad.... Uiteindelijk heeft hij me dan toch gevraagd iets anders aan te trekken omdat hij die jurk echt lelijk vindt. Ik ben dan maar gegaan in een zwart tuniekje met mijn witte linnen broek eronder, en dat vond hij toen wel mooi....
Maar ja, ik heb dus geen jurk meer die ik kan aantrekken voor mijn burgerlijke trouw... en het is niet zo dat ik echt iets heel moois in mijn kast heb hangen... door mijn grote maat heb ik wel werk-kledij, maar geen echte feest-kledij...

Komt daar nu ook nog eens bij dat ik de fotograaf en DJ maar niet te pakken krijg om een afspraak te maken, en dat wordt dan toch ook tijd hé...

Pff, de goesting in het voorbereiden is door al dit gedoe nu ook even voorbij... en dat vind ik wel spijtig, want ik vond het wel leuk, rustig dingetje per dingetje in orde brengen... Sorry, dit moest me even van het hart.

Lies
18-8-2012
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1719


Ylenia
18-8-2012
 Meld misbruik30-6-2012 11:23:34

Dag lieve Lies,

Ik wil zeker op je berichtje reageren aangezien we datumgenootjes zijn en je berichtje me echt raakt. Je wil er op je best uit zien voor je aanstaande en ik begrijp dat je het nu wat minder zie zitten, maar hier komt dan de opppepper!

Je zegt dat je een ivoorkleurige jurk hebt gekozen?
Dat is gelukkig niet zo fel als écht wit!
Waarschijnlijk zal je vriend er geen last van hebben!

Het verrassingseffect vind ik eigenlijk zéér leuk, laat iedereen maar in de waan!
Op jullie dag zal je zodanig stralen dat iedereen je prachtig zal vinden - incl. je schoonvader en husband-to-be! ;)

Voor je kleedje op je burgerlijk huwelijk...
Ik zou het idd ook niet meer aantrekken en misschien is de opmerking van je vriend, ook wel hetgeen je zelf ondervond in de winkel. Toch niet zo wauw en toch niet zo jou, dat bordeaux! Dus ik zie dit als een bevestiging voor het feit dat je een goede keuze zal gemaakt hebben met je ivoorkleurig kleedje!
Ik zou een avondkleedje zoeken in 'normale' winkels voor je burgerlijk huwelijk!
En ik zou dat zeer snel doen, want de solden beginnen vandaag! Dus misschien kan je wel je slag slaan!
(In welke streek woon je? Misschien kan ik je enkele winkels aanbevelen. Welk maatje heb je? - Antwoord gerust in privébericht hoor!)

Dan het financiële plaatje: inderdaad, het blijft maar oplopen hé. Maar als ik je hoor zeggen dat de grootste hap nog moet komen, veronderstel ik dat je een spetterend avondfeest gepland hebt? Misschien kunnen jullie 'de put' terug wat dichten met de bijdragen van de avondgasten? Het is een weinig romantisch idee om het geld dat je krijgt op je grote dag meteen terug op te souperen, maar hé, hetgeen wat telt is dat jullie mekaar graag zien en dat willen delen met vrienden en familie de dag waarop jullie die liefde voor mekaar vereeuwigen!

Ik wens je nog een hele fijne en ontspannen 48 dagen toe.
We zijn er bijna!

Liefs,

Ylenia

P.S.: veel beterschap ook!



Elke
3-8-2012
 Meld misbruik30-6-2012 12:39:51

Hey Lies,
Nee, dat is niet leuk van die bordeaux jurk, dat je verloofde die niet mooi vindt. Maar je vindt heus nog wel een jurkje voor donderdag. Neem je beste vriendin/moeder/zus/... bij de arm en zeg, ik MOET een jurk hebben die mij heel goed staat, kleur doet er op voorhand niet echt toe.
Ik heb ook zo'n ivoorkleurige jurk waarin je vanalles kunt doen, zonder sleep, ik herinner me dat jij ook alles te voet gaat doen op jullie huwelijk, net zoals ons. Het is al zeer positief dat je je super voelt in die jurk voor in augustus. Ik denk ook niet dat nystagmus erger gaat worden met ivoor, ik denk ook wel dat dat eerder bij echt wit wit zou kunnen. Trouwens, hij zal enkel naar jou kijken, je stralende gezicht en zo.
Over het financiële denk ik hetzelfde als Ylenia, iedereen zegt toch dat je met je cadeaus al veel terug krijgt.
En wij trouwen nog eerder dan jullie en hebben nog maar net een fotograaf. En we moeten eigenlijk ook nog eens afspreken er mee. Tijd genoeg hoor!
Succes!



Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik30-6-2012 19:41:28

Hoi Lies,

Als je echt iets leuk wil voor je burgerlijke trouw en je had graag een jurk: kijk eens bij Paprika. Daar hebben ze echt leuke dingen. Ikzelf heb ook een grote maat maar daardoor heb ik nog nooit geen kleren kunnen vinden. Met het nodige geduld en een aardige verkoopster kom je een heel eind. Ulla Popken heb je ook maar de jurken zijn niet altijd het van het (de broeken en bloesjes wel en de rokken zijn ook super). paprika heeft wel elegante jurken: ikzelf heb drie lange avondjurken (niet te extreem chique maar zeer elegant echt geschikt voor bijzondere gelegenheden: alledrie paprika alledrie rond de zestig euro toen nu zal dat rond de 65 a zeventig liggen afgaande op hun prijzen). Dit zijn allebei winkelketens die je vrij makkelijk kan vinden. Verder: ms mode: ik moet zeggen dat de nieuwe collectie best oke is maar ik geloof niet dat er echt leuke jurken tussen zaten deze keer... je kan ntl altijd eens zien.
Alle winkelketens volgens overigens de gewone mode die je nu in de 'gewone ketens' vindt: dus veel groen en dergelijke maar ze hebben ook altijd de gewone dingen. Verder= een zelfzekere vrouw is altijd mooi! Meer nog: een zelfzekere dikkere vrouw is meestal mooier dan een onzekere slanke! Dus leg het naast je neer en laat je niet te veel doen door de samenleving and most of all: the best accessory is a smile! Mazzel tov!



cindy
22-9-2012
 Meld misbruik30-6-2012 19:49:04

Hoi Lies,
zoals Ylenia en Elke al gezegd hebben,jouw kleedje is ivoorwit en niet wit wit,wat echt wel een verschil is hoor; En als je jezelf al niet echt goed voelde in dat kleedje voor je burgerlijke trouw dan straal je dat meestal ook wel een beetje uit en kun je beter (nu het solden zijn) nog een ander kleedje gaan kopen,maar ik weet zeker dat je zal stralen op het moment zelf,nog heel veel geluk en blijf er in geloven dan komt alles echt wel goed;



Lies
18-8-2012
 Meld misbruik2-7-2012 19:19:58

Hoi Dames,

bedankt voor de lieve woorden :)
Intussen heeft een buikgriepje me geveld en kan ik dus wel een antwoordje schrijven.
Geluk bij een ongeluk, heb ik een extra dagje van de dokter gekregen, hoewel ik al aan de betere hand ben, dus morgen, met het vakantiegeld richting solden en op zoek naar een jurk! Meestal haal ik m'n kleren bij Paprika, maar vond er nog maar erg weinig jurken spijtig genoeg. Heb wel even op de website gekeken en er zitten er misschien wel enkele tussen...Nuja, dat zien we morgen dan wel :)

En over mijn eigen jurk... ik kan niet wachten tot ik terug mag op 04/08 om hem eindelijk mee naar huis te kunnen nemen. Al heb ik het voorbije weekend wel even op het punt gestaan om het hem te verklappen... Maar ook die drang is helemaal voorbij...
Ik zie het weer helemaal zitten, en ga op het werk ook enkele snipperdagen aanvragen voor de komende weken zodat ik toch nog wat noodzakelijke dingen geregeld kan krijgen :)

Maar het komt goed... Tot snel dus, met beter nieuws!

Groetjes en nogmaals bedankt voor de lieve antwoorden!
Lies.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...