Nu Online
Momenteel zijn er 94 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Pff even mijn frustratie lossen!

28-6-2012 12:26:33
Hallo mede bruidjes

Er moet mij even iets van men hart! Sommige zeggen dat ik overdrijf anderen begrijpen me wel.

Mijn moeder is 19 mei hertrouwd, nu belt ze me op om te zeggen dat ze haar kleed heeft voor op onze trouw, ik vraag dus super nieuwsgierig hoe het eruit ziet. Ze zegt me doodleuk dat het haar trouwkleed is van vorige maand. Dat is een mooi kleed tot iets boven haar knie, geen typisch trouwkleed, het is wel volledig in het wit (!) Ik antwoord haar dan ook dat ik dat niet zo leuk zou vinden dat zij volledig in het wit is... Haar antwoord was dat het haar goed staat en dat het mooi is, dat is dus het belangrijkst... Mijn mama en ik hebben geen super band maar dit vind ik er echt over, of overdrijf ik en blaas ik alles mss teveel op...?

Groetjes Femke.

Femke
8-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 24 | Gelezen: 1778

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik28-6-2012 12:33:49

k heb daar maar 1 reactie op als iemand dat bij mij zou doen ( sorry het is in het engels)
I will be the ONLY one wearing WHITE!
Ik vindhet ongehoord om in het wit naar een trouwfeest te gaan, tenzij het gevraagd is. Zelfs een print met wit vind ik op het randje.

Vicky
8-6-2013
 Meld misbruik28-6-2012 12:35:18

Ja inderdaad, ik deel deze mening van Sara absoluut!
Moest je mama haar trouwkleed nu rood of een ander kleurtje geweest zijn, absoluut geen probleem mee.

Maar wit.. NOT DONE!

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik28-6-2012 12:38:45

Ik vind het erger dat het haar trouwkleed is dan dat het wit is, nu wit draag je normaal gezien nooit als gast op een trouwfeest. Ik heb eens geweten dat er iemand uitgenodigd was op een trouw en kwam opdagen in haar trouwkleed (wit en lang). Ik zou er toch nog eens met haar over praten en voorstellen om samen nog eens op zoek te gaan naar iets dat haar evengoed of zelfs beter zal staan. Ik denk dat ouders enorm koppig en eigenwijs durven zijn als het aankomt op kleding! Als jij geen wit wilt dan moet ze zich daaraan aanpassen!

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik28-6-2012 12:39:59

Ik sluit me aan bij Sara en Vicky. Ik zou me ook zo voelen. Blijf zeggen dat dit je stoort. Zeg dat ze dit maar voor een andere gelegenheid moet dragen, maar niet op uw trouw. Groetjes Silke

heidi
10-7-2012
 Meld misbruik28-6-2012 12:45:03

allemaal niet simpel he, maar aangezien de band met je mama ook niet zo super is mag je misschien al blij zijn dat ze komt.
Bij mij komen ze niet naar de trouw en ja heb het daar serieus lastig mee ze, echt waar, heb er stress van maar ja,.... naar het feest komen ze dan wel he, pfff wat een gedoe allemaal! en zeker ik trouw voor de eerste keer, dat doet dubbel zo pijn, daarom ben ik aan het zoeken om het de 10de juli echt wel leuk te maken en ik zou die dag graag een huifkarrentocht maken, lijkt mij toch speicaal he;

groetjes
Heidi

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik28-6-2012 13:09:23

Volgens mij overdrijf je helemaal niet. Het ergste vind ik ook dat het haar eigen trouwjurk is ! Dat doe je gewoon niet en als moeder al helemaal niet. Er is nog altijd zoiets als elementaire beleefdheid, he. Zeg gewoon tegen je ma dat jij op hààr trouwfeest ook niet in het wit verschenen bent en dat alleen al de beleefdheid eist dat je als gast een andere kleur draagt. Dit tart toch wel elke verbeelding ! Houdt je ma dan nog koppig vol, dan waarschuw ik haar dat ik tegen elke aanwezige zeg dat mijn eigen moeder te lomp was om niet in het wit te komen !
Wedden dat ze niet in het wit komt ?

Kirke
6-7-2013
 Meld misbruik28-6-2012 13:09:48

Kan ze haar trouwkleed niet laten kleuren?
Dan heeft ze het wel haar trouwkleed aan maar dan niet in het wit.
Groetjes

Stephanie
30-6-2012
 Meld misbruik28-6-2012 13:25:34

Ik denk ook dat het feit dat het haar trouwkleed is, me meer zou storen dan het feit dat het in het wit is. Mijn mama draagt (overmorgen btw) ook een wit kleed met zwart aan de zijkant. Ik vind dit helemaal niet erg! Moest mijn mama in haar trouwkleed komen, dat zou ik veel erger vinden!

Probeer zo veel mogelijk van je dag te genieten en je niet te veel te storen aan dergelijke (kleine) akkefietjes. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik begrijp dat, maar toch...
groetjes

Vicky
8-6-2013
 Meld misbruik28-6-2012 13:32:30

Haha Fredie, zalige reactie :-D

Serena
25-5-2019
 Meld misbruik28-6-2012 13:33:54

je overdrijft helemaal niet! ik deel de meningen van hierboven. dit is echt not done. het ergste is dat het haar eigen trouwjurk is! haar! tegen mijn gasten heb ik duidelijk gezegd dat ze geen wit mogen dragen!
Ik zou in ieder geval blijven zeggen dat dat je stoort. misschien eens gaan shoppen met haar om een ander leuk kleedje te vinden?
Groetjes Serena

lien
4-5-2013
 Meld misbruik28-6-2012 13:37:59

Oh ik zou ZO boos zijn. bij mij zou het heel simpel zijn: ofwel een ander kleed, ofwel niet komen.

cindy
22-9-2012
 Meld misbruik28-6-2012 14:03:41

Ik kan je geen ongelijk geven,ik zou het ook niet leuk vinden moest er iemand in het wit komen!!!

frida
6-2-2010
 Meld misbruik28-6-2012 14:55:51

Dat is echt niet leuk mocht ze dat doen!!!!!!!

Marijke
6-7-2012
 Meld misbruik28-6-2012 15:12:48

Blijkbaar ben ik de enigste die daar geen problemen mee zou hebben, mijn eigen zusje komt ook in een wit kleedje, ik zie daar echt geen graten in, iedereen weet en ziet toch dat ik de bruid ben.

Maar het is uiteraard jullie huwelijk en niet het mijne, als jij dit 'not done' vind dan moet je moeder dat maar respecteren en dan zou ik haar dan ook duidelijk maken dat je daar niet mee gediend bent.

Groetjes

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik28-6-2012 15:32:38

ik volg ook eerder de mening van Marijke, maar uiteindelijk gaat het om wat JIJ wil op JULLIE dag :) er is niets anders aan te doen dan open te communiceren met je mama over wààrom jij dit niet echt ziet zitten...
de tip van de jurk te laten kleuren vind ik ook wel leuk !

Karen
18-8-2012
 Meld misbruik28-6-2012 18:24:56

Ik sluit me bij de 2 laatste aan.... bij ons is de dresscode: "draag wat je leuk vindt en je goed staat" dus als dat nu toevallig iemands trouwkleed is dan is dat pech voor mij hé. Maar misschien komt ze nog tot inkeer als ze zal bedenken dat iedereen haar al in dat kleed heeft gezien op haar trouw...

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik28-6-2012 19:44:36

Hier wou de mama ook haar trouwkleed dragen van haar 2de huwelijk, zij het wel ingekort tot aan de knie (was origineel tot op de grond). Het was wel donkergrijs, en dus niet wit, maar leuk vond ik het toch niet. Maar ondertussen is ze eens meegeweest naar een winkel met suitekledij (toen ik met de schoonmama ging) en heeft ze daar iets gevonden wat haar supermooi staat en absoluut geen trouwkleed is! ;-)

Misschien ook eens met haar gaan shoppen?

Groetjes!

Evelien

Femke
8-9-2012
 Meld misbruik28-6-2012 20:12:03

Hallo

Dank jullie voor de reacties! Ik vind het echt dubbel, langs de ene kant vind ik ook, draag wat je wilt en wees jezelf! Maar ik had niet verwacht dat er dan iemand in haar trouwkleed zou komen, in het wit en dat dan ook nog mijn eigen moeder is.
Ik ga toch proberen om haar duidelijk te maken dat ik het niet zo leuk vind...
Groetjes.

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik28-6-2012 20:59:44

Ik vind het vooral not done omdat het haar trouwkleed is...de familie wéét toch dat het dat kleed is wat ze droeg op haar 2de trouw??
Alsof ze nog een extra dag in the picture wil lopen!!
Als de bruid in het wit is, vind ik wit not done...simpel :-)!
Mijn bruidsmeisje had ook eerst een wit kleedje gezien...maar die zei meteen: maar ik neem geen wit hoor, jij mag wit dragen op die dag :-).
Nee...ik zou het niet aanvaarden :-)!

Sterkte zou ik zeggen!!

groetjes

tima
8-9-2012

Peter
14-7-2012
 Meld misbruik29-6-2012 13:08:22

veel reacties, ik heb ze niet allemaal gelezen maar op een huwelijk zijn er gouden regels, en één daarvan is dat niemand van de gasten wit draagt omdat dat voorbehouden is voor de bruid

Anneleen
14-8-2014
 Meld misbruik28-7-2012 15:20:35

So not done!!!
Goeie of slechte band met je moeder, zoiets doe je je eigen kind niet aan op de belangrijkste dag in haar leven....

Kan je het niet proberen oplossen door een kleurcode aan de suite te geven (dat een bepaald kleur zeker in hun outfit moet voorkomen)

groetjes

Femke
8-9-2012
 Meld misbruik29-7-2012 11:38:24

Het is moeilijk om dat nu nog in te brengen Anneleen, de meeste mensen van onze suite hebben al hun kleren...

Ik probeer er mij bij neer te leggen zodat ik op de dag zelf er niet teveel van slag van ben...

Groetjes.

Linda
25-5-2013
 Meld misbruik30-7-2012 15:47:01

Persoonlijk zou ik het niet erg vinden moest mijn mama wit dragen. Vroeger zei ik altijd al dat ze een wit mantelpakje moest dragen op mijn trouw. Maar dat is omdat ze de moeder van de bruid is, van een ander zou ik dat ook niet pikken.
Dat het haar trouwkleed is én wit vind ik dan weer wel raar :-S

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...