Nu Online
Momenteel zijn er 191 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Nog

  27-6-2012 21:13:56
Vrijdag was ik mijn trouwkleedje gaan afhalen en had ik alles naar mijn ouders gebracht vanwaar we zaterdag zouden vertrekken. Het kostuum van Davy hing al bij zijn ouders. Vrijdagavond was nog een spannend avondje want er moest nog een openingsdans en lied voor het dessertenbuffet gekozen worden. Om 1u 's nachts onze keuze doorgestuurd en dan bedje in. Ik en Davy hebben gewoon samen thuis geslapen, we wonen tenslotte toch al 6jaar samen. Zaterdagmorgen liep om 7u de wekker af. Alhoewel we niet veel geslapen hadden waren we goed wakker. De katten voorzien van eten tot de volgende dag want we bleven slapen bij de feestzaal. Om 7u30 stond mijn schoonvader hier om Davy op te pikken en ik kon vertrekken naar mijn ouders. Eerst ben ik al onze vazen met snoep voor de tafeltoewijzing, spullen van de vrijgezelledagen en onze enveloppedoos bij de feestzaal gaan afzetten. Mijn moeder is mij en onze hond daar komen oppikken. Mijn ouders wonen maar op 5minuutjes van de feestzaal dus we hadden tijd genoeg om ons klaar te maken. Mijn vader was bezig met ballonpilaren te maken. Vond ik een leuke attentie van mijn ouders want zoiets kost toch direct veel geld.

Ik heb rustig een douchke genomen en tegen 8u45 waren Lesley (onze fotograaf) en Tina (de schminkster van dienst) aangekomen, dat is een collega van Davy waar we goed mee bevriend zijn. Tina had op voorhand al eens een proefmake-up gedaan omdat ik nooit iets van schmink draag. Iedereen vond me supermooi opgemaakt, het was heel subtiel waarbij de nadruk vooral op mijn ogen werd gelegd. Tegen 9u30 kwamen mijn schoolfamilie al aan en ben ik me boven gaan klaarmaken.

Rustig buiten een babbeltje aan het doen, het was op dat moment al stralend weer, toen om 10u de bel ging. Davy stond daar prachtig in kostuum (alhoewel ik het mee gaan kopen ben vond ik het nog altijd adembenemend) met zijn corsage en mijn bruidsboeketje! Iedereen heeft ons nog een half uur liggen bewonderen hoe mooi we wel waren.
Om 10u15 kwam onze VIP-bus van De Polder aan. De chauffeur nog een glaasje fruitsap aangeboden. Om 10u30 zijn we dan vertrokken naar het districtshuis naar Berendrecht. De bus was echt een succes, het waren tafeltjes waarbij je met 4 over elkaar zit. Iedereen kon gezellig met elkaar praten. Aan het districtshuis stond al wat volk te wachten toen we om 11u aankwamen. Weer rustig de tijd genomen om met iedereen een babbeltje te maken toen we om 11u15 naar binnen mochten. Ik aan de arm van mijn fiere papa naar boven gegaan. Ik had een zwarte streep achteraan mijn kleedje van de bus af te stappen maar dat kon me niet schelen. De huwelijksvoltrekking zelf stelt niet veel voor in Berendrecht, op 10minuten is dat afgehandeld. Davy kuste me al nog voor de schepen zei: u mag de bruid kussen. We moesten er eens goed mee lachen. De ringen werden gebracht door het petekind van Davy. De ringen hingen aan een me-to-you-beertje dat ik van hem kreeg 6jaar geleden en mijn naaister had een zakje gemaakt om het beertje in te zetten.

Nadien ging het terug richting Brasschaat waar iedereen zijn eigen auto nam naar de feestzaal. Dit was Dennenhof te Brasschaat. Hier hielden we een broodjeslunch. Tiptop afgewerkt, er kon een heel leger van eten. Broodjes, charcuterie a volonte, koffiekoekjes, ... Bediening, tafelaankleding, ... alles was af!

Tegen 14u zijn we op het grasveld achter Dennenhof familiefoto's gaan trekken. Ik had op voorhand een lijstje gemaakt voor Lesley welke foto's we allemaal wilden dus alles ging zeer vlot. Nog goed gelachen daar want ik zakte met mijn hakken altijd wel in het gras.

Om 14u30 zijn we naar het park van Brasschaat vertrokken voor foto's. Doordat we Lesley en Tina kenden ging alles heel gemoedelijk. Veel gelachen en onozel liggen doen. Toen we terug bij de feestzaal aankwamen waren er al een paar tantes en nonkels voor het avondeten. Om 17u hadden we onze aperitief en om 17u30 gingen we aan tafel. Tafeldekking was weer tiptop in orde alsook de bediening. Als soep hadden we champignonveloute met bieslook, als hoofdgerecht ossehaas en gebraad met pepersaus en frietjes/kroketjes. Iedereen vond het superlekker!

Vanaf 20u kwamen de avondgasten voor het dessertenbuffet toe. Iedereen kreeg zijn zakje snoep om zo zijn tafel te vinden, iedereen vond dit zeer origineel. Om 21u draaide de DJ het nummer sugar sugar om duidelijk te maken dat iedereen aan tafel mocht gaan. Na het 10-tal minuutjes draaide hij dan het nummer Sweets for my sweet waarop de bruidstaart met vuurwerk binnen werd gebracht. Wij werden naar voren geroepen en ondertussen startte Lac du Connemara, een sfeermaker tot en met!!!!!! Iedereen die servietten in de lucht zwaait en mijne nonkel die luidkeels aan het meezingen was, fantastastisch gewoonweg. Nadien hadden mijn broer en nicht nog iets in elkaar gestoken. Wij moesten ieders 6 mensen gaan kiezen en zij moesten een stoelendans doen. Ieder die afviel kreeg een papier. Nadien moesten zij dit aan ons voorlezen. Voor elke maand tot onze eerste huwelijksverjaardag moeten zij elks iets doen. Bevoorbeeld: juli = dagje zee met mijn vader, oktober = mijn grootmoeder moet een uitgeholde pompoen voor de deur komen zetten, januari = een vriend moet driekoningen komen zingen, juni = mijn schoonbroer moet mooie herinneringen ophalen aan onze trouwdag...

Nadien hebben wij op het nummer you raised me up van westlife onze ouders naar voren geroepen omdat mijn schoonouders in juli 40 jaar en mijn ouders in septemer 30 jaar getrouwd zijn. Onze ouders zijn al wenend naar voren gekomen en hebben een reuze boeket ontvangen. We hebben daar onze beide ouders vastgenomen en daar gewoon elkaar geknuffeld, zeer verterend moment!!!!

Dan was het tijd voor onze openingsdans, I follow rivers van Triggerfinger. Iedereen kwam rond de dansvloer staan maar het leek alsof wij twee alleen daar waren, zo'n zalig moment. Nadien ineens de beuk erin met party rock anthem van LMFAO en de dansvloer is niet meer leeg geweest!!!! Ikzelf heb heel de avond/nacht op de dansvloer gestaan. Ik had eerder rond 18u mijn schoenen al uitgeschoten en heb heel het avondfeest op blote voeten doorgebracht! Ik heb me zalig geamuseerd!

Rond middernacht hadden de collega's van Davy nog een verrassing. Hij werkt bij New Holland Tractor en ze hadden een metalen tractor gemaakt op het werk met onze namen en datum op. Daarin zat een werkkist maar om die kist open te krijgen moesten we de sleutel hebben. Daarvoor moesten we een buis doorzagen met een botte zaag, de buis was gevuld met koper kleingeld en zand (wat ook in de kist zat) maar we hadden de sleutel wel. Hier thuis hebben we nog wat werk gehad met al het geld te zeven om het zand eruit te krijgen. 43kg klein geld is naar de bank gegaan!

Het was een fantastisch feest, ik zou het zo terug overdoen!!!! Ik krijg nog kippevel als ik er aan terug denk!!! De dag vliegt echt voorbij. Om 3u30 lagen wij moe maar zeer tevreden in ons bed, we hadden de bruidssuite bij de feestzaal gekregen.

Dank aan!
Motel/restaurant Dennenhof in Brasschaat voor de superservice zowel tijdens lunch, diner als avondfeest. Niets was te veel en alles verliep super vlot!!!!
Studio Happy Music om van ons dansfeest een stevig feestje te maken waar ze nog lang over zullen spreken!!! De dansvloer is geen seconde leeg geweest en hij draaide muziek voor iedereen. Naast de lijst die wij hadden gegeven voelde hij het publiek zeer goed aan! Hij zei zelf dat het een feestje was dat hij niet rap zal vergeten. Merci!!!!
Bloemenzaak Bloom in Brasschaat voor het mooie tafelstuk, bruidsboeketje, corsage en boeketten voor de ouders. Zeer toffe kerel die prachtig werk aflevert!!!
Bussen De Polder: de VIPbus is een leuk alternatief voor het klassieke suitevervoer. Zijn zeer stipt en goed van prijs!
Amici voor onze mooie en betaalbare trouwringen!

Zoals andere bruidjes zeg ik het ook nog eens! Geniet van je dag, hij is zo voorbij en de volgende dag zou je hem al terug over willen doen. Maak je niet druk om iets onnodig, laat alles gemoedelijk gebeuren zodat je tijd kan nemen om er van te genieten. En laat je vooral niet door iemand iets opleggen. Onze dag was helemaal zoals wij hem wilden en niet zoals familie hem zou willen! Ik loop hier nog altijd met een grote smile op mijn gezicht en mijn man ook!!!

Foto's volgen nog...

Groetjes van mevrouw Hellemans

Eline
23-6-2012
Meld misbruik



Reacties: 0 | Gelezen: 1453

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info