Nu Online
Momenteel zijn er 52 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijkscontract?

  11-8-2004 22:25:51
Misschien niet echt nodig? Maar om financiële overwegingen toch?
Bv de ene heeft bijna niets, de andere paar miljoen.
Is t dan niet beter om bv voor huis, lening, inbreng contract te maken?

geert

Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1304


Emmely
20-8-2004
 Meld misbruik12-8-2004 9:11:35

is dat dan niet gewoon: gemeenschap van goederen vanaf trouwen en scheiding der eigen goederen die er waren voor het huwelijk...Bijvoorbeeld A heeft al enkele miljoenen die blijven door het contract aan hem verbonden. B heeft bijna niets dus dat wordt niet vermeld bij eigen goederen. Als wat na het huwelijk wordt ingewonnen in gemeenschappelijk maar A kan geen aanspraak maken op persoonlijk deel van B, dat blijft in familie van B.

Zoiets? Is eenvoudig bij notaris af te spreken hoor!

Emmely



geert

 Meld misbruik12-8-2004 17:19:14

Ik weet het ook niet hoe men zulke zaken oplost.
Het gaat er mij vooral over om het feit dat een woning met de jaren in waarde stijgt.Zo kun je bv de bouwgrond op 1 persoon zetten. Maar als je dan doordat A al enkele miljoenen heeft bv weinig moet lenen, is dit toch ook voordelig voor B? Enkel kun je de toekomstige prijs van de woning niet op voorhand bepalen.
En B is wellicht ook niet geneigd om te tekenen dat ze enkel haar deel van de lening(die weinig is) terug kan vorderen indien er iets onverwachts gebeurd.



Nele
28-8-2004
 Meld misbruik13-8-2004 11:01:55

Hello, bij ons is dit zo dat de ene meer had dan de andere. Wij zijn naar de notaris geweest om echt vast te leggen wat van wie was. Probleem is bij een eventuele scheiding zonder contract dat je beide bezittingen moet kunnen bewijzen. Indien je dit echt duidelijk in een contract hebt vastgelegd kunnen er later geen twijfels ontstaan. Informeer anders eens bij een notaris over alle mogelijkheden. Maar bij duidelijke verschillen zou ik toch een contract opstellen, je weet maar nooit (hoe erg het ook lijkt).



els
30-7-2005
 Meld misbruik20-8-2004 12:26:24

blijkbaar is het beter van wel.... wij hebben samen een bouwgrond gekocht waarop we nu aan het bouwen zijn... dit huis is reeds op ons beide beschreven dus dit wil zeggen dat deze reeds voor de onverdeelde helft van ons beide is... nu wanneer we trouwen komt het huis in de gemeenschap en veranderd er dus in se niets ... maar schijnbaar is het beter een contract op te stellen in verband met erfrecht en dergelijke....dus als iemand sterft het recht hebben om er te blijven wonen...wanneer er een echt groot verschil is tussen de inbreng zou ik sowieso ervoor opteren im te trouwen op basis van scheiding van goederen... iets wat ze ook altijd aanraden als iemand een eigen zaak heeft ivm failissement...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...