Nu Online
Momenteel zijn er 42 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ziet het even niet meer zitten

  20-6-2012 0:59:07
Dag bruidjes,

ik moet het even van me af schrijven.
ik weet het niet goed meer. ik kijk er zo naar uit, maar het lijkt of we er niet geraken.

we zitten volop in verbouwingen, die ikzelf opvolg en volledig organiseer.
ook de trouw organiseer ikzelf 98%. soms heb ik het gevoel dat het men vriend niet uitmaakt hoe we die dag doorbrengen.
voor zijn teksten moest ik de laptop voor zijn neus zetten.
vind hij onze trouwdag wel nog belangrijk????

nog een rot probleem is mijn kleed. het is een prachtig kleed, en ben er zot van.
ik wist dat ik nog een beetje afvallen moest om er mooi in te zitten.
nu ben ik 6 kg kwijt, maar het spant nog steeds teveel! morgen breng ik het terug binnen voor aanpassingen.
hopelijk is het op tijd klaar!! ik heb er zo'n schrik voor!

ik maakte vandaag een laatste to do-lijstje, wat blijkt, er moet nog veel gedaan worden.
met die verbouwingen ben ik zoveel dingen uit het oog verloren.
zo'n schrik dat niet alles op tijd rond is!
moet ik echt de laatste 24 dagen zo stressvol doorbrengen???

die dag is zoooooo belangrijk voor mij. hopelijk komt alles goed.
sorry dames, maar ik moest het gewoon kwijt, mijn vriend vind dat ik er te zwaar aan til en overdrijf.
hij gaat ervan uit dat ik alles op tijd afkrijg.

hopelijk gaan jullie voorbereidingen veel vlotter.

groetjes, van een stressy bruidje

Helene
14-7-2012
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1298


Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik20-6-2012 8:00:54

Hey,

Probeer een zo duidelijk mogelijk lijstje te maken van wat je nog zou moeten doen...en probeer er data op te plakken...eventueel dingen te 'delegeren' naar getuige, goede vriendin...?
Best één voor één de zaken afwerken...het komt zeker goed!

groetjes

Sandra



Eline
7-7-2012
 Meld misbruik20-6-2012 9:52:31

Hij gaat er vanuit dat jij alles wel op tijd afkrijgt? Schoon van hem.

Jullie trouwen met elkaar, en misschien heeft hij een drukkere job, maar verbouwingen en een trouw regelen is ongelofelijk veel werk. Ik zou vandaag toch nog eens met hem samen zitten erover. Leg uit dat het niet gaat lukken, dat jij dit niet volhoudt, en dat het de trouw van jullie allebei is. Overloop het to do lijstje, en vraag welke taakjes hij ziet zitten om te doen tegen overmorgen. Als hij daarop niet reageert, kies er dan een paar voor hem ('ik zou graag hebben dat jij langs de juwelier gaat om de ringen te halen en dat je een geschenkje voor je ouders uitzoekt'). Geef hem niet in één keer een hele lijst, maar een paar taakjes met de keer.

Zeg hem dat het er niet alleen om gaat of je alles afkrijgt, maar ook hoe: het moet goed gebeuren én jij moet er op je trouwdag een beetje ontspannen en uitgerust bijlopen. Een burnout de avond voor het huwelijk is geen goed idee. En het is niet omdat jij het allemaal kan doen en goed doet, dat hij zich er niets van aan hoeft te trekken hè? Het is ook zijn verantwoordelijkheid. Als de trouw hem echt niet interesseert, laat hem dan alle andere dingen doen - de verbouwing en het huishouden. Dan kan jij je nog een paar weken volledig op de trouw storten...



Lien
7-7-2012
 Meld misbruik20-6-2012 10:07:38

Hier is de moed me ook in de schoenen gezakt! Mijn vriend is door zijn werk gewoon niet thuis (al meer dan een maand ). We moeten alles via email en skype regelen. Maar goed, we maken er het beste van moet je denken, en we gaan er voor (Vreemd, vannacht was ik nog een hoopje miserie, en moesten ze dat tegen mij ook niet zeggen).



Vicky
8-6-2013
 Meld misbruik20-6-2012 10:15:43

Hey helene, Ben echtvan mening echt dat dit alles teveel is om te dragen voor een persoon. Je hebt dan ook nog je werk en jullie kindje. Een mens heeft zijn grenzen hè. Ik zou het zoals hierboven gezegd proberen delegeren naar anderen, ook qua verbouwingen? Je kleed komt vast in orde, op drie weken krijgen ze die laatste aanpassingen wel gedaan..en stralen doe je sowieso op die dag! Hopelijk komt alles weer op zijn plooien terecht en kan je optimaal,genieten van jullie dag! Groetjes



Vicky
8-6-2013
 Meld misbruik20-6-2012 10:16:19

En ti's dus je oud klasgenoot vicky ;-)



Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik20-6-2012 10:16:42

Hey meid,

Ik denk dat we dat allemaal wel al eens gehad hebben hoor, het is een héle hoop plannen en onze mannen denken soms wel eens dat alles vanzelf gaat ;)
Wat zeker niet wil zeggen dat het hem niet interesseert, al dat plannen ligt gewoon niet echt in hun aard.. Laat het zéker niet aan je hart komen, of laat dat niet hetgene zijn waardoor je gaat twijfelen aan je gommetje..

Wat Eline zegt is een goeie tip, geef hem kleine taakjes. Zo helpt hij bij de voorbereiding, maar heeft hij het zelf niet echt door ;)
Laat hem dingen ophalen die jij bv al besteld hebt, dan hoef je dat tenminste al niet meer zelf te doen ;)

Ik heb gisteren ook eventjes duidelijk gemaakt aan m'n ventje dat de dag voor onze trouw dat hij nog veel werk gaat hebben, qua decoratie van onze zaal en ons huisje..Hij viel even uit de lucht, dacht waarschijnlijk dat ik dat in m'n uppie ging doen ;) (Yeah, right!?) Maar dat hebben we eventjes mooi rechtgezet ;)
"Maar" ik heb er wel een mooi strikje rondgedaan...gisteren was er nogal veel werk in de tuin en ik was ook aan het helpen, dus heb dat effe gebruikt al 'middeltje' om duidelijk te maken dat hij ook niet alles alleen hoeft te doen én het werkt hoor ;)

Goeie argumenten én een pruillipje doen soms wonderen :)




virginia
5-1-2013
 Meld misbruik20-6-2012 10:49:43

boeh, niks zo irritant als mensen die 'ervan uit gaan' dat je alles klaar krijgt.
'Ik wist wel dat het je ging lukken',
'jij kan dat wel'
'ik had niet anders verwacht',
'het is toch niet zoooveel',
...
Soms denk ik dat mensen vergeten dat er echt een pak werk schuilgaat achter 'wij gaan trouwen'.

Kom op meid! hierboven staan echt al een heleboel tips en adviezen, probeer daar eens iets van, tracht erover te praten met je verloofde. Ik hoop echt voor jou dat het lukt want teveel is teveel eh. succes!



Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik20-6-2012 11:04:34

Ik weet hoe je je voelt... ik werk ook nog niet zo lang full-time en ben me nog aan het inwerken, we zijn ons huis aan het verfraaien, ik heb nu net examens gedaan en moest alles nog klaarkrijgen om dit jaar te kunnen afstuderen. Die trouw daar dan bovenop is heel stresserend en mijn vriend die heeft buiten de auto eigenlijk ook niet echt veel interesse in wat er gebeurt. Vandaag heeft hij zelfs een dinner date met vrienden recht over onze afspraak met de pastoor gepland *zucht*, maar soit.

Wat Sandra zegt is een heel goed idee. Maak een duidelijke lijst van alle kleine dingetjes die nog gedaan moeten worden (want dat loopt enorm op en als ik aan al die schijnbaar "onbelangrijke" details denk (à la naamkaartjes printen, een cd voor de kerk branden, ...) loopt dat zo snel op dat ik het er benauwd van krijg. Om daar een schematisch overzicht van te hebben en overal mooi datums op te plakken of eventueel een beetje te delegeren, dat lucht enorm op!



Vicky
7-7-2012
 Meld misbruik21-6-2012 13:56:27

Hey helene, Van waar ben je? Ik trouw zelf binnen 2 weken maar heb alles al geregeld. Ik heb momenteel te veel vrije tijd! Als ik je kan helpen met iets laat je het maar weten. Ik ben van Heist-op-den-Berg. Gratis hoor, om jou te helpen en mijn verveling te vergeten ;-)
Spoenkie6@hotmail.com

Groetjes, Vicky



Helene
14-7-2012
 Meld misbruik21-6-2012 14:57:55

Dag Vicky,

zo lief dat je dit voorstelt! maar ik ben van Wachtebeke, niet in jouw buurt dus!!

Aan alle andere lieve bruidjes die me zoveel moet inspreken, enorm bedankt!
Het geeft een nieuwe 'boost' om er verder voor te gaan.

Heb jullie tips al toegepast! vriend heeft gisteren 2 items van de lijst moeten doen tegen vandaag. Deze zijn beide in orde!

Ik heb mijn werkend weekend nu dus hij zal opnieuw 2-3 taakjes krijgen.
Voorlopig heeft hij er geen problemen mee (hij moest eens durven ;-))

bedankt allemaal voor de steun en tips!!



Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik24-6-2012 18:06:33

Super! ;)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...