Nu Online
Momenteel zijn er 225 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoe met plaatsaanduiding van tafels?

29-8-2006 15:36:25
hello!!
Ik vroeg mij eigenlijk af hoe je de mensen hun plaats aanwijst als je aan elke tafel bv een andere kleur ballon of zo hangt. Wij hebben geen ceremoniemeester, moeten wij dan zelf op een blad kijken telkens er iemand binnenkomt aan welke kleur ballon hij moet zitten of moeten we een blad hangen zodat ze zelf zien aan welke tafel ze moeten zitten??? Het lijkt mij op die dag nogal moeilijk om elke keer te kijken op een blad naar welke tafel hij moet gaan??? Hoe doen jullie dit als je geen ceremoniemeester hebt?
Alvast bedankt!! Groetjes, Els

els
14-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 767

Wendy
5-5-2007
 Meld misbruik29-8-2006 15:46:29

Wij hebben wel een ceremoniemeester, maar zijn werk stopt normaal voor de feest, dus dat is volgens mij sowieso geen taak van een ceremoniemeester?
Normaal wordt dit door de feestzaal gedaan. Er staat dan iemand van de zaal met een lijst met alle namen van de gasten en daarnaast de naam van de tafel (in jullie geval een kleur bijvoorbeeld). Deze persoon geeft dan aan de gasten een kaartje met de juiste tafelnaam op. Als de tafelnaam wordt afgeroepen, weten zij zo waar ze moeten gaan zitten. Als jullie feestzaal dit niet voorziet, kan je misschien ook zelf aan iemand vragen om dit te doen, dus de gasten op te vangen bij aanvang van de feest en hun het juiste kaartje geven.

Groetjes,

Wendy

Nele
9-6-2007
 Meld misbruik29-8-2006 15:48:49

Beste Els,

Wij geven ons feest in een kasteel en daar krijgen wij, naar ik weet, een ontvangstdame (of ontvangstheer) van het kasteel ter beschikking. Die persoon staat kort voor het koppel en die persoon geeft jou een envelop of kaartje of een ander voorwerp waarop de tafelnaam staat, of die zegt gewoon de tafelnaam.

Moest jullie zaal zo iemand niet voorzien, kunnen jullie dit eventueel vragen aan een vriend(in) of iemand van de suite? Zelf moet je dit zeker niet doen op je huwelijksdag!

Ik heb persoonlijk nog nooit geweten dat de ceremoniemeester zoiets verzorgt.

Hopelijk helpt dit je reeds op weg.

Groetjes, Nele.

pascale
14-4-2007
 Meld misbruik29-8-2006 15:48:56

hallo,
kan je het niet vragen aan een familieleed of aan iemand die je goed kent?
ik heb ook geen ceremonie meester en had er ook nog niet aan gedacht.
ik ga het eens vragen aan de zaal meester.die weten dat wel beter.
groeten en laat iets weten als je een gedacht hebt

els
14-7-2007
 Meld misbruik29-8-2006 16:07:08

hallo,
allemaal al heel erg bedankt!
Wij hebben een zaal zonder catering gehuurd en daardoor dat ik alles zelf moet zoeken.
Ik ga het dan aan een personeelslid vragen denk ik. Weer een zorg minder.... (het is wel nog lang, maar ik weet graag alles goed op voorhand) thanks!!
Groetjes, Els

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik30-8-2006 9:41:34

Hey,

wij gaan mijn bruidsmeisje en een vriendin die taak geven. Zij staan dan naast ons als de gasten binnenkomen en kunnen dan meteen ook aankruisen wie er allemaal is. Bovendien hebben wij hen ook gevraagd om bij ontvangst van enveloppes de naam van de gever erop te zetten, kwestie van pijnlijke misverstanden te vermijden.

Groetjes,
Lieve
Nog 2 dagen!

Elke
7-10-2006
 Meld misbruik30-8-2006 12:48:59

Hé lieve, inderdaad een goed idee om op iedere enveloppe die je krijgt de naam van de gever op te zetten! Daar had ik nog niet aangedacht! Goeie tip! Inderdaad beter zo dan achteraf iets van iemand gekregen te hebben niet wetende van wie....
En alvast veel succes, want bij jou is het bijna zover!

Wijzelf hebben ook een ceremoniemeester, maar die verlaat ons ook al voor het feest, dus hoop ik dat iemand van de feestzaal dan die taak wat zal overnemen, daar moet ik dan trouwens eens dringend achter horen! Anders zal ik ook een vriendin inschakelen denk ik.

Elke
07/10/06

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...