Nu Online
Momenteel zijn er 19 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ben ik nu echt een bridezilla aan het worden?

  12-6-2012 19:39:46
Hoi Mede-bruidjes-to-be !
Er moet mij even iets van het hart, en wil natuurlijk jullie mening ook weten. Mijn vriend zegt dat ik overdrijf.. ikzelf weet het niet zo goed.
Op kerstavond werd ik op een leuke originele manier ten huwelijk gevraagd door mijn vriend. We waren toen bij zijn ouders. Zijn beide broers waren ook aanwezig.
5 minuten nadat mijn vriend mij ten huwelijk had gevraagd, trok zijn grote broer hem al naar buiten om te zeggen dat we hem voor waren en hij zijn vriendin ook ten huwelijk wou vragen (ergens dit jaar). Het gesprek duurde heel lang dus ik kon op dat moment niet even met mijn hubbie-to-be genieten van dat mooie moment. Ik had er het op dat moment gewoon moeilijk mee dat hij precies ons dat moment niet wou gunnen.

In juli gaan we samen met die broer en zijn vriendin op vakantie. Nu heeft hij ons verteld dat hij zijn vriendin daar ten huwelijk gaat vragen en hij wil ons er op verschillende manieren bij betrekken. Ik vind het natuurlijk echt wel heel geweldig voor hun en welk decor is nu beter dan Toscane?
Maar toch spelen er nu enkele bedenkingen door mijn hoofd:
- Heel die vakantie zal rond hun draaien
- trouwen ze voor of na ons? Ik zou het erg vinden moesten ze in hetzelfde jaar trouwen (gewoon ONS jaar). Ik hoop niet dat ze na ons trouwen, omdat ik altijd al het gevoel heb dat het zo een competitie moet zijn tussen ons en dan schrik heb dat ze dan in vanalles ons feest willen overtreffen.
Daarnaast krijg ik ook al de schrik dat mijn schoonmoeder 1 kleed voor beide feesten gaat kopen,..

Ben ik nu aan het overdrijven? Wat denken jullie? Advies is natuurlijk altijd welkom ;)

Lien
28-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1773


rafa
6-5-2011
 Meld misbruik12-6-2012 20:06:55

hei...

ik denk dat je je er niet te druk in moet maken..
uiteindelijk gaan ze niet trouwen omdat jullie trouwen he (zijn broer heeft het meteen tegen je vriend gezegd dat hij het ook wou doen)

ok iedereen wilt graag dat zijn eigen voorbereidingsjaar, alleen dat van hun is maar dat gaat niet altijd...

dat hij het op vakantie wil vragen en jullie erbij wilt betrekken, is toch ook een teken dat die broer jullie echt wel mee belangrijk vind, vind ik persoonlijk wel.. je kan misschien op voorhand afspreken dat hij de aanzoek best de laatste dag kan doen, zo is het een mooie afsluiter van het verlof... (en zo gaat het niet de ganse week over hunne trouw :-) )

dat het misschien in hetzelfde jaar zou ik persoonlijk ook niet zo erg vinden, uiteindelijk is elke trouw toch apart, met zijn eigen charmes en verrassingen

wie weet, valt het ook allemaal wel mee die voorbereidingen, zo kunnen jullie misschien samen naar trouwbeurzen gaan, ofzo.. kan toch ook heel leuk worden (al ken ik je band niet met je toekomstige schoonzus he)

maar ik zou mij er niet te druk in maken, en gewoon zijn beloop laten...
uiteindelijk moet jij je trouw voorbereiden en er heel hard van genieten zonder steeds te denken van : hoe zou zij dit doen en dat doen..

nee het word u feest (en van u vriend natuurlijk he ) en voor jullie gaat dat al speciaal genoeg zijn...
het zullen toch nooit identiek dezelfde trouwfeesten zijn...

dus boodschap: geniet van je voorbereidingen zonder u teveel druk te maken...

groetjes



Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik12-6-2012 20:11:35

Ik zelf zou dit persoonlijk absoluut niet willen... Gelukkig hebben wij geen van beiden broers of zussen maar ik zou dit absoluut niet appreciëren... Maar spijtig genoeg kan je er weinig aan veranderen als ze persé in hetzelfde jaar willen trouwen (ik vind dat persoonlijk not done en dat ze zouden moeten wachten tot bvb het jaar nadien maar dat kan je natuurlijk van hen niet verlangen).

Veel sterkte allesinds!

Groetjes!

Evelien



Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik12-6-2012 20:29:01

Hoi,

ik vind niet dat je overdrijft, maar je kan er toch niet echt iets aan veranderen... Zij zijn blijkbaar ook gelukkig en willen ook graag trouwen. Als hij haar deze zomer ten huwelijk vraagt denk ik dat je er toch 90% zeker van mag zijn dat het ook in 2013 is en in de zomervakantie.

Het enige wat ik niet begrijp is dat je zegt: nu heb ik ook al de schrik dat mijn schoonmoeder één kleed voor beide feesten zal kopen... Wat is daar het probleem mee? Als haar beide zonen in de zomer van 2013 trouwen en ze koopt daar een mooi kleed voor, wat is daar dan mis mee?



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-6-2012 21:27:11

Hey,

Als ze dat willen, dan zal het zo zijn wsl...valt niet veel aan te doen :-(!
Maar ik snap het wel...het is anders 'jullie' jaar...en nu wordt het mss ook hun jaar...

Zo lang je niet 2 weken na elkaar trouwt, zal het allemaal nog meevallen denk ik...
Voor de ouders is het misschien een zeer duur jaar dan!

Ik zou even afwachten...maar als het zo is, zou ik er je voorbereidingsplezier niet door laten verknallen en er toch jullie persoonlijke toets insteken (en misschien alles geheim houden...hihi, bridezilla modus AAN!)

groetjes en succes!

Sandra



Saskia
8-6-2012
 Meld misbruik13-6-2012 7:25:30

Wees blij voor je schoonbroer en zijn vriendin! Je gaat samen op reis dus ik veronderstel dat de band toch vrij goed is.

Het is jullie trouw en het zal hun trouw zijn! het zal bij beiden leuk zijn en ook bij beiden anders...ik zou mssn ook niet alle kleine en leuke details vertellen die je gaat doen.

Ik begrijp dan wel dat je het mssn niet leuk vind dat je schoonmoeder hetzelfde aandoet maar zou ze dat echt doen? ze zal, indien er 2 trouwen zijn, mssn iets minder aan haar kleren geven. (want suitekledij is best wel duur natuurlijk)

Want ik dan weer moeilijk kan begrijpen is dat sommige bruidjes vinden dat het hun jaar is. Net zoals sommige zwangere vrouwen problemen hebben als hun zus of schoonzus op dezelde moment zwanger is. Wees blij voor elkaar en zoals hier al werd gezegd,jullie kunnen samen naar beurzen en dergelijk gaan! Het is geen frustraties waard en al zeker geen discussie vind ik.
Geniet maar met je toekomstige van alle fijne momenten...



jamina
31-8-2012
 Meld misbruik13-6-2012 7:59:21

Hoi Lien

Een jaar is zoooo lang... zoveel mensen kunnen trouwen in hetzelfde jaar... en uiteindelijk zit de kans er wel dik in dat ze volgend jaar zullen trouwen, ik zou me er proberen niet te druk in te maken want je gaat je eigen voorbereidingsplezier ermee verpesten...

Uiteindelijk zijn jullie als eerste verloofd, dat is toch ook al mooi??
stel jezelf in hun plaats, dan zou je toch ook zo snel mogelijk willen beginnen met alle voorbereidingen, als je weet dat je gaat trouwen, en dit heeft niks mee overtreffen te maken, gewoon geluk!

Mijn neef is ook nog snel voor ons willen trouwen, geen haar op men hoofd die dat erg gevonden heeft, uiteindelijk kan je alleen maar leren uit andere bruiloften en feesten, en ik weet nu, wat ginden tegenviel, zal bij ons beter zijn!

Kop op, er zijn ergere dingen in het leven, en bruiloften zijn zo leuk, zeker als het van je eigen familie is, ik zou gerust een dubbel wedding willen :-) maar ben dan ook wel iemand die ni graag heeft da alles rond mezelf draait :-)

Alles komt wel goed, de kans dat jullie hetzelfde gaan willen, is toch heel klein, smaken en budgetten verschillen enorm, en die schoonmoeder haar kleren moeten ook niet je zorg zijn, ik zal al blij zijn als de mijn niet in wit komt hahahaaha

Groetjes xx



jill
30-6-2012
 Meld misbruik13-6-2012 8:31:00

Bij ons is er krak hetzelfde gebeurd. Mijn vriend heeft mij vorig jaar op vakantie ten huwelijk gevraagd, en dit jaar zijn we naar cuba geweest met mijn broer en schoonzus, en hij heeft haar ook ten huwelijk gevraagd. Wij trouwen nu binnen 16 dagen en gelukkig wachten zij er nog even mee. Maar we hebben zo wat vergeleken wat zij willen doen, en zij willen het eerder bescheiden houden omdat hun budget een stuk lager is, daar merk ik soms wel wat jaloezie :) Wat ik soms wel vrees is dat ze veel dingen gaan over nemen, of hun feest beter willen hebben dan ons.
Wij hebben nu ook al onze bedankjes, en mijn schoonzus kwam af met hetzelfde idee. toen heb ik meteen gezegd dat wij dit al hebben :) gewoon zodat zij niet denken dat wij het idee afpakken :) Ik ben wel blij dat zij er nog een tijdje mee wachten, niet omdat het ons jaar is, maar omdat het wel duur wordt voor de familie en ons inclusief.
Uiteindelijk hoop ik dat ons feest gewoon tof wordt en dat zij ook gewoon hun eigen ideeën nemen en niet die van ons :) Verder lig ik er niet echt van wakker :)



Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik13-6-2012 9:27:01

Wij hebben hetzelfde voorhanden gehad. Mijn man heeft me ten huwelijk gevraagd, terwijl zijn broer dit ook al van plan was. Hij heeft toen ook tot hun vakantie gewacht (2 maanden later) om haar te vragen. Wij hadden 3 juni gekozen als datum en zij zijn in september van hetzelfde jaar getrouwd. Ik wilde juist niet dat ze voor ons gingen trouwen, want dan had je kans dat juist ik dingen moest aanpassen, omdat zij dat al hadden. Nu waren wij tenminste "origineel". Verder heb ik me er niet druk omgemaakt, want dat zou toch niets helpen al had ik wel een klein beetje vrees voor dat ze ons gingen overtreffen. Echter had ik me geen zorgen moeten maken. We hadden echt twee heel verschillende huwelijken en waar ik de mijne perfect vond, had ik nooit hun huwelijk willen hebben. Het was duidelijk dat we andere dingen belangerijk vonden. Het enigste wat we hetzelfde hadden, was dat voor beide huwelijken Alphons, uw butler aanwezig was. Maar dat was ook niet origineel van ons, want deze man was eerder al verschenen op 2 feesten van hun ouders. Hij is een soort van vaste item op de familiefeestjes dus en we vonden het dus enkel heel leuk dat hij op beide huwelijken aanwezig was.
We zijn nu beiden in hetzelfde jaar getrouwd en dat is voor mij geen enkel probleem. Per slot van rekening waren wij het eerst verloofd, het eerst getrouwd en zullen de komende jubilea vieringen ook het eerst bij ons zijn. Wij zullen dus altijd origineel zijn en zij spelen elk jaar weer tweede viool.



Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik13-6-2012 11:31:46

Ik vind eerlijk gezegd dat je je daar niet mag in storen... Voor't zelfde geld had zijn broer eerst zijn vriendin ten huwelijk gevraagd, net voor jouw ventje het deed, en wat had je dan gedaan? Trouwen doe je uiteindelijk ook voor elkaar en voor de symboliek die er achter zit... Niet om het mooiste, grootste, speciaalste, ...... feest te hebben... Zolang er geen 2 weken tussen zitten zou ik daar dus geen probleem van maken...

Groetjes,
Veerle



madelon
13-7-2012
 Meld misbruik13-6-2012 12:29:57

Hoi hoi
Wij hebben ook een gelijkaardig probleem. Mij vriend wou mij ten huwelijk vragen in dezelfde periode als zijn broer zijn vriendin. Ze wisten dit echter niet van elkaar en zo was zijn broer eerst. mijn vriend heeft toen nog een paar maand gewacht. Toen wij ons nieuws vertelden, was de eerste vraag of we wel een jaar wouden wachten met trouwen.
Ik vond dit geen probleem want ik wou toch rustig onze trouw plannen. Zij zijn dus vorige zomer getrouwd, en wij gaan deze zomer trouwen.
Sinds kort is ook mijn toekomstige z'n zus verloofd en zij gaan volgend jaar trouwen. Ieder zijn jaar dus. En drie trouwen zijn enorm verschillend. Ieder is telkens op z'n eigen manier origineel.



Sofie
11-2-2012
 Meld misbruik13-6-2012 16:49:13

Persoonlijk, als de anderen trouwen 'omdat' jij trouwt en zij het nu ineens ook willen, zou ik het ook niet fijn vinden.

Maar als ze gewoon ook net van plan waren om te trouwen, wil hierbij Miranda uit Sex & the city citeren: you get a day, not a week. Of zelfs een jaar...

Die dag moet inderdaad volledig om jullie draaien en niemand anders. Maar de andere 364 dagen moeten toch niet voor iedereen in het teken van jullie trouw staan? Zo zijn er ook mensen die niet willen dat er iemand zwanger wordt in hun jaar, of bevalt in de drie maanden voor of na hun huwelijk. Oké, dat je niet wilt dat iemand zijn partner ten huwelijk vraag op je huwelijk, of dat iemand juist in bevalling gaat tijdens je trouwdag of haar zwangerschap aankondigt, maar verder?

Mijn mening hangt dus af van de motieven die er bij hun achter zitten.



Evy
1-6-2013
 Meld misbruik13-6-2012 19:34:28

Ik snap je probleem helemaal! Bridezilla-moment toegelaten!

Maar het zijn gewoon dingen waar je niets van kan zeggen, gewoon blijven lachen en hopen dat ze een lange voorbereidingsperiode willen...
Heb zelf ook een serieus Bridezilla moment gehad maar ik kan helemaal niets zeggen... Nog niet zo lang geleden een babbelke gehad met mijn schoonzus, ze willen vanaf september voor een kindje gaan. Heel leuk maar september + 9 maanden = onze trouwmaand! Ik zie het al gebeuren, zij is net bevallen of bevalt op onze trouwdag of staat op het punt van bevallen... Ik wist niet waar ik het had! Met een lachende mond gezegd '" zorg maar dat je niet in het moederhuis ligt op onze trouwdag" Och zegt ze, zo snel zal het wel niet lukken zeker... Hallo, dat weet je nooit eh! Maja ik kan moeilijk zeggen "Wacht nog een maandje of 2 langer"

Het is niet altijd gemakkelijk...



virginia
5-1-2013
 Meld misbruik13-6-2012 20:14:28

Wij zijn met een heel erg grote familie en veel broers en zussen... Mijn broer is een jaar geleden getrouwd, mijn zus trouwt deze zomer en ik trouw in januari. volgende week trouwt mijn nicht en de vriend van mijn iets oudere zus is om de hand gaan vragen bij mij ouders waardoor er nog een aanzoek in het verschiet ligt...
Waarschijnlijk wel heel anders dan bij jullie, wij verwachten ons daar nu eenmaal aan. Ik begrijp wel dat je je ergens een beetje 'beteuterd' voelt omdat je gewoon echt iets speciaals en helemaal van jullie wilt. Ik zou vooral gewoon afwachten en je niet druk maken om dit, er zullen nog veeeeel te veel zaken komen tijdens de voorbereidingen om je druk over te maken. =)
Veel groetjes en geniet vooral!



Tinne
22-9-2012
 Meld misbruik14-6-2012 19:19:04

Hey,
Bij ons nog erger. De dag dat ik ten huwelijk werd gevraagd (zaterdag 22 oktober 2011 's morgens) moesten we 's avonds gaan eten bij mijn moeder.
Die avond vertelt mijn broer "wij gaan trouwen", echt 10 minuten voor wij het wouden vertellen!
Ik werd lijkbleek.

Mijn broer is 4 jaar ouder en was blijkbaar al een paar weken verloofd.
Wij hebben dan ook maar gezegd dat we gingen trouwen, maar de sfeer was gespannen.
Mijn broer had al zaken geregeld en had al een datum (14 april).

Wij wouden niet te lang wachten en hebben het dan maar in September gezet.
Gelukkig was hun trouwfeest heel anders dan hoe wij het willen. Zij hadden een trouwfeest in beperkte kring (20 personen) en enkel op het dessertenbuffet 100 personen.

Wij hebben echt uitgebreide receptie voor kennissen en een uitgebreid avondfeest voor vrienden en familie (150 personen).

Ik vind het nog altijd héél jammer dat dit nu in hetzelfde jaar moet zijn enzo, maar je moet je daarover zetten.

Elk trouwfeest is uniek en iedereen straalt op zijn eigen manier.

Groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...