Nu Online
Momenteel zijn er 22 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

misboekjes afdrukken

  12-6-2012 9:59:21
Hallo,

Ik ben klaar om mijn misboekjes af te drukken, maar ik heb een probleempje.

Ik heb namelijk zo'n boekje gemaakt in Word waar twee bladzijden naast elkaar staan op een liggend A4-blad. Om daar een boekje van te maken, heb ik bijvoorbeeld blad 4 naast 13 staan, etc.
Nu vraag ik me af hoe ik deze pagina's kan nummeren als ze niet chronologisch achter elkaar staan. Voor één liggende bladzijde met twee pagina's naast elkaar lukt het me wel via "kop- en voettekst": Dan kan ik bijvoorbeeld links pagina 4 schrijven en rechts 13, maar dan hebben alle volgende bladen diezelfde pagina's. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik op elk blad zelf handmatig de paginanummers kan ingeven?

Dank alvast voor de hulp!

Elke
30-6-2012
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1168


Jens
30-6-2012
 Meld misbruik12-6-2012 10:07:25

Hoi Elke,

Wij zijn op dit moment ook bezig met de laatste hand te leggen aan onze misboekjes.
Om ervoor te zorgen dat je een A5-boekje hebt, zet je toch best de pagina's in de juiste (logische) volgorde, en laat je Word (of Acrobat als je een pdf hebt) ervoor zorgen dat er 2 pagina's op 1 bladzijde worden afgedrukt. Meestal zijn hier standaard sjablonen voor ingesteld (Adobe Reader 9 bv.). In Word 2010 kan je gaan naar Page Layout en klik je op het pijltje rechtsonderaan "Page Setup". Daar kies je voor "Landscape" bij Orientation en "bij "Multiple pages" kies je de optie "Book fold". Op deze manier wordt er automatisch een A5 boekje gemaakt van je liggende A4 blad.

Indien je nog verdere vragen hebt, geef je maar een seintje..

Groetjes,
Jens



Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik12-6-2012 10:19:04

En anders is er iets waarmee kop- en voetteksten aan elkaar gekoppeld worden (dus overal hetzelfde) en dat kan je uitschakelen... Ik kan er alleen zo direct niet opkomen hoe dat juist heet.



Siska
27-4-2013
 Meld misbruik12-6-2012 10:31:58

Hey! Hoewel de methode van Jens waarschijnlijk de meest efficiënte is, kan je ook je document indelen in secties (pagina-indeling --> eindemarkeringen). Per sectie (in jouw geval per blad), kan je dan apart nummeren....Groetjes, Siska



Nele
18-5-2013
 Meld misbruik12-6-2012 22:08:44

Als je veel boekjes moet hebben, kan je beter naar een kopiecenter gaan. Daar doe je gewoon alles op A4 formaat binnen en zij maken er een A5 boekje van.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...