Nu Online
Momenteel zijn er 318 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

"Het meest originele dat ik ooit zag tijdens op een huwelijk, was..."

  11-6-2012 18:14:00
De titel is al veelzeggend;
welke ideeen heb je ooit gezien waarvan je dacht; als ik ooit trouw, dan zou ik "dat" ook wel willen doen? (uitnodigen/misboekjes/trouwbeloften/stadhuis/receptie/bedankjes/acts...).

Hierbij al een voorbeeldje:

"Het meest originele dat ik ooit zag tijdens op een huwelijk, was..."
... bruid en bruidegom die zelf aan iedereen de hostie gaven.
... balonnen aan de kerk met de vermelding van de namen van de overleden familieleden. De balonnen werden op het einde van de viering losgelaten.
... een valk die tijdens de viering de ringen brengt.
... alle aanwezigen die tijdens de openingsdans zo'n vuurwerkstokje in brand steken en een cirkel vormen rond het bruidspaar
...

Ellen
1-1-2012
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 3059


Caroline
23-6-2012
 Meld misbruik11-6-2012 18:21:55

Bingo tijdens de huwelijksceremonie en gelukskoekjes i.p.v. hosties.



tima
8-9-2012
 Meld misbruik11-6-2012 18:50:21

*de kouseband verloting . ik was maar een jaar of 7 denk ik toen mijn tante trouwde en het enigste van haar trouw dag die me is bij gebleven was het plezier en gelach bij de kouseband verloting daarom wil ik die traditie toch mee pikken van mijn franse familie .Hopelijk wordt het bij ons ook lachen en gieren
*de vuurwerkstokjes vind ook supermooi
* hier ooit gezien bij een verslagje een mooie banner die het huwelijk aankondigd
* gezien op een filmpje van youtube een bruidsjonker met een bordje in zijn handen . op het bord staat here comes the bride
* papieren hartjes bommen boven het dansend bruidspaar leverd ook heel mooie foto's op
*een huwelijk in het station van luik hoe ze dit hebben kunnen regelen en hoeveel dit gekost heeft weet ik niet maar specialer kan niet denk ik de bruidgom was samen met zijn genodigden toegekomen met treintje (van die modern en om de computer schermen stonden de aankondiging namen + datum toen kwam de bruid met haar familie op een treintje binnen en werden de treinen gekoppeld daarna stapste de bruidegom uit en moest op de 1ste klasse deurknop drukken en toen werden bruid en bruidegom herenigt (of het de 1ste keer was dat ze elkaar zagen weet ik niet) de ceremonie werd gehouden opt perron waar er eind perron een rozenboog en stoeltjes stonden was allemaal heel mooi om te zien en denk dat het prachtige foto's heeft opleverd zeker in zon nieuw station van liege guillemins. Ik was aant werken opt moment en ipv van even naar de rustverblijven te gaan, heb ik van een andere perron alles gade geslaan want het perron van het huwelijk was uiteraard verboden terrein.
hihi juist eens opgezocht en ja dit huwelijk op google te vinden blijkbaar wel vergeten dat ze op hun ceremonie toe kwamen met de rol"trap" of tzou moeten zijn dat er daar nog huwelijken zijn gebeurd http://portfolio.sudpresse.be/main.php?g2_itemId=177615 dit is de link voor de curieuze neuzen kga nu zelf eens verder kijken miss vind ik mezelf ergens op de foto's hihi



tima
8-9-2012
 Meld misbruik11-6-2012 19:06:01

blijkbaar toch toegekomen met auto en ze stonden er voor de show de treinen kdacht dat ze daar waren afgstapt



mona
27-7-2013
 Meld misbruik11-6-2012 20:25:42

Hier vind je veel echt originele ideeën: www.offbeatbride.com



Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik11-6-2012 22:54:46

- De openingsdans die begon met een slow en verder ging met allemaal gekke liedjes waarop het koppel danste. - Een enorme scherm met een openhaard = heel erg mooi - Een blauw drankje (ben de naam kwijt) als receptiedrank - Een bruid die op het avondfeest veranderde van outfit (ze is getrouwd met een Afrikaan en deed dus zo een traditionele jurk aan) - Een trouwfeest zonder taart (ik had het nog nooit meegemaakt, maar nu doen wij gewoon hetzelfde:D) - Een gast in haar trouwjurk (dat is dus NOT DONE) - Gepersonalisseerde speelkaarten als bedankje = super idee en wordt hier heel vaak gebruikt! - ...



mona
27-7-2013
 Meld misbruik12-6-2012 8:37:19

Openingsdans met gekke liedjes is toch al lang niet meer origineel vind ik. Als je even door youtube surft lijkt de helft van de koppels dat wel te doen. En wat er zo speciaal is aan een trouwfeest zonder taart weet ik eigenlijk ook niet. Voor mij is een taart maar een dessert als een ander, ik zou het nu niet meteen 'origineel' noemen om dat weg te laten of te vervangen door een ander dessert.



jamina
31-8-2012
 Meld misbruik12-6-2012 9:49:48




Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik12-6-2012 10:04:31

Wij zijn onlangs naar een verrassingstrouw geweest. Ik heb het verslagje vorige week hier gezet: http://www.wijtrouwen.com/nl/forum/?msgid=420644
Dit vond ik echt het meest originele dat ik ooit gezien heb.



Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik12-6-2012 10:25:29

@Mona, ik heb gewoon mijn mening gegeven hoor... Ik vind dat je altijd zo bruut antwoord!



Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik12-6-2012 10:56:50

Ter verduidelijking: De trouw met die dansjes is al een tijdje geleden... Voor MIJ was dat toen origineel omdat ik dat nog nooit gezien had. Als je met een trouw bezig bent komt je heel wat leuke filmpjes en ideetjes tegen maar ik was er toen niet mee bezig en vond het bijgevolg leuk gezocht! Een trouwfeest zonder taart was voor MIJ toen wel origineel omdat bij ONS dat meestal wel gedaan en verwacht wordt! Zoals de titel ook zegt: het meest originele dat IK ooit zag...



Ann
18-8-2012
 Meld misbruik12-6-2012 11:54:09

Dag iedereen,

een origineel idee in de kerk vond ik dat er in het misboekje een apart kaartje zat. De priester zei enkele wensen voor het bruidskoppel en dan moest iedereen in de kerk zijn eigen wens opschrijven en tijdens de offerande in een bakje leggen.
Wij hebben dit ook overwegen, maar werken 's avonds met een gastenboek en het lijkt ons raar om de mensen 2X iets te laten noteren.



Thierry

 Meld misbruik12-6-2012 12:38:02

- Een jongedame van de familie volgde danslessen (Jazz & ballet vermoed ik, maar wel redelijk modern). Ze danste de hele tijd met een paraplu; Op de laatste tonen van het liedje gaat ze zacht dansend achter het trouwkoppel staan en opent de paraplu, waaruit allemaal briefjes van 5 euro dwarrelen (aan koordjes).
- Een gepersonaliseerde ceremonie in de feestzaal (verleden week nog). Niet zó bijzonder, maar het voelde goed: de ringen werden doorgegeven en er werd gevraagd om op dat moment ook een stille wens uit te spreken voor het koppel, het brood en de wijn werden doorgegeven. Op een rustige manier schepte het meer betrokkenheid.



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik12-6-2012 14:06:16

Nog iets bij een vriendin enkele jaren geleden: Achteraan het misboekje zat een papieren zakdoekje. Daar stond iets bij als EHBT: Eerste Hulp Bij Tranen (of zoiets).
Vond ik ook wel leuk gevonden!




Elke
3-8-2012
 Meld misbruik14-6-2012 21:22:09

Een handleiding om papieren zwaantjes te plooien tijdens het eten waarop je dan een wens voor het koppel kon schrijven. Helaas was het wel erg moeilijk en leken er stappen te ontbreken in de handleiding Het lukte niet iedereen. Mij toch niet



Evy
7-9-2012
 Meld misbruik28-6-2012 0:22:13

Hey katrien Hoe zat dat papieren zakdoekje vast in het boekje? Ik Vindt het een super leuk idee! Thx! Xxx


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...