Nu Online
Momenteel zijn er 216 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

klaarzetten kerk

  28-8-2006 14:05:40
Dag bruidjes, nu onze dag zeer snel nadert heb ik nog wat praktische vraagjes. Wie zorgt er bij jullie voor dat de huwelijkskaars in de kerk geraakt? Of geven jullie deze op voorhand aan de pastoor?

Deelt er iemand bij jullie misboekjes uit en zo ja, wie (gaat die mee naar gemeentehuis of niet)? Of leggen jullie de boekjes al op de stoelen en wie doet dit dan?

Hoeveel misboekjes voorzien jullie eigenlijk? Zouden 100 er genoeg zijn?

Groetjes van een bruidje dat zich toch wat zorgen begint te maken over de kleine dingetjes.

Heidi
09-09-06

Heidi
9-9-2006
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1004


Ann-Sophie
9-9-2006
 Meld misbruik28-8-2006 14:15:48

Hey Heidi,

Proficat met je huwelijk die andert hé...wij trouwen op dezelfde dag !

Wij geven de huwelijkskaars al vooraf aan de pastoor, de misboekjes zullen we normaal op de stoelen leggen, we gaan dat vragen aan een kennis die niet meegaat naar het gemeentehuis. Wij voorzien een 85 misboekjes.

Geen zorgen, het komt allemaal zeker goed !

groetjes
Ann-Sophie
09.09.06



Vanessa
9-9-2006
 Meld misbruik28-8-2006 15:12:14

Hela
eerst en vooral rustig blijven over de details anders ben je op over een dikke week...
wij gaan de kerk zelf versieren de avond ervoor, we trouwen om 10u en na ons zijn er nog 2 koppels, we gaan dat samen doen. We brengen die avond ook al het materiaal mee voor in de sacristie. Onze ceremoniemeester bestaat eigenlijk uit 2 personen en zijn goede vrienden van ons, zij zorgen dat de boekjes uitegedeeld raken en ook op de stoelen worden geplaatst, zij zullen d kaars op de goede plaast zetten en iedereen binnen doen gaan zitten.
Ik zou zeggen als je iemand kent die dat zou kunnen doen, vraag het dan zeker, anders ga je daarover stressen tot en met.

Groetjes
Vanessa
09/09/06



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik28-8-2006 20:03:45

Hey

Ik vond dat ook moeilijk, ge moet dat aan iemand toevertrouwen waar ge zeker van zijt dat het zal gebeuren hé.

Mijn man (mag ik nu zeggen want we zijn zaterdag voor de wet getrouwd) wacht op mij aan het altaar. Hij is dus al in de kerk, samen met zijn getuige, die zijn vrouw, zijn neef met zijn vriendin, en zijn broer. Genoeg mensen dus. Iedereen weet heel goed wat hem of haar te doen staat. Mijn man heeft de kerk al gezien vanbinnen (daar ben ik zó blij voor dat hij die dag is meegekomen, en hij nu achteraf ook) en ik heb verder een plan getekend met waar alles moet komen voor de anderen.

Groetjes

Vicky
09.09.06



valerie

 Meld misbruik29-8-2006 17:48:00

Ik denk dat ik het aan 2 collega's ga vragen om de misboekjes uit te delen. Zij gaan niet mee naar het gemeentehuis maar zijn meestal toch personen waarop je kunt vertrouwen he.

Groetjes, Valérie



Nathalie
8-9-2006
 Meld misbruik30-8-2006 8:22:23

Ik breng onze misboekjes en de trouwkaars een paar dagen vantevoren al naar de pastorie, zodat niemand daar op de dag zelf mee hoeft te sjouwen, wel zo handig vinden wij. In de kerk zorgt de koster voor het uitdelen van de misboekjes. Wij hebben 80 misboekjes in totaal en dat lijkt ons genoeg. En anders zorgt de koster ervoor dat 2 mensen eventueel samen met 1 boekje lezen (buiten de daggasten natuurlijk)
Groetjes
Nathalie
08-09-06


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...