Nu Online
Momenteel zijn er 142 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslagje van onze dag op 08-06-2012

  10-6-2012 20:02:56
Hey meiden,

Hierbij een verslagje van onze dag! De foto's ga ik is doen als ik ze allemaal gekregen heb.

Mijn ventje is donderdag bij mijn vader gaan slapen en mijn mama is bij mij komen slapen. Vrijdag ben ik samen met mijn jongste dochter (die is elke dag zo vroeg wakker) en mijn mama om 6u opgestaan en heb ik iets gegeten (lukte wel niet zo goed ) en heb ik mij een doucheke genomen.
Om 7u heb ik de oudste wakker gemaakt en zijn we vertrokken naar mijn vader en mijn ventje...daar heb ik mijn mama en kindjes afgezet en ik ben doorgereden naar de kapper. Ik wou mijn toekomstige wel niet zien.

Ik had een beetje zenuwen maar eigenlijk viel het nog goed mee. Ik ben een zenuwachtige en had het veel erger verwacht.
Maar ik heb gewoon genoten.

De kapper is toen begonnen om de krullen in mijn haar te leggen. Toen kwamen de fotografen toe en beginnen ze foto's te nemen. Opnieuw even stress want zou ik wel deftig op die foto's staan...maar heb dit snel naast mij kunnen neerleggen toen we samen met de fotografen en de kapper begonnen te zeveren.

De kapper heeft verder gedaan en heeft ook mijn make-up gedaan. Voor de dames uit de omgeving van Opwijk ga zeker bij Restyle Andy in Lebbeke. Mijn haar en make-up waren super goed, heb heel veel complimenten gekregen en Andy zelf is een super gast! Tegen 8u30 kwam mijn mama en ik heb nog even op haar gewacht. Toen zij klaar was rond 9u15 zijn we terug vertrokken, hebben we de kindjes op gaan halen bij mijn vader en mijn ventje (hij mocht niet buiten komen)

Naar huis gereden en toen begonnen om mijn kleed aan te doen. Achteraan was het met een koord en het lukt mijn mama niet zo goed...gelukkig hadden we fotograaf Lieven, die al meerdere keren een moeder van de bruid had moeten helpen.

Tegen 10u30 kwam mijn ventje aan in de prachte Buick die mijn nonkel heeft ( en die zo lief was om te willen rijden)
Ook al wist ik wat hij ging dragen en had ik zelf mijn boeket gekozen,ik kreeg toch traantjes in de ogen. Ook mijn ventje kreeg tranen in de ogen en dat zegt meer dan woorden.
We hebben toen al wat foto's genomen, al een glaasje gedronken en tegen 11u zijn we vertrokken voor de foto's.

Onze fotografen waren Christ Vilez en Lieven Vandergheynst (ook terug te vinden hier op de site) We zijn zo blij met onze keuze...wat een 2 toffe mannen. Ik kan ze echt aan iederéén aanraden. Stipt op tijd aan de kapper, vriendelijk, spontaan, grappig en ze waren zeker niet opdringerig. Ze hielden zich een beetje op de "achtergrond". Tijdens de fotoshoot gaven ze ons hele goeie aanwijzingen en we waren heel erg op ons gemak. Iets waar we toch wel schrik voor hadden. Onterecht zo bleek...
De prijs is tenminste te doen én je krijgt 2 fotografen. Gisteren hadden we al enkele foto's om een beeld te hebben van hoe de foto's gaan zijn. Vond ik gewoon super...(jullie weten wel hoe vrouwen zijn met hun geduld )

Rond 13u waren we terug van de shoot! Ondertussen was de suite aangekomen alsook de broodjeslunch. Onze suite was zo lief geweest om op ons te wachten.
Het was de eerste keer dat mijn tantes en nonkels ons zagen (schoonfamilie was er niet bij door omstandigheden) en er stonden er toch enkele met traantjes in de ogen. Vond ik zo ontzettend lief...

Tegen 14u15 zijn we vertrokken.Er werd per koppel nog een foto genomen aan onze deur. Het gemeentehuis ligt vlak achter onze tuin dus het was ongeveer een minuutje rijden met de auto. Daar stond eigenlijk een pak volk, vrienden en collega's, en dat gaf een fijn gevoel. (we zijn niet voor de kerk getrouwd)

Tegen 14u30 gingen we naar binnen. 2 nichtjes hebben een tekstje voorgelezen en de schepen heeft haar ding gedaan. Nadien was er nog een receptie op het gemeentehuis en hebben we daar nog enkele foto's genomen. Er is een mooie tuin aan het gemeentehuis dus dat was wel handig. Toen we ver zouden vertrekken naar de zaal hebben de kindjes eerst nog ballonnen opgelaten. dat waren er voor diegene die er niet meer bij konden zijn...en net op dat moment is het beginnen regenen. Net alsof ze wouden zeggen dat ze er toch bij waren.

Dan zijn we naar de zaal gereden. Onze zaal was De Snip in Moorsel.
Eerst nog met de suite iets drinken, de fotografen hebben alles klaar gezet voor hun foto's met de kader. En om 18u begon de eerste receptie. Leuk om te horen dat iedereen vind dat je er als "een plaatje" uitziet.
Om 18u30 begon dan de 2de receptie voor diegene die zouden blijven voor het avondfeest. Het eten in De Snip was zeer lekker. Chapeau voor de kok ginder.
De bediening was met momenten iets minder omdat er één ober was die wel degelijk tegen zijn zin aan het werken was. Maar dit zal ik toch nog mee delen als we gaan betalen.
Om 22u kwamen dan de mensen toe voor het dansfeest...zij mochten eerst nog iets drinken en nadien naar hun tafel gaan. Dan kwam het dessert...moelleux au chocolat met ijs en frambozen. Man, hier was iedereen zot van...

Nadien heb ik, een zelfgemaakt boeketje, weg gegooid. Vonden de vrijgezelle dames super natuurlijk...en mijn man zijn nicht heeft het gevangen.
En toen, jawel, was het tijd voor de openingsdans. We hadden gekozen voor Emily Sande -Next to me maar wel de akoestische versie. We hadden voordien niet geoefend maar het is heel goed gegaan.
De verplichte vermenigvuldigingsdansen en toen kon het feest los barsten...

Tot er opeens een bende "oukes" binnen kwam....ontsnapt uit het rusthuis iets verder op. Ja,ik moest bewijzen dat ik een goeie man zou kunnen zijn en mijn man moest bewijzen dat hij een goeie vrouw zou kunnen zijn.

Ik moest pipi doen zoals een man, mijn ventje zijn tanden poetsen (wat een echte man kan ook goed de kinderen helpen met het tanden poetsen), en een bal in "een goal"schoppen. Mijn ventje moest een onderbroek aandoen en laten zien dat hij zoals een vrouw een maandverband kon aandoen, een beha aandoen en de zaal moest hem helpen aan borsten. (met servietten en dergelijke), dan moest hij klompen aandoen (bij gebrekaan een vrouwelijk iemand in de familie met die schoenmaat, anders had hij hakken moeten aandoen). Hij moest de zaal rond gaan op zoek naar iemand die zijn lippen wou doen met lippenstift, dan op zoek naar een envelop in de zaal. hierin zaten oorbelle (knijpers) die hij moest aandoen en een kaartje. Tussen elke proef gaven "de oukes" punten.Het was al heel duidelijk dat ik moest winnen. Het kaartje in de enveloppe moest hij dan aan mij voorlezen. Was heel leuk, heeft niet te lang geduurd en het was echt grappig.

Daarna hebben we nog tot 4u30 staan shaken. en toen was het tijd om naar huis te komen...de dansvloer stond altijd vol en ik hoorde lovende woorden. Ik denk dus dat de mensen een leuke dag en avond gehad hebben.
Maar het belangrijkste is dat wij het heel leuk vonden. De dag gaat inderdaad heel snel voorbij dus geniet van elk moment.
Ik heb ook de indruk dat je ook meer de gang van zaken zijn gangetje laat gaan.

Anders zou ik wat verlegen zijn om proefjes te doen en direct op de dansvloer te gaan (hoewel ik héél graag dans) maar vrijdag heb ik geen enkel moment gedacht van o jee, ik durf niet zo goed.

Dus toekomstige bruidjes, geniet van elkaar en van de mensen die er bij zijn.

Saskia
8-6-2012
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1544


Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik10-6-2012 20:35:42

Proficiat Saskia!
Heel leuk verslagje :-)!

groetjes



Marijke
6-7-2012
 Meld misbruik10-6-2012 21:01:55

Klinkt als een ontzettend mooie en onvergetelijke dag, ben benieuwd naar je foto's, geniet van het leven als man en vrouw!

Als ik zo'n verslagjes lees word ik nog meer ongeduldiger!

Groetjes



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik12-6-2012 20:45:15

Proficiat en tnx voor je uitgebreide verslag! Ik kijk uit naar de foto' !!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info