Nu Online
Momenteel zijn er 220 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vervoer

  28-8-2006 11:03:37
Hoi

Mijn vriend en ik weten niet goed wat we moeten aanvangen met het vervoer. We hebben niet voldoende budget om wagens te huren. We weten ook niet goed hoe we in familie/vriendenkring aan 6, 7 à 8 wagens moeten komen (we weten nog niet precies hoeveel er nodig zijn). De vader van mijn vriend stelde zich de vraag waarom niet iedereen gewoon met zijn eigen auto rijdt, maar ik wil toch wel een bruidsstoet. Heeft iemand een idee om dit op te lossen?
Bovendien heb ik nog een ander struikelblok. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader is hertrouwd. Persoonlijk vind ik dat mijn vader en moeder samen in de bruidsstoet moeten, omdat zij mijn ouders zijn. Aan de andere kant vind ik ook niet dat ik mijn stiefmoeder kan buitensluiten, hoewel ik geen goede band met haar heb.
Hoe dit oplossen?
Soms krijg ik al spijt dat we eraan beginnen, hoewel dit mijn mooiste droom is.

Groetjes
Rebecca
11.08.07

Rebecca
11-8-2007
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 412


saskia
7-9-2007
 Meld misbruik28-8-2006 11:16:36

Hey

Wij vonden het een beetje zonde van al het geld dat het kost om auto's te huren dus hebben we enkel een speciale auto voor ons beidjes gehuurd en volgt de rest in eigen wagens... We trouwen wel enkel voor de wet dus misschien maakt dat wel een verschil...

Groetjes
sas 677



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik28-8-2006 11:56:21

Hey,

wij trouwen ook enkel voor de wet. Eerst hadden we gedacht om een grote limo te huren en daar de hele suite in te plooien, maar daar zijn we vanaf gestapt omdat we net met te veel waren.

Nu huren we enkel een mooie wagen voor ons en al de rest rijdt met zijn eigen wagen. Misschien kan je wel voor elke wagen een klein bloemstukje of iets met linten laten maken, zodat ze op die manier wel herkenbaar zijn als één geheel.

Veel succes ermee!
Lieve



birgit
2-12-2006
 Meld misbruik28-8-2006 12:01:57

hey rebecca
onze suite telt 22 personen. te veel dus om in aparte auto's te vervoeren (te veel voor ons budget) wij hebben een antieke bus genomen. super romantisch én iedereen zit bij elkaar, zodat er geen problemen zijn met gescheiden en hertrouwde ouders, zoals bij ons ook het geval is!
in het antwerpse bleek retro (aartselaar) de interessantste (prijs-kwaliteit)4u kosten ons zo'n 700 €, maar we namen wel de allergrootste bus he!
misschien een ideetje voor jullie?
groetjes
birgit
02.12.06



Veerle
29-10-2005
 Meld misbruik28-8-2006 12:57:08

Mijn broer trouwt volgend jaar, en hij wil dat wij in onze eigen auto rijden. Ik vind dat helemaal niet erg.
Zelf hadden we wel een suite van 7 auto's (BMW's) en 2 kevertjes (voor ons en de bruidskindjes).

Als je ouders gescheiden zijn is het misschien toch beter dat je papa met je stiefmama in 1 auto zit. Of komen zo toch nog wat overeen? Anders moet je stiefmama alleen...
Heeft je mama iemand om mee te gaan?



Katrien
26-8-2009
 Meld misbruik28-8-2006 12:59:07

Rebecca,

Mieke (die hier ook altijd op het forum zat, en trouwde in mei) had die dag een gewone reisbus gehuurd. VEEL goedkoper in prijs dan een antieke bus, en dan kan ook iedereen bij elkaar zitten.

Ik vond dat wel goed gevonden. En als je de bus vooraan wat versierd met linten enzo, komt het toch feestelijk over!

groetjes
Katrien
30/9/2006



Ann-Sophie
9-9-2006
 Meld misbruik28-8-2006 13:45:58


Wij trouwen wel voor de kerk maar hebben ook niet voor iedereen wagens gehuurd. Enkel wij hebben een oldtimer en al de rest volgt met zijn eigen auto's, 't is te zeggen we hebben gekeken dat het allemaal wat donkere auto's zijn, die een lintje krijgen en we hebben ook voorzien dat de mensen van de suite niet zelf moeten rijden, ze hebben een chauffeur (een vriend, familie, kennis).

groetjes
Ann-Sophie
09.09.06



Veroniek

 Meld misbruik28-8-2006 17:04:34

Hoi

Wij gaan het doen zoals Ann-Sophie.

Maar wij gaan een limo nemen voor ons, onze ouders en getuigen. De rest volgt in auto's van ons/familie, maar iemand van de familie of kennis rijdt ermee. Bij mijn schoonbroer was dit niet zo, maar voor de kerk waren plaatsen vrijgehouden voor de suite. Bij ons gaat dit niet, omdat er voor de kerk geen parkeerplaatsen zijn. Je moet al zo'n eindje wandelen en dat is natuurlijk niet zo plezant hé!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007



Rebecca
11-8-2007
 Meld misbruik28-8-2006 18:16:21

Hoi

Bedankt voor de reacties. Die bus vind ik inderdaad een goed idee. Alleen moeten we misschien voor een kleiner busje gaan, want een gewone reisbus is veel te groot.

Veerle, om te antwoorden op jouw vraag. Mijn moeder is alleen en dat maakt het zo moeilijk. Mijn ouders komen wel nog overeen hoor. Het is niet zo dat ze de hele tijd zouden ruziemaken als ze samenzitten. Ik zou ze graag samenhebben, maar mijn stiefmoeder is er ook. Als ik mijn vader en stiefmoeder samenzet, is mijn moeder alleen.
Bij een busje is dit probleem natuurlijk opgelost.

Groetjes
Rebecca
11.08.07



Ine
11-8-2007
 Meld misbruik28-8-2006 20:43:39

Hey Rebecca,

Wij hebben een gelijkaardig probleem.

Qua auto en Qua ouders.

Om kosten te besparen gaan wij waarschijnlijk geen auto huren maar de onze mooi opzetten en ons laten voeren natuurlijk ;).

Qua ouders: Mijn ouders zijn gescheiden. Een beleefd goeie dag kan er nog wel vanaf maar daar stopt het... En de vader van mijn ventje is overleden. ik weet echt nog niet wat we met de suite gaan doen... Ik denk dat we dat niet in volgorde gaan doen zoals gebruikelijk.

Groetjes
Ine
11/8/2007



Rebecca
11-8-2007
 Meld misbruik29-8-2006 7:56:56

Hoi Ine

Ik vind dat ook allemaal vervelende situaties waar we nog veel over gaan tobben vrees ik.

Jij trouwt op dezelfde dag als wij.

Groetjes
Rebecca
11.08.07



Ine
11-8-2007
 Meld misbruik29-8-2006 19:42:47

Hey Rebecca,

Dan zijn we toch samen om te tobben é.

We trouwen inderdaad op dezelfde dag, wij gaan wel daags voordien reeds trouwen voor de wet. Gezien er tijdens de verlof periode niet op de zaterdag kan getrouwd worden...

We kunnen elkaar misschien per e-mail op de hoogte houden, kan leuk zijn ;) Vooral naar de laatste weken toe. Kunnen we elkaar wat steunen hé!! --> ine.calu@telenet.be

Van waar bij jij precies? Wij zijn van Ingooigem. (op 20km van kortrijk)

Vele groetjes,
Ine
11/8/07



Kim
9-6-2007
 Meld misbruik4-9-2006 21:15:31

Hey ladies,

Wij hebben hetzelfde probleem met het vervoer, maar wel om andere redenen.
Wij willen een kleine (en dus ook niet dure)bruiloft, maar willen liever niet zelf rijden. Mijn grootste probleem is dat ik zeer anti "drinken en rijden" ben. Mijn vader en schoonvader drinken graag een glaasje bij het eten en een Duvel erna dus wil ik niet dat ze nog naar huis moeten rijden na het feest. Ook de rest van familie en vrienden (en wijzelf ook natuurlijk) drinken graag eens een glaasje en je mag er al maar 2 hebben voor je wettelijk onder invloed bent. We hebben de mogelijkheid om ouders en getuigen te vervoeren met 2 busjes, maar dat gaat een beetje tegen ons principe van een kleine bruiloft in. En iedereen taxi's laten nemen is niet echt praktisch.
Iemand een idee?

Kim
09-06-07


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...