Nu Online
Momenteel zijn er 225 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Attest werkverlet, voor wie?

  10-6-2012 10:09:53
Hallo,

Wij mochten pas een maand voor ons huwelijk attesten aanvragen voor werkverlet, dat heb ik dus deze week gedaan.

Nu vroeg m'n schoonmoeder of er ook één bijzat voor mijn toekomstige zijn broer zijn vriendin, (zijn al jaren samen, hebben een kind samen, maar zijn niet getrouwd), dan telt dat toch niet voor haar? Ik dacht dat het enkel voor broers, zusssen, ouders en grootouders was, of ben ik zo verkeerd?

Groetjes

Marijke
6-7-2012
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 2594


veronique
30-6-2012
 Meld misbruik10-6-2012 10:30:00

als zij niet wettelijk samenwonend zijn of getrouwd, telt dat niet dacht ik.




Silke
6-10-2012
 Meld misbruik10-6-2012 10:43:24

Goh, op mijn job zou dit bijvoobeeld wel tellen ook al zijn wij niet wettelijk samenwonend of getrouwd. Op mijn werk weten ze dat ik een vaste lange relatie heb en zij zien dit als hetzelfde maar op mijn vriend zijn werk zou dit helemaal niet gelden. Zelfs niet toen zijn naam op doodsbrief van mijn oma stond en hij speciaal document mee had. Hij moest gewoon verlof nemen. Mss gewoon papier mee geven als je dit toch hebt, en ze ziet wel of het lukt of niet.



Ellemieke

 Meld misbruik10-6-2012 11:49:05

Als ze wettelijk samenwonend zijn, zal het wel tellen maar idd als dat niet het geval is zullen de meest werkgevers er geen rekening mee houden.



penny
7-9-2012
 Meld misbruik10-6-2012 13:38:26

Ze hoeven niet persé wettelijk samenwonend te zijn...



Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik10-6-2012 19:14:10

Volgens mij krijg je bij de meeste bedrijven alleen klein verlet als je eigen broer of zus trouwt. Maar misschien kan ze het eens zelf navragen op haar eigen werk? Als zij wel recht heeft op een extra vrije dag als haar schoonbroer trouwt, kan je altijd nog eens naar het gemeentehuis gaan om een extra attestje te vragen (dat zal normaal geen probleem zijn).



Nathalie
1-6-2012
 Meld misbruik10-6-2012 19:40:22

Hey, wij kregen deze attesten op de trouw zelf in het gemeentehuis en ze zeiden ook dat we die nog mochten kopiëren. De vriend van mijn zus (hebben kinderen samen, niet getrouwd) en de vriendin van mijn (ondertussen) schoonbroer, hebben dit gewoon afgegeven op het werk en dat was in orde. Voor mijn werk moet je ook niet wettelijk samenwonen om zo'n attest te laten gelden., maar hangt er misschien vanaf hoe streng ze zijn.



Marijke
25-8-2012
 Meld misbruik12-6-2012 20:26:38

Hallo,
Ik werk op een personeelsdienst en hoor deze vraag vaker. Wettelijk gezien moet een werkgever enkel klein verlet geven als er een wettelijke band is (dus getrouwd of wettelijk samenwonend met broer geeft recht) maar hij mag natuurlijk altijd beter doen dan de wet. Onze werkgever geeft ook een dag klein verlet indien je gewoon feitelijk samenwoont, op voorwaarde dat de partner in ons systeem geregistreerd staat, maar is dit dus niet verplicht door de wet.
Toen mijn schoonbroer trouwde, werkte ik nog elders en kreeg ik geen klein verlet. Ik had toen zelfs nog geen verlof opgebouwd, en heb toen een dag onbetaald gekregen.

Ze kan dus best inderdaad eens horen bij haar eigen werkgever.

Groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...