Nu Online
Momenteel zijn er 239 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

plaats in de kerk

27-8-2006 17:54:19
Hallo bruidjes,

onze dag nadert razendsnel en aangezien wij het aangedurfd hebben om alles te regelen zonder ceremoniemeester (en ik er nu wel erge spijt van heb) beginnen de vraagjes te komen.

Aan welke kant zit het bruidje? Ga je als koppel samen de kerk binnen of aan de arm van je vader?
Ga je als koppel eerst de kerk uit? Hoe zit het dan met rijst gooien?

Alvast bedankt!

Inge
30/09/2006

Inge
30-9-2006
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 336

Ellen
21-10-2006
 Meld misbruik27-8-2006 18:31:53

heb eigenlijk dezelfde vragen als jij, want wij hebben ook geen ceremoniemeester.
Volgens mij zit de bruid aan de linkerkant en de bruidegom aan de rechterkant in de kerk. En ik denk dat de bruid als laatste binnenkomt samen met haar vader.

Als er nog iemand kan helpen: ik vraag me af hoe de volgorde van de suite is om de kerk binnen te komen.

Veel succes nog
Ellen

karen
16-9-2006
 Meld misbruik27-8-2006 19:02:10

Dag Inge,

wij hebben ook besloten om alles zonder ceremoniemeester te doen. Ik had dezelfde vragen dan jij en voor ons begint het snel af te korten!

Ik heb het één en ander opgezocht op internet (weet wel niet of het helemaal juist is!).
De bruid zit in de kerk blijkbaar links van de bruidegom.
Of je aan de arm van je vader of samen met je vriend de kerk binnenstapt, kan je zelf kiezen. Traditioneel is het aan de arm van je vader, maar tegenwoordig zijn er blijkbaar meer en meer koppels die samen de kerk binnen stappen, als laatste, na de suite. Na de viering ga je als koppel ook als laatste de kerk buiten; de suite en anderen staan jullie dan buiten op te wachten (met rijst :-)!)

Ellen, wat de volgorde van de suite betreft: de volgorde zoals ik het vond op internet is zo: eerst de vrienden en andere genodigden (zonder suite), dan familie, dan de naaste familie (broers en zussen,...) met de jongste voorop en zo naar de oudste, daarna de getuigen, dan de ouders en als laatste het bruidspaar. Bij het naar buiten gaan is dit in dezelfde volgorde.

Ik weet dus niet of deze informatie klopt (en misschien is het ook wel afhankelijk van de regio?), maar het lijkt me wel logisch zo.

Ik hoop dat ik jullie wat heb kunnen verder helpen! Alvast nog veel succes!

Groetjes,
Karen
16/09/2006

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik27-8-2006 19:09:34

Hey

De bruid zit links van de bruidegom. Om binnen te komen is het normaal gezien de bruidegom met zijn mama en dan jij met je papa. Maar daar kunnen wijzigingen in gebeuren hoor. Ik kom bv samen met beide ouders binnen en Thierry wacht al op mij vooraan in de kerk.

Het koppel gaat idd eerst naar buiten, maar veel van de gasten in de kerk gaan al vlak voor je naar buiten gaat naar buiten zodat ze klaar staan om de rijst te gooien. Maar je gaat wel naar buiten voor je ouders en de rest van de suite.

De algemene regel is dat de bruid belangrijker is dan de bruidegom (idd dat is zo). DUs de ouders van de bruid komen voor de ouders van de bruidegom, daarna de getuigen, ook weer eerst die van de bruid en dan van de bruidegom en daarna de zussen of broers, ook weer eerst die van de bruid en dan van de bruidegom.

Groetjes

Vicky
09.09.06

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...