Nu Online
Momenteel zijn er 112 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tips voor huwelijksreis Stockholm gevraagd!

  4-6-2012 10:11:57
Hey allemaal,

Wij gingen eerst pas later op het jaar een kort huwelijksreisje maken, omdat ik startend vrij beroeper ben en mijn praktijk niet zomaar in de steek kan/wil laten, maar om nu zo meteen de maandag na onze trouw alweer consultaties te staan doen zag ik nu uiteindelijk toch ook niet zitten...
En we wilden altijd al eens naar Scandinavië gaan, dus hebben we nu last minute toch nog een weekje Stockholm geboekt!
Ik zie het helemaal zitten en er staan al wat dingen op het programma, maar ik vind het altijd leuker/interessanter om tips te horen van mensen die er effectief al geweest zijn. Bij deze dus, laat maar komen die tips!

Alvast bedankt!

freyja
30-6-2012
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 697


Ingrid

 Meld misbruik4-6-2012 11:09:53

Ik bezocht de stad 3 jaar geleden en ze is de moeite waard!De stad is gebouwd op meerdere eilandjes en wat zeker op uw programma moet staan is Gamla Stan (oude stad), heel mooi, smalle straatjes en typische oude huizen. Het stadhuis is ook een bezoek waard maar kan enkel met gids, maar toffe plek om mooie foto's te maken. Het Vasamuseum met daarin een volledig gerestaureerd schip uit de 17e eeuw is indrukwekkend. Skansen wordt ook aangeraden, is zoals Bokrijk een openluchtmuseum met oude huizen uit geheel Zweden maar daar kan ik als tip meegeven dat je ruim voor het openingsuur aan de poort moet staan want anders is de file enorm lang om binnen te kunnen. Voor het openbaar vervoer kan je meerdaagse kaart kopen en dat is interessant anders heb je wel wat kilometers in de benen. Men kan ook een museumpas aankopen en die is interessant als je van plan bent meerdere musea te gaan bezoeken.
Veel plezier!



Bea
6-7-2013
 Meld misbruik4-6-2012 14:34:18

Het stadhuis is erg interessant om te bezoeken met gids inderdaad. De museumpas is wel interessant maar je moet goed uitrekenen of het echt de moeite is, musea sluiten verrassend vroeg en zo kan je niet echt veel combineren als je niet vroeg aan je dag begint. Boottochten zijn ook de moeite en tellen mee als openbaar vervoer. Alles wat hiervoor stond is zeker de moeite: Vasamuseum was ook onze favoriet.



Emy
30-6-2012
 Meld misbruik5-6-2012 8:49:43

Vasa & Skansen zijn leuk, en de oude binnenstad.
Je kon ook fietsen huren om rond te gaan.
Wij hadden een boekje 100% stockholm met een paar echt toffe wandelingen in.

Wij sliepen in jeugdherberg op een boot.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums