Nu Online
Momenteel zijn er 138 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Goede raad nodig... over zus!

  3-6-2012 9:00:54
Hoi iedereen

Er moet mij toch iets van het hart. Heb het hier in de familie al wat besproken maar kom er zelf niet uit.

Ik trouwde op 12 mei 2012 (dus all 22 dagen gelukkig getrouwd). Nu was mijn getuige mijn beste vriend, hij zei van in het begin dat hij mijn vrijgezellen niet ging organiseren omdat hij man was (geen probleem , ik had daar trouwens nog niet aan gedacht). Een goede vriendin, Kim, (uit Brugge, medestudent toen) stelde zelf voor om die te organiseren. Heb haar dan gezegd dat mijn zus graag zou helpen omdat zij hier in de buurt woonde en al enkelen kenden.

Dat was geen probleem. Nu een maand of twee voor de trouw hoor ik allerlei verhalen over de vrijgezellen. Dat het niet goed liep. Mijn schoonzus en twee andere vrienden hadden het van mijn zus overgenomen, omdat die niets meer deed. Achteraf hoorde ik van mijn schoonzus dat die goede vriendin zelfs niet meer in de mailinglist stond. Kim zei dat ze niets meer hoorde van mijn zus, terwijl de voorbereidingen naar de anderen toe doorgingen.

Mijn schoonzus zei dat mijn zus iets voorstelde wat praktisch niet mogelijk was. het zou 3 uur rijden heen en 3 uur terug zijn, om daar 2 uur iets te doen. De anderen stelden dus iets voor wat gelijkaardig was blijkbaar, maar mijn zus zei vanaf dan dat het niet goed was.

Toen de datum afgesproken was zei ze dat IK niet zou kunnen, vrienden vroegen mij of ik die dag kon. en dat was geen probleem. Dan zei mijn zus dat ze dat weekend weg was, erna moest ze voor haar zaak iets doen, en dan was het een communie, constant wel iets. Vrienden hielden voet bij stuk en die dag werd het.

uiteindelijk was alles gepland (maar niet door haar, maar door Kim en mijn andere vrienden). De dag ervoor belde ze naar mijn schoonzus dat haar tante overleden was (we hadden die al meer dan 7 jaar niet meer gezien) en ze niet kon komen en dat ze mij al verwittigd had, NIET DUS.
De dag zelf is ze een kwartier geweest, niks gezegd en terug weg.

Op onze trouwdag zelf was het al niet veel beter. 's morgens kwam ze te laat. Ik hou echt niet van bloemen en als zus moet ze dat toch wel weten. Kwam ze met een boeket binnen met geld erin. Moest het vlug bij mijn meme achterlaten omdat we moesten vertrekken.
Ze heeft heel de dag geen woord gezegd, vies zitten kijken en samen met haar vriend in een zeteltje daar gezeten.
op het avondfeest heeft ze de naamkaartjes verwisseld.

en wat ik nog het grofste van al vind: mijn meme vroeg de dag na onze trouw of ze dat boeket moest brengen. Ik zei kom maar af voor de koffie. Ik haalde dat geld eruit en wat zat erin, een VALS briefje van 100 euro.
Dat doe je toch niet? Ik ben beschaamd in haar plaats.

Nu trouwt zij zelf in oktober en weet niet goed wat ik hier allemaal van moet denken en vooral van vinden.

wat zouden jullie doen? zouden jullie gaan naar haar trouw en wat zouden jullie geven?


Caroline
12-5-2012
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1859


lien
4-5-2013
 Meld misbruik3-6-2012 9:16:09

Naar haar trouw zou ik zowieso gaan, want ik zou me niet laten kennen. Ik zou me gewoon amuseren die dag voor mezelf, maar zij zou van mij niet teveel moeten verwachten.
En wat ik als cadeau zou geven, heel simpel :-) : datzelfde valse briefje van 100 euro !!



kelly
13-7-2013
 Meld misbruik3-6-2012 10:20:57

ik zou ook zeker naar haar huwelijk gaan, niet alleen omdat het toch je zus blijft maar ook voor je ouders ed. anders heb je achteraf mss spijt!
oktober is nog even, mss hebben jullie dan al wel eens een goeie babbel gehad!zoniet, zou ik ook hetzelfde briefje teruggeven.



Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik3-6-2012 11:16:16

Ik zou persoonlijk wel gaan, maar als je dat briefje nog hebt: gewoon teruggeven! Als zij lef had om zoiets te geven zou jij hetzelfde moeten doen! Vind het zelfs schandalig dat ze dat durfde te dien. Heb je er ooit achter gevraagd waarom ze dat deed (als het niet door je vrijgezellen kwam)? Groetjes



Debbie
25-5-2013
 Meld misbruik3-6-2012 12:39:37

Fijn

Ik zou idd ook naar hare trouw gaan, al is het maar om vervelende familiesituaties te vermijden en het beste ervan proberen te maken...
Zou ook dat briefje gewoon teruggeven als cadeau



Bea
6-7-2013
 Meld misbruik3-6-2012 18:08:20

Hallo,
Ik zou eens goed met haar praten over wat er op haar lever ligt. Zeker als je tevoren een normale zus relatie had. Wie weet is er een bizar misverstand met dat briefje van 100. In ieder geval gaan en je amuseren! Ik zou me niet verlagen tot haar niveau en haar toch een cadeau geven wat ze leuk zou vinden (duur hoeft dat dan niet te zijn). Ik hoop dat de lucht tussen jullie wat opklaard.



Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik3-6-2012 19:25:02

Ik volg de andere bruidjes...U vooral niet laten kennen, zelf wél op tijd komen en je zeker niet verlagen tot haar niveau..
En dat briefje van 100,- Tuurlijk, teruggeven die handel ;)



Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik4-6-2012 9:41:11

Hey Caroline,

wat een spijtig verhaal om te lezen! Dat is echt niet fijn voor je..

Uit je verhaal kan ik niet opmaken of je voorheen wel een goeie relatie had met jouw zus. Als dat zo is, dan komt zulk gedrag toch niet zomaar out of the blue, denk ik. Als je die goede relatie wil herstellen, zou ik eens met haar alleen afspreken en haar zelf vragen hoe het zat met die vrijgezellen, en wat de bedoeling was van dat valse briefje van 100€ en haar slechte humeur op jullie trouwdag. Wie weet klinkt haar versie helemaal anders, of worden er een paar dingen toch opgehelderd.

Als je voorheen al geen goede relatie had met jouw zus, dan zou ik proberen dit zo snel mogelijk te vergeten. Ik zou zeker naar haar feest gaan en een gepast cadeau geven, maar daar dan veel minder geld aan uitgeven dan je anders zou doen. Ik zou zeker niet dat briefje van 100€ terug geven. Als iemand zich zo slecht gedraagt, dan heb ik meestal net de neiging om mij super correct te gedragen om hen erop te wijzen hoe belachelijk hun gedrag is. Maar iedereen is daarin anders natuurlijk. Ik denk dat het voor jezelf aangenamer zal zijn om je wel goed te gedragen, in plaats van nog meer negativiteit te brengen in jullie relatie.

Veel sterkte ermee en groetjes,
Hanne



Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik5-6-2012 8:06:19

Goh wat moet ik zeggen over de relatie ervoor. Ze is vier jaar jonger, super heeft het nooit geklikt, maar eerder zusjes die wel eens ruzie hadden.
Toen mijn ouders scheidden heeft mijn mama mij aan de deur gezet en toen zei mijn zus dat ze blij was dat ik wegging.

heb toen het contact twee jaar verbroken dat zij mij terugbelde om het goed te maken. Dat is toch nog maar een goed jaar zo. Ze was dan ook verbaasd dat ze geen getuige mocht zijn, maar op dat moment zag ik haar maar terug een half jaar (dan kan je dat niet verwachten).

En dan lapt ze me de rest.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...