Nu Online
Momenteel zijn er 107 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

aan pieter i.v.m. teksten misboekje

  17-6-2003 12:31:11
Hi Pieter !!

Ik zou het hééél tof vinden als je ons jouw teksten mailt.Wij trouwen pas 24 juli 2004 maar toch zijn we al bezig met allerlei voorbereidingen.

Alvast bedankt !!
Groetjes, Cindy & Ritchie

PS : Nog véééél succes met jullie voorbereidingen en we wensen jullie an unforgettable & fantastic wedding.

cindy
24-7-2004
Meld misbruik



Reacties: 1 | Gelezen: 1668


an
14-6-2003
 Meld misbruik7-7-2003 10:14:41

Hallo,

Hierbij de teksten uit onze viering

Groetjes, anneke


Intro
Het zijn alleen maar woorden die ik je vandaag geef. Je zou er niets aan hebben wanneer het daarbij bleef. Maar de woorden worden daden van vriendschap, liefde en trouw. Ze zullen keer op keer verraden hoeveel ik van je hou. Vanaf de dag dat we begonnen weet ik zeker, jij hoort bij mij. En zo kwam er van dag tot dag steeds meer liefde bij.

Verwelkoming
Van harte welkom, Anneke en Tom, en gelukgewenst met jullie huwelijk.
Van harte welkom ook, familieleden en vrienden .
Wij zijn blij en dankbaar dat wij vandaag getuigen mogen zijn van dit mooie moment in jullie leven.
Ontelbare keren is al begonnen wat vandaag begint.
En toch is wat vandaag begint, nog nooit gebeurd.
Want het leven van een mens, en het huwelijk, is éénmalig.
Graag zullen wij samen met hen de Heer danken voor het geheim en het wonder van hun liefde, want zij hebben de taal van de liefde verstaan.

Verzoeningsmoment
Mensen zijn niet perfect; misverstanden, conflicten en harde woorden zijn onvermijdelijk.
Het is soms moeilijk je eigen belangen en voorkeuren opzij te zetten ten voordele van een ander, of iemand te aanvaarden zoals hij is en niet zoals hij zou moeten zijn.
Toch is het belangrijk mekaar steeds weer een kans te geven.
Laten we daarom elkaar bij de aanvang van deze huwelijksmis vergiffenis schenken voor alle fouten en tekortkomingen tegenover onze ouders, familieleden en vrienden.
Het is nooit te laat om je te verzoenen, omdat het nooit te laat is om lief te hebben en ook nooit te laat om gelukkig te zijn.

Openingsgebed
Leven met het hart van een ander dat is stilstaan bij zijn verlangens, aandacht hebben voor wat hem raakt, eerbied hebben voor wat hij mooi vindt en liefheeft.
Leven met het hart van een ander is geen kwestie van goedhartigheid of welwillendheid.
Het is vertrouwen schenken en trouw zijn.
Het is de ander zo aankijken dat hij bij je thuis is, zo vrij en weerloos voor hem staan, dat hij jouw hart herkent.
Heer, geef dat Anneke en Tom elkaar dat vertrouwen kunnen schenken en kunnen groeien door hun liefde voor mekaar, zodat ze een warme thuis kunnen opbouwen waar iedereen welkom is.

Eerste lezing
Liefde is een heel speciaal gevoel …
Het is een fijn gevoel dat groeit, als je tegen iemand praat die wil luisteren en je niet wegstuurt.
Het geluk van de liefde vind je soms heel onverwachts …
Je voelt het op een stil ogenblik, als je voor het eerst iets heel moois ontdekt.
Als je een vogel ziet vliegen, hoog tegen de lentelucht.
Als je een bloem ziet die nog niemand anders heeft ontdekt.
Door heel kleine dingen kan je ineens ontdekken wat voor gevoel liefde is.
Het kan beginnen op de dag dat je voor het eerst je gedachten met iemand deelt. Of soms kan het er ineens zijn omdat je, zelfs zonder woorden, begrijpt hoe iemand zich voelt. Liefde komt zeer stilletjes, maar je weet wanneer het komt, omdat je ineens … niet meer alleen bent en je binnenin niet meer verdrietig voelt.
Liefde is een blij gevoel, dat voor de rest van je leven in je hart woont.

Tweede lezing
"Zo groot is de liefde”
Toen je nog maar pas op de wereld was, wist je nog niet wat liefde was. Je wist nog niet wat en je wist nog niet hoe, maar er kwam enkel liefde naar je toe.Je hoefde om niets te vragen, je werd op handen gedragen.
Toen leerde je zitten en kruipen en staan en je stond op je tenen voor het raam, en je zag wel hoe groot de wereld was, en je hield van alles wat om je was.Van vader en moeder het meeste, en dan van alle speelgoedbeesten.
Hoe groter de wereld opengaat, hoe kleiner je in de wereld staat.
Waar mensen en dingen veranderd zijn, waar de gouden beloofde bergen zijn.Donker en in de diepte, ademt het water van de liefde.
Alles wat zonder liefde is, blijft altijd zonder betekenis.
Altijd vergeefs, want zonder liefde sterft ieder wonder.
(Harriet Laurey)

Evangelie
Toen er eens veel mensen bijeen waren, sprak Jezus:
“Ieder die mijn woorden wel hoort, doch er niet naar handelt, zo niet tracht te leven, kan men vergelijken met een dwaas die zijn huis bouwde, zomaar bovenop het zand.
Maar regen viel neer en storm stak op en bewerkte zo op het huis dat het spoedig verwoest was.
Maar ieder die mijn woorden niet alleen hoort, maar er ook naar handelt en zo tracht te leven, kan men vergelijken met een verstandig man, die zijn huis op stevige fundamenten bouwde.
Ook toen viel regen neer en storm stak op, maar het huis viel niet in want het stond stevig gegrondvest, zo vast als een rots.”

Huwelijksinzegening
Anneke en Tom, jullie hebben elkaar leren kennen door eenvoudige dingen, jullie vriendschap werd liefde…
Vaak hebben jullie gezegd tegen elkaar: Ik hou van jou, wellicht in andere woorden of gewoon met een glimlach, een blik, een gebaar.
Trouwen is een heerlijk woord voor een boeiende opdracht.
Het spreekt van vertrouwen in elkaar, van geloven in elkaar.
Het spreekt van trouw, in vreugde en pijn.
Dat is echt liefhebben.
Mag ik jullie nu uitnodigen om in het bijzijn van God en allen hier aanwezig de woorden te zeggen die jullie in stilte al vaak tegen elkaar hebben gezegd.

Anneke en Tom, zijt gij uit vrije wil en met volle toestemming van uw hart naar hier gekomen om met elkaar te trouwen?
Anneke en Tom: Ja
Zijt gij bereid elkaar te aanvaarden als man en vrouw en in liefde voor elkaar te leven?
Anneke en Tom: Ja
Zijt gij bereid kinderen als geschenk van Gods handen te aanvaarden, hen in uw liefde te laten delen en hun Christus en zijn kerk te leren kennen?
Anneke en Tom: Ja
Mag ik u dan vragen elkaar de rechterhand te geven en hier in deze gemeenschap voor uw familieleden en vrienden, voor de kerk en voor God uw trouwbelofte uit te spreken.


Tom:Anneke…
IK WIL UW MAN ZIJN
EN IK BELOOF U TROUW TE BLIJVEN
IN GOEDE EN KWADE DAGEN,
IN ARMOEDE EN RIJKDOM,
IN ZIEKTE EN GEZONDHEID,
IK WIL U LIEFHEBBEN EN WAARDEREN
AL DE DAGEN VAN MIJN LEVEN.

Anneke: Tom…
IK WIL UW VROUW ZIJN
EN IK BELOOF U TROUW TE BLIJVEN
IN GOEDE EN KWADE DAGEN,
IN ARMOEDE EN RIJKDOM,
IN ZIEKTE EN GEZONDHEID,
IK WIL U LIEFHEBBEN EN WAARDEREN
AL DE DAGEN VAN MIJN LEVEN.

Anneke en Tom, jullie hebben elkaar gekozen als man en vrouw. Heb elkaar lief en maak elkaar echt gelukkig. Beteken voor elkaar een veilige thuis van vrede en geborgenheid. Zoek samen een weg door het leven en maak er iets moois van.

Overreiking van de ringen
Liefde vergaat nooit,
deze liefde kent een symbool,
een ring,
zonder einde of begin
Gemaak t uit edelmetaal, kostbaar en duurzaam zoals jullie geloof in elkaar.
Rond, zonder scherpe hoekjes en kantjes, zodat je elkaar er niet mee kan kwetsen.
Schenk elkaar nu deze ringen en draag ze als herinnering aan deze belofte, als symbool van uw liefde voor elkaar.
Tom:Anneke, neem deze ring als teken van mijn liefde en trouw
Anneke:Tom, neem deze ring als teken van mijn liefde en trouw.

Een woordje van dank
Voor wij samen
Als twee gelukkige mensen,
Als man en vrouw,
Zullen verderleven,
Willen we jullie, onze ouders,
Bedanken voor alles wat jullie voor ons hebben gedaan.
Jullie waren het die steeds klaar stonden voor ons:
Met uitgestoken handen
Met goede raad
Met een glimlach
Met een warm hart
En zoveel meer.
DANK-JE-WEL

Zegen en zending
Anneke en Tom, jullie huwelijk is niet op de eerste plaats iets van woorden, niet iets van één dag of van één uur.
Het huwelijk zal elke dag opnieuw moeten geloven worden.
Het is een opdracht voor een heel mensenleven.
Aan het einde van deze viering wil ik graag de lange rij openen van mensen die u geluk wensen met jullie huwelijk. Het is een kostbaar bezit, het is waard, dat u het met zorg beschermt.
Ik feliciteer de beide families en hoop dat u samen een gezellig feest mag vieren.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...