Nu Online
Momenteel zijn er 80 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslagje 19 mei 2012, een prachtige dag... maar toch...

  22-5-2012 20:23:33
Beste bruidjes,

Aangezien ik elk verslagje hier verslonden heb, ook hier mijn verslagje van onze trouwdag, 19 mei 2012.

De avond voor onze trouwdag is mijn mama hier blijven slapen en mijn man in zijn ouderlijk huis.
Op zich was ik de hele vrijdag zenuwachtig maar toch nog goed kunnen slapen.
Om 6u zaterdag was ik wakker, en helaas geen zonnetje in mijn gezichtje...
Opgestaan en rustig met mama ontbeten, verbazingwekkend weinig zenuwen...

Tegen 8u stond Els Broux van Ateljee voor de deur voor mijn haar en make-up te doen.
Ondertussen was de zon ook door het wolkendek gebroken en ze heeft ons niet meer verlaten
de hele dag...weerkundig gezien was het een perfecte dag om te trouwen.

Ook onze fotograaf, Jef Celen, stond rond 8u30 voor de deur en begon direct fotos te nemen van de voorbereidingen, ringen enzo...

Stilaan begonnen de mensen van de suite binnen te sijpelen, mijn 2 lieve getuiges, mijn ouders, broer en mijn schoonouders en schoonbroer. Iedereen zag er prachtig uit.
Rond 10u30 was het moment zover, eindelijk mijn kleed aan (Luna Novias, Issa Moda Hasselt). Met de hulp van mijn mama, schoonmama en 2 getuiges werd ik in mijn kleed gehesen, klaar voor mijn toen nog verloofde.
Rond 10u45 belde mijn verloofde aan, een heel emotioneel moment voor iedereen.
Mijn man zag er prachtig uit en had het perfecte bruidsboeket bij!
Even nog tijd voor een glaasje champagne en een koffiekoekje voordat we met een oud, wit cabrio Kevertje naar
het gemeentehuis vertrokken.
Zalig zo met het zonnetje op het gezicht rustig tuffen richting gemeentehuis waar vrienden en familie ons opwachten.
De dienst was kort en krachtig al hadden we wel enkele persoonlijke touches toegevoegd met muziek en een kort tekstje.

Nadat we officieel man en vrouw waren, hebben we een korte lunch gehouden bij ons thuis, weeral lekker buiten in de zon.
Daarna vertrokken we richting het Wijnkasteel van Genoelselderen als fotolocatie.
Helaas was het daar door het goede weer redelijk druk, waardoor we verschillende groepen voor de rondleiding moesten ontwijken, wel veel bekijks natuurlijk :-)

Na de fotos, reden we richting onze feestzaal (Hoeve Renwa, Heers) waar om 16u30 onze receptie begon. Vrienden en familie stroomden de binnenplaats binnen voor een hapje en drankje. Een zeer leuk moment om al die felicitaties en complimenten te ontvangen. Iedereen was echt vol lof over de locatie en het eten/drinken!! Een dikke pluim voor de mensen van Hoeve Renwa.

Tegen 19u zijn we met familie en vrienden aan tafel gegaan voor het diner. Voordat we begonnen aan het koude buffet, heeft mijn man een hele mooie en emotionele speech gegeven over hoe we elkaar leerden kennen en hoe onze relatie ondertussen al is uitgegroeid tot huisje-boompje-katten...:-)

Daarna begonnen we aan het diner met koud en warm buffet. Zeer lekker!!!
Helaas speelde er zich tussen het koud-warm buffet een incident plaats wat me nog steeds heel erg dwars zit. Mijn getuige was naar haar auto gelopen voor andere schoenen aan te doen. Helaas werd ze terwijl ze naar de parking liep, overvallen door een grote groep mannen die haar ophiefen...het leek in eerste instantie op een soort kidnapping....(ik weet tot op heden nog altijd niet juist hoe het verlopen is).
Gelukkig heeft ze zich los kunnen wringen en is ze huilend terug naar de feestzaal gelopen waar ze haar verhaal discreet heeft gedaan aan haar vriend en mijn schoonouders....
In eerste instantie is ze gewoon terug aan tafel komen zitten en werd ik kort door mijn man ingelicht wat er gebeurd was.
Helaas konden de gemoederen niet echt bedaard worden (wat op zich wel begrijpbaar is) en ipv de politie te bellen, besloot de helft van de mannen in de feestzaal, die gastjes op te zoeken. Blijkbaar waren het jongens die iets verder een vrijgezellenfeest aan het houden waren.
Resultaat: Tegen dat het warm buffet geopend werd, was de halve feestzaal leeg en was het chaos al om :-(
Ik was echt zo kwaad en teleurgesteld dat de helft van de familie het was " afgestapt" op ons feest ipv het gezond verstand te gebruiken en de politie te bellen.

Ik heb daarop ook menige traantjes gelaten en me redelijk boos gemaakt :-(
Na ongeveer een half uur is de getuige van mijn man gaan vragen of de rest van de familie eindelijk terug wou komen naar de feestzaal, wat uiteindelijk toch gebeurd is...maar toch...de avond is niet meer hetzelfde geweest...Ik was behoorlijk overstuur over de gebeurtenissen van de dag en boos over het feit dat onze dag nu toch wel een beetje verpest was.

De DJ heeft geprobeerd de sfeer er nog in te krijgen wat hem aardig wel gelukt is maar mijn getuige is begrijpelijk heel overstuur vroeg naar huis vertrokken en de rest van de familie is de hele avond nog met het voorval bezig geweest.

Rond 3u hebben we het voor bekeken gehouden en zijn we naar een BB in de buurt vertrokken.
Vandaag hebben we onze fotos gekregen en met het bekijken hiervan blijf ik toch een beetje achter met een wrang gevoel :-(....
Uiteindelijk blijft ons huwelijk bekend, niet om de mooie dag, maar om het hele voorval met mijn getuige....
Ik voel me nog altijd heel erg kwaad over het feit dat de helft van de familie ons feest heeft verlaten om "de stoere uit te hangen" en nooit achteraf tegen ons sorry hebben gezegd....

Ik hoopte dat dit de mooiste dag van mijn leven zou zijn, helaas weet ik niet echt of dit zo was...
Toch was het een prachtige dag met veel liefde en zon, het beste van alles is dat ik getrouwd ben met de liefste man op aarde!!!!

Onze fotos: http://www.jefcelen.be/huwelijksfotograaf/El8Ge/

Aan alle bruidjes, geniet van je dag!!!




Elke
19-5-2012
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 2565


Anneleen
6-10-2012
 Meld misbruik22-5-2012 20:33:19

Wauw Elke, ik leef met je mee... Echt niet leuk, dat incident! Maar ik ben er zeker van dat over een paar dagen de mooie herinneringen toch de bovenhand gaan nemen. Zo werkt dat bij mij meestal toch. :-) Zeker nadat je er nog eens met enkele mensen over hebt kunnen praten.

Groetjes



Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik22-5-2012 20:47:00

Hey Elke,
Eerst en vooral een dikke proficiat!
Kan me voorstellen dat dit voorval een beetje je dag heeft 'verpest'. Mannen moeten nu eenmaal stoer doen Maar zoals Anneleen ook zegt, vooral denken aan de mooie momenten. En aan de foto's te zien waren er zeker veel .
Groetjes




Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik22-5-2012 20:54:50

Hey Elke,

Een hele dikke proficiat met je huwelijk. Jullie zagen er beide heel verliefd en stralend uit.
Ik kan je verzekeren dat je foto's prachtig zijn en enkel en allen positieve en vreugdevolle glimlachen tonen.
Ik kan me heeeeel goed inbeelden dat dit helemaal niet leuk moet geweest zijn, maar dat voorval heeft nu al meer dan voldoende aandacht gekregen, trek nu de aandacht volledig terug naar jou toe en tracht dat een plaatsje te geven.

Dikke knuffel,



francis en joeri
6-7-2012
 Meld misbruik22-5-2012 20:56:23

wat mooi
en wat een mooie jurk hij lijkt wel wat op die van mijn. ( wat voor merk is het als ik vragen mag)

ik wens jullie alle goede toe.
geniet van elkaar.

gr francis



annelies
28-7-2012
 Meld misbruik22-5-2012 21:17:19

Wat een mooie foto's! Ondanks het spijtige voorval, stralen jullie! Een dikke proficiat!
Mag ik ook eens vragen waar jullie dat mooie kevertje gehuurd hebben? Vele groetjes




Caroline
23-6-2012
 Meld misbruik22-5-2012 21:27:47

Allereerst een dikke proficiat met jullie huwelijk! Jullie zagen er geweldig uit! Ik vind het super jammer voor jullie dat het zo gelopen is 's avonds! Ik kan heel goed begrijpen dat je daardoor ook met een negatieve blik terugkijkt naar jullie dag. Maar ik hoop echt dat jullie na een tijdje alleen nog het goede gaan herinneren!



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik23-5-2012 8:11:48

Hey Elke,

Inderdaad een spijtig voorval...maar probeer toch vooral jullie prachtige dag te herinneren!
Jullie zagen er echt mooi uit samen!
Heel mooi kleedje...het lijkt een beetje op het mijne :-) maar mijne is strapless.
Heel mooi afgewerkt ook!
Veel geluk in de toekomst!

groetjes



ruth
15-9-2012
 Meld misbruik23-5-2012 8:50:38

nog een bruidje van Riemst :)

wat een erg voorval, maar dat wordt nog wel vergeten.
Prodiciat!

Wat vonden jullie van het wijnkasteel trouwens voor de foto's? Zijn jullie ook in de kelder gegaan en tussen de ranken?
Hoelang duurde de plechtigheid op het gemeentehuis eigenlijk? Hebben jullie hem verlengd omdat ik zie dat je precies niet voor de kerk getrouwd bent?

Groetjes

Ruth



emilie
25-5-2013
 Meld misbruik23-5-2012 9:11:49

Hello

Dikke dikke proficiat!!!
En het belangrijkste is dat je getrouwd bent met de man van u leven.

groetjes emilie



Elke
19-5-2012
 Meld misbruik23-5-2012 10:26:35

Hey iedereen
Bedankt voor de bemoedigende woorden, dat doet echt deugd...

@ francis, mijn kleedje kwam van Issa Moda, merk Luna Novias (beetje onbekend merk), kleedje Idea van de 2012 collectie.

@ Annelies, ons kevertje hebben we gehuurd bij Peter 't Syen uit Houthalen. zeer vriendelijke mensen, heel goede prijs!! Ik zal je de contactgegevens PMen.

@ Ruth, De plechtigheid in het gemeentehuis heeft ongeveer 20minuten geduurd. De burgemeester was heel vriendelijk en joviaal en we kregen voldoende tijd om alle felicitaties te ontvangen. We zijn niet voor de kerk getrouwd dus hebben we in het gemeentehuis wat muziek afgespeeld bij binnen en buiten gaan, de ringen uitgewisseld en een korte tekst door de getuigen laten opzeggen. Dat was allemaal geen probleem.

Het wijnkasteel in Genoelselderen was zeer leuk om fotos te nemen alhoewel er wel verschillende rondleidingsgroepen rondliepen. Je moet 65 euro betalen voor toegang tot het domein en daarbij mag je ook fotos in de wijnkelder nemen. We hebben dit echter niet gedaan omdat we het te mooi weer vonden + het toch een beetje een donkere ruimte zonder weinig charme is.



ruth
15-9-2012
 Meld misbruik23-5-2012 10:35:54

Hey Elke,

klinkt heel goed, je Mark Vos is wel een relaxe kerel haha :)
Dan gaan we zeker tijd genoeg hebben tussen gemeentehuis en kerk!
Jammer van het wijnkasteel we hadden gehoopt daar in de wijnkelder een binnenlocatie te hebben voor foto's (je weet maar nooit met het weer), maar als je al zegt dat er weinig charme is... Mijn verloofde zei dit ook al, dus dan wordt het idee op het achterplan gezet vrees ik. Dan moeten we nog verder zoeken, jammer dat Alden Biesen geen binnenfoto's toelaat, want waar in de buurt van Riemst-Bilzen maakt je nog mooie indoorpictures?


Jullie hebben wel mooie foto's in de tuin!

Groetjes

Ruth



mieke
7-7-2012
 Meld misbruik23-5-2012 11:19:16

Hoi Elke,


Dank je wel voor je verslagje en foto's!
Ik vind het voorval met je getuige ontzettend spijtig.
Niet iedereen hoeft daarom inderdaad de zaal niet uit te lopen hé.

Ik wens jullie een dikke proficiat en nog heel veel geluk toe!



Femke
8-9-2012
 Meld misbruik23-5-2012 12:17:32

Hallo Elke

Eerst en vooral een dikke proficiat!!
Zo een voorval op je trouw wil je echt niet he, ik begrijp je gevoel en reactie helemaal.
Toch vooral denken aan de leuke, mooie dingen van die dag, en vooral genieten van elkaar.

Nog heel veel geluk samen!

Femke.



Wendy
11-5-2012
 Meld misbruik23-5-2012 16:32:38

heel mooi foto's, had al van mama gehoord dat het fijn geweest is.
jullie hebben er dus ook van genoten.

groetjes



dorien
5-5-2012
 Meld misbruik28-5-2012 19:30:26

heej! dikke proficiat! laat je hele gedachte aan de dag niet verpesten door wat er 's avonds is gebeurt. ik kon me bv. de dag nadien niets meer herinneren van de dag!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info