TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Katrien
24-6-2006
|
24-8-2006 13:26:46
Bij ons hebben de ouders de kledij en alles ivm het feest (receptie, avondmaal, dj) betaald. Huwelijksreis hebben we ook cadeau gekregen.
De uitnodigingen, het bruidsboeket en fotograaf hebben we zelf betaald. Wij hadden geen speciaal vervoer, dus daar kan ik niet op antwoorden.
Groetjes,
katrien
|
|
Lieve
1-9-2006
|
24-8-2006 13:28:17
Hey,
volgens het protocol is er natuurlijk een verdeelsleutel, maar ik denk dat in de praktijk de meeste koppels alles in twee verdelen of rekenen naar het aantal genodigden door de beide families.
In ons geval wordt er zelfs niets betaald door de ouders. Wij betalen alles zelf.
Maar in jullie geval zou ik niet twijfelen: als jullie iets willen en de ouders willen het niet, zou ik het zeker zelf betalen.
Groetjes, Lieve
|
|
Sofie
23-5-2007
|
24-8-2006 13:28:19
Hallo,
Mijn ouders betalen mijn bruidsjurk en helft bedrag feest. Mijn toekomstige schoonouders betalen de andere helft van het feest. Wij betalen de fotograaf, huwelijksreis, kostuum, ringen,... zelf. Denk dat het gewoon kwestie van afspreken is met je familieleden. Weet dat het niet evident is dat ouders en schoonouders zo'n groot bedrag betalen zeker als je weet dat we toch al 1.5 jaar samen wonen.
Groeten
Sofie 26-05-2007
|
|
Inge
14-10-2006
|
24-8-2006 13:43:38
bij ons betalen de ouders voor de kledij, fotograaf en de bloemen. iedere ouder neemt ook hun deel van de feest voor zich (de eigen familieleden). wij betalen voor de vrienden die komen, en voor de trouwringen en de dj
|
|
Liesbeth
15-7-2006
|
24-8-2006 13:47:31
Hallo!
Mijn ouders hebben de receptie en het avondeten, de ceremoniemeester en mijn kleed (+accessoires) betaald, de ouders van mijn man hebben zijn kledij betaald en verder niets, maar wij hadden van hen al 5000 euro gekregen toen we zijn gaan samnwonen een jaar geleden! Het avondfeest en de mis, gemeente, ringen, uitnodigingen, fotograaf hebben we zelf betaald! Veel succes!
Liesbeth 15/07/06
|
|
Veroniek
|
24-8-2006 13:55:39
Hoi
Ik krijg van mijn ouders mijn trouwjurk (maar over de rest is nog niets gezegd) Van mijn toekomstige zijn kant krijgen we een bedrag en we mogen zelf kiezen wat we daarmee betalen.
Zowel mijn als zijn ouders moeien zich eigenlijk niet echt met de voorbereidingen. We kunnen wel te rade bij hun, maar niemand dringt iets op. (vb: voor onze foto's ging ik deze in de VM laten nemen, maar mijn toekomstige had liever in de namiddag, eens voorgelegd aan de ouders en de meerderheid is voor de NM... We zullen het dus voorleggen aan fotograaf...)
Groetjes Veroniek 20 07 2007
|
|
Sissi
26-5-2007
|
24-8-2006 14:02:49
Hey,
Wij betalen alles zelf, maar hebben beiden bij het verlaten van het ouderlijke huis een mooi spaarboekje meegekregen. Dus eigenlijk betalen ze wel mee hé. Toen ik mijn kleed ging kiezen met mijn ouders hebben ze me gezegd dat ze dat ook wel zouden betalen. Ook de ouders van mijn toekomstige gaan zijn kledij betalen.
Als je iets echt wil en je ouders willen het niet betalen dan zou ik het zelf betalen want ik denk dat je het je nadien gaat beklagen dat je niet gedaan hebt wat je wou. Ik ben blij dat we bij onze keuze met niemand rekening moeten houden (alleen wij twee), want dat lijkt me niet altijd gemakkelijk.
Groetjes, Sissi
|
|
Rebecca
11-8-2007
|
24-8-2006 14:24:21
Hoi Eva
Wij betalen alles zelf. Hoewel ik wel moet zeggen dat mijn vader aan voorhuwelijkssparen gedaan heeft voor mij en dat is natuurlijk wel een bedragje dat we meekrijgen. Verder heeft hij laten weten dat als de ouders van mijn vriend iets betalen hij ook nog wel iets extra zal geven, maar dat zit er niet in.
Zelf betalen heeft als voordeel dat je over alles zelf kan beslissen. Als ouders meebetalen, willen ze meestal ook hun zegje doen.
Groetjes Rebecca 11.08.07
|
|
Gerlinde
2-8-2008
|
24-8-2006 14:33:05
Wij betalen alles zelf. Dat is pas simpel.
|
|
Tamara
13-11-2010
|
24-8-2006 14:40:39
Toen wij besloten om te trouwen, hebben mijn ouders voorgesteld om de rekening van het feest te delen tussen hen zelf en zijn ouders. Zijn moeder ging daar niet mee akkoord en heeft grofweg gezegd dat ze geen geld geeft als we het aan een feest geven. Maar aangezien we wel zelf een feest willen, hebben we gewoon beslist om alles zelf te betalen. Ook al omdat het dan volledig zelf ons goesting ging zijn. In het begin moeide zijn moeder haar toch, maar dat hebben we nogal vlug afgeblokt. Ze heeft afgelopen weekend wel gezegd dat een onderdeel van haar kadoo ons vervoer zal zijn voor die dag: een mustang. Omdat mijn vriend daar zo verzot op is.
Het is allezins heel gemakkelijk als je alles zelf betaald. In mijn geval dan toch :) Meestal krijg je toch wel wat centjes op je trouwdag, dus dat compenseert de uitgaven dan toch een beetje.
|
|
Nathalie
23-9-2006
|
24-8-2006 14:47:28
Mijn moeder heeft het voorstel gedaan aan mijn schoonmoeder om elk evenveel te geven. Er is een bedrag afgesproken en hiermee mogen we doen wat we willen. Ik vind dit echt een goede regeling. Ik heb natuurlijk het geluk gehad dat mijn schoonmoeder er ook met akkoord is.
groeten Nath
|
|
Karen
22-12-2006
|
24-8-2006 15:05:24
hallo,
Bij ons krijgen we zowel van mijn ouders als van mijn schoonouders een ruim bedrag. Dit bedrag dient om zoveel mogelijk mee te betalen. het kleed krijg ik ook van mijn ouders + decoratie kerk en feestzaal. Mijn schoonouders betalen nog extra het vervoer en de huur van de jacquets + deel fotograaf zodat dit extr
|
|
EVA
1-9-2007
|
24-8-2006 15:29:32
Bedankt voor de vele reacties!! Dat helpt mij zeker vooruit! Groetjes, Eva
|
|
EVA
1-9-2007
|
24-8-2006 15:29:33
Bedankt voor de vele reacties!! Dat helpt mij zeker vooruit! Groetjes, Eva
|
|
Sylvie
11-3-2006
|
24-8-2006 15:57:20
Onze ouders hebben ons gewoon een bedrag gegeven waar we mee konden doen wat we wilden (beide kanten 't zelfde, na overleg). Dus als we 't niet opdeden, dan hadden we nog een leuk spaarpotje! De ouders hebben ook onze kleren betaald.
Sylvie 11/03/06
|
|
K
7-7-2007
|
24-8-2006 16:50:52
Mijn ouders zullen een bepaald bedrag geven, waarmee we een deel van het feest kunnen betalen. Zij hebben ook aan voorhuwelijkssparen gedaan voor mij. Wat betreft de schoonouders, die hebben nog niks gezegd, ik denk dat zij het feest gaan betalen voor de genodigden van hun familie. Al de rest (fotograaf, uitnodigingen, ringen, kledij etc) betalen we dus volledig zelf.
|
|
Mieke
16-9-2006
|
24-8-2006 18:15:40
Ik vind dat iedereen geeft naar eigen kunnen en vermogen. Bij mijn vriend thuis zijn ze met 6 kinderen. Ik ben enig kind. Logisch dus dat hij niet evenveel krijgt als mij. Wij hebben bij de bouw van ons huis van onze beide ouders iets gekregen. Bij hem is dat niet de gewoonte dat er voor zo iets gesponsord wordt, maar wel voor een huwelijk, maar toen zei ik dat een huwelijk voor mij niet hoefde. Nu we ook nog eens twee dochtertjes hebben wilde ik wel trouwen. Hij heeft zijn deel gehad en daar blijft het bij, iets wat ik zeker begrijp als je zes kinderen hebt. Wij betalen in principe alles zelf, maar mijn ouders geven geld als cadeau en daar kunnen we al een heel eind mee verder. Onze ouders hebben op dat gebied niets afgesproken. Mijn ouders hebben daar geen commentaar op. Ook zij vinden dat iedereen geeft wat hij wil en hoeveel hij kan.
Mieke
|
|
Els
1-4-2006
|
24-8-2006 20:04:03
Wij hebben bijna alles zelf betaalt, mijn moeder heeft wel een deel van het feest betaalt, maar de rest: kleding, fotograaf, video,... hebben we zelf betaalt. Van de schoonouders moesten we niets verwachten...
Bespaar in elk geval niet op een professionele fotograaf ik heb al veel mensen gehoord die er heel veel spijt van hebben gehad dat ze hier op hebben bespaard!
groetjes, Els
|
|
annemie
4-8-2007
|
25-8-2006 10:45:40
Van mijn ouders krijgen we een vast bedrag voor het feest (hoeveel weten ze nog niet) en mijn kledij krijg ik ook cadeau. Eigenlijk hebben ze zich nog niet gemoeid, ze vinden dat het ons feest is en dat we het op onze manier moeten doen. Ze vinden het gewoon leuk om te kunnen bijdragen want wij hadden er eigenlijk niet op gerekend. Mijn toekomstige schoonfamilie heeft ons al een heel mooi bedrag geschonken bij de aankoop van ons huis, dus ik denk niet dat ze nog gaan sponsoren. We gaan dus een deel zelf betalen.
|
|
els
17-8-2011
|
25-8-2006 12:13:32
Hey,
Wij zullen alles zelf betalen. We krijgen wel een klein bedrag van m'n vader. Voor de rest denk ik niet dat zijn ouders met iets over de brug zullen komen. Ik had van m'n ouders al een bedrag gekregen bij de aankoop van m'n huisje, ze hebben meer dan hun deel gedaan. Zijn ouders weigeren om een beetje te plooien naar onze wensen (we zouden graag hebben dat de mannen, uit de suite, tenminste een kostuum aandoen in dezelfde kleur) dus vrees ik dat er financieel helemaal niks zal inzitten. Ze vinden ons compleet dikke nekken omdat we wat traditie willen... Aja, we doen onze zin en zullen er wel zelf voor gaan werken! Groetjes
|
|
EVA
1-9-2007
|
26-8-2006 8:28:45
Ondertussen hebben we al afgesproken dat we eens gaan samenzitten met beide ouders om te bepalen wie wat zal betalen en om er een budget op te plakken zo weten wij ook beter waar we aan toe zijn en kunnen we het zelf een beetje beheren want ik heb intussen al ondervonden dat de ouders voor veel stress kunnen zorgen langs beide kanten. Het is niet makkelijk om een gulden middenweg te vinden zonder kwetsend over te komen vind ik... Maar uiteindelijk zal het allemaal wel in orde komen daar ben ik zeker van! Maar bedankt voor alle reacties!En aan alleen ook nog een vlot verloop van de organisatie gewenst!
|
|
EVA
1-9-2007
|
26-8-2006 8:29:52
oeps, dit moest zijn: aan allen nog een vlot verloop...
|
|
Tina
9-9-2006
|
27-8-2006 4:56:17
Hallo
Beide ouders hebben een (verschillend) bedrag gegeven. Alles over dat budget is voor eigen rekening. oa de huwelijksreis. Van je gasten krijg je natuurlijk ook nog wat geld bijeen...
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|