Nu Online
Momenteel zijn er 179 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

S&P zijn getrouwd! - 18 mei 2012

  21-5-2012 18:40:25
Vanop mijn dikke vette roze wolk wil ik jullie alvast bedanken voor alle steun/raad/tips! Ik heb zeer veel gehad aan het forum en wil dan ook maar al te graag mijn droomdag met jullie delen! Het was zoveel beter dan ik ooit had durven dromen... Hou jullie vast, want ik ben in een happy happy joy joy-schrijfmodus ;)

Donderdagmiddag begon het eigenlijk al. De living werd klaargezet voor de grote dag, ballonnen en vlagjes vulden ons huis. Beide ouders kwamen toe en spraken ons een laatste bemoedigend woordje in. Mijn moeder bleef hier en Pieter reed mee naar huis met zijn ouders. 's Avonds waren mijn neefje en een kameraad van hem aangekomen, alias de fotografen, en de sfeer zat er meteen in. In een cafeetje in de buurt met ons 4 nog gauw alle zenuwen gedood met een frisse Ricard (of 2) en dat is tot nu toe de beste tip die ik alle bruidjes kan geven!! Ik heb supergoed geslapen ;)
En dan... om 5u30 een kakofonie van wekkers! Mijn dag begon met een dikke knuffel van mijn mama die naast mij in bed lag en we sprongen gelijk uit bed in meer dan een goeie mood! Het druppelde lichtjes en ik had er mij al bij neergelegd dat ik mijn paraplu nodig zou hebben, maar was nog steeds superkalm.
Na ontbijt & douche kwam om 6u45 mijn styliste, Suad Marzouki (zus van Fatima uit Jr. Masterchef) in al even goeie bui dan wij! De krultangen deden hun werk, de fotografen kwamen op gang en ondertussen trok de hemel al wat open. Iedereen was goedgeluimd en we hebben dan ook gegierd van het lachen, van zenuwen totààl geen sprake. Ik mocht van Suad pas in de spiegel kijken toen alles klaar was en boy, was I amazed!!! Meer dan een dikke pluim, ik voelde me geweldig! Alles klopte en was perfect zoals ik het wou... Beneden hoorde ik de eerste mensen van de suite al binnenstromen en toen werd ik heel even nerveus maar voor ik het besefte stond Pieter al voor de deur te stralen in zijn pak met mijn boeket. Ik heb sinds dat moment een smile op mijn gezicht gehad die er niet meer is af gegaan!
We wonen op hetzelfde plein als het stadhuis dus door het raam kon ik daar al wat volk zien verzamelen waaronder een grote hoop kleuters uit mijn klasje! Wat een zalig moment om dan onze voordeur te openen en arm in arm naar de trappen te wandelen. De kleuters kwamen naar me toegelopen en hebben me van boven tot onder bewonderd met 'ooh's' & 'aah's'! Ze klommen voor ons de marmeren trappen van het stadhuis op en kregen een plaatsje op een rij stoelen vlak achter ons. Ondertussen stroomde de rest van de zaal ook vol en kon de wettelijke ceremonie van start gaan. Uiteindelijk heeft deze meer dan een half uur geduurd! De schepen kwam vrij grappig en droog uit de hoek en heeft mijn kleuters onverwacht echt betrokken bij het gebeuren, zo mochten ze oa. allemaal een akte komen (onder)tekenen, keischattig. Na ons ja-woord overdonderde mijn man me met een superkus die iedereen heeft ontroerd en waar ik toch even van nagloeide ;) Mijn broer had ondertussen de kleuters allemaal een bellenblazer gegeven en toen we buitenkwamen uit het stadhuis werden we ondergedompeld in een stralende zon en bellen overal, zalig! Dankzij onze geweldige entourage van ouders en (schoon)broers en -zussen werden kadootjes en bloemetjes vlotjes naar ons huis gebracht waardoor ik echt met iedereen een babbeltje kon slaan! Met de hele bende (toch zo'n 50-60 man) naar Café Mombasa voor een kleine receptie, op het terras in de zon!
Tegen 12u zijn we dan terug naar ons huis gewandeld voor de lunch. Een druk momentje met 20 man, 4 kinderen en een hond in onze living! Na een uurtje ging de bel en daar stond een man in een pak... Verrassing van mijn man, hij had een keischattig kevertje mét privéchauffeur geregeld (ik ging er van uit dat we gewoon met zijn ouders naar de feestzaal zouden rijden!). Het was een kort ritje maar o zo zalig, de enige 20 minuutjes voor onszelf om even te beseffen dat we zopas getrouwd waren!
Aan onze feestzaal La Grange stond Kris, de eigenaar, ons al op te wachten, hij was net grootvader geworden en was dus in de 7e hemel! De mensen van het fotohokje waren het hokje al aan het installeren, alles verliep dus volgens plan! Het weer was nog steeds goed dus zijn we meteen foto's gaan nemen op het domein. En was ik blij met mijn 2 superfotografen!!! Vrolijke sfeer, veel onnozele spontane foto's getrokken, heel wat afgelachen!
Tussen 15u30-17u30 was het een kleine bescheiden receptie voor onze collega's en toen waren we al onder de indruk van de bediening en het lekkere eten! Om 18u was het dan diner met enkel de suite, ook hier superlekker gegeten, alles picobello. Ook de bruidstaart werd toen geleverd, weerom mooi volgens schema. Mijn schoonvader had een klein grappig speechke voorbereid en zelf hebben we de kadootjes uitgedeeld aan onze ouders, getuigen en oma's. Hierna kregen we beiden allebei even ons klopke, het was al een drukke lange dag geweest... Maar geen tijd voor een powernap, om 20u30 kwamen de eerste gasten van het avondfeest al aan! En na een tijdje handjes schudden en kussen keek ik even in de zaal... BOMVOL! Receptiehapjes kwamen rond en Pieter en ik dronken onszelf al een beetje moed in voor de openingsdans, want dat was de start van ons dansfeest! Om 22u15 was het dan zover, Band of Horses-No one's gonna love you more than I do. Geweldig gevoel!!!! Zeer veel complimenten over het nummer gekregen, ook al was het voor de meesten onbekend. En daarna is het dansfeest stilaan op gang gekomen en ik ben geen seconde van de dansvloer geweest (mijn kleed was ook heel dansvriendelijk)!! De DJ draaide heel veel nummers van onze toch wel vrij alternatieve stubru-lijst en het publiek had wat tijd (en alcohol) nodig, maar het was me daar een féééééééstje!!!!!! Zeker na de bruidstaart, een gigantische cupcake toren die werd gebracht op The Drums-Forever & ever Amen, is het feest volledig losgebarsten. Om het met een quote uit ons gastenboek te zeggen: 'Ik ben nog nooit op een trouwfeest geweest waar mannen in een pak stonden te headbangen op Rammstein, bangelijk!' ;))) Zeer veel complimenten gekregen over de muziek! Zelfs van oudere tantes en nonkels, op een bepaald moment heb ik mijn schoonvader zelfs leren dansen op dubstep :') Ook leuk momentje: I follow rivers - Triggerfinger: Pie & ik op de dansvloer omringd door een bende slowende koppeltjes. Buiten was er ook keiveel fun met het fotohokje, de foto's die ik tot nu toe al gezien heb zijn de max! Ook veel complimenten over gekregen!! Iedereen heeft nu wel ergens een tiental strookjes in z'n tas zitten. Een heel leuke, losse, vrolijke vibe heeft de hele avond/nacht in de zaal gehangen.
Om 3u ging het volk dat er toen nog was in een grote kring staan en dan hebben we onze openingsdans nog eens gedanst, gevolgd door een grote groepsknuffel. Rond half vier zijn we dan door mijn schoonouders thuis afgezet en dan hebben we nog tot 5u alle kaartjes en het gastenboek gelezen in de zetel. Mijn jurk is gescheurd vanonder, ziet zwart en er hangt een kauwgom in het kant onderaan maar mannekes, wàt een zaaaaalige dag ;)))

Meer dan een bedankje waard:
Café receptie 's ochtends: Café Mombasa, Borgerhout
Zaal: La Grange, Massenhoven: in één woord, gewéldig
Taart/cupcakes: Patty Cake, Antwerpen. Superlekker!
Caketopper: Dainty Ginger via Etsy
Fotohokje: Party Flash, Sinaai. Snorretjes e.d. via Etsy. Enorm veel plezier mee gehad!
Vilten bruidsboeket en bouttoniere: Handmade Colectibles via Etsy
Haar & make-up: Suad Marzouki
Ringen: Katrien van Wambeke
Mijn 2 topfotografen: mijn neefje Nils & zijn kameraad Jasper

Een hele dikke boterham heb ik neergepend, maar ben dan ook over the moon en een supergelukkige bruid. Zit nog steeds keihard in de relaxte vrolijke sfeer van vrijdag. Hier is alvast een voorsmaakje van de photobooth. Het is de allerlaatste foto die we hebben genomen vlak voor we naar huis gingen...
http://www.flickr.com/photos/79052839@N04/7242609522/in...

Sarah
18-5-2012
Meld misbruik



Reacties: 28 | Gelezen: 3541


Marjan
20-4-2013
 Meld misbruik21-5-2012 19:00:13

Amai, klinkt allemaal super! En inderdaad heel veel geluk gehad met het weer :). Muziek was blijkbaar ook geweldig, wie was jullie dj? Geniet nog maar lang na van jullie fantastische dag :).



Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik21-5-2012 19:06:18

DJ Marcel, huisDJ van La Grange. Hij heeft dat super gedaan, was voor hem wel ff wennen dat ons publiek niet het 'typische commerciele' type was, maar er was echt voor elk wat wils ;)



Lolo
15-9-2012
 Meld misbruik21-5-2012 19:06:38

Mocht je de snorretjes e.d. verkopen.... ik ben eventueel kandidaat!



Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik21-5-2012 19:17:25

Helaas hebben die het feest niet overleefd ;) Wel echt een aanrader, heb ze voor 20 euro ofzo gevonden op Etsy: http://www.etsy.com/people/PartyGoodies



Vicky
7-7-2012
 Meld misbruik21-5-2012 19:33:43

Hoi Sarah,
Heel leuk om je uitgebreide verslag te lezen. Wij hebben binnen een goede maand ook ons feest in la grange met dj Marcel. We kijken er enorm naar uit.
Hebben jullie dan geen bruidstaart van La Grange zelf? Waarom niet?

Groetjes, Vicky



Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik21-5-2012 20:00:25

Wauw zeg, wat een verslag! Ik werd helemaal meegesleept in het verhaal, precies of ik was er zelf bij ;-) Het was precies een knalfeest, heerlijk beschreven, ben al keibenieuwd naar de foto's!
Geniet nog maar veel na!!



Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik21-5-2012 20:11:35

Leuk verslag!!! moet een superdag geweest zijn. eentje die nog lang zal nazinderen...!

Ik ontving laatst een reclame van dat fotohokje, het lijkt me eigenlijk ook wel leuk. Zou je mij kunnen zeggen hoeveel je daarvoor betaald hebt? dan moet ik geen officiële offerte aanvragen
Weet ik meteen of we het nog kunnen inplannen in ons budget of niet.
groetjes!
O, ja, trouwens, ik ben ook héél benieuwd naar de foto's!



Ellen
1-9-2012
 Meld misbruik21-5-2012 20:15:18

Wat een tof verslag! Klinkt inderdaad als een geweldige dag! Superbenieuwd naar de foto's nu, die ene ziet er alvast heel leuk uit :)



delphine
7-7-2012
 Meld misbruik21-5-2012 20:32:03

hey

ik wil de prijs van dat fotohokje ook wel weten.

dan nog een andere vraag. Wij twijfelen heel sterk of we een gewoon gastenboek zouden nemen of iets originelers zoals kadertjes om op te schrijven
Staat er veel in je gastenboek,....



Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik21-5-2012 20:40:22

Wauw wat een superleuk verslag!
Geniet nog maar goed na.



Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik21-5-2012 20:46:53

Merci merci :) Ik verschiet ervan hoe lang mijn verslag geworden is!
Van zodra ik de eindfactuur van het fotohokje heb ontvangen laat ik iets weten! Denk rond de 350 euro, maar geen idee of er nog 'extra' foto's zijn genomen waardoor we mss moeten opleggen, denk van niet...
Vicky, je gaat alvast een superfeest hebben daar! Heel plezant en uitstekende bediening... Ik wou al heel lang een cupcaketoren op mijn trouw en heb daardoor de 'gewone' bruidstaart niet besteld bij LG.
Delfine, ik had een klein gastenboekje uit AVA en het staat toch volledig vol...



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik21-5-2012 21:32:14

Oh...wat een leuk verslag!
Ik werd er ook helemaal in meegesleept!
Ben al benieuwd naar de rest van de foto's maar volgens het verslag was het inderdaad jullie mooiste en perfecte W-Day!!! Echt super!
Dikke proficiat Sarah! En veeeel geluk in de toekomst!

groetjes



Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik21-5-2012 22:03:44

Hey Sarah

Jullie hebben blijkbaar echt een superleuke dag gehad!!! Kun je mij de gegevens bezorgen van Suad Marzouki?! char_peeters@hotmail.com

Thanks en geniet van jullie witte broodsweken :)



An
18-5-2012
 Meld misbruik21-5-2012 22:39:25

Naar jou verslagje keek ik ook echt uit en ik zit hier ook nog op mijn roze wolk met een smile tot achter mijn oren. Het klonk echt als een superfeestje! Geniet er nog van en succes met de toekomst. Tot binnenkort op het àndere forum ;-)
X An



Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik21-5-2012 22:56:46

;))))



kelly
23-6-2012
 Meld misbruik21-5-2012 23:47:34

Klinkt als een geweldig leuke dag. Ik ben blij om te lezen dat jullie zo tevreden waren over La Grange. Over enkele weken is het daar onze beurt. Wij hebben ook gekozen voor het dansfeest met hapjes, en als ik je verslag lees ben ik hier heel blij mee. Ik kan alleen niet zo goed inschatten hoeveel hapjes er voorzien worden per persoon. (zijn het echt allemaal hele kleine hapjes, of zijn ze van een groter formaat?) . Kan jij me misschien laten weten hoe je dit ervaren hebt?
Veel geluk nog samen, en bedankt voor je mooie verslag.
groetje,
Kelly



Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik22-5-2012 0:14:07

Hey Kelly,

Zelf heb ik er niet zoveel van gegeten aangezien ik al vol zat na een dag vol eten ;) Maar van wat ik al heb gehoord was het meer dan voldoende! Er waren eerst gewone kleine receptiehapjes (zo lepelhapjes e.d.), daarna werd er rond gegaan met kippensaté's, mini-croques, hamburgers enz. Echt zo 'uit-het-vuistje'-porties. De wok (pikant en zoetzuur) was een heel bordje p.p.. De frietjes 's nachts waren een puntzakje p.p. Dus zeker echt heel veel (superlekker) eten!



Sofie
26-5-2012
 Meld misbruik22-5-2012 8:37:42

Superleuk verslagje! Proficiat!!



Raïssa
28-12-2012
 Meld misbruik22-5-2012 9:09:00

Wat 'n super verslagje! Zo'n feest willen we allemaal wel!
Geniet maar verder daar op je roze wolkje! En 'n dikke proficiat x



Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik22-5-2012 11:20:44

Oh wat een superleuk verslagje!!!
Ik ben ook benieuwd naar de foto's maar op die ene foto zien jullie er allebei alleszins supergelukkig uit!!!! Een hele dikke proficiat en alle geluk gewenst samen!!!! xx



mieke
7-7-2012
 Meld misbruik22-5-2012 11:35:36

Waauw wat een leuk verslagje. Je wordt er gewoon instant vrolijk van.
Ik kijk er al naar uit om op die roze wolk te zitten en ik weet nu al dat ik er nooit meer wil afkomen

Sarah, ik wens jullie een dikke proficiat toe en nog heel veel geluk samen!

Veel groetjes

P.S.: blijf er nog maar efkes op hé op je roze wolkje



Wendy
11-5-2012
 Meld misbruik22-5-2012 11:52:53

wat een leuk verslagje. jullie hebben een superdag gehad.

proficiat

leuke foto trouwens



Veerle
8-9-2012
 Meld misbruik22-5-2012 19:12:28

Hallo Sarah, wat ben ik blij om jouw verslag te lezen. Wij hebben ook ons diner en dansfeest gepland in la grange. En blijkbaar wonen we in de buurt want wij trouwen ook in Borgerhout. Echt fijn om te lezen dat alles zo goed was: de zaal, de dj (wij hebben ook Marcel), het eten. Goed om te weten dat je een kleine receptie in café Mombasa kan doen. En foto's trekken aan de feestzaal, daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Wat hebben jullie als diner gegeten? Je krijgt vrije keuze maar da's wel moeilijker om te kiezen. Mijn vriend eet wel vis maar geen vlees. We moeten nog contact opnemen met Kris. Nogmaals proficiat ! Groetjes van een gerustgesteld bruidje, Veerle



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik22-5-2012 19:43:56

Hey Mrs always right
Wat een fijn verslag was dit! Precies of ik er bij was. Ik ga alvast je vlotte schrijfsels hier missen hoor!!
Een heel dikke proficiat en rock on
3 dikke kussen
Rebecca



Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik22-5-2012 19:48:02

Hey Veerle, wij wonen op het plein zelf, dus het was echt niet ver lopen naar 't stadhuis :p
Als je naar de Mombasa een mailtje stuurt, regelen ze dat wel, ze hebben speciaal geopend voor ons. Na de ceremonie stonden ze klaar met cava, fruitsap en chips.
De feestzaal ligt middenin een groen domein met paarden, een vijvertje, romantische natuurlijke 'boogjes' van takken en bladeren, ... Voor dat kasteeltje daar moet je mss wel toestemming vragen. De familiefoto's hebben we zelfs gewoon op het terras van La Grange gedaan.
Als diner hadden we de ossenhaas, echt heeeel lekker!!



Tatjana
14-9-2013
 Meld misbruik22-5-2012 20:17:26

Heel leuk verslag. Wij hebben ook voor la Grange gekozen en ben nu heel blij om te zien dat het daar echt wel af was. Het fotohokje is precies wel een heel goed en leuk idee. Je zal wel heel veel leuke (waarschijnlijk heel grappige) foto's krijgen. Ben wel benieuwd Geniet nog super lang van je roze wolkje en ik wens jullie nog heel veel geluk toe.

grts Tatjana



Hadass
1-9-2012
 Meld misbruik7-6-2012 16:03:21

Hey,
Alvast nog eens proficiat!!!
Je verslagje is echt leuk om te lezen!
Wij geven ons feest ook in La Grange en het doet goed om te lezen dat alles zo goed verlopen is daar en dat ook alles lekker is.
Wij hebben inderdaad ons bruidstaart en dessertenbuffet ergens anders gehaald omdat ik een bakker persoonlijk ken en mijn bruidstaart kan maken!
Heb je enkel en alleen la grange gekozen als fotolocatie voor jullie?

Groetjes





Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik7-6-2012 18:37:42

Ja, we hadden al heel veel foto's van aan het stadhuis en het retrocafeetje daarnaast en eens we op het domein van La Grange waren, hebben we gewoon wat rondgewandeld en hier en daar wat foto's getrokken.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info