Nu Online
Momenteel zijn er 167 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kledij bruidskindjes

24-8-2006 12:12:06
Hallo,
op onze huwelijksdag had ik graag vier bruidskindjes gehad. Maar wie betaalt de kledij voor de kinderen? En de schoenen? En de kapper? Geven jullie ook nog een extra geschenk aan de kinderen? Als ik alles optel, wordt ook dit een groot bedrag.
Dank je wel voor alle suggesties!

sara
13-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 359

Vanessa
16-9-2006
 Meld misbruik24-8-2006 12:21:26

Hallo Sara,

Wij hebben 2 bruidskindjes op onze trouwdag. Ik heb zelf de kledij voor de kinderen betaald (mijn schoonzus vond dit maar normaal, haar dochtertje is ons bruidsmeisje). De schoenen en de kapper eventueel wordt door de ouders zelf betaald. Ik ga wel nog een klein cadeautje voor beide kindjes kopen.
Ik denk dat dit een goeie gulden middenweg is. Het wordt idd anders wel heel duur...

Groetjes
Vanessa

Sylvie
11-3-2006
 Meld misbruik24-8-2006 12:47:25

Hallo,

Wij hadden ook twee bruidskindjes. M'n moeder heeft de kleertjes betaald en de mama van de kindjes de schoentjes en de kapper. Wij hebben dan ook nog voor elk een cadeautje gekocht. Let wel op, want de kleertjes die wij gekozen hadden kwam op een goeie 700 EUR voor de twee, dus dat telt door hé!

Groetjes,

Sylvie
11/03/06

Katrien
26-8-2009
 Meld misbruik24-8-2006 13:02:22

De 2 dochtertjes van mijn broer en mijn zus zijn de bruidskinderen. De ouders hebben zelf de kleertjes betaald. Daar is ook nooit iets over gezegd of afgesproken, da's spontaan zo gekomen. Ze zouden toch sowieso ook de hele dag aanwezig zijn, en dan zouden ze sowieso ook nieuwe kleren hebben gedragen.

Ik moet dan ook wel zeggen, de ouders hebben de kleren gekozen (wel gevraagd of ik het mooi vond), en het zijn kleren die makkelijk zijn af te dragen.

Ik vind wel, als je zelf helemaal je stempel wil drukken op de keuze van de kleedjes, en het zijn echte "suite-kleren", dat je dan zo'n beetje verplicht bent om ze zelf te betalen.

groetjes
Katrien
30/9/06

Veerle
29-10-2005
 Meld misbruik24-8-2006 13:03:33

Wie de kleertjes kiest, betaalt vind ik. Mijn schoonzus had de kleedjes gekozen voor haar huwelijk en die mama's moesten betalen, maar vonden dat helemaal niet mooi en veel te duur. Ruzie dus. Vandaar dat voor ons huwelijk de mama's zelf de kleedjes hebben gekozen en betaald. Ik ben wel meegeweest om "goedkeuring" te geven.

De haartjes hebben de mama's zelf in staartjes gedaan.

Rebecca
11-8-2007
 Meld misbruik24-8-2006 13:18:42

Hoi

Ik denk dat dit een beetje overeen te komen is met de ouders. Sommige ouders zullen dit inderdaad zelf betalen als het iets dat nadien ook nog gedragen kan worden. Persoonlijk vind ik wel dat als de bruid de kleertjes kiest en ze duur zijn, dat het bruidspaar ze dan ook zelf betaald.

Ik denk dus best alles in overleg met de ouders.

Groetjes
Rebecca
11.08.07

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik24-8-2006 13:33:16

Hey,

Inderdaad, als jij wil dat alle kindjes hetzelfde aanhebben, vind ik dat het bruidspaar die kleertjes maar moet betalen.

Als de kindjes sowiezo zouden komen en je legt hen geen kledij op, zou ik het logisch vinden dat de ouders betalen. Dan vind ik een cadeautje ook gepast.

Maar je kan volgens mij ook gewoon vragen aan de ouders om zich aan een kleur te houden hé. Dan hebben de ouders zelf nog de keuze hoeveel ze investeren.

Groetjes,
Lieve

valerie

Meld misbruik24-8-2006 18:42:24

Ik vind het eigenlijk toch wel een beetje normaal dat het trouwkoppel de kleertjes betaalt. Kapper vind ik niet nodig voor kindjes en schoenen hebben ze meestal zeker?

Wij zijn wel niet van plan om daar heel veel geld voor neer te tellen. Je vindt toch ook heel veel leuke kleertjes in JBC of zelfs in H&M ?

Groetjes, Valérie

Katleen
23-12-2006
 Meld misbruik24-8-2006 19:01:12

Wij hebben ook 4 bruidskindjes en wij (alle, mijn papa :-)) betaalt de kleertjes. Het zijn er wel 2 van mijn zus (dus mijn papa zijn kleinkinderen) en 2 van mijn beste vriendin, die dat zeker verdient !
Wij hebben vorige week - na heel wat over en 't weer gerij en gebel - alle kindjes kunnen kleden en ze zijn ongeveer hetzelfde !

Hannah
7-7-2007
 Meld misbruik24-8-2006 23:22:26

Ik heb 7 bruidskindjes, wij trouwen op 0/07/07 en ik vond dat wel leuk. Het zijn twee meisjes en vijf jongens, voor de meisjes heb ik al kleedjes gekocht, hele mooie op de La Redoute met 60% korting! Ik wou het heel eenvoudig houden, maar toch mooi. Ik betaal de kleren zelf, omdat ik vind dat als je de kinderen oplegt om die kleren te dragen, je niet kan vragen aan de ouders om die te betalen. Voor schoenen moeten ze wel zelf zorgen. En de kapper, er lopen die dag genoeg vrouwen rond die paardenstaartjes of vlechtjes kunnen maken.
Ik heb wel het geluk dat de ouders de kleedjes ook heel mooi vinden en de bruidsmeisjes zelf ook!Dus da's ook weer goed meegenomen, want ik zou niet willen dat ze er zich ongemakkelijk in voelen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...