Nu Online
Momenteel zijn er 140 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vrijgezellen vriendin

  20-5-2012 11:39:45
Een vriendin van me trouwt binnen iets meer dan 5weken en we hadden afgesproken elkaars vrijgezellen te organiseren. De organisatie vooraf liep niet helemaal zoals het moest en spijtig genoeg waren er de dag zelf en nadien ook nog problemen. Gelukkig heeft dit de dag niet verpest.

Ik had via Okapi Events, een Nederlands bedrijf, een workshop Afrikaanse dans georganiseerd, die door zou gaan in t Karveel in Antwerpen. Ik kreeg de maandag avond laat voor de workshop pas de bevestiging dat alles door zou gaan en om het geld, 475euro, over te schrijven op hun rekening, die nergens in de mail vermeld was en ik dus op hun site moest gaan zoeken. Ze schreven ook om dit voor de vermelde datum over te schrijven, maar de enige datum die in de mail stond was die van de dag van de vrijgezellen zelf. Ik heb dus woensdag het geld overgeschreven en uit voorzorg het uittreksel afgedrukt. De dag van de vrijgezellen zelf, zaterdag, kreeg ik op de middag een sms dat zij mijn geld nog niet gekregen hadden en of de workshop nog doorging. Ik heb dan gereageerd dat dit overgeschreven was en ik het uittreksel zou meebrengen.
Om 15.10u, de vrijgezellen en dans workshop begon om 16u, krijg ik, weer in een sms, van de organisatie te horen dat er een probleem was in de programmatie en dat onze workshop van 1u met een half uur vertraging zou beginnen. Maar na de workshop zouden via een zoektocht naar het restaurant gaan, waar we ook op een vast uur verwacht werden en maar 2u hadden. Ik heb hen dus in een Spaanse furie gebeld en duidelijk gemaakt dat dit niet kon, we betaalde er genoeg voor en wat het alternatief was tijdens dit half uur. Zij hadden geen idee wat ze zouden doen en vonden dat we maar een half uur moesten wachten totdat de leerkracht er was en dus maar een workshop van 30min moesten houden. Ik heb hen dan duidelijk gemaakt dat wij daar om 16u zouden staan met 15man en dat we een alternatief wilden zodat we van 16u tot 17u daar een workshop deden.
Aangekomen aan t Karveel vertelde ze ons dat we nog een 10minuten moesten wachten en dan konden beginnen. Ik dus nog snel naar het toilet. Kom ik terug aan de bar, is er niemand meer te zien van de groep en vraag ik aan een ober waar ze zijn. De meld me vol overtuiging dat alles afgeschaft is en ze buiten staan. Ik begon zowat te koken vanbinnen! Maar hij maakte snel duidelijk dat het maar een grapje was, maar ik vond dit niet grappig!
Nadat we in de verkeerde zaal zaten en van de zolder naar de kelder verhuisd waren en ze die eerst nog opgeruimd hadden, konden we beginnen met de dans workshop die iemand anders gaf totdat de leerkracht arriveerde. Tijdens de workshop zelf geen problemen, we hebben ons toen goed geamuseerd.
Door middel van de zoektocht trokken we dan naar den Amadeus in de buurt van het Steen. Hier konden we van 18u tot 20u eten, omdat zij nadien nog een tweede shift hadden. Doordat we in groepjes de zoektocht gedaan hadden, kwamen we niet allemaal tegelijk aan, wat blijkbaar tegen de zin van de ober was. Hij wilde weten welk voorgerecht we zouden nemen, maar ik stelde voor nog eventjes te wachten zodat we de laatste groep konden bellen om te vragen of ze nog ver weg waren, maar dit mocht niet. Een aantal twijfelden of ze soep of een slaatje zouden nemen, maar de ober besliste in hun plaats dat het soep moest zijn. Een paar minuten later komt ook de laatste groep binnen en we bestellen nog snel hun voorgerecht. De voorgerechten worden aan tafel gebracht, maar niet alles tegelijk, want we hadden niet alles gelijk besteld, maar dat van de laatste groep was dan wel eerst gebracht. Het dessert was niet vers en dus ook niet lekker. Wanneer ik wil betalen kon dit blijkbaar enkel met Visa en omdat ik of 1 van de andere dames dit niet heb, moest ik op zoek naar een bank automaat. Jaja, vlak bij om de hoek was een automaat, sturen ze mij verkeerd. Na wat rondlopen vond ik de automaat, maar die was leeg. Gelukkig heeft toen iemand mij een andere bank getoond, maar die was nog wel een stukje lopen. Toen ik dan terug aan het restaurant kwam, stond iedereen buiten. Ze waren verschillende keren komen vragen om de tafel vrij te maken voor de volgende en dus buiten te wachten, maar kwamen ze wel een paar keer kijken of ze niet gaan lopen waren zonder te betalen. Nadat ik alles betaald had, kon er zelfs geen bedankt af.
Ik vertrok maandag op citytrip, 's avonds kreeg ik een sms dat ze mijn geld nog altijd niet hadden gekregen en als ze dinsdag niet hadden ze naar een deurwaarder zouden stappen en ik alle extra kosten moest betalen. Ik heb dan gereageerd dat ik in het buitenland zat en de gegevens niet mee had en ook geen internet om alles na te kijken. Zij reageerden dat je ook in het buitenland een overschrijving kon doen. Ik heb dan gestuurd dat ik alles woensdag had overgeschreven op het rekeningnr dat op de site stond. En dat ik eind van de week terug in het land was en als ze het dan nog niet hadden ik het dan wel zou horen. Ik heb niets meer van hen gehoord, dus ik vermoed dat ze het geld gevonden hebben.

Ik weet dat mijn verslagje nogal lang is, maar dit moest echt van mijn hart!

Mieke
25-8-2012
Meld misbruik



Reacties: 0 | Gelezen: 1371

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...